Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות צמיגים רועשים


BassDriver
שימו לב! השרשור הזה בן 263 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתה ממש מתאר ענין חריג מבחינת הרעש. 

אני מקווה שהחלפה אכן תפתור את זה. מה שמתאים לוולוו לא בהכרח יתאים אצלך 😉. ענין רעש ותהודות למיניהן יכול להיות סבוך. ומקווה גם שלא מדובר בשום דבר מכני (למשל מייסבים, אם כי פחות סביר) שפשוט צץ או התגבר לאחר ההחלפה. 

 

כן, יש מצב שהדברים שהזכרת קשורים. ההתנגדות לגלגול לא תלויה רק ברכות הגומי, אבל בהחלט במרכיביו והמדרס (כמו גם למשל עומק החריצים), שאר מבנה ושלדת הצמיג וכמובן לחץ האוויר (מה שלא נראה בעייתי אצלך). ישנם עוד משתנים כמובן, אך הנ"ל שמשפיע על מה שנקרא tire hysteresis נתפס כגורם העיקרי. 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

החלפתי היום מקונטיננטל  CPC5   למישלין  פרימסי 4+   215/55/17  94V.

 

עולם אחר.   הפרימסי שקט  ורך.   זה בלט כבר ביציאה מהצמיגיה.

 

אבל מבחינת אחיזה,  הקונטי הקשיש  בן 4  אחז  יותר טוב. 

 

אתה חייב להתפשר במשהו.

אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השימוש בעוצמה, db, יכול מאוד להטעות שכן עוצמת הרעש היא רק רכיב אחד, לתדר של הצליל חשיבות משמעותית לא פחות והיא משפיעה באופן שונה על כל אדם ואדם. יצרן הרכב מוגבל מבחינת כמות וסוג חומרי הבידוד, כל עוד זו לא רולס רויס, וגם כאן הוא מבצע התאמה של מיקום, כמות וסוג חומרי הבידוד לצמיגים בהם הוא מתכננן להשתמש ולכן צמיג אחר עם אותה עוצמת רעש יכול "להרגיש" רועש יותר לעומת הצמיג המקורי. 

 

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, Supertigre כתב:

השימוש בעוצמה, db, יכול מאוד להטעות שכן עוצמת הרעש היא רק רכיב אחד, לתדר של הצליל חשיבות משמעותית לא פחות והיא משפיעה באופן שונה על כל אדם ואדם. יצרן הרכב מוגבל מבחינת כמות וסוג חומרי הבידוד, כל עוד זו לא רולס רויס, וגם כאן הוא מבצע התאמה של מיקום, כמות וסוג חומרי הבידוד לצמיגים בהם הוא מתכננן להשתמש ולכן צמיג אחר עם אותה עוצמת רעש יכול "להרגיש" רועש יותר לעומת הצמיג המקורי. 

 

אני חושב שאתה בהחלט צודק. הרעש מורגש סובייקטיבית - יכול להיות שמישהו ישמע צליל אחר. ספציפית אני מרגיש שמה שאני חווה זה שילוב של חיכוך הצמיגים עם הכביש (שזה יחסית נסבל), יחד עם הדהוד בתדר מסוים שמשגע אותי. אני תוהה עם אוכל למדוד את זה עם איזו אפליקציה בנייד. אנסה.

שאלה - אם היצרן ממליץ על 36PSI במדידה קרה (והוא הרי לא יודע באיזה טמפרטורה הרכב נמצא באותו רגע), לא היה יותר הגיוני לוודא שרף הלחץ בטמפרטורה גבוהה הוא יהיה הקובע? כלומר - נגיד שימליץ מקסימום 38PSI (בחום של שבוע שעבר הגיע ל 42PSI).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין איך נקבעת המדידה, ערך שיא, רוחב פס.   עכ"פ  התחלתי לשמוע את המנוע סוף סוף  :) .

רדיו אני שומע די בשקט.  עם הצמיג הזה אפשר להוריד את הווליום בקליק אחד. 

 

ועדיין צריך לדייק את לחץ האויר.

אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, רוןS כתב:

החלפתי היום מקונטיננטל  CPC5   למישלין  פרימסי 4+   215/55/17  94V.

 

עולם אחר.   הפרימסי שקט  ורך.   זה בלט כבר ביציאה מהצמיגיה.

 

אבל מבחינת אחיזה,  הקונטי הקשיש  בן 4  אחז  יותר טוב. 

 

אתה חייב להתפשר במשהו.


זה צמיג במקרה עם XL?

לפני 1 דקה, רוןS כתב:

מעניין איך נקבעת המדידה, ערך שיא, רוחב פס.   עכ"פ  התחלתי לשמוע את המנוע סוף סוף  :) .

רדיו אני שומע די בשקט.  עם הצמיג הזה אפשר להוריד את הווליום בקליק אחד. 

 

ועדיין צריך לדייק את לחץ האויר.


נשים scope.. :-)

רכשתי אפליקציה לנייד NVH - אבדוק גם עמה - היא מזהה אנומליות דרך המיקרופונים והחיישנים של הנייד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא.    חלק מהרעש נובע באמת מקשיחות הדופן.

מה שמוסיף לקשיחות  אצלך זה רמת עומס מוגברת ב-4 דרגות מהנדרש.

 

אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר ה 99 במקום 95? זה מה שמייצר את הרעש?
לא ה XL?

ה Primacy 4 VOL שאני שוקל הוא 99v XL, עם 68db.
ה ZE310 עומס 95v ללא XL עם 67db.
ויש Goodyear EfficientGrip Performance עבור רנו ארקנה 70db הוא 95H ללא XL. אולי לקחת אותו?
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, BassDriver כתב:

שאלה - אם היצרן ממליץ על 36PSI במדידה קרה (והוא הרי לא יודע באיזה טמפרטורה הרכב נמצא באותו רגע), לא היה יותר הגיוני לוודא שרף הלחץ בטמפרטורה גבוהה הוא יהיה הקובע? כלומר - נגיד שימליץ מקסימום 38PSI (בחום של שבוע שעבר הגיע ל 42PSI).

 

 36psi זה אבסלוטי, חורף, קיץ, זה לא משנה. זה התפקיד של הנהג הוא לוודא שזה אכן הלחץ בחורף, קיץ וכו' ולנפח את הצמיג בהתאם. זה שמרבית הנהגים לא עושים את זה זה כבר משהו אחר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, BassDriver כתב:

כלומר ה 99 במקום 95? זה מה שמייצר את הרעש?
לא ה XL?

 

XL מוצמד לכל צמיג עם קוד העומס המרבי לאותה מידה. בשווקים מסוימים לדוגמה לא ישאלו אותך מה מספר קוד העומד על האם אתה צריך צמיג SL שזה הסטנדרטי/רגיל או XL- Extra Load. אם למידת הצמיג שלך יש קוד עומד של 95 או 99, לא תמצא צמיג 95 עם הכיתוב XL. דרך אגב, היום, בגלל הרכבים החשמליים, הוסיפו לאחרונה גם את הכיתוב HL - Hight Load שהוא קוד עומס מעל XL. 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב

החלפת צמיגים לשקטים יותר זה לא מספיק,

אתה צריך להוסיף מספר סוגי חומרי בידוד ברצפת הרכב מתחת לשטיח המקורי בתא נוסעים,  ובתא מטען, 3 סוגי חומרים של חברת stp .

בידודי כנפיים מבחוץ מתחת לביטנה המקורית של כל גלגל.

ובידודי 4 דלתות הרכב בתא נוסעים, על הדרך תרוויח סאונד עשיר ומלא יותר של המולטימדיה המקורית ברכב.

לי הייתה בעיה דומה עם הונדה סיויק חדשה בשנת 2017,

הרגשתי כאילו הצמיגים נימצאים בתוך הרכב , במיוחד האחוריים.

אחרי הוספת החומרים בסדר מסויים בהרכבה, נעלמו כמעט לגמרי הרעשים, נשאר ממש רעש קטן של צמיגים , רוח, וטיפה מנוע,

כי גם במכסה מנוע הוספתי שיכבת חומר בולע רעש מתחת לשמיכת מגן חום המקורית שיש שם.

מאז כל רכב חדש שאני רוכש, אני מבצע את הדברים האלה, וזוכה לרכב שקט יותר בנסיעה מרכבים דומים על הכביש. 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.9.2023 בשעה 13:35, רוןS כתב:

מעניין איך נקבעת המדידה

בשרשור אחר צירפתי את מפרט המבחן, אבל לא ראיתי שם התייחסות לתדרים, אבל זה עשוי להיות כחלק מההגדרות של הציוד המודד. אפשר למצוא כמה תמונות בגוגל עם פיקים אופייניים. 

 

בתאריך 15.9.2023 בשעה 14:07, Supertigre כתב:

36psi זה אבסלוטי

זו המלצת היצרן שמאזנת בין צרכים שונים במדידה קרה כפי שהוזכר, 20 מעלות. אם ממש מתעקשים יש טבלאות שמראות את ההבדל שאמור להיווצר: 

C5BXEINRZNDH3E34S6MKKZEX2Y_1.thumb.jpg.45a8ef4b7c448cfb76ed07759344c63e.jpg

בגלל זה גם ההמלצה הכללית הגורפת היא שאם ממלאים על חם, להוסיף עוד כ-10% ללחץ המומלץ. 

 

לפני 10 שעות, avi60769 כתב:

החלפת צמיגים לשקטים יותר זה לא מספיק,

אתה צריך להוסיף

פותה"ש ציין כי השינוי המהותי לרעה קרה אחרי החלפת הצמיגים. קודם היה לו בסדר להבנתי. כמובן שאפשר להשתיק עוד עם כל מה שרשמת, אך מדובר בהוצאה נוספת שיכולה להיות משמעותית. אגב, ישנם צמיגים שמגיעים עם ספוג בתוכם כדי לבלוע חלק מהרעשים שנוצרים בקוויטציה בתוכו. 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באתר של Goodyear :

noise level outside the vehicle is measured in decibels

 

חלק הרעש המועבר דרך דופן הצמיג >>מתלה>> שלדה  לא נמדד, יתכן והוא הדומיננטי במקרה של @BassDriver

אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 263 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...