Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך נראים החיים עם רכב ספורטיבי בישראל?


farkash7

פוסטים מומלצים

בתאריך 8.9.2024 בשעה 15:47, farkash7 כתב:

העניין שמגבלות הרכב לא מתכתבות עם מצבים מפתיעים שקורים בכביש כי הייתה שלולית עם שמן כשיצאת מכיכר, כי הוא היה קצת לח או כי הצמיג היה על סימון בכביש ולחצת על הגז.
מצבים כאלה לעיתים קורים גם כשהרכב רחוק מה"מגבלות" ואתה לא מנסה לשחק איתו.

 

ברגע שהרכב מאבד אחיזה באחת הפינות הוא במגבלה  - זה יכול לקרות בפניה של 1G במסלול במגבלת צמיג או בפניה של 0.1G בכביש בגלל כתם שמן. היכולת לזהות ולהגיב מהר למצבים כאלו היא די "אוניברסלית" ולא תלויה באחיזה מקסימלית מסויימת. יש שינויים קלים שתלויים במיקום המנוע ובגלגלים המניעים.

ריבוי ימי מסלול בונה את היכולת הזאת וגם ריבוי שעות בסימולטור מציאותי שם גם אפשר לתרגל בלי חשש מירוצים צמודים שתורמים אף הם לאינסטינקים במצבים לא צפויים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע אם אני מסכים איתך. ביום מסלול אתה לא מתרגל מצבים לא צפויים. להיפך - כל הנהיגה צפויה לחלוטין. לא בקטע רע - אתה כמובן יכול לתרגל מצבי איבוד אחיזה והתמודדות איתם, אבל במסלול אתה צופה את המצב הזה. לדוגמא, אתה מגיע לפניה קצת יותר מהר מבסיבוב הקודם, כדי לבדוק האם הרכב עדיין אוחז או לא. אם הוא לא, זה לא משהו שתופס אותך בהפתעה, הרי זו הייתה המטרה מלכתחילה.

 

אני בטוח שאנשים עם המון ידע ונסיון יידעו להתמודד גם עם מקרי קיצון שמגיעים בהפתעה. אבל אותי אישית תקלה לא צפויה כמו כתם שמן מפחידה מאוד (ודרך ההתמודדות שלי עם הפחד הזה היא פשוט לא לחשוב על זה, אחרת אני אצטרך לתלות את המפתחות :))

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשנוהגים במסלול על המגבלה במטרה להקטין את זמני ההקפה עוד ועוד נתקלים באיבודי אחיזה לא צפויים - במובן שאתה לא יודע באיזה רגע בדיוק הם יקרו, אחרת היית "מתקן" מראש - בכל מקצה, וככל שמזהים אותם מוקדם יותר בצורת שינוי משקל ההגה,  תחושה בישבן (שהיא בעצם שינוי תאוצה אורכית או רוחבית), רעש צמיגים, זיהוי ויזואלי של שינוי מסלול הרכב וכד' - מאבדים פחות זמן מדוד ויותר משתלם לקחת את הסיכון ולדחוף עוד. זאת מוטיבציה חזקה מאוד להשתפר.

 

הזיהוי התחושתי הזה ואופן התיקון רלוונטים גם בכביש למרות שלא "מתכננים" להגיע לפתע לגבול האחיזה. אולי זמן התגובה יתארך קצת כי לא ממוקדים בנהיגה ב 100% כמו במסלול, אבל התחושות אותן תחושות והתיקון דומה.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שמה שאני וchrono מתכוונים אליו הוא שבמסלול אתה דרוך מאוד, אתה נוהג חזק, אתה יודע שאתה מביא את הרכב למגבלות (או חושב שאתה מביא אותו למגבלות), אולי אפילו ניתקת בקרות... כולך דרוך כי אתה יודע שבכל רגע יכול לקרות משהו.
ברור שלעיתים המשהו הזה מגיע ב"הפתעה", אבל בגלל שאתה כל כך דרוך ומפוקס אתה בסיכוי טוב תגיב בהתאם.

בכביש לעומת זאת אתה לא באותה רמת דריכות כל הזמן, בטח לא באותה רמת דריכות כמו במסלול. יצאת לך לנסיעה מנהלתית, לא לחצת בפניות, לא לחצת בישורות ואז קורה משהו. בשני המקרים אולי זו הפתעה, אבל בסיטואציה אחת אתה רק מחכה שהיא תגיע, ובשניה בכלל יצאת עם הילד הקטן לטיול לסבתא.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני אוסיף ואחדד: במסלול אתה אולי לא יודע מתי *בדיוק* תאבד את האחיזה, אבל אתה מתכונן לזה, לדוגמא בגלל שאתה פונה במהירות גבוהה ובמידה מסויימת מצפה לזה שהאחיזה תאבד. מה גם שאולי אני מפונק מהמיאטה, אבל במסלול אצלי התחושה של איבוד האחיזה הדרגתית. זה לא משהו פתאומי שהאוטו החזיק כמו שצריך והכל היה מצוין, ופתאום אני מחליק על 4 גלגלים לעבר הקיר הקרוב. בנוסף, בהנחה ואתה מכיר את הרכב, בהתאם לאופי הפניה אתה יודע לצפות איפה תלך האחיזה.

 

לעומת זאת, במקרה של כתם שמן, זה מגיע משום מקום. אלא אם אתה בכל פניה תמיד יושב דרוך לקראת הכתם שאף פעם לא מגיע, אתה לא מוכן לזה בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסלול רטוב לדעתי הרבה יותר מתאים לתרגול מצבים לא צפויים, זה נכון שהנהג דרוך כל הזמן אבל לפחות בחוויה שלי ההתנהגות של הצמיגים היתה הרבה פחות צפויה כשהמסלול היה רטוב ומלא שלוליות.

כן מעניין אם עדיין יש מקום בארץ שמאפשר לתרגל נהיגה על משטח רטוב כל ימות השנה, כי מסלול רטוב זה תמיד עניין של עונה ומזל בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, nadavd4 כתב:

כן מעניין אם עדיין יש מקום בארץ שמאפשר לתרגל נהיגה על משטח רטוב כל ימות השנה, כי מסלול רטוב זה תמיד עניין של עונה ומזל בלבד.

בשדה תימן דרך אחד מהמפעילים שעושים שם ימי מסלול.

יש מצב שיותר זול לתקן את הנזק מלהתאמן שם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, farkash7 כתב:

תתפלא, כשקרה לי מה שקרה לי הבקרה בכלל לא נכנסה לפעולה וזה לקח יותר מחצי שניה.

 

גם אם נכנסה לפעולה, האפקטיביות שלה אינה כזו שיכולה לנצח את חוקי הפיזיקה בדגש על משטח חלקלק. קרי, כשאין במה להאחז...זה אבוד. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.9.2024 בשעה 09:56, misterb כתב:

רוב העלויות זה באמת ברקסים וצמיגים כצפוי.

אשכרה החלפת צמיגים כל 2000, 3000 ק"מ (לפי הקובץ)?

היכן בימים אלה אני יכול להשיג את הנקסנים שהיו לך ו/או את Crs לאותה מידת צמיגים? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, GTאי כתב:

בשדה תימן דרך אחד מהמפעילים שעושים שם ימי מסלול.

יש מצב שיותר זול לתקן את הנזק מלהתאמן שם

לתקן את הנזק? של תאונה?
אני יכול להגיד לך כמה עולה להחליף פגוש, גריל שחור שעל הפגוש וספוג שיושב מאחורי הפגוש על הקורה. מחיר עלות, ללא עבודה וללא מע"מ.
לא חושב שיותר זול להתאמן...

 

  

לפני 4 שעות, BRAVO30 כתב:

אשכרה החלפת צמיגים כל 2000, 3000 ק"מ (לפי הקובץ)?

היכן בימים אלה אני יכול להשיג את הנקסנים שהיו לך ו/או את Crs לאותה מידת צמיגים? 

זה לא מפתיע, רכב שאת רוב הק"מ שלו מבלה במסלול יחליף הרבה צמיגים... זה הדבר שהולך הכי הרבה חוץ מדלק.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.9.2024 בשעה 17:45, BRAVO30 כתב:

אשכרה החלפת צמיגים כל 2000, 3000 ק"מ (לפי הקובץ)?

היכן בימים אלה אני יכול להשיג את הנקסנים שהיו לך ו/או את Crs לאותה מידת צמיגים? 

 

אשכרה כן חח, קח בחשבון שכל 500 קמ זה יום מסלול או טיול בקצב גבוה, זה המחיר..

 

נקסן כבר אין להשיג הרבה זמן למיטב ידיעתי ו crs גם קשה - צריך לעשות הזמנה מהיבואן ויש כמה חודשים המתנה., מצב על הפנים.

אני עכשיו לקחתי 205 במקום 215 כי זה מה שהיה וגם המחיר היה זול משמעותית.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, misterb כתב:

אני עכשיו לקחתי 205 במקום 215 כי זה מה שהיה וגם המחיר היה זול משמעותית

של נקסן או ה- crs? 

205/45/17?

לפני שעתיים, misterb כתב:

מצב על הפנים

כן, הצמיג היחיד שיש בארץ, לפחות למידה הזו של 215/45/17 זה רק הפיילוט ספורט 5 שהרבה מתבאסים ממנו. אולי פה ושם אפשר למצוא ar1.

לפני שעתיים, misterb כתב:

אשכרה כן חח, קח בחשבון שכל 500 קמ זה יום מסלול או טיול בקצב גבוה, זה המחיר..

 

אבל עדיין, אם אתה לא עושה דריפטים אלא רק נהיגת קווים, זה נשמע הזוי. אם תגיד לי 7,000 ק"מ, זה הגיוני. אם אני נוסע לנס הרים פעמיים בחודש, כל טיול כזה נניח זה 400 ק"מ, אני לא חושב שאני צריך להחליף צמיגים בתדירות כזו של 3,000 ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...