Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך נראים החיים עם רכב ספורטיבי בישראל?


farkash7

פוסטים מומלצים

נשמע תמוה. מה ההבדל מבחינת חברת ביטוח? ואם זה עניין של תקנה כלשהי המחייבת אותם לבקש וזה ביטוח שלא משתלם להם, אז מה מונע מהם להקפיץ לי את המחיר פי חמש בחידוש וכך להיפטר מעסקה שהם לא מעוניינים בה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחברות ביטוח יש כל מני דברים מוזרים, ועדיין יש מצב שעם מאמץ תימצא חברה שתבטח גם לקוח חדש.
קח דוגמה מוזרה ממה שקורה בחברה שאני ביטחתי את הברז.
כשביטלתי את הביטוח במחיר נמוך להחריד שהם נתנו לי לברז הנציגה שאלה אותי אם יש לי כבר רכב שמחליף או שאני מתכנן לקנות. עניתי שכן, אבל שהיא יכולה לזכות אותי ומקסימום אתקשר שוב, אבל אז היא הסבירה לי שאם אני מבטל את הביטוח אני מפסיד את הוותק שלי בפוליסה הזו.
"אבל מה זה משנה? אתם מכירים אותי, הייתי לקוח שלכם למה שהוותק יאבד?"
"כי ככה זה".

לקחתי ממנה לשם הספורט הצעת ביטוח לטסלה שתחליף את הברז, היא נתנה לי מחיר סופר נמוך, 40% ממה שקיבלתי בחרות אחרות, וזה רק בגלל הוותק שצברתי עם הברז, וותק של שנה. במקום לבטל את הפוליסה הקפאתי אותה והיא מחכה לרכב הבא.
העברתי את הפונטו אליהם עכשיו, זה נחשב "פוליסה חדשה" אני לא נהנה בה מאותו וותק, וסתם בשביל הספורט בדקתי מה היה המחיר אם הייתי משתמש בפוליסה של הברז.
פוליסה חדשה צד ג' לפונטו עלתה לי 2650 שקלים אחרי מיקוח, אם הייתי משתמש בפוליסה של הברז הייתי משלם 2200 לפני מיקוח.
למה לא העברתי את הוותק של הפוליסה של הברז לפונטו? כי אם למשל אקנה טסלה אחסוך 3XXX שקלים ולא רק 400.

אני אותו בנאדם, אותו לקוח, ועדיין ככה זה עובד שם.
הזוי.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר. בעבר בפוליסות חדשות השתמשתי בוותק ביטוחי של רכבים אחרים שבבעלותי.

 

מה שנכון הוא שכבר למעלה מ-20 שנה אני מוכר את הרכב הישן רק לאחר שהחדש בידי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שאנחנו מדברים על שני דברים שונים.
וותק ביטוחי הכוונה לאם היו לך תביעות על רכב מסויים? זה דבר אחד, גם פה השתמשתי בוותק הביטוחי של מהחברה הקודמת כדי לענות על השאלה של "היעדר תביעות".
אני דיברתי על "וותק פוליסה" או "וותק לקוח" אצל אותה חברה. מסתבר ששם פוליסה צוברת וותק והיא מקנה הנחות, אבל מדובר בוותק פר פוליסה, זה שעכשיו אני רוצה לבטח עוד רכב עם פוליסה אחרת, חדשה לא אומר שאני אהנה מאותו וותק למרות שאני אותו בנאדם, כן מוזר אבל ככה זה עובד שם.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.9.2024 בשעה 23:21, farkash7 כתב:

נסכם שנה עם רכב ספורטיבי בישראל.
כפי שחלקכם יודעים רכשתי BRZ לפני כשנה.
רכישה מאוד רגשית, טוב קשה לחשוב על רכישה של רכב ספורט שלא תהיה רגשית.
לאחר כשנה אחלוק את רשמיי.

על הרכב עצמו נכתב הרבה, כולנו יודעים שמדובר ברכב מאוד מוצלח, מאוד יפה בעיני לפחות וגם בפנים מרגיש ממש ממש טוב.
באמת שאין לי טענות על שום דבר ברכב הזה, לקופה ספורטיבית במחיר הזה אני לא רואה שום תחרות, אין הרבה פשרות, ביום יום אם נשפוט את הרכב כרכב ספורטיבי הוא נוח ונעים לנסיעה.

באופן אישי פחות השתמשתי בו כרכב יומיומי. קודם כל כי אני נוסע יחסית מעט לעבודה, והעדפתי להשאיר את הפונטו איבו הרובוטית ולהשתמש בה כדיילי מאשר לבחוש בהילוכים בפקקים ולהיות חרד שמישהו ידפוק אותי מאחור.
הרכב שימש בעיקר לטיולים וימי מסלול.

רכב הנעה אחורית ראשון תומן בחובו סכנות, כמו שלצערי חוויתי על בשרי, באזור ינואר/פברואר, אולי לפני, לא זוכר בדיוק יצאתי עם הרכב לסיבוב ולקחתי איתי את הילד הקטן.
לא הייתה כוונה להשתולל כמובן אבל בכל זאת קרתה תאונה. ביציאה מכיכר שבאמת לא קרתה מהר מדי הזנב יצא לטיול שמאלה בהפתעה (הייתה שם שלולית מאוד גדולה וגשם שאפשר לומר שהיה ראשון), תאורטית אני יודע מה לעשות במצב הזה וגם עשיתי זאת בעבר, אבל הקשר בין תאורטי למעשי הוא לא תמיד ישיר, לחצתי על הברקס... הרכב התנגש במעקה בטיחות של תחנת אוטובוס, זה קרה במהירות נמוכה אבל עדיין מספיקה כדי לגרום נזק.

כשראיתי את הרכב חשבתי שאכלתי אותה, קראתי לאבא של אישתי (מוסכניק) הוא ראה את הרכב ומיד אמר לי "יצאת בזול", והסתבר שהוא צדק.
הרכב נסע בכוחות עצמו למוסך, הפגוש פורק, הנזק הסתכם בפגוש חדש, גריל חדש, שני שפריצרים לפנסים. למזלי לא נפגעו חלקי פח/פנסים/קורה/שילדה.
החלטתי לתקן את הרכב עצמאית כדי לא לרשום לעצמי תביעה בביטוח, אני לא יודע אם זו הייתה החלטה חכמה אבל כך היה. הנזק הסתכם ב-6500 שקלים, וזה כאשר המוסך הוא חבר שלי אפשר לומר, אף אחד לא הרוויח עליי שקל.
מאותו רגע הפכתי לזהיר אפילו יותר על הכביש, ולקחתי הדרכה במסלול. ההדרכה במסלול המשיכה ליום מסלול ומשם לעוד יום מסלול (דרך אגב פיליפ המדריך בחור נהדר באמת!). הבטחון עלה, אבל עדיין בכביש נהגתי בזהירות יתרה.

כל יום מסלול הוא כיף אדיר שאין לתאר! קצת חבל שצריך לנסוע כל כך רחוק ושהמגוון לא גדול.
אחרי שמבקרים במסלול מבינים שזה המקום הטבעי של הרכב (דעתי). במסלול אפשר להנות בלי לפחד יותר מדי, גם אם עושים טעות סיכוי גבוה שתצאו ממנה בלי נזק אלה רק עם דופק גבוה, גם פוגשים אחלה של אנשים. להיות בעלים של BRZ בלי לבקר במסלול בכלל נראה לי קצת בזבוז, אבל זה אני.

אני יכול לומר שמאוד אהבתי את הרכב, בכל פעם שהסתכלתי עליו זה הספיק כדי לעשות הרגשה טובה הוא פשוט מהמם בכחול! לא מבין למה התלבטתי על הצבע בכלל.
יחד עם זאת מצאתי את עצמי רוב הזמן נוסע בפונטו לעבודה ולא מפסיק לדאוג לסובארו. לנקות אותה כל הזמן. לכסות אותה. להחנות אותה בחניון של העבודה בקיץ, לדאוג שהיא לא חוטפת מכה ומדי פעם לצאת איתה לטיול ולהנות, אבל התובנה שלי, תובנה שהבנתי די בהתחלה האמת, היא שקשה לי להפיק הנאה מהרכב ואני דואג לו יותר ממה שאני נוסע בו.

הפכתי את הרכב לצעצוע לסופי שבוע, ואולי בהתחלה חשבתי שסבבה לי לנסוע בפונטו לעבודה ולהחזיק כזה צעצוע יקר בחניה, אבל במציאות הבנתי שזה לא המצב.
כשהתובנה הזו הגיע והיא הגיע די מהר כפי שאמרתי, אמרתי נמכור ונקנה משהו אחר, יותר פרקטבי עם ערך מוסף או עם פן אחר של כיף, אבל גם לוותר היה קשה...
היו לי שתי אופציות יציאה, הראשונה הייתה די קרובה לקניה, והחלטתי לוותר עליה, למרות שהייתה לי אופציה לקנות ג'יפ די שמור במחיר טוב ולא להפסיד הון על הסובארו.
השניה הגיע כמה חודשים אחרי, הגיע קונה מאוד נחמד שאני מאחל לכל אחד, אבל עדיין, היה לי קשה לשחרר את הרכב ואחר כך קצת הצטערתי שלא מכרתי.

הפעם השלישית הגיע היום, באמצע היום קיבלתי טלפון מאבא שרצה להגיע עם הבן שלו לראות את הרכב, ילד בן 22. האמת, שלא ציפיתי להרבה, זה נשמע על פניו כמו מישהו שבא לחפש סיבוב, אבל הופתעתי.
הם הגיעו, לקחתי אותם למקום עם שמש שיוכלו לראות את הרכב, עוד בטלפון המשפט הראשון שאני אומר הוא שהחלפתי פגוש, לא הסתרתי את זה מאף אחד אף פעם, אז הכל היה גלוי.
הסתכלו, בדקו, יצאתי עם הילד לסיבוב שבו אני נוהג כמובן.
האבא פנה אליי "מה אנחנו יכולים לעשות עם המחיר" קצת מיקוחים, "טוב בוא נעביר בעלות" האבא אומר. "אתה לא רוצה לקחת לבדיקה? אולי תיקח לבדיקה עדיף, אני מתחייב אם יש פגיעת שלדה לא תשלם כלום אבל תעשה בשביל השקט שלך"... "עזוב אתה נראה לי בסדר, בוא נילך להעביר בעלות."

ישבנו במסעדה קרובה על אספרסו וסודה, היו כמה דפיקות לב כי האבא קיבל הצעה מהביטוח שמסתבר שהמחיר שלה היה שגוי, שניה אחר כך קיבל הצעה תקינה של 30K לשנה אחרי שכבר העביר לי את הכסף, וחתמנו על הסכם זכרון דברים (אמרתי לו שאפשר לבטל, אני לא רוצה שהוא ישלם 30K על ביטוח לילד), אבל בסופו של דבר זה הסתדר והרכב עבר לידיים חדשות.

היה קצת קשה לשחרר את הרכב, אבל הפעם הייתי יותר שלם. קצת התאכזבתי, קצת התבאסתי, אבל זו דרכו של עולם. היה כיף. נהנתי מאוד, אבל גם הבנתי שאני לא מספיק עשיר (או יותר נכון לא מוכן להוציא עוד 200K על רכב מפנק) כדי להחזיק רכב ספורט בשווי ~200K בתור צעצוע. אם כבר צעצוע אז משהו זול בהרבה שיעשה עבודה דומה מאוד (נגיד מיאטה ישנה), או טסלה שזה סוג של צעצוע או ג'יפ לשטח, שניהם יכולים לשמש ליום יום גם בפקקים ואני לא יהיה חרד בכל פעם שאני מחנה אותם.

לא כל רומן אפשר להגדיר כרומן מושלם. אני חושב שהרומן שלי עם הBRZ לימד אותי לא מעט. זה הרכב החדש הראשון שקניתי אי פעם, על זה אין לי חרטות, אם כבר לקנות רכב חדש זה הרכב!
הבנתי אבל שלעיתים הרגש עלול להוביל להחלטות פחות מושכלות, זה בסדר כל עוד יש יכולת לשלם על ההחלטות הללו. למדתי גם שנהיגה ספורטיבית במסלול זה כיף אדיר, ורכב הנעה אחורית כמו הBRZ נותן לך תחושות מדהימות בלי שתהיה הכי מהיר או הכי חזק או הכי רועש.
בהחלט רכב שאולי אשקול בעוד כמה שנים, אם מחירו ירד (דרך אגב משיחה שלי עם נציג לא יגיעו רכבים ב-2025 למי שמחכה).
אז הרומן היה לא מוצלח? אולי, תלוי. נהנתי מאוד, למדתי הרבה, התנסתי בנהיגה ספורטיבית, וכן, גם הפסדתי כסף, אבל זה בסדר, חיים פעם אחת, וכרגע לפחות זה סכום שלא שינה את חיי.

נסיים עם סיפור קצר על קארמה שבגללה כמעט השארתי את הרכב לעוד שנה 😂. לפני שבועיים קיבלתי SMS מהביטוח שמציע לי לחדש אותו, לחצתי על הלינק והכנתי את עצמי לסכום עצום של כסף שידרשו ממני (בשנה שעברה ביקשו 9700 למקיף+חובה).
נכנסתי ללינק ולא ממש האמנתי למה שאני רואה... עלות ביטוח חובה 1692 שקלים, עלות ביטוח מקיף 1299 שקלים, 2966 סך הכל. כן כן זו לא טעות (כלומר אולי זה טעות אני לא יודע), שילמתי מיד כמובן וקיבלתי למייל פוליסה חדשה 🙄.
בפירוט הביטוח הופיעו הנחות מוזרות, 4200 שקל על מיגון ו16700 שקלים הנחת "לקוח ותיק"...
בכל מקרה אם בודקים מה ההפרש בין המחיר החדש של הביטוח לבין השנה שעברה מקבלים 6700~ שקלים בערך, ותיקון המכה עלה לי 6500 שקלים. לי זה הרגיש כמו קארמה טובה, רק חבל שמחר אני אבטל את הביטוח הזה שכנראה לא יגיע שוב לעולם לאף בעלים של BRZ.

היה ארוך, אם הגעתם עד כאן אולי תעזרו לי להחליט מה לקנות עכשיו, טסלה או לנדקרוזר (כן כן, אני יודע שאין קשר).


 

 

באיזשהו מקום היה ברור שהעסק נידון ״להכשל״ (לא שקרה משהו נורא, נהנית וחווית והפסדת קצת כסף בשביל זה) ברגע שייעדת פונטו מזדקנת להיות הרכב הראשי שלך בעוד שהברז נרקבת בחניה.

 

אני יכול להבין את הראש שלך שגרם לך למכור, גם אם כלכלית אתה יכול להרשות לעצמך זה עדיין יותר ממכה קלה בכנף עבורנו להחזיק אותה נטו בשביל צעצוע בלי שום ייעוד אחר.

 

אם היית במקום הכלכלי שאתה יכול נגיד לקנות את הרכב הזה לילד שלך ביחד עם פוליסה שלבדה עולה כמו הרכבים של רוב בני גילו - אז אולי זה לא היה מציק לך בכלל בראש אבל כמו רובינו שקנו רכבים כאלה אתה לא ולכן לדעתי עשית טעות שלא באת במנטליות שאת הרכב הזה אתה פחות או יותר לוקח לכל מקום  - לעבודה (לפי מה שנשמע אתה לא נגרר כל יום שעה באיילון עם הפקקים אז ממש לא סוף העולם גיר ידני), לקניות שהאישה שולחת, לחברים, להורים, עם הילד לבילוי ולנסיעות משפחתיות כשמתאפשר. פשוט שזה יהיה הרכב שאתה רק מחפש תירוץ להוציא אותו.

 

באמת לנצל אותו ולהנות מהייחוד שלו שזה רכב שאפשר ליהנות ממנו גם באיזו כיכר מזדמנת או פניה נחמדה וכבר היית מרגיש את הערך המוסף שנותן לך ביום יום שלך אחרת קשה מאוד להצדיק אחזקה שלו בסגנון שניסית אלא אם שוב - הכסף זה ממש ממש נונ-אישו ואתה יכול גם לקנות פורש בלי שזה ישנה אם היית רוצה או שאתה ממש הארדקוריסט שכל שבוע-שבועיים במסלול, אין סופ״ש בלי טיול, מודד זמנים ומנצל את כל האלמנט המוטורי שלו ככלי ייעודי עד הסוף .

 

אחרת הראש שלך לא יוכל להצדיק את זה כי הערך המוסף לא מספיק דומיננטי עם הייעוד שהקצית לו.

 

יכול להיות שגם התאונה הותירה בך כוויה וכבר לא יכלת ליהנות ממנו כרכב דיילי באותה הרמה עוד ואיבדת הרבה מהעניין עקב זה.

 

בכל מקרה לדעתי ממה שמשתמע אתה צריך לקנות טסלה ובהמשך לראות אם באמת אתה חייב אלמנט מוטורי כלשהו או שהיה ניסיון נחמד חווית ובגדול אתה פורש מזה. בהצלחה 

  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שהמעבר מפונטו לטסלה זו טיסה לחלל.

 

לסופר אפונים יש נוסחאות כדאיות בהרבה יותר.  בוודאי גם יותר מג'יפ אמיתי (שם תגלה פתאום בדיילי, צריכת דלק, רעש צמיגים וחוסר נוחות בנושאי חניה)

 

בכל אופן - חלילה לי מלבקר. אני לא מתווכח עם מה שגורם להנאה ואינו על חשבון אחרים.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, farkash7 כתב:

מניח שזה תלוי שימוש אבל קשה לי להאמין.

איך שאני רואה את זה רוב הבלאי של "צעצוע למסלול" הוא על צמיגים וברקסים.
נשים מיאטה ישנה מול BRZ חדשה. הבלאי של המיאטה על צמיגים וברקסים נמוך משל הBRZ בגלל המשקל. בנוסף העלויות של צמיגים למיאטה וברקסים נמוכים משמעותית מהBRZ. רק ההפרש מהבחינה הזו לדעתי יכסה כל בלת"ם במיאטה מזדקנת.
בנוסף טיפולים לBRZ יהיו כנראה יקרים משל המיאטה, ולא דיברתי על ירידת ערך.
באמת קשה לי לראות תסריט שהמאזניים מתהפכים, אולי אם הרכב משמש כדיילי, וגם אז בספק.

לגבי השוואה ל-ND שוב קשה לי לראות את המאזדניים מתהפכים אלה אם לוקחים תסריט שאין ל-ND ירידת ערך, אבל זו כבר ספקולציה, ועדיין כדי לקנות ND חדשה צריך להוציא עוד 150K מהכיס שיכלו לשבת בבנק ולהרוויח 4.5% ריבית.

אין ספק שרכב חדש יצריך פחות התעסקות, יש אחריות, ראש שקט.
במצב שהרכב הוא לא דיילי זה הופך להיות פחות קריטי, יש לי פג'ו 205 מ-2017, אני יודע מה זו התעסקות ברכב ישן.

יש בפורום מישהו שמחזיק NC ישנה למסלול וטסלה ליום יום, אולי יוכל לתת לנו רשמים.

 

 

אני בהחלט יכול לתרום רשמים לגבי אחזקת NC ישנה למסלול, וטסלה לדיילי, מבחינתי העסק עובד נהדר.

לגבי ביטוח למיאטה - עד השנה ביטחו אותי מקיף בוישור במחיר סביר (5400 מקיף וחובה לפני שנה), השנה הודיעו לי שלא מבטחים בגלל שהרכב בן מעל 15 שנה ולא מעניין אותם מה המחירון.

אפשר רק צד ג'. אני עדיין בבירורים עם סוכנים אחרים בשאיפה למצוא משהו אחר, אם לא - יהיה רק צד ג'.

לגבי עלויות, יש לי טבלה שאני רושם בה את כל הוצאות האחזקה של המיאטה (לא כולל ביטוח/רישוי וכו'), זה יכול לתת מושג לא רע.

לקחת בחשבון שהרכב נוסע מעט מאד, ורק מסלולים וטיולים, ברמת שחיקה שהיא כנראה גבוהה בהרבה ממה שיהיה למי שלא נוהג על הקצה. רוב העלויות זה באמת ברקסים וצמיגים כצפוי.

בסהכ הרכב מאד אמין וקל לתחזוקה. לגבי מחירי שוק - ירדו מאד בשנה האחרונה האחרונה, נמכרות סביב 75-90 לרכבים מעולים ומושקעים (ידני גג רך 2007/8).

 

image.thumb.png.b4c1f4927367fe505442fc148bc31c36.png

 

הטסלה כדיילי מושלמת לי, לא מצפה ממנה להתנהגות ספורטיבית, אבל כן כיף שיש כוח לעקיפות ולעליות, ושקט ונוח ומפנק, אפס תקלות בשנה וקצת שהיא אצלי, וחיסכון עצום בעלויות דלק.

 

 

  • אהבתי 5

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, Doron_Z כתב:

ברגע שייעדת פונטו מזדקנת להיות הרכב הראשי שלך בעוד שהברז נרקבת בחניה.

כן, זה הפריע לי בראש יותר מכל דבר אחר.
שאני "סובל" בכל יום ברכב ששווה 8K ביום טוב ומצד שני הצעצוע המדהים והמטורף הזה שאני יכול לעמוד שעה ולהסתכל עליו יושב בחניה.
אני דפוק... אין מה להגיד... הייתי צריך ללכת על זה ALL IN.
דרך אגב עד שקניתי את הברז לא הפריע לי לנסוע עם הפונטו לעבודה...
עוד נקודה שברגע שרכב מקבל סטטוס של צעצוע קדוש והוא שווה הרבה כסף כל יציאה לכביש מכניסה אותך לחרדות, בכל פעם שהייתי רואה משאית עם ברזנט מתנפנף באופק אוטומטית אני נכנס למצב חרדה של "הנה משהו הולך לעוף לי על האוטו", דרך אגב עוד לא ראיתי משאית אחת כזו בארץ שהברזנט שלה באמת סגור כמו שצריך, נורא.

לגבי התאונה, היא דווקא שיחררה אותי קצת, אין ספק שנהגדתי כמו סבתא בכביש, אבל זה מה שהביא אותי למסלול בסופו של דבר להדרכה ומשם לעוד לא מעט ימי מסלול כיפיים. יש מצב שבלי התאונה הייתי נהנה אפילו פחות.

 

לפני 44 דקות, מיץ פטל כתב:

אין ספק שהמעבר מפונטו לטסלה זו טיסה לחלל.

 

לסופר אפונים יש נוסחאות כדאיות בהרבה יותר.  בוודאי גם יותר מג'יפ אמיתי (שם תגלה פתאום בדיילי, צריכת דלק, רעש צמיגים וחוסר נוחות בנושאי חניה)

אני לא קונה מזדה 3 ב50K וחי את חיי, אין ספק שהקפיצה הזו למים הפכה אצלי את ההחלטה להשקיע 200K ברכב או בשני רכבים אם נילך על התסריט של "הפרדת רשויות" למשהו לגיטימי.
לפני הקניה הזו זה היה נראה לי מטורף, עכשיו... עוד יום בחיים.
אז כן לא סופר אפונים ע"פ המילון, ועדיין שמתי לעצמי ברקס רציני אין ספק...
אבל בסדר, אני מאמין שאם זה יהיה חסר לי ולא יניח לי נמצא פתרון.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי קצת הלכתי לאיבוד בכמות ההודעות, אבל האם הסיבה שבגללה הרכב לא נהפך לדיילי היא פרקטית (אין לאן לנסוע/אין מקום ברכב) או פחד שאיזה ברזנט יחרב אותו?

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, misterb כתב:

אפשר רק צד ג'. אני עדיין בבירורים עם סוכנים אחרים בשאיפה למצוא משהו אחר, אם לא - יהיה רק צד ג'.

 

תנסה לפנות לחן עמיר - 0504766201. אני מבטוח אצלו (או ישירות לסוכנות שלו, מגע עמיר - 035012270).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.5.2023 בשעה 17:39, menir1 כתב:

לא בטוח שה-BRZ נוחה יותר מ-308...

ה-BRZ בוודאות פחות נוחה מה-208 אבל היא נסבלת. לא מרסקת עצמות.

 

 

בתאריך 18.5.2023 בשעה 07:24, menir1 כתב:

בתור אחד שבדיוק עבר מ-208 לברז, ה-208 קצת יותר נוחה. המושב בברז טוב יותר, אך כרית המושב של ה-208 רכה יותר. 

לברז ול-308 נוחות דומה, אך כיוון שלברז מתלה רב זרועות מאחור, לעומת קורת רוחב ב-308, אז בבורות מזדמנים בכביש, הברז תהיה נוחה יותר. אם יש חריץ רוחבי, אז שתיהן דומות מאד. 

בתור אחד שעבר מ308 לברז (דור 1), הברז יותר נוחה. ה308 רעדה וקיפצה בכל נסיעה, הברז "מגהצת" טוב יותר. 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, nadavd4 כתב:

אולי קצת הלכתי לאיבוד בכמות ההודעות, אבל האם הסיבה שבגללה הרכב לא נהפך לדיילי היא פרקטית (אין לאן לנסוע/אין מקום ברכב) או פחד שאיזה ברזנט יחרב אותו?

יש לי רכב משפחתי נוסף בבית, מאזדה 6, כך שמבחינה פרקטית הכל בסדר.
הבעיה הראשונה היא יותר גמישות, אישתי מאז שעברה לרכבים אוטומטיים לא ממש רוצה לנסוע ברכב ידני. אם הייתי לוחץ מספיק היא הייתה מתפשרת על תסריט שהיא תנהג ברכב כזה פעם באף פעם, אבל לא רציתי להכנס לפינה הזו כי להשאיר את הפונטו זו לא גזירה כלכלית קשה.
בנוסף, כל ק"מ בפונטו עולה פחות מהברז, כך שאפשר לומר שהאחזקה שלה היא אפס.
בנוסף הפונטו אוטומטית אז בפקקים זה נוח יותר, אבל זה לא באמת עניין גדול, אני בסך הכל נוסע פעמיים בשבוע למשרד.

  • מעניין 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, farkash7 כתב:

כן, זה הפריע לי בראש יותר מכל דבר אחר.
שאני "סובל" בכל יום ברכב ששווה 8K ביום טוב ומצד שני הצעצוע המדהים והמטורף הזה שאני יכול לעמוד שעה ולהסתכל עליו יושב בחניה.
אני דפוק... אין מה להגיד... הייתי צריך ללכת על זה ALL IN.
דרך אגב עד שקניתי את הברז לא הפריע לי לנסוע עם הפונטו לעבודה...
עוד נקודה שברגע שרכב מקבל סטטוס של צעצוע קדוש והוא שווה הרבה כסף כל יציאה לכביש מכניסה אותך לחרדות, בכל פעם שהייתי רואה משאית עם ברזנט מתנפנף באופק אוטומטית אני נכנס למצב חרדה של "הנה משהו הולך לעוף לי על האוטו", דרך אגב עוד לא ראיתי משאית אחת כזו בארץ שהברזנט שלה באמת סגור כמו שצריך, נורא.

לגבי התאונה, היא דווקא שיחררה אותי קצת, אין ספק שנהגדתי כמו סבתא בכביש, אבל זה מה שהביא אותי למסלול בסופו של דבר להדרכה ומשם לעוד לא מעט ימי מסלול כיפיים. יש מצב שבלי התאונה הייתי נהנה אפילו פחות.

 

בסדר, לומדים מהכל. יפה שתעלת את התאונה למקום חיובי של הדרכה וימי מסלול. השאלה אם אחרי זה לא פחדת ביום יום לקחת פניה קצת מהר או להחליק טיפה את הזנב מחשש שיקרה דבר כזה שוב. אם לא אז מעולה.

 

וכן מסכים ברגע שרכב כזה יקר (שוב עבור הבנאדם הממוצע פלוס) נמצא בסטטוס צעצוע אז כל נסיעה של פעם באף פעם הופכת ליותר חרדה וכל האנרגיות שאתה משקיע בלשמור עליו מבלי שאתה באמת נהנה ממנו מספיק גם גובות מחיר מסוים.

 

אני חושב שברגע שעוד עברת תאונה היית צריך לשחרר קצת (זהו הוא גם ככה ״מחולל״) ולהפוך אותו לרכב הראשי שלך אבל הכל טוב אני בטוח שגם במסלול שאליו אתה הולך עכשיו אתה תצא מרוצה.

 

תתחיל מהטסלה ואם הצורך מספיק ידגדג בך חזק ואתה יודע שכן תנצל מספיק רכב שהיעוד שלו הוא נטו צעצוע אז תקנה מיאטה ישנה כמו שעשה פה מיסטרבי. פחות יכאב בלב מלראות ברז חדשה מתייבשת בחניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@farkash7 אני אנחש שהפונטו עולה לפחות 600-800 ש"ח בממוצע בחודש (הכל כלול), ושהברז תהיה יותר סביב 2000-2500. ככה שכשיש מאזדה 6 בבית גם אני לא רואה סיבה כלכלית להחזיק את שתיהן יחד.

אם אני מבין ממך נכון, מבחינת פרקטית נטו המאזדה בעצם מספקת את כל צרכי הבית למעט הפעם באף פעם שלא. ואז כל רכב אחר יהיה או הנוחות בעוד רכב, או איזשהי חוויה/חלום/תחביב/צעצוע מוטורי.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ק"מ בפונטו מבחינת דלק עולה 2/3 מהברז כשנוסעים רגוע בברז.
כמה עולה ק"מ במחינת טיפולים? בפונטו פחות (בפונטו אני לא משלם על טיפולים, אבל זה מקרה פרטי לא כללי).
כמה שווה ק"מ מבחינת סחירות? נראה לי שרכב שנוסע 8K בשנה בלחץ נמכר טוב יותר מאחד שנוסע 18K בשנה.
לגבי השאר, כנראה שהיא הייתה נאלצת לנסוע בברז פעמים בודדות כן, בנוסף כשני הרכבים אוטומטיים ועם 4 דלתות אם אחד לא זמין מסיבה כלשהי אין ממש שינוי בהתנהלות.
האם היה כדאי ללכת על זה ALL IN בכל זאת? כנראה שכן כי זה היה משנה את המשבצת שהרכב עמד עליה שלי באופן אישי לא עברה טוב בגרון.
 

  

לפני 25 דקות, Doron_Z כתב:

השאלה אם אחרי זה לא פחדת ביום יום לקחת פניה קצת מהר או להחליק טיפה את הזנב מחשש שיקרה דבר כזה שוב. אם לא אז מעולה.

אני לא יכול לומר שזה לא הותיר חותם.
במסלול לא פחדתי. כשעליתי על הכביש זה כבר עניין אחר. יכול להיות שזה גם פועל יוצא שלא נסעתי עם הרכב באופן יומיומי.
 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...