Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1105 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

כרגע אנחנו משתמשים ביונדאי i20 אנחנו זוג + תינוקת בת שנה. 

 

חושבים להחליף לרכב קצת יותר מרווח. 

השאלה היא איזה רכב והאם כדאי לקנות עכשיו כשהמחירים גבוהים, או שאצלנו הכיוון במחירים הוא ממילא תמיד כלפי מעלה ולא יהיה תיקון קרוב.

 

ההתלבטות היא בין יונדאי i25 לבין סקודה ראפיד. שנתונים 2016/7. 

 

בעד הראפיד זה הצריכת דלק הנמוכה, הריווח, בטיחות. נגד זה הבעיות בגיר, רכב גניב יותר, ואם יש בעיטת באמינות מנועים קטנים לטווח של 150 אלף ק"מ ומעלה. 

 

בעד היונדאי זה שיש בה שרשרת טיימינג ולא רצועה (לא יודע עד כמה זה שיקול), ואולי תוספת אמינות של יונדאי (אם בכלל). נגד זה שאולי טיפה פחות מרווחת, ולא קיבלה עדכוני בטיחות בשנתונים האלה.

 

אשמח להערות/הצעות.. ואשמח לדעת מדוע הופסק הייצור של הראפיד

 

פורסם

הייצור של הראפיד הופסק והיא הוחלפה בסקודה סלאביה שמיועדת לשווקים מתפתחים ואיננה משווקת בישראל. באירופה החליפה אותה סקודה סקאלה שמוצעת רק כהצ'בק ובמידה מסוימת גם סקודה קאמיק שמיועד למשפחות קטנות בתצורת ג'יפון אופנתית ומבוקשת יותר.

לא ממש ציינתם תקציב. כמכונית סקודה ראפיד טובה יותר מיונדאי i25. היא נוחה ומרווחת יותר, תא הנוסעים שלה איכותי ולא מרגיש בסיסי כמו של היונדאי, תא המטען שלה גדול ושימושי יותר והיא גם זריזה וחסכונית יותר. לחובתה עלויות אחזקה גבוהות יותר ופוטנציאל תקלות גבוה יותר בשל רכיבי יחידת ההנעה המתקדמים יחסית ליונדאי. אם מטפלים באחד המוסכים המתמחים ולא בקשת היבואן אפשר להפחית באופן דיי משמעותי את עלויות האחזקה. אם לא חייבים סדאן סקודה ראפיד ספייסבק תהיה מאובזרת יותר וזולה יותר במחיר ויתור על חלק מנפח תא המטען.

לחלופין, אפשר לבדוק אפשרויות אחרות, מיקרוואנים כגון קיה סול, הונדה ג'אז, טויוטה ספייס וורסו יעניקו לכם תא נוסעים מרווח תוך שמירה על מידות חיצוניות קומפקטיות. כבונוס מקבלים גם מושבים מוגבהים מעט שהופכים את הגישה אל הרכב לנוחה יותר, גם בעת חגירת פעוטות למושבי בטיחות.

פורסם
לפני 17 דקות, Mike808 כתב:

הייצור של הראפיד הופסק והיא הוחלפה בסקודה סלאביה שמיועדת לשווקים מתפתחים ואיננה משווקת בישראל. באירופה החליפה אותה סקודה סקאלה שמוצעת רק כהצ'בק ובמידה מסוימת גם סקודה קאמיק שמיועד למשפחות קטנות בתצורת ג'יפון אופנתית ומבוקשת יותר.

לא ממש ציינתם תקציב. כמכונית סקודה ראפיד טובה יותר מיונדאי i25. היא נוחה ומרווחת יותר, תא הנוסעים שלה איכותי ולא מרגיש בסיסי כמו של היונדאי, תא המטען שלה גדול ושימושי יותר והיא גם זריזה וחסכונית יותר. לחובתה עלויות אחזקה גבוהות יותר ופוטנציאל תקלות גבוה יותר בשל רכיבי יחידת ההנעה המתקדמים יחסית ליונדאי. אם מטפלים באחד המוסכים המתמחים ולא בקשת היבואן אפשר להפחית באופן דיי משמעותי את עלויות האחזקה. אם לא חייבים סדאן סקודה ראפיד ספייסבק תהיה מאובזרת יותר וזולה יותר במחיר ויתור על חלק מנפח תא המטען.

לחלופין, אפשר לבדוק אפשרויות אחרות, מיקרוואנים כגון קיה סול, הונדה ג'אז, טויוטה ספייס וורסו יעניקו לכם תא נוסעים מרווח תוך שמירה על מידות חיצוניות קומפקטיות. כבונוס מקבלים גם מושבים מוגבהים מעט שהופכים את הגישה אל הרכב לנוחה יותר, גם בעת חגירת פעוטות למושבי בטיחות.

 

סליחה לגבי התקציב, מעריך שסביב 45 אלף.

הרכבים שצינת נראים חיצונית לפחות קטנים יותר מהיונדאי I25 ומהראפיד, תקן אותי אם אני טועה.

אם כבר קיה אז חשבתי על פורטה/סיד, אבל אלה דיי דומות ליונדאי I25, ופשוט כשמשווים אותם מול צריכת הדלק של הראפיד ההבדלים משמעותיים.

השאלה אם המנועים של הראפיד בנויים להחזיק לקילומטראג' גבוה

 

פורסם

חיצונית הם אולי קטנים אבל תכנון מיקרוואני עם מכסה מנוע קצר וניצול של מימד הגובה מארגן להם תאי נוסעים מרווחים ושימושיים. לא תמיד מידות חיצוניות מעידות באופן ישיר על מרווח פנים. סול למשל יהיה זול מפורטה מקבילה והוא מצויד באותה יחידת הנעה ולרוב מאובזר יותר.

פורטה עדיפה על יונדאי i25 במידה ולא מפריע לכם שהיא גדולה יותר, המחירים לא רחוקים.

אני אישית מכיר כמה סקודה ראפיד שעברו קילומטראז' מכובד. הגרסאות המומלצות הן עם מנוע 1.4 125 כ"ס.

פורסם
לפני 50 דקות, Mike808 כתב:

חיצונית הם אולי קטנים אבל תכנון מיקרוואני עם מכסה מנוע קצר וניצול של מימד הגובה מארגן להם תאי נוסעים מרווחים ושימושיים. לא תמיד מידות חיצוניות מעידות באופן ישיר על מרווח פנים. סול למשל יהיה זול מפורטה מקבילה והוא מצויד באותה יחידת הנעה ולרוב מאובזר יותר.

פורטה עדיפה על יונדאי i25 במידה ולא מפריע לכם שהיא גדולה יותר, המחירים לא רחוקים.

אני אישית מכיר כמה סקודה ראפיד שעברו קילומטראז' מכובד. הגרסאות המומלצות הן עם מנוע 1.4 125 כ"ס.

 

מכסה מנוע קצר זה לא פחות בטיחותי ממכסה מנוע ארוך?

פורסם
בתאריך 17.4.2023 בשעה 15:13, Mike808 כתב:

לא. אין קשר בין אורך מכסה המנוע לרמת הבטיחות.

אולי אפילו יש קשר הפוך:
בנהיגה עירונית בעיקר, יש אינספור מקומות בהם צריכים לתת זכות קדימה עם שדה ראיה מאוד מוגבל ובעייתי, וכל סנטימטר נוסף של קירבה של עיני הנהג ל"אף" של הרכב הוא ברכה גדולה.

 

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

פורסם
Just now, harhanegev כתב:

אולי אפילו יש קשר הפוך:
בנהיגה עירונית בעיקר, יש אינספור מקומות בהם צריכים לתת זכות קדימה עם שדה ראיה מאוד מוגבל ובעייתי, וכל סנטימטר נוסף של קירבה של עיני הנהג ל"אף" של הרכב הוא ברכה גדולה.

 

וכל מרחק של ס"מ מרכב פוגע פוטנציאלי הוא לא ברכה?

פורסם
לפני 1 דקה, omol1 כתב:

וכל מרחק של ס"מ מרכב פוגע פוטנציאלי הוא לא ברכה?

תלוי בסה"כ של אזורי קריסה וכריות אויר וחגורות וההתנהגות הכוללת של כל זה.
לא יודע לענות לך, יתכן שאתה צודק.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

פורסם
בתאריך 18.4.2023 בשעה 23:15, omol1 כתב:

וכל מרחק של ס"מ מרכב פוגע פוטנציאלי הוא לא ברכה?

לגבי בטיחות מהחזית בתאונות, יש ציונים מפורטים (כולל איזה אזורים בתוך הרכב מוגנים יותר ופחות) ב-Euro NCAP. תודא שהמבחן שאתה מסתכל עליו הוא לרכב עם צורה חיצונית כמו שאתה שוקל -- יש יצרנים שממחזרים שמות למכוניות שונות לחלוטין.
 

פורסם (נערך)

תבדוק קיה פורטה ( סיד עם גיר רובוטי).

חשוב למצוא רכב כזה, שלא היו איחורים בטיפולים.  איחור בהחלפת שמן מנוע / שמן לא מתאים עלול לגרום לבוצה במנוע.

אותו הדבר יונדאי I35 , שנסחר במחיר קצת יותר גבוה מאשר קיה פורטה.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 10 דקות, vladclar כתב:

תבדוק קיה פורטה ( סיד עם גיר רובוטי).

חשוב למצוא רכב כזה, שלא היו איחורים בטיפולים.  איחור בהחלפת שמן מנוע / שמן לא מתאים עלול לגרום לבוצה במנוע.

אותו הדבר יונדאי I35 , שנסחר במחיר קצת יותר גבוה מאשר קיה פורטה.

יש המלצה על רכבים עמידים יותר בקטגוריה? לטויוטה יש בכלל תת משפחתית? או שזה או קורולה או פריוס

פורסם (נערך)

יש קורולה, סיוויק, מאזדה 3,

אבל התקציב גורר אותך לשנתונים ישנים יותר או רכבים שבורים.

אל תזלזל ביונדאי I35 / קיה פורטה, אלה רכבים מעולים ועמידים. 

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 18 דקות, vladclar כתב:

יש קורולה, סיוויק, מאזדה 3,

אבל התקציב גורר אותך לשנתונים ישנים יותר או רכבים שבורים.

אל תזלזל ביונדאי I35 / קיה פורטה, אלה רכבים מעולים ועמידים. 

אני מתכוון לתת משפחתיות, בגדלים של הi25 והראפיד.. אנחנו זוג + תינוקת בת שנה, נראה לי יספיק. יש לטויוטה משהו בגודל? הקורולה יותר תואמת i35/אוקטביה 

פורסם

עלתה פה המלצה על קיה סול - לדעתי, זאת אופציה עדיפה על הסדאנים שהוצעו כאן. ממדים חיצוניים של תת-משפחתית, אך מרווח ושימושיות עדיפים על סדאן

 

אופציה נוספת היא הסקודה ייטי - הייתה בבעלותי 5 שנים. משפחתית נהדרת. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

×
×
  • תוכן חדש...