Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניית רכב יש שנייה ע"י תושב זר


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1831 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

אני במקור קנדי וכבר בארץ 4 שנים. עד כה עבדתי בחברה ולכן יכולתי להצטרף לליסינג של החברה בלי לעשות המרת רישיון. 

יש לי רישיון קנדי כמעט כבר 6-7 שנים, ואני עוד מעט מתכנן לעזוב את העבודה. 

השאלה: האם אני (תושב עם רישיון קנדי) יכול לקנות רכב יד-שנייה (כמו כל אחד אחר) בלי לעשות עליה ובלי להמיר את הרישיון הקנדי לרישיון ישראלי?

מאוד אשמח לתשובות!

 

פורסם (נערך)

תפריד בין בעלות על רכב לבין רשיון נהיגה.

לקנות רכב כל אחד יכול (אם כי אולי רישום לפי דרכון מצריך טרטור מיוחד, לא מצאתי מידע).
עם רשיון זר ניתן לנהוג בארץ עד שנה, כך שתאורטית אם עדיין לא המרת את הרשיון לישראלי אתה נוהג בניגוד לחוק. את ההמרה ניתן לבצע תוך 5 שנים מהכניסה לארץ, אז כדאי לך למהר.

 

משום מה הדף הרלוונטי באתר הממשלה לא עובד, אז הנה תחליף:
https://www.kolzchut.org.il/he/המרת_רישיון_נהיגה_זר_לרישיון_נהיגה_ישראלי

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • אהבתי 1
פורסם
לפני כשעה, Be roo כתב:

לקנות רכב כל אחד יכול (אם כי אולי רישום לפי דרכון מצריך טרטור מיוחד, לא מצאתי מידע).

אין טרטור מיוחד, הבעלות נרשמת על הדרכון, עם הערה על רישיון הרכב. אפשר רק במשרד הרישוי.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

מחזק את כל אלו שאמרו לפניי. אתה היום נוהג ללא רישיון במדינת ישראל.

היית אמור לבצע המרה של הרישיון בתום שנה שאתה בארץ.

ממליץ לך לא לנהוג מרגע זה כי אתה נוהג ללא כיסוי ביטוחי עד שתסדיר את הרישיון.

פורסם

 אני נוהג הארץ כבר שני וחצי - ליסינג דרך החברה. 

 

לאחר שיחה עם נציגה במשרד הרישוי התברר שניתן לקנות רכב בארץ עם דרכון זר (יחד עם ויזה + אישור שהייה). יש פשוט לגשת למשרד הרישוי ולעשות העברת בעלות.

 

הכל זה - לפי מה שהיא אמרה - אפשר לעשות בלי המרה, בלי אזרחות, בלי טסט, וכו' וכו'.

 

האם אפשר להסתמך על זה? היא בדקה מול מישהו שם במוקד... מניח שזה נכון...

זה שאני נוהג פה לפי דעתי חוקי ומותר - הכל הוסדר דרך החברה. 

פורסם

אתה לא נוהג חוקי!

לעשות בעלות על רכב בכלל לא נדרש רשיון נהיגה
במקרה שלך נדרש דרכון ואשרת שהיה ואתה הופך לבעלים.

במקרה של תאונה אתה בצרה.
חייב להמיר את הרישיון.


Sent from my iPhone using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
לפני 30 דקות, AF123 כתב:

 אני נוהג הארץ כבר שני וחצי - ליסינג דרך החברה. 

 

לאחר שיחה עם נציגה במשרד הרישוי התברר שניתן לקנות רכב בארץ עם דרכון זר (יחד עם ויזה + אישור שהייה). יש פשוט לגשת למשרד הרישוי ולעשות העברת בעלות.

 

הכל זה - לפי מה שהיא אמרה - אפשר לעשות בלי המרה, בלי אזרחות, בלי טסט, וכו' וכו'.

 

האם אפשר להסתמך על זה? היא בדקה מול מישהו שם במוקד... מניח שזה נכון...

זה שאני נוהג פה לפי דעתי חוקי ומותר - הכל הוסדר דרך החברה. 

לגבי הבעלות על הרכב - ככל הנראה שאין בעיה, וכמו שאמרו לך - זה צריך להתבצע במשרד הרישוי.

לגבי הנהיגה - כנראה שבחברה שלך מי שמטפל ברכבים לא מכיר את החוק כראוי או שאין שם מישהו שהתפקיד שלו זה אחראי על הרכבים.

בשנה הראשונה שלך בחברה אכן יכולת לנהוג עם הרישיון נהיגה הקנדי. אחרי שנה היית צריך לגשת למשרד הרישוי ולבצע המרה.

אין לך כיסוי ביטוחי ואם חס וחלילה תהיה מעורב בתאונת דרכים אתה תצטרך לשאת בכל הנזק.

המלצה - אל תנהג עד שתסדיר את רישיון הנהיגה שלך.

פורסם
בתאריך 17.6.2021 בשעה 14:03, hans כתב:

אין טרטור מיוחד... אפשר רק במשרד הרישוי.

זו ההגדרה של טרטור מיוחד.

בתאריך 17.6.2021 בשעה 15:41, AF123 כתב:

לאחר שיחה עם נציגה במשרד הרישוי...

האם אפשר להסתמך על זה?...

 

זה שאני נוהג פה לפי דעתי חוקי ומותר - הכל הוסדר דרך החברה.

על הפקידה במשרד הרישוי אתה לא סומך, אבל את מה שאמרו לך בחברה שאתה עובד בה, שאמרה לך משהו שנוגד את החוק הכתוב כפי שהוצג לך, אתה מקבל בעיניים עצומות.

  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...