Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחסור עובדים בתעשיה! 14 אלף משכורת ואין קופצים על המציאה!?


Big_White
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, יבגניפ כתב:

ואתה בדקת?

גם לא פרסמתי דוח כזה

 

העניין הוא שחלק מאותם אנשים יכלו למכור את שירותיהם כפרילנסרים מול חשבוניות, ואז האוצר לא היה צועק ששכרם חריג. מה לעשות, מי שנותן שירות ייחודי או מגדיל כמותית את השירותים שהוא נותן  ראוי לתמורה על השקעתו 

לפני כשעה, יבגניפ כתב:

כן זו גישה טיפה מוזרה, בעיקר כי בזמן שהם עובדים 26 שעות ביום יכול להיות שהם פוגעים במטופלים בגלל העייפות הלא הגיונית (נראה לי שמעתי מתמחה כלשהו זורק את זה בטלויזיה אתמול אבל אני לא בטוח). 

יצא לי אגב לשמוע כבר מכמה רופאים מבוגרים יותר שהתנאים היום, גם כדי להתקבל לתואר וגם להתמחות בבתי החולים, הם לא הגיוניים כמעט. כבר היו פה דיונים על זה בעבר, ואני מקווה שהיחס לרפואה כמקצוע ישתנה בשנים הקרובות - לפני שיהיה מאוחר מדי.

 

 

סיפור התורנויות מורכב מאד.

 

בתקופה שלי כמתמחה התורנויות נמשכו בין 24-34 שעות, בתלות במחלקה ובסוג התורנות, וזה כבר היה שיפור לעומת 34 שעות כסטנדרד לא הרבה הקודם, ומספר התוונויות בחודש נע סביב 8-10 (ולעתים יותר). היום מדברים על 6 תורנויות בחודש של 26 שעות, כך שבמהלך העשורים האחרונים כבר חלה ירידה בעומס. 

 

אבל לא על זה אני מתלונן. אין ספק שהתורנויות האינסופיות הן דבר רע, ושלעולם הטיפול שתקבל בשעה 9 בבוקר יהיה יותר טוב מזה שבשעה 3 לפנות בוקר. אבל יש לקיצור התורנויות גם צד אחר שמצריך היחסות, ושלא ניתן לפתור אותו במחי חתימה על נייר אלא מצריך מציאת פתרונות ארוכי טווח:

 

1. כח אדם - כדי לחלק את התורנויות מחדש ליותר קצרות יהיה צורך ביותר אנשים שיתחלקו בעבודה. זה מצריך קליטת רופאים נוספים (כלומר הגדרת או הפשרת תקנים, מה שעולה כסף), והכשרה של הרופעים החדשי, תהליך שאורך זמן. לקחת רופא צעיר ולהכשיר אותו כדי שיוכללעבוד עצמאית במיון זה עניין של שנתיים אם מדובר במישהו מוכשר וזריז, ויכול לקחת גם 3 שנים. להכשיר מתנח שיוכל לבצע אפילו ניתוח שגרתי באופן עצמאי זה עוד הרבה יותר. מבחינה זו ביצוע מידי של הסדרי קיצור תורנויות בלתי אפשרי - צריך את הזמן כדי לקלוט כח אדם חדש (בהנחה שעומד בתור להתקבל להתמחויות הנדרשות) וכדי להכשירו.

 

2. שכר המתמחים - קיצור התורנויות פירושו פחות שעות עבודה, פירושו ירידה בשכר. לא כל המתמחים יאהבו זאת, יש שיעדיפו להמשיך תורנויות ארוכות. אני גם לא בטוח שיהיה הבדל מהותי בתפקוד בשעות הקטנות בין מי שעובד ברציפות מ-8 בבוקר לבין מי שהגיע בשעה 4 אחה"צ אחרי שאולי לא עבד במחלקה, אבל גם לא ישן, שהרי זה לא מתאים למחזור השינה. 

 

3. סכנת התפרים בין משמרות - העברת משמרת היא תמיד נקודת תורפה, ואם התורנויות יקוצרו יהיו יותר העברות משמרת, מה שעלול לגרום יותר ליקויים בתקשורת, וגם יצריך מהתורנים במשמרת החדשה להתחיל ללמוד את החולים מחדש, מה שיגזול זמן ויוריד מיעילותם.

 

4. משך ההתמחות - מה לעשות, חלק נכבד מההתמחות נובע מהצורך לצבור ניסיון. אז רופא שעובד פחות שעות יצטרך להשלים את השעות החסרות - כלומר להאריך את ההתמחות בשנה - שנתיים. גם לא עניין של מה בכך, זה מצריך בניית תוכנית התמחות חדשה, וכמובן שהמתמחים לא יאהבו את הדחיה של המעבר למעמד של "מומחה צעיר".

 

5. עניין בתי הספר לרפואה - יש כאן איזה מעגל סגור: כדי להכשיר רופאים יש צורך במחלקות הוראה (שהיום קרויות "שדות קליניים"). מחלקת הוראה יכולה לקלוט מספר מוגבל של סטודנטים בזמן נתון (קבוצות בגודל של 6-10 סטודנטים), וכיוון שמספר המחלקות גדל בקצב איטי מאד גם היכולת שלהן לקלוט סטודנטים מוגבל. זה מעגל קסמים שמקשה מאד על הגדלת מספר הסטודנטים, ותנאי הקבלה נגזרים ממספר המועמדים ומספר המקומות, אז כשהביקוש גדול וההיצע קטן המחיר (שביטויו בציון הסכם או משהו מקביל) עולה.

 

6. עניין קבלה להתמחות - יש התמחויות מבוקשות פחות או יותר. מקצועות כמו הרדמה או רפואת פגים או פתולוגיה כמעט לא מבוקשים להתמחות, כי מדובר בעבודה קשה, תורנויות עד הפנסיה ומיעוט יכולת להתפרנס מחוץ למערכת הציבורית, אז יש פחות ביקוש יש מקצועות יותר קלים או זוהרים או עם פוטנציאל יותר גדול להכנסות גבוהות - כולל מחוץ למערכת הציבורית - אז הם יותר מבוקשים. לך תמצא מקום פנוי להתמחות ברפואת עור: גם לא מעירים אותך בלילה, גם לא מתים לך חולים במיון וגם אפשר להתפרנס יופי מרפואה פרטית או, אפילו, ממספר עצום של מטופלים במערכת הציבורית.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, Potato כתב:

יותר נעים לעבוד איתם מאשר עם ישראלים.

השירותיות בתחום היא על הפנים.

 

 

צחקתי קצת. 

אני לא יודע לגבי סינים, אבל מכיר כאלה שעבדו מול ההודים כולל רילוקיישן לשם, ולא רק התנהלות מרחוק. 

בקצרה- על הפנים. מנטליות עבודה הזויה. 

 

ושוב, כמו שאמרו לפני, במקומות שכן אפשר להתנהל איתם בסטנדרטים מערביים, המחיר עולה ובהרבה. 

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, davemustaine87 כתב:

מכיר כאלה שעבדו מול ההודים כולל רילוקיישן לשם, ולא רק התנהלות מרחוק. 

בקצרה- על הפנים. מנטליות עבודה הזויה.

 

ממכר שיוצא לו לעבוד לא מעט מול ההודים - הטענה העיקרית שלו היא שאמינות זה מהם והלאה, מה שמאוד מקשה על יחסי העבודה השוטפים.

Mazda Drei Hatchback "Premium" 2L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Big_White כתב:


אתה יודע, זה מצחיק, כי הזמנתי בקורונה חלקים. והזמנתי לא כי רציתי, אלה כי פשוט בארץ אף אחד לא רוצה לייצר כלום אם זה לא באלף יחידות זה הכל.

 


אני משווה משלוח בתוך מדינה באורך 500 קילומטר ורוחב 150
לבין משלוח שיש ממנו טיסה של 12 שעות מהקצה השני של העולם...

 

שוב. אני מקבל קובץ היום, אני מספק אותו מחר, אחרי ייצור, תהליך תרמי, ועיבוד ידני. 

 

אני מזמין פילטר מסין. שולחים אותו למחרת. ואז יש חג. ואז הוא במרלוג יומיים בסין. ועוד יום בהולנד. ועוד יום בקלן. ואז בארץ, אבל שישי, אז ישוחרא בשבת. ואז מכס. ואז מחכה בשער שלDHL שלוש שעות של טלפונים עד שהוא מגיע אליי

 

'שולחים אבקת חומר גלם. מטורקיה. לא משוחרר יומיים. פתאום, MSDS לא מספק. צריך אישור רעלים. לך ליצרן. עד שמביא. עד שנמסר לגוף הרגולטורי שמאשר. בינתיים... אתה באוויר. בסוף לקח עשרה ימים. 

 

שולח מבנה מודפס מארהב לקנדה. המכס תוקע. למה... אף אחד לא מבין. נפלה העסקה. 

 

מזמין מקדחים מספרד. לקחו לי מכס, למרות שלא היו צריכים והעסקה כבר לא משתלמת... 

 

אם אתה עסק גדול שעובד סדיר, מחזיק מלאים (מלאי זה כסף) ויודע לנהל את שרשרת האספקה, עניין אחר. החלפת עלות כוח אדם לייצור בעלות לוגיסטית. אבל קל ופשוט זה לא

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתקשר למפעל אקראי תבקש עבודה קטנה.

זמן אספקה בדצמבר.

אין חומר גלם/זמן/לא רוצים לקחת את העבודה.

 

זה לא שהמצב בארץ הוא אספקה מהיום למחר.

עובד ככה רק עם בעלי מקצוע שיש איתם קשרים אישיים.

ובנושא אחר ומשמח הרבה יותר.

העלאת שכר המינימום ל40 שקל לשעה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Potato

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ALÞћÃ כתב:

ממכר שיוצא לו לעבוד לא מעט מול ההודים - הטענה העיקרית שלו היא שאמינות זה מהם והלאה, מה שמאוד מקשה על יחסי העבודה השוטפים.

הקטע איתם שאם הוא אומר לך כן זה לא באמת אומר את זה.

מבחינתם להגיד למישהו לא זה לא מנומס, אז הם אומרים כן ולא עושים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Potato כתב:

כן.

 

ואיך היתה לקיחת האחריות על פגמים, זמני האספקה והאחידות?

 

איפה שאני יכול (ובלא מעט דברים אני לא יכול) אני מעדיף לשלם יותר בארץ ולא לעבוד ישירות מולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, sperial כתב:

סיפור התורנויות מורכב מאד.

 

רק חיזקת את מה שאמרתי- אנשים לא מבינים מספיק לעומק את המורכבויות השונות. 

מעולם לא חשבתי על חלק מהטענות שהעלית כאן. זה לא התחום שלי, ואני לא מבין בו- כשאין ידע, קשה גם לשער. 

והעולם הנסתר הזה של ההבנה, עליו דיברתי. לא כולם יכולים להבין דברים שעבורם הם רק תיאורטיים.

לפני 3 שעות, Potato כתב:

כן.

 

באיזה תחום בגדול, אם אפשר לשאול? כי יש הבדל בין סיני שצריך למכור חלקים לבין סיני שצריך לטפל במידע דיגיטלי.

לפני 27 דקות, Potato כתב:

תתקשר למפעל אקראי תבקש עבודה קטנה.

זמן אספקה בדצמבר.

אין חומר גלם/זמן/לא רוצים לקחת את העבודה.

בוא נפרק לרגע את מה שאמרת. 

"עבודה קטנה", זה עבורך. לדעתך זו עבודה קטנה. 

בעל העסק רואה את הגודל האמיתי של העבודה:

-הזמנת חלקים. 

-הקמת "קו" ייצור ייעודי לפריט יחיד.

-למידת מפרט ויכולת עמידה בו. 

-משכורות לעובדים (בלי להזכיר את כל הוצאות התקורה הסטנדרטיות, שייתכן ויעלו אם המפעל יעבוד על "העבודה הקטנה" בשעות נוספות כדי לא לפגוע בקווי הייצור הסטנדרטיים שלהם).

-רכש לפריטים וכלים יעודיים. שם ההוצאות יהיו גבוהות יותר- מי שקונה חומ"ג קונה אותו ב-BULK, בכמויות. המחיר בהתאם. לקנות 1 ק"ג\מטר\ליטר חומר יעלה הרבה יותר מאשר לקנות 100 ק"ג\מטר\ליטר והמחיר ללקוח ישקף את זה. 

-מה לגבי מיסים שונים ומשונים? תקנות? תקנים? אם העבודה הקטנה מצריכה טיפול בתוצרי לוואי (קח לדוגמא שמן מנועים- אסור "לשפוך לביוב", צריך לעשות איתו משהו מיוחד, לא סגור 100% על מה בדיוק. לשם כך צריך כלי ייעודי לאגירה שלו, למשל) זה מוסיף עוד עלויות ובאגים.

אז כן, אילו לא תירוצים. זה המצב וזו האמת. לא כל מפעל מסוגל להתמודד עם דברים כאלו, ולא כל מפעל רוצה.

לכל מפעל יש תחום התמחות עם ידע מקצועי ותשתית שמתאימה לתחום הזה. להכניס משהו חדש, גם "עבודה קטנה", זה תהליך לא פשוט ולא זול. 

אצל הסינים העבודה היא זולה מאד. שעות העבודה הסטנדרטיות שלהם הן "996" לפי כתבה שקראתי ממש לא מזמן- 9 בבוקר עד 9 בערב, 6 ימים בשבוע. 

למפעלים שם יש מספיק כ"א וגמישות כדי להסכים לקחת "עבודות קטנות" כאלו ולהרויח מהן.

בארץ ב-99% מהמקרים זה פשוט לא משתלם לביצוע, בגלל מה שציינתי ועוד הרבה גורמים אחרים.

 

 

לפני 27 דקות, Potato כתב:

זה לא שהמצב בארץ הוא אספקה מהיום למחר.

עובד ככה רק עם בעלי מקצוע שיש איתם קשרים אישיים.

לא תמיד ולא בהכרח.

כן, קשרים אישיים עוזרים לקבל עדיפות בסדר הייצור במקומות מסוימים. 

אבל מפעל שהתחייב לייצר X חתיכות בדדליין קרוב ועם רווח גבוה, גם אם אתה חבר מהצבא של הבעלים, עדיין ייתן לך תאריך ייצור רחוק יותר. אולי תקבל קדימות על פני ההזמנה הבאה שהיא יחסית קטנה יותר, אבל ברוב המקרים לא עדיפות של מהיום למחר.

*המקרים שבהם קל לקבל "מהיום למחר" לרוב יעידו על מפעל בקשיים שמוכן לקחת כמעט כל דבר כדי לשרוד.

1 כח סוס = 131.2 כח ברווז!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

"An empty vessel makes the most noise".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, Night Driver כתב:

ואיך היתה לקיחת האחריות על פגמים, זמני האספקה והאחידות?

בגדול מה שסופק היה בסדר גמור.

לא היו חלקים מסובכים במיוחד, 

עיבוד שבבי דיי סטנדרטי.

לפני 33 דקות, Night Driver כתב:

 

איפה שאני יכול (ובלא מעט דברים אני לא יכול) אני מעדיף לשלם יותר בארץ ולא לעבוד ישירות מולם.

יכול להבין אותך.

אם קריטי האיכות של חומר הגלם והניירת מסביב בעייתי איתם.

לפני 17 דקות, ברווז כתב:

 

 

לפני 17 דקות, ברווז כתב:

בוא נפרק לרגע את מה שאמרת. 

"עבודה קטנה", זה עבורך. לדעתך זו עבודה קטנה. 

עבודה קטנה עבור בעל העסק.

אתה יוצא מתוך הנחת מוצא שאני מטומטם וזה סבבה זכותך.

לפני 17 דקות, ברווז כתב:

בעל העסק רואה את הגודל האמיתי של העבודה:

-הזמנת חלקים. 

-הקמת "קו" ייצור ייעודי לפריט יחיד.

-למידת מפרט ויכולת עמידה בו. 

-משכורות לעובדים (בלי להזכיר את כל הוצאות התקורה הסטנדרטיות, שייתכן ויעלו אם המפעל יעבוד על "העבודה הקטנה" בשעות נוספות כדי לא לפגוע בקווי הייצור הסטנדרטיים שלהם).

-רכש לפריטים וכלים יעודיים. שם ההוצאות יהיו גבוהות יותר- מי שקונה חומ"ג קונה אותו ב-BULK, בכמויות. המחיר בהתאם. לקנות 1 ק"ג\מטר\ליטר חומר יעלה הרבה יותר מאשר לקנות 100 ק"ג\מטר\ליטר והמחיר ללקוח ישקף את זה. 

-מה לגבי מיסים שונים ומשונים? תקנות? תקנים? אם העבודה הקטנה מצריכה טיפול בתוצרי לוואי (קח לדוגמא שמן מנועים- אסור "לשפוך לביוב", צריך לעשות איתו משהו מיוחד, לא סגור 100% על מה בדיוק. לשם כך צריך כלי ייעודי לאגירה שלו, למשל) זה מוסיף עוד עלויות ובאגים.

אז כן, אילו לא תירוצים. זה המצב וזו האמת. לא כל מפעל מסוגל להתמודד עם דברים כאלו, ולא כל מפעל רוצה.

לכל מפעל יש תחום התמחות עם ידע מקצועי ותשתית שמתאימה לתחום הזה. להכניס משהו חדש, גם "עבודה קטנה", זה תהליך לא פשוט ולא זול. 

אצל הסינים העבודה היא זולה מאד. שעות העבודה הסטנדרטיות שלהם הן "996" לפי כתבה שקראתי ממש לא מזמן- 9 בבוקר עד 9 בערב, 6 ימים בשבוע. 

למפעלים שם יש מספיק כ"א וגמישות כדי להסכים לקחת "עבודות קטנות" כאלו ולהרויח מהן.

בארץ ב-99% מהמקרים זה פשוט לא משתלם לביצוע, בגלל מה שציינתי ועוד הרבה גורמים אחרים.

אני יודע מה כוללים עסקים בתחום,ייצא לי לעבוד באחד במשך שנה ואני מודע לעלויות ולתמחור.

גם של החומר גלם,של הכלים,עלויות עבודה,סוגי עבודות וכו'.

גם יודע להגיד שהעבודה היא עבודה קטנה בלי שתפרט לי על כל ההוצאות של העסק.

 

לפני 17 דקות, ברווז כתב:

 

לא תמיד ולא בהכרח.

ברור ששום דבר לא קבוע.

לפני 17 דקות, ברווז כתב:

כן, קשרים אישיים עוזרים לקבל עדיפות בסדר הייצור במקומות מסוימים. 

יופי,אפשר לעצור פה לזה התכוונתי.

זה להקדים זמני אספקה מחודשים לשבועות.

לפני 17 דקות, ברווז כתב:

אבל מפעל שהתחייב לייצר X חתיכות בדדליין קרוב ועם רווח גבוה, גם אם אתה חבר מהצבא של הבעלים, עדיין ייתן לך תאריך ייצור רחוק יותר. אולי תקבל קדימות על פני ההזמנה הבאה שהיא יחסית קטנה יותר, אבל ברוב המקרים לא עדיפות של מהיום למחר.

*המקרים שבהם קל לקבל "מהיום למחר" לרוב יעידו על מפעל בקשיים שמוכן לקחת כמעט כל דבר כדי לשרוד.

אני יודע איך עובד מפעל ואיך נכנסות אליו הזמנות.

אלא אם כן אתה נהנה לפרט על זה,לי אין צורך להסביר.

עריכה אחרונה על ידי Potato

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, sperial כתב:

מה לעשות, מי שנותן שירות ייחודי או מגדיל כמותית את השירותים שהוא נותן  ראוי לתמורה על השקעתו 

מאיפה אתה יודע שניתן שם שירות ייחודי אם לא כתבת את הדו"ח?

לפני 4 שעות, sperial כתב:

סיפור התורנויות מורכב מאד.

כן, כל התחום הזה נשמע מורכב וברור שיש כנראה גם הרבה טרייד-אופים שמי שלא חווה או לא מנהל את זה לא מכיר.

ובכל זאת - למה? אני מבין את מה שאתה מתאר, סתם מחשבה שעברה לי בראש עכשיו: כדי להתקבל ללימודי פיזיותרפיה בת"א צריך פסיכומטרי 630 ו-70 ב-4 יח' אנגלית. אני מכיר כמה פיזיותרפיסטים עם המון (מעל עשר) שנות ניסיון. הם לא יודעים לנתח. אבל אני לגמרי לא בטוח שמבחינת היכולת לזהות את הבעיה יש איזה פער עצום בינם לבין אורטופדים. שוב, לא יודע. אני לא מבין בזה הרבה. אבל אולי הדרך היא לפשט את לימודי הרפואה כדי לאפשר ליותר אנשים ללמוד?

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, יבגניפ כתב:

מחשבה שעברה לי בראש עכשיו: כדי להתקבל ללימודי פיזיותרפיה בת"א צריך פסיכומטרי 630 ו-70 ב-4 יח' אנגלית. אני מכיר כמה פיזיותרפיסטים עם המון (מעל עשר) שנות ניסיון. הם לא יודעים לנתח. אבל אני לגמרי לא בטוח שמבחינת היכולת לזהות את הבעיה יש איזה פער עצום בינם לבין אורטופדים.

אני מכיר את תחום האורטופדיה כלקוח וזה לא תחום כזה פשוט כמו שתיארת. לא סתם יש כל כך הרבה תתי התמחויות בתחום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מתאר את זה כתחום פשוט. אני גם לא חושב שפיזיותרפיה זה פשוט. 

יש פער בין פשוט לבין דורש את הרקורד הכי טוב שמערכת החינוך בישראל מוציאה. 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש ביקוש לאורטופדים גרועים? אז למה יש מלא כאלה?

 

אני מנסה להימנע מכניסה לדיון הזה על איכות של חלק מהרופאים בארץ בשירשור הזה, אבל...

בחייאט יש אנשי מקצוע ברמה מאוד נמוכה ש"מבזבזים" תקן ודופקים אותנו.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...