Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך נראים החיים עם רכב ספורטיבי בישראל?


farkash7

פוסטים מומלצים

לא כלכך קשור לשרשור אבל חייב לשתף סיטואציה גדולה שקרתה לי היום,

יוצאים שיירה של טייפרים ממוטור סיטי אחרי יום מסלול ובדיוק מולנו מופיעה שיירה של מיאטות, חייב להגיד שזה היה סצנה מצחיקה ממש.

 

לפני 7 שעות, Doron_Z כתב:

אפילו בין הברז למיאטה יש דיון כזה, הרי בהיגיון בנאדם שבחר ברז זה מישהו שלא יכל מבחינה פרקטית להחזיק מיאטה (נגיד בארה״ב, לא פה שהפרש המחירים הוא גם יחסית משמעותי), אם היה רוצה נטו את הכלי הכי כיפי ומפוקס ומיוחד בתקציבים האלה הוא היה הולך על מיאטה אבל הוא ״התפשר״ על ברז.

תתפלא, שומע לא מעט אנשים שטוענים בתוקף שהברז משמעותית יותר טוב מהמיאטה במיוחד הברז החדש(אני לא תומך בדעה🤷‍♂️)

לפני 3 שעות, farkash7 כתב:


זה לא שאנחנו חלוקים, אתה פשוט מתעלם מהמציאות.
95% מרוכשי ההוט האצ' בישראל קונים את תוצרת וואג, ולא נראה לי שהתכוונת לתוצרת הזו בדברים שלך.
סיוויק טייפ R? עזוב את זה שאני מאוד סקפטי כמה הדבר הזה יהיה נוח ביומיום, יש מצב שBRZ תהיה עדיפה כדיילי, יש מספר זעום של אנשים שמתנייד על כאלו והמחירים חסרי פרופורציה. 
עוד הוט האצ' שנכנסות לדיון הזה הן מותג רנו וה308GTI, אבל שוב, המספר שלהן זעום, וחלק מתוצרת רנו ממש לא נוח כדי לשמש כדיילי...
 

 

אני עם הדגם הכי קיצוני בחוסר הנוחות ובעיני לגמרי סבבה(FK2), בשני דורות הבאים בכל אחד מהם הנוחות השתפרה פלאים, בחדשה זה כבר בנוחות יום יום לא רחוק מוואג

לפני שעתיים, GTאי כתב:

הבוקר היו 2 בשדה תימן, אחד פחות תקשר ופגש את הקיר, אבל השני נתן עבודה יפה. 

 

אכן האדומה היה סצנה לא נעימה, עם איזה רכב היית אגב?

  • אהבתי 1

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.9.2024 בשעה 09:33, farkash7 כתב:

אתה מרים גבה כשמישהו שוקל רכב כמו הפרפורמנס כדי לקבל דיילי איכותי ומדי פעם צעצוע למסלול אבל כשזה לשקול BRZ מול הוט האצ' זה כן עובר לך טוב בגרון משום מה.

 

בדיוק.

אם היה מדובר בRS3 עם ביצועים דומים, זינוק למאה ב3 שניות ומחיר של 273,000 שח, חצי מהמגיבים היו מתפייטים על הפלא ההנדסי שהוא המנוע, והחצי השני משבח את היבואן על התמחור והתרומה לספורט המוטורי בארץ.

 

איכשהו כשמדובר במודל 3 פרפורמנס, עם ביצועים מעולמות רכבי העל, מצב מסלול ומחיר מגוחך - אנשים מרגישים צורך להתנצל כשהם שוקלים אותו כאופציה ספורטיבית.

 

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, itaimoto כתב:

רכב מתנהג, מתקשר, חזק, מעשי, נוח, איכותי  - בוודאי שיהיה יקר.  אם אתה לא מסוגל להתפשר אתה תשאר ב loop שנכנסת אליו עם הברז.


לשלם 300K על הוא האצ' ידנית זה עדיין בעיני מוגזם עם כל הכבוד.
בתקציב הזה אפשר לקנות 308GT וBRZ אז אני לא מבין איפה החסכון ולמה זו "התפשרות" טובה או הגיונית למישהו שיש לו אינסוף מקומות חניה.
 

לפני 43 דקות, chrono כתב:

 

מהירות הקפה בלי לתקשר זה אותו סיפור כמו מהירות בקו ישר. אלא אם אתה משתתף בתחרות, ואז המטרה שלך זה פשוט לעקוף את המתחרים ויהי מה, אנשים שמחפשים רכב לפניות ולא לקו ישר, מחפשים רכב מתקשר, לא מעניין אותם אם הוא בסוף מסיים את ההקפה מהר יותר או לא.

 

אתה רוצה להגדיר את טסלה כרכב ספורטיבי בגלל שהוא מהיר - be my guest, לא מתווכח איתך. אבל הוא לא רכב בעל התנהגות מהנה לנהיגה, ומהירויות הקפה לא ישנו את זה.

99% מההוט האצ' שאנשים מגיעים איתם למסלול או קונים אותם כי הם מחפשים רכב ספורטיבי לא מתקשרים בעליל ורמת המעורבות שם ע"פ פירסומים זרים היא "איזה מהר אני נוהג אני נהג תותח".
במה זה בדיוק שונה מה3P? שיש שם רעש ופלוצים מהאגזוז?
מי אמר לך שה3P לא "בעלת התנהגות מהנה לנהיגה"? שוב לא נהגתי בה במסלול לאחר שקינפגתי בה את ההתערבות של הבקרות למינימום וכיוונתי את רוב הכוח לסרן האחורי, אין לי מושג מה מקבלים, אבל לפחות על פי שלל ביקורות שקראתי והתרשמות של אחד מהמדריכים בארץ שגם מחזיק אחת זה לא משעמם.
לפי הלוגיקה שלכם אני בכלל לא צריך לדאוג, יש לי 205 עם מנוע 1.4 חלושס בחניה, היא מתקשרת יותר מכל רכב שאני מכיר אולי אפילו יותר מהBRZ אקח אותה למסלול וזהו.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, chrono כתב:

 

מהירות הקפה בלי לתקשר זה אותו סיפור כמו מהירות בקו ישר. אלא אם אתה משתתף בתחרות, ואז המטרה שלך זה פשוט לעקוף את המתחרים ויהי מה, אנשים שמחפשים רכב לפניות ולא לקו ישר, מחפשים רכב מתקשר, לא מעניין אותם אם הוא בסוף מסיים את ההקפה מהר יותר או לא.

 

אתה רוצה להגדיר את טסלה כרכב ספורטיבי בגלל שהוא מהיר - be my guest, לא מתווכח איתך. אבל הוא לא רכב בעל התנהגות מהנה לנהיגה, ומהירויות הקפה לא ישנו את זה.

לא, מהירות הקפה ומהירות בקו ישר זה ממש לא אותו סיפור. בשביל לייצר מהירות הקפה צריך סל מרכיבים שכולל לא מעט מאפיינים של רכב ספורטיבי לפחות.

קח את הואגיות קוואטרו (נניח S3), אני לא חושב שיש מחלוקת שהם רכבים ספורטיביים במינימום, ועם זאת הנהיגה בהם באופן יחסי היא מאוד אנמית בגלל האלקטרוניקה. 

 

לפני 16 דקות, ik3 כתב:

לא כלכך קשור לשרשור אבל חייב לשתף סיטואציה גדולה שקרתה לי היום,

יוצאים שיירה של טייפרים ממוטור סיטי אחרי יום מסלול ובדיוק מולנו מופיעה שיירה של מיאטות, חייב להגיד שזה היה סצנה מצחיקה ממש.

 

תתפלא, שומע לא מעט אנשים שטוענים בתוקף שהברז משמעותית יותר טוב מהמיאטה במיוחד הברז החדש(אני לא תומך בדעה🤷‍♂️)

אני עם הדגם הכי קיצוני בחוסר הנוחות ובעיני לגמרי סבבה(FK2), בשני דורות הבאים בכל אחד מהם הנוחות השתפרה פלאים, בחדשה זה כבר בנוחות יום יום לא רחוק מוואג

אכן האדומה היה סצנה לא נעימה, עם איזה רכב היית אגב?

 

BRZ 

מה שלום החבר שלכם עם ה-EP3? שיהיה בריא :)

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, GTאי כתב:

לא, מהירות הקפה ומהירות בקו ישר זה ממש לא אותו סיפור. בשביל לייצר מהירות הקפה צריך סל מרכיבים שכולל לא מעט מאפיינים של רכב ספורטיבי לפחות.

קח את הואגיות קוואטרו (נניח S3), אני לא חושב שיש מחלוקת שהם רכבים ספורטיביים במינימום, ועם זאת הנהיגה בהם באופן יחסי היא מאוד אנמית בגלל האלקטרוניקה. 

 

 

BRZ 

מה שלום החבר שלכם עם ה-EP3? שיהיה בריא :)

 

 

 

 

נראה שלמד לקח, וואלה לא יצא בנזק משמעותי, פנצר וקצת שפשופים בגנטים(גם זה לא בטוח)

 

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, farkash7 כתב:

לפי הלוגיקה שלכם אני בכלל לא צריך לדאוג, יש לי 205 עם מנוע 1.4 חלושס בחניה, היא מתקשרת יותר מכל רכב שאני מכיר אולי אפילו יותר מהBRZ אקח אותה למסלול וזהו.

 

מאוד תלוי מה אתה מחפש - יכול להיות שכן, זו האפשרות הנכונה. כל אחד וההעדפות שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, farkash7 כתב:

וכיוונתי את רוב הכוח לסרן האחורי

 

קח בחשבון שבכיוון הנ"ל אתה נשאר גם עם חצי כוח שכן רק המנוע החשמלי האחורי עובד והקדמי לא עובד.

 

כמו כן קח בחשבון שרכב חשמלי לרבות המודל 3 פרפורמנס לא בנוי לנסיעת מסלול ממושכת בגלל עומס חום על הסוללה וכמובן גם בגלל טווח הנסיעה שיורד פלאים בנסיעת מסלול.

 

 יונדאי איוניק 5 N התגברו על נושא עומס החום על ידי הוספת מערכות קירור מותאמות למסלול.

 

מאחר ויש לך 2 ילדים קטנים לדעתי איזון נכון יותר יהיה לרכוש טסלה מודל y לונג ריינג או פרפורמנס אם אתה מוכן להתפשר על נוחות הנסיעה, שזה רכב הרבה יותר פרקטי למשפחה מהמודל 3 ונהנה ממנו בנסיעות דיילי (או אקספנג g6 פרפורמנס אבל הוא יהיה פחות ספורטיבי מהמודל y  פרפורמנס).

 

את הטסלה לא הייתי מכניס למסלול לא נראה לי שהיא תספק את ההנאה הנדרשת וכאמור היא גם לא מתאימה לזה, למסלול נכנסים עם רכב ייעודי למסלול מינימום בסגנון BRZ אם לא רכב קיצוני יותר, לא מערבבים מין שאינו במינו גם אם היצרן מכנה אותו פרפורמנס, זאת דעתי הלא מקצועית על הנושא.

 

אין אפשרות לשכור רכב ייעודי רק לנסיעות במסלול? לא השכירו פעם לוטוס 7 או משהו דומה? זה נראה לי יותר הגיוני מאשר לקנות רכב בשביל זה...

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, farkash7 כתב:

לפי הלוגיקה שלכם אני בכלל לא צריך לדאוג, יש לי 205 עם מנוע 1.4 חלושס בחניה, היא מתקשרת יותר מכל רכב שאני מכיר אולי אפילו יותר מהBRZ אקח אותה למסלול וזהו.

קטע, באתי לרשום בהתחלה 205 בדוגמאות (החיוביות) שנתתי קודם. תכלס כן, נראה לי שתהנה.

עריכה אחרונה על ידי yoni162
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת היא שממש נהניתי בפצאל עם סיטרואן קסארה 1.6(אוטומט-AL4).

😏 

 

לדעתי, במקום לשים 200k(ומעלה) על רכב אחד, עדיף לקנות שלושה רכבים, לשטח, למסלול ולדיילי.

כל אחת ב-50k נניח. וזה בהחלט אפשרי. אולי רכב מסלול יותר לכיוון ה-100k בשביל להשיג מכונית ספורט אמיתית.

עריכה אחרונה על ידי אליה

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, farkash7 כתב:

לפי הלוגיקה שלכם אני בכלל לא צריך לדאוג, יש לי 205 עם מנוע 1.4 חלושס בחניה, היא מתקשרת יותר מכל רכב שאני מכיר אולי אפילו יותר מהBRZ אקח אותה למסלול וזהו.


כן הייתי מעדיף לקחת אותה לפני הטסלה למסלול. ברצינות

 

ואגב ה RS3 החדשות נחשבות לשיפור גדול בכל הנוגע לסעיפי תקשורת וכיף לפחות לפי הביקורות ביחס לדורות קודמים שתוארו כמשעממות אז כן, להבנתי זה אחלה כלי בסכ״ה. 

 

בנוגע לטייפ אר. מכונה מרשימה מאוד אבל 300 אלף היום לפי הלוחות יזכו אותך בקושי במשומשת שנתון 23 עכשיו כשהיבואן העלה אותה ל 346 אלף לחדשה. 

 

מסכים שזה מחיר יקר מדי ולא מוצדק בעליל עם כמה שזאת מכונה מטורפת. 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול אני את ההמלצה שלי רשמתי כבר בתחילת השרשור, על הונדה סיוויק 1.5 טורבו ספורט פלוס, שהיא חתיכת Warm Hatch לעניין... ועוד אופציות אחרות רלוונטיות.. - 

 

אבל מרגע שהתחילו לדבר פה על טסלות וג'יפונים איבדתם אותי לגמרי. האמת, אני לא מבין למה לשתף פעולה עם דיון כזה בכלל.. אבל אתם כנראה יותר סובלניים ממני...

בכל מקרה אסתי שלי פגשה מישהי אחרת אתמול וחשבתי לשתף, כי משום מה לא העלו אותה פה כאופציה:

image.thumb.jpeg.73eb77b1e3563b9852e10b2f4894ee16.jpeg

 

image.thumb.jpeg.54c5546e08197cc8202a67b71cb6c10e.jpeg

 

image.thumb.jpeg.be6388eb8309ab5d768c9ef6debd36ae.jpeg

 

בכל מקרה שיהיה בהצלחה :)

 

עריכה אחרונה על ידי this_is_me
  • אהבתי 3

פורד פוקוס ST האצ'בק 2014. (ידנית 250 כ"ס)

הונדה סיוויק ספורט פלוס 1.5 טורבו 2018. (אוטומט 182 כ"ס)

פורד פוקוס האצ'בק 1.6 2007, 2010, 2012. (אוטומט 105-125 כ"ס)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, green כתב:

כמו כן קח בחשבון שרכב חשמלי לרבות המודל 3 פרפורמנס לא בנוי לנסיעת מסלול ממושכת בגלל עומס חום על הסוללה וכמובן גם בגלל טווח הנסיעה שיורד פלאים בנסיעת מסלול.


מהנסיון המועט שלי במסלולים בארץ מה שהתחמם הרבה לפני הסוללה הם הברקסים.
גם רכבים סטנדרטיים יורדים אחרי 7-8 הקפות לתת להם להתקרר.
שום סיכוי שאקנה מודל Y... הרכב פשוט נראה לא טוב.
לגבי עניין הכוח אם הוא עובר לאחור, לרכב יש מספיק כוח גם אם תחתוך אותו בחצי, מהבחינה הזו אין ממש מה לדאוג.
 

לפני 3 שעות, this_is_me כתב:

אבל מרגע שהתחילו לדבר פה על טסלות וג'יפונים איבדתם אותי לגמרי. האמת, אני לא מבין למה לשתף פעולה עם דיון כזה בכלל.. אבל אתם כנראה יותר סובלניים ממני...

בכל מקרה אסתי שלי פגשה מישהי אחרת אתמול וחשבתי לשתף, כי משום מה לא העלו אותה פה כאופציה:

על ג'יפונים לא דיברנו פה, אולי ג'יפים.
לגבי היונדאי, שקלתי גם אותה אבל קיבלתי דיווח שהגיר שם לא מספיק אמין ועלויות התיקון גבוהות מאוד.

נראה שאני מבין למה קניתי BRZ בסבב הקודם... היא באמת פשרה טובה במחיר טוב.

 

לפני 3 שעות, Doron_Z כתב:

ואגב ה RS3 החדשות נחשבות לשיפור גדול בכל הנוגע לסעיפי תקשורת וכיף לפחות לפי הביקורות ביחס לדורות קודמים שתוארו כמשעממות אז כן, להבנתי זה אחלה כלי בסכ״ה. 

אחת הסיבות שפזלתי אל הלאון ספורטטורר. אותו מנוע עם 333 כ"ס וגם הנעה 4X4, תוסיף לזה את החיבה הגדולה שלי לסטיישנים וזה באמת היה נראה לי כמו אופציה מאוד מאוד מעניינת.
הבעיה שהיבואן לא מביא אותה, וכמו שכתבתי בעמודים הקודמים את הדגם שלפני המתיחת פנים (310 כ"ס ובלי כמה שיפורים נוספים) יעלה 280-290K להנחית כאן ביבוא אישי, קצת יקר מדי לטעמי... זה צריך להיות המחיר של הדגם החדש פה בארץ אם היה מגיע ביבוא רשמי.
לגבי ההונדה, כן, זה מחיר שם משומשת.

למי פה יש נסיון רב עם ג'וליה? כולל מוסכים? כולל ימי מסלול? כולל עלויות/אמינות?

 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, farkash7 כתב:

אמין

I20? I30? ידני? רובוטי?

--

 

אני הייתי ממליץ על דיילי חמימה, אם טסלה אז את הגרסה הרגילה למשל, וקונה בנוסף מכונית סופ"שים לימי מסלול או בכל פעם שאתה מחפש נהיגה מערבת יותר. מכיוון שזו מכונית סופ"שים היא יכולה להיות מעט יותר קיצונית. 

אם יש אינסוף חניה, והתקציב מאפשר, זה נשמע לי כמו הצעד נכון.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, farkash7 כתב:

נראה שאני מבין למה קניתי BRZ בסבב הקודם... היא באמת פשרה טובה במחיר טוב. 

אני לא יודע מה רמת הנהיגה שלך על המסלול בכדי להגיד שהבנת את הרכב, אבל הדבר האחרון שBRZ עונה להגדרה שלו זה פשרה, רק מיאטה נמצאת מעליו. 

 

מה שאתה מחפש עכשיו זה פשרה וזה בסדר גמור. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שהכוונה היתה פשרה בהקשר של יכולות השטח שלה לעומת לנד קרוזר😁 אבל יכול להיות שאיבדתי כיוון. סתם, די בטוח שבהקשר של דיילי/נוחות וכו'..

  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...