Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיירה משוחזרת לירושליים


Buki
 שיתוף

פוסטים מומלצים

היו פעם גם תיבות עם הכפלת הילוכים (תיבה אחת רגילה כמו שאנחנו מכירים ועוד תיבה שהיתה משנה "הינע סופי (לא בדיוק משנה כי הוא נמצא גם כן אבל מבחינת תיבת ההילוכים היתה מסיטה אותה לתחום אחר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, Night Driver כתב:

היו פעם גם תיבות עם הכפלת הילוכים (תיבה אחת רגילה כמו שאנחנו מכירים ועוד תיבה שהיתה משנה "הינע סופי

יש עד היום בכל משאית עם 8 או 16 הילוכים. הרי זה לא באמת גיר אחד 16 הילוכים אלא נגיד גיר 4 הילוכים שצמוד אליו עוד גיר עם 2 יחסים ואז יוצא ביחד 8 הילוכים ולפעמים בצד השני של הגיר הראשי יש עוד גיר אחד עם 2 יחסים ואז יש 16 הילוכים בסך הכל. 

 

השליטה באותם "חצאי הילוכים" היא על ידי כפתור קטן שצמוד לידית הילוכים ואם יש שתי תיבות נוספות אז יש שני כפתורים כאלו.

 

 

 

התמונה מ Mack ישנה אבל זה לא השתנה אלא אם הגיר אוטומטי. 

Screenshot_20210801-115749_(1).thumb.png.b243529c4732088671d30d4f35645594.png

 

Screenshot_20210801-122712_(1).thumb.png.a91870a709f697f55f64986ef47cf999.png

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Night Driver כתב:

היו פעם גם תיבות עם הכפלת הילוכים (תיבה אחת רגילה כמו שאנחנו מכירים ועוד תיבה שהיתה משנה "הינע סופי (לא בדיוק משנה כי הוא נמצא גם כן אבל מבחינת תיבת ההילוכים היתה מסיטה אותה לתחום אחר).

 

כן, יש את ההזיה הזאת:

 

ועוד היה ניסיון (מפגר למדי) לשים כמה מוטות על גיר אוטומטי (כדי שתרגיש גבר גבר ותחשוב שאתה עושה משהו):

 

 

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ה Kenworth הזו זו קסטומיזציה של מישהו. 

 

במציאות במשאית יחסית מודרנית עם גיר ידני (שכבר נדיר, עברו לרובטיים) זה נראה ככה: 

 

בגיר שיש לו תחום נמוך וגבוה, מעבירים ראשון-שני-שלישי-רביעי

וכשצריך להעביר לחמישי - מעבירים את הדגלון בידית למעלה ואז ההילוך הראשון הופך לחמישי, השני הוא השישי וכן האלה עד הילוך שמיני. 

 

כשרוצים להוריד מחמישי לרביעי מורידים את הדגלון למטה. 

 

הדגלון שולט על הגיר הנוסף עם שני יחסי העברה עם הפרשים גדולים בינהם.

 

 

נוסף על כך, יכולים להיות חצאי הילוכים, מה ששולוט עליהם זה המפסק השני בידית שמפעיל את הגיר השלישי עם שני יחסים שההפרש בינהם קטן. 

 

אז בהתאם למצב המפסק, הילוך 4 נגיד (או כל הילוך אחר) יכול להיות נמוך או מעט יותר גבוה (הילוך 4 וחצי). בחצאים הנמוכים משתמשים כשהרכב עמוס ובגבוהים כשריק לדוגמא.

 

 

Screenshot_20210801-134752_(1).thumb.png.20fec9a327f18505bc8799c3a0e92119.png

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

היום השלמתי את החלק השני של הביקור - במרכז המורשת עצמו.

 

נדרש רישום מראש באתר לשעה מסויימת, כניסה 22 שקל או חינם למנויי מתמון. אורך הסיור 40 דקות.

 

הסיור כולל הקרנת קטעי וידאו שחלקם כרוניקה מאותם שנים וחלקם מצויירים. בסרטים אנשים שהיו אז מפקדים וכעת מבוגרים מאוד מדברים ומספרים, יש חלק של שאלות ותשובות - לדוגמא - אחת המשאית בשיירה נפגעה ולא יכולה להמשיך לנוע. האם מפקד השיירה יחליט לקחת רק את הנהג במשאית אחרת ואת המשאית לנטוש בשטח עם כל הציוד, המזון והתחמושת שעליה או יחליט לגרור אותה על יד משאית אחרת שאז עקב תנועה איתית של הצמד, יש בכך סיכון נוסף? - עונים באמצעות הצמדת כרטיסים שמקבלים בכניסה. 

 

יש גם קטע שמדמה  נסיעה במשוריין.

 

לסיכום נחמד, מושקע  ומעשיר,  לא מתאים לידלים קטנים.  למדתי כמה דברים מהסיור. 

 

2061750090_1(2).thumb.jpg.7a42853efd2bc5b23bf6d6fdc7ad8299.jpg

 

37285606_1(3).thumb.jpg.c0f4cd570c34f1b803309e4f7be8f551.jpg

 

2133267297_1(4).thumb.jpg.59250c7dd0aa77e627910898df321064.jpg

 

1475166307_1(5).thumb.jpg.d95f5495c7fb5aa4fb35c55421c38135.jpg

 

 

 

בתוך האוטובוס שמופיע בהודעה הראשונה:

1836072061_1(8).thumb.jpg.a76e8ec7008bd386f63ab41d8a47db0d.jpg

 

 

וקצד דברים "מעניינים",

בכלים המפורקים שעומדים בשיירה הישנה:

סידור דוושות מוזר משהו:

1336361255_1(10).thumb.jpg.23b4b33106d9bc8c625504b45ce8c682.jpg

 

ובלם דיסק על הדרייבשאפט:

2123222463_1(11).thumb.jpg.5f4fd3f2147dfc404b4ffe171663919d.jpg

 

 

---

בתוך המשוריין שבתצוגה, ילד מתיישב ליד ההגה, סבתא חביבה לידו: 

 

נכדי, אתה רואה, פעם המכוניות היו עם 3 דוושות. 

אל תגע במוט הזה לפני שאתה דורך על הדוושה השמאלית, זה גיר ידני עם קלאץ'. מאוד אהבתי כשהיה את זה באוטו שלי פעם 😁

 

 

 

  • אהבתי 6

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...