Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: Xpeng G9 Performance - אמאל'ה ואבאל'ה, SUV מגודל שעושה 3.9 שניות ל 100


discoTD5

פוסטים מומלצים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לי קצת קשה עם המחמאות למעצבי הרכב, בעיני הסינים עדיין "מעתיקים" עיצובים ולא באמת פורצים גבולות, במקרה הזה יש המון סממנים שמזכירים את הלוסיד, את הוולור ומן הסתם עוד כמה. 

 

 

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.1.2024 בשעה 08:01, discoTD5 כתב:

גם המבחן הזה פורסם באתר CAR-PAD במלואו ממש כאן. להלן תקציר.

 

ה G9 הוא הדגם הנוסף של Xpeng שהושק בישראל לפני כחודש. מדובר בקרוסאובר מגודל, כל חשמלי, שהושק בשלוש גירסאות.

 

העיצוב החיצוני של ה G9 מרשים אבל לא נופל לעולם הקלישאתי של קרוסאוברים סיניים מוחצנים מדי כמו וויה פרי או הונגצ'י.  הקורה האחורית איכשהו פחות משתלבת לטעמי, אבל זה מאוד סובייקטיבי. פס הלד האחורי עבר עיבוי משמעותי ב G9 לעומת ה P7, ועדיין לא מוגזם.

 

20240104_153042.jpg.104d0c5fb6965ee84d36913202913ce4.jpg

 

כיתוב מושחר  XPENG ועוד אחד קטן ל G9 Performance, וזהו. מאוד מאופק, ואני חייב להחמיא למעצבי Xpeng על האיפוק והיכולת לייצר מראה הרמוני ובוגר, ולא לחסל את מצבורי הכרום בעולם על כיעור רכב.

 

פנים הרכב מאוד נקי מבחינת עיצוב, עם מעט מאוד מתגים. מול הנהג הגה דו חישורי כשבאופן לא שגרתי, ניתן לכוון את המזגן ממתגים שעל ההגה. לוח מחוונים בגודל 10.25'' שכבר קשה לקרוא לו לוח מחוונים. מדובר במסך עם מגוון מידע שימושי על הרכב. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 14.96'', וצמוד אליו מסך נוסף בגודל זהה עבור הנוסע ליד הנהג עם מגוון אפליקציות לצפייה בסרטים ועוד. המסך לא ניתן לצפייה מעמדת הנהג, אלא רק ממושב הנוסע.

 

20240104_153746.jpg.ce1a148bf96061573c7bbd4e626a7536.jpg

 

מושב הנהג חשמלי כמובן, מחומם ומאוורר. מערכת השמע ברכב המבחן גם היא מתוצרת Dynaudio הדנית, בדומה ל P7. דגם המבחן נהנה גם ממושבים אחוריים חשמליים, הדום לנוסע, עיסוי למושבים הקדמיים והאחוריים ועוד. אם המסר לא עבר, אז ה G9 Performance מאובזרת ברמות הגבוהות ביותר שאפשר.

 

בהיבט הטכני יש כאן שני מנועים והנעה כפולה עם 551 כ"ס ו 73 קג"מ. הסוללה בקיבולת 98Kwh בדגם המבחן, (בדגם ההנעה האחורית standard  הסוללה בקיבולת 78.2Kwh) והטווח הרשמי 520 ק"מ לדגם המבחן (460 ק"מ ו 520 ק"מ לדגמים הנוספים). טעינת AC בהספק 11Kw וטעינת DC בהספק 300Kw לדגם המבחן ו 260Kw לשני הדגמים הנוספים.

 

עוד נתון חשוב הוא מתלי האוויר שיש בדגם ה Performance שמאפשרים הנמכה והגבהה של המרכב, ובהתאם גם קביעת מצבי נהיגה משפיעים על גובה הרכב וקשיחות המתלים.

 

20240104_153309.jpg.7f4484f5dd4e151db499230bb4d6ba14.jpg

 

מימדי ה G9 מרשימים עם כמעט 4.9 מטר אורך, בסיס גלגלים של 3.0 מטר, רוחב של 1.937 וגובה של 1.67 מטר, מדובר במפלץ גדול למדי.

כל הסיפור של מימדי ה G9 Performance נועד להעביר סוג של תחושה שאתה נכנס או יותר נכון עולה לתא הטייס של רכב גדול מאוד, ומצפה להתנהגות גמלונית משהו בהתאם. וזה לא קורה. אמנם הישיבה גבוהה וזקופה, ומושב הנהג מפנק מאוד, ובנהיגה אתה הנהג מרגיש קצת 'מלך העולם', עד הלחיצה הראשונה על דוושת האלקטרונים, שמשגרת המון אלקטרונים קטנים למנועים החשמליים, והם בתורם מוציאים פרץ כח שקשה לתאר, ומטיסים את הרכב הגדול מכל מהירות אל כל מהירות. התאוצה מ 0 ל 100 אורכת 3.9 שניות, ואתה מהר מאוד מבין שאין לזה שום מחיר שתשלם בתחנת הדלק. כן אז יעלו עוד כמה שקלים בחשבון החשמל, אבל מה זה כמה שקלים לעומת פרצי הכח של ה G9? הנוחות הגבוהה נשמרת כל עוד אתם קובעים את הרכב על המצבים הרגילים, האקו או הנורמל. דווקא מצב 'ספורט' שנועד להקשיח את המתלים כמו שכתוב בספר ההוראות של 'איך לכייל מתלים של רכב מהיר' מביא את הרכב לרמת חוסר נוחות חריגה לעומת הנוחות הגבוהה הרגילה של הרכב. זה לא שהרכב 'מתרסק' על מהמורות כאילו היה סובארו WRX אלא ממש חוסר הבנה של המתלים מה אתה רוצה מהם.

 

20240104_153514.jpg.f787b1c96fe470d15f0c65b1cb594895.jpg

 

למען ההגינות, זה קורה כשהמהירות גבוהה מאוד, מאוד מאוד. הבעיה היא שהרכב מייצר את המהירות הזו בקלות, ולא נרשמת טיפת מאמץ משום רכיב, ורק מתלי האוויר אומרים לך שזה גדול עליהם. העברת הרכב למצב נורמל, מעלימה את כל הביקורת, והרכב מתמודד לטעמי הרבה יותר טוב ונוח באותה המהירות בדיוק.

 

הנהיגה ב G9 היא חוויה לכשעצמה. איכות החומרים, איכות ההרכבה, השקט בנהיגה, והידיעה שבכל רגע אתה יכול להרים כנפים ולעוף קדימה היא משכרת. מהבחינה הזו הוא ממשיך את הקו ששרטטה אחותו הספורט סדאן ה P7.

 

עוד יכולת מעניינת שמאפשרים מתלי האוויר זה הגבהת המרכב באופן משמעותי כך שיש הבדל של 10 ס"מ בין המצב הנמוך ביותר למצב הגבוה ביותר.

 

כל הכוח הזה צורך אנרגיה, ורשמית צורכת ה G9 כ 21 קוט"ש ל 100 ק"מ, בפועל ככל הנראה אתם תנהגו יותר אגרסיבית מאשר ציוני ה WLTP הרשמיים, אבל בנינו, לנהוג ב G9 Performance נהיגה רגועה כדי לחסוך בחשמל, זה על גבול המחדל. למה שתרצו לעשות את זה?

 

מבחינת בטיחות ציידו ב Xpeng את ה G9 Performance בכל מה שהיה על המדף, והחסרון היחיד הוא מערכת התראה למניעת שכחת ילדים. כן יש ב G9 בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת ועוד ועוד. ציון איבזור בטיחות עומד על ציון 7 המכובד, ובמבחני הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה ה G9 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

 

20240104_153119.jpg.d52c5fd8f71e57308b1aa9521e9525d1.jpg

 

מחיר ה G9 מתחיל ב 270.0 אש"ח, דרך 310.0 אש"ח להנעה האחורית לונג ריינג' ועד 365.0 אש"ח לפרפורמנס. מבחינת VFM יש כאן חבילה מעניינת מאוד, כאשר אתם הלקוחות תקבעו מי המתחרים שלו, לפי רמת מחיר או לפי רמת ביצועים ואיכות. בשתי ההשוואות יש ל G9 לא מעט חוזקות. 

ראשית.jpg

 

לצפייה במאמר המלא

 

שלום

אם היית עושה השוואה עם הסרס 5 

האם לדעתך בכלל  בר השוואה? 

 

ומה יש בסרס? , מאובזר, הרבה כוחות סוס, נראה טוב, הנעה כפולה ומאיץ ב4.2 שניות. 

 

מה דעתך? 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

יצא למישהו לבחון את האקספנג מול הזיקר 001? שני הרכבים ברמת גימור הבסיסית. 

חבר שחשוב לו נוחות, אבזור ואיכות מתלבט בין שני הנ"ל לטסלה מודל y. 

 

אחרי קריאה של הסקירה, המלצתי לחבר על הG9 אבל אין לי ניסיון עם אחת מהן.

זה שהטווח קצר משל הזיקר הוא יודע ולא מוטרד, 7 שנים אחריות מלאה באקספנג הלהיבו אותו יותר לצורך העניין.

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.2.2024 בשעה 14:58, lywr497 כתב:

שלום

אם היית עושה השוואה עם הסרס 5 

האם לדעתך בכלל  בר השוואה? 

 

ומה יש בסרס? , מאובזר, הרבה כוחות סוס, נראה טוב, הנעה כפולה ומאיץ ב4.2 שניות. 

 

מה דעתך? 

 

 

 

 

ה- g9 והסרס 5, שני רכבים מצויינים, איכותיים ומאובזרים.

 

אבל הם שייכים לקטגוריות גודל שונות, ה- g9 יותר גדול וגבוה, מרווח עם תא מטען גדול יותר ויותר יקר.

 

אם אתה רוצה/ צריך את הגודל הנוסף ומוכן לשלם המחיר הנוסף אז זאת הבחירה הנכונה וההיפך.

 

(דרך אגב לסרס 5 יש גם דגם עם מנוע אחורי זול יותר).

 

 

 

 

בתאריך 13.2.2024 בשעה 16:21, daniel204 כתב:

יצא למישהו לבחון את האקספנג מול הזיקר 001? שני הרכבים ברמת גימור הבסיסית. 

חבר שחשוב לו נוחות, אבזור ואיכות מתלבט בין שני הנ"ל לטסלה מודל y. 

 

אחרי קריאה של הסקירה, המלצתי לחבר על הG9 אבל אין לי ניסיון עם אחת מהן.

זה שהטווח קצר משל הזיקר הוא יודע ולא מוטרד, 7 שנים אחריות מלאה באקספנג הלהיבו אותו יותר לצורך העניין.

 

 

הרכבים הללו שייכים לקטגוריות אחרות מבחינת הגודל או התצורה ולא מתחרים באופן ישיר אחד בשני.

 

האקספנג p7 שייכת לקטגוריית רכבי מנהלים גדולים.

 

הזיקר 001 שייך לקטגורית רכבי מנהלים "פאר" גדולים. (היא עוד יותר גדולה בגודל מהאקספנג p7 והיא בגודל מקביל לטסלה מודל s) (והיא בפועל לא סדאן אלא נוצ'בק כמו המודל s).

 

המודל y שייך לקטגוריית קרוסאוברים קופה גודל d.

 

ה- g9 שייך לקטגוריית קרוסאוברים גדולים עוד יותר (האקספנג g6 הקטנה יותר היא בגודל מקביל לטסלה מודל y).

 

הוא קודם צריך להחליט על הקטגורייה שהוא רוצה.

 

אבל בגדול אם החבר רוצה גובה ומרחב אז ה- g9 בחירה מצויינת.

 

אם החבר רוצה גובה נמוך יותר אז הזיקר 001 בחירה מצויינת.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כששמים סכומים כאלה על רכב רוצים גם להנות מהתמורה

אבל אין הרבה כבישים בארץ שניתן לממש בהם את הפוטנציאל 

גם הכבישים הראשיים נמצאים שנים בשיפוצים שהופך אותם לכבישי עולם שלישי

שלא לדבר על הפקקים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, nit_zan כתב:

כששמים סכומים כאלה על רכב רוצים גם להנות מהתמורה 

אבל אין הרבה כבישים בארץ שניתן לממש בהם את הפוטנציאל 

גם הכבישים הראשיים נמצאים שנים בשיפוצים שהופך אותם לכבישי עולם שלישי

שלא לדבר על הפקקים

הכל זה אמירות כלליות שנאמרות כבר עשרות שנים.

מה בעצם המסקנה?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, nit_zan כתב:

אבל אין הרבה כבישים בארץ שניתן לממש בהם את הפוטנציאל 

 

לא מסכים. 

נכון שאין כאן אוטובאנים כמו בגרמניה ופאסים כמו בדולומיטים, אבל יש כאן הרבה כבישים שניתן ליהנות מהנהיגה בהם. 

צריך לצאת מגוש דן, ולקנות יונידן R משהו. 

  • אהבתי 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 17.2.2024 בשעה 09:47, green כתב:

 

ה- g9 והסרס 5, שני רכבים מצויינים, איכותיים ומאובזרים.

 

אבל הם שייכים לקטגוריות גודל שונות, ה- g9 יותר גדול וגבוה, מרווח עם תא מטען גדול יותר ויותר יקר.

 

אם אתה רוצה/ צריך את הגודל הנוסף ומוכן לשלם המחיר הנוסף אז זאת הבחירה הנכונה וההיפך.

 

(דרך אגב לסרס 5 יש גם דגם עם מנוע אחורי זול יותר).

 

 

 

 

 

 

הרכבים הללו שייכים לקטגוריות אחרות מבחינת הגודל או התצורה ולא מתחרים באופן ישיר אחד בשני.

 

האקספנג p7 שייכת לקטגוריית רכבי מנהלים גדולים.

 

הזיקר 001 שייך לקטגורית רכבי מנהלים "פאר" גדולים. (היא עוד יותר גדולה בגודל מהאקספנג p7 והיא בגודל מקביל לטסלה מודל s) (והיא בפועל לא סדאן אלא נוצ'בק כמו המודל s).

 

המודל y שייך לקטגוריית קרוסאוברים קופה גודל d.

 

ה- g9 שייך לקטגוריית קרוסאוברים גדולים עוד יותר (האקספנג g6 הקטנה יותר היא בגודל מקביל לטסלה מודל y).

 

הוא קודם צריך להחליט על הקטגורייה שהוא רוצה.

 

אבל בגדול אם החבר רוצה גובה ומרחב אז ה- g9 בחירה מצויינת.

 

אם החבר רוצה גובה נמוך יותר אז הזיקר 001 בחירה מצויינת.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אתה מכיר את מתיחת הפנים שעבר דגם 001 בסין? 

יש כתבות שנעשתה מתיחת פנים די משמעותית מבחינת שיפורים ביחס לדגם היוצא(שהושק כרגע בארץ). 

 

יש גם עניין שהזיקר עדיין ללא ציון NCAP, היבואן טוען שעבר מבחן ויקבל תוצאות בסוף הרבעון אבל קשה לי להסתמך על נציגי מכירות כשאין שום ביסוס רשמי שהם יודעים להראות. 

 

ההתרשמות שלי מהזיקר ממש טובה, אבל מעבר למחיר הלא נמוך בכלל לרכב בלי שוק מבוסס בארץ, קשה לשלם על דגם יוצא כשבאוויר מגיע הדגם החדש "אוטוטו"(לא באמת ברור מתי). 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.2.2024 בשעה 10:18, nit_zan כתב:

כששמים סכומים כאלה על רכב רוצים גם להנות מהתמורה

אבל אין הרבה כבישים בארץ שניתן לממש בהם את הפוטנציאל 

גם הכבישים הראשיים נמצאים שנים בשיפוצים שהופך אותם לכבישי עולם שלישי

שלא לדבר על הפקקים

אפשר להנות גם ביום יום.

יצא לך להשתמש ברכב מעניין כדיילי? אני מנחש שלא אחרת היית מבין שאפשר להנות בכל נסיעה (לפעמים זה גם מעצבן רכב קשיח כו').

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.2.2024 בשעה 18:40, ldti כתב:

ה001 היא סדאן..

 

ליתר דיוק היא מגיעה במרכב שנקרא שוטינג ברייק.

  • רעיון טוב! 1
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.2.2024 בשעה 11:18, nit_zan כתב:

גם הכבישים הראשיים נמצאים שנים בשיפוצים שהופך אותם לכבישי עולם שלישי

מהכבישים הראשיים רצוי להתרחק.
כל כביש צדדי כולל הכביש ההיקפי בקיבוץ שלי יהיה עדיף.
אתמול נסעתי לקולנוע ונאלתי לחצות את כביש החוף לדרום, וינקייט בשיפוצים והרחבות כבר 30 שנה ככה זה מרגיש והחלק העצוב שהכל שם שבור ומאולתר, מלא בורות, בליטות וטלאים שעלולים לחסל ג'נט ברגע.
וינגייט זה סתם דוגמא, המשך הדרך די זהה כולל איילון. ממש נהיה מפחיד לנסוע עם רכב קצת מיוחד בכבישים האלה.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.1.2024 בשעה 10:52, viper83 כתב:

לא קראתי את כל המבחנים שהוצאו כאן, אבל אתמול נסעתי על כזאת של בן משפחה, ויש לי בעיה גדולה עם התוכנה שלו שעדיין לא בשלה ונמצאת בשלבי בטא רציני (כי בארץ צריך גיור) איתורן, בעיות בדיבורית, חוסר מצב השארת הרכב פועל בזמן שיוצאים עם הטלפון שמוגדר כמפתח ועוד בעיות של תוכנה לא אפויה.

אני לא חושב שבנאדם שקונה אוטו במחירים כאלה ובמחשבה שמדובר ברכב פרימיום  מוכן לכאלה פשרות ועדיף שהוא יהיה מוכן לזה. 

*נשארתי ברכב לאחר שהנהג עזב עם הטלפון ואמרתי לו לא לטרוק את הדלת כי אולי זה ישאיר את הרכב ער עד שהוא יחזור, ברגע שהוא יצא הטווח הרכב ננעל. משכתי בידית הדלת והיא לא נפתחה, מסתבר שהסינים רוצים שתמשוך את הידית פעמיים כדי לפתוח את הדלת (זאת ידעתי רק לאחר קריאת ספר ההוראות).

*שחכתי משהו נוסף, איזה צבע תרצו ברכב? לבן, אפור,כסף,שחור או ירוק (Katioke ), זה מה יש!  

 

פשוט הזיה. כבר התייאשתי מלהגיב על דברים כאלה, אבל אחרי מה שכתבת פשוט קשה להתאפק.

 

אני לא מבין איך אנשים מסוגלים לשים כל כך הרבה כסף, 360K, על חתול בשק שאין מאחוריו עשרות שנות מוניטין, יודעים איך זה מתחיל (לפי מה שכתבת זה כבר מתחיל גרוע) ולא יודעים איך זה נגמר, ועוד תוצרת סין שאינה מעלה קונוטציות של אימון רב אלא של עלי אקספרס.

 

לגופו של ענין, העיצוב החיצוני מכוער טילים, שלא לומר מזכיר אלף רכבים סיניים אחרים, שמועתקים מאלף יצרנים אחרים. העיצוב הפנימי גרוע שבגרועים. במקום דש בורד יש מסך מחשב מלבני מכוער, כאילו אתה במשרד או משהו. אם כבר להעתיק, סינים יקרים, לכו על הטופ, בתור התחלה קחו את המרצדס EQC. זה נקרא דש בורד שאינו מסך מלבני מכוער, למרות שכל כולו מסך אחד גדול.

 

העיצוב ה"נקי" נותן הרגשה של ישיבה בקלנועית, והוא בעצם מילה מכובסת ל"אין כלום בדש בורד". את הכפתורים הפיזיים מחליף מסך שתוך כדי נהיגה אתה אמור לחטט בו ולמצוא מה שאתה צריך באותו רגע. אפילו בחניה זה מעצבן, שלא לומר בנהיגה. 

 

והפיצ'ר הגאוני, כיוון מזגן מכפתורים בהגה... איך לא חשבנו על זה עד היום...

 

הנעה מ0 ל100 במספר שניות זה לא כיף, ניסיתי. זה כיף אולי בכביש 6, בדרך כלל גם לא. לחיצה קטנה על הגז משגרת אותך לעזאזל, ואתה לא יודע מה קורה בדיוק בעזאזל עכשיו. איזה ילד חוצה את הכביש, איזה רכב החליט לעשות רוורס, ואתה בשניה כבר שם. בעזאזל.

 

ואם זה רכב חשמלי אז הבעיה היא אחרת לגמרי - כל לחיצה על הגז מחושבת. יש בכל רגע דילמה, להנות מהרכב או לשמור על הסוללה? ככה זה כשאתה נוהג באייפון ללא מטען, כשמחשבה על טעינה של כמה עשרות דקות מעוררת חלחלה, למי מאיתנו יש את הזמן הזה... מתדלקים חצי דקה וממשיכים הלאה לעוד כמה ימים של נסיעה.

  • רעיון גרוע 1
  • משעמם 1

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...