Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גומיות שסתומים סובארו לאונה 91


שימו לב! השרשור הזה בן 992 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום וברכה לכל חברי הפורום!

לאחרונה התחדשתי בסובארו לאונה שנת 91. הרכב עמד בערך שנה לפני שקניתי אותו.
עשיתי טיפול 10K באופן עצמאי מיד לאחר הקנייה. לאחר הטיפול (וככל הנראה גם לפניו) הרכב התחיל לאכול שמן בצורה מסיבית מאוד. אין נזילה משמעותיות.
השמן הוחלף לשמן Cstrol GTX 20W50 מתוך תקווה שהדבר יוביל לשיפור המצב אך ללא הועיל.
בבדיקה במוסך נאמר לי שככל הנראה הבעיה היא בגומיות שסתומים שהתייבשו בתקופה שהרכב עמד, ותיקון יעלה כ-1500 ש"ח.

אני מבין קצת במכונאות, ובעיקר בעיקר מעוניין ללמוד לטפל בתקלות בעצמי. וכאן אני זקוק לעזרתם.
מצאתי מדריך מצולם מעולה בעברית שמסביר כיצד לעשות זאת במנועי יונדאי וקיה. לא מצאתי מדריך אפילו גרוע שמסביר כיצד לטפל בבעיה בסובארו.
כמובן שבסובארו יהיו הבדלים משמעותיים בגלל צורת המנוע...
יש לציין שמכסאות השסתומים אצלי בצבע שחור וככל הנראה הדבר מעיד על מרימי שסתומים רגילים ולא הידראולים.

האם מישהו כאן יוכל להסביר לי בצורה טובה, אפילו בהקלטה בווטצאפ, ולתת לי דגשים לעבודה נכונה?
אם יש מישהו מאיזור המרכז/ירושלים שמבין יותר ממני ומוכן בשביל התחביב והאתגר שאבוא אליו ונעשה זאת ביחד זה יהיה בכלל מעולה.

תודה לכולם!
אלחנן קרוטהמר
052-7710081

 

(פורסם גם בפורום סובארוהוליק)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכוי נמוך שהבעיה מגומיות השסתומים.

במנוע בוקסר ראשי המנוע שוכבים על הצד וכמות השמן שזולג על גומיות השסתומים קטן יחסית.

חפש את הבעיה במקום אחר, אם המנוע פולט שמן חי מהנשמים הבעיה בצילינדרים וטבעות הבוכנה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, ba323f כתב:

סיכוי נמוך שהבעיה מגומיות השסתומים.

במנוע בוקסר ראשי המנוע שוכבים על הצד וכמות השמן שזולג על גומיות השסתומים קטן יחסית.

אני מבין את מה שאתה אומר, אבל מצד שני אצל הבעלים הקודם הרכב לא איבד כאלה כמויות של שמן ולכן ההיגיון אומר שמדובר בחלק גומי כלשהו שהתייבש במהלך השנה שהרכב עמד והוא זה שגורם לאיבוד השמן. יש ריח מסריח מהאגזוז באופן קבוע, מה שגם כן מגביר את החשד לשמן שחודר לתא הבעירה ונשרף שם. אכן יש לציין שאין עשן לבן מהאגזוז.

איך שלא יהיה, אני סומך על האבחנה שנתן בעל המוסך שהוא באמת בעל מקצוע מומחה.

 

לפני 4 שעות, ba323f כתב:

חפש את הבעיה במקום אחר, אם המנוע פולט שמן חי מהנשמים הבעיה בצילינדרים וטבעות הבוכנה.

אין פליטה של שמן חי מהנשמים לכיוון בית פילטר אוויר. יש הזעה קלה אבל בשום אופן אין שם כמות שמסבירה אובדן שמן מסיבי כ"כ.

 

ודרך אגב, לאחר טיפול 10K שעשיתי ולפני שהחלפתי לשמן 20W50, יצא שפריץ של שמן שחור מהאגזוז מיד לאחד ההנעה - מה ששוב מחזק את האבחנה שיש כאן שמן שנשאר בצורה כלשהי בראש המנוע, מחלחל לכיוון תא הבעירה דרך הגומיות הפגומות, ויוצא בהנעה בצורת שפריץ שחור...

מצ"ב תמונה.

WhatsApp Image 2021-05-14 at 09.35.19.jpeg

עריכה אחרונה על ידי אלחנן קרוטהמר
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

שאלה קצת מטומטמת ואולי קצת מעליבה, אבל בשביל הסיכוי הקלוש שזו הבעיה, איך אתה בודק שמן?

אם הרכב עשיר בדלק גם יהיה לך ריח מסריח ושחור מהאגזוז.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרכב לא מעשן עשן אפור/כחלכל יש מצב השמן לא נשרף אלא נוזל 

נסה להשאיר את הרכב מונע (לפחות רבע שעה) ולשים מתחתיו קרטון

תוך כדי לשחק עם הגז,

תראה אם יש לך טפטופים

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין סיכוי שיצא "שפריץ של שמן מהאגזוז". ואם אתה סומך על הבעל מקצוע שלך תקן אצלו מה שהוא אמר וחזור לעדכן, או שאתה בא להתייעץ ולקבל עזרה או שאתה שואל ועונה לעצמך? תסביר מה מטרת האשכול.

 

התמונה שהעלת ממש לא שמן, מדובר בקרבורטור לא מכוון, אתה נוסע על רכב מ 91 עם קרבורטור מיושן ומאוד פרימיטיבי בוואדי שריח מהאגזוז הוא אופייני.

כדי לצמצם זאת פנה למכון קרבורטורים.

 

צריכת שמן במנוע ישן זה טבעי, רוצה לפתור בעיה תעשה אוברול כללי למנוע ולא תהיה צריכת שמן.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, ba323f כתב:

אין סיכוי שיצא "שפריץ של שמן מהאגזוז". ואם אתה סומך על הבעל מקצוע שלך תקן אצלו מה שהוא אמר וחזור לעדכן, או שאתה בא להתייעץ ולקבל עזרה או שאתה שואל ועונה לעצמך? תסביר מה מטרת האשכול.

כפי שכתבתי כבר בסוף ההודעה הראשונה המטרה הייתה פחות התייעצות על מהות הבעיה, אלא יותר בקשה להסבר ודגשים להחלפת גומיות שסתומים במנוע בוקסר של סובארו.

אמנם בדיעבד הדיון דווקא נסב על מהות הבעיה, והדברים שנכתבו כאן בצירוף חוו"ד של בעל מקצוע נוסף שהתייעצתי איתו הערב באמת גורמים לי לחשוב שככל הנראה הבעיה היא לא בגומיות השסתומים...

מה שאעשה  כרגע זה באמת לתת לתוסף לעבוד ולחכות להבנה ברורה יותר של הבעיה.

 

לפני 12 שעות, tribel כתב:

זה דלק שלא נשרף.

 

לפני 11 שעות, ba323f כתב:

התמונה שהעלת ממש לא שמן, מדובר בקרבורטור לא מכוון, אתה נוסע על רכב מ 91 עם קרבורטור מיושן ומאוד פרימיטיבי בוואדי שריח מהאגזוז הוא אופייני.

האמת היא שהתופעה הזו שלא חזרה על עצמה מאז, ובעקבות מה שאתם כותבים כאן אני מבין שככל הנראה זו הייתה כמות גדולה של דלק שנכנסה למנוע לפני ההנעה בעקבות לחיצות רבות על דוושת הגז.

 

לפני 12 שעות, tribel כתב:

הייתי בודק לחצים במנוע לפני שהייתי מתקדם.

תודה! ייתכן שבאמת כך אעשה.

 

תודה רבה לכולם, אחזור לעדכן בעזרת ה'.

עריכה אחרונה על ידי אלחנן קרוטהמר
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

שלום לכל חברי הפורום הנכבדים!

ובכן, לאור הדברים שנאמרו לי כאן והתייעצות על בעל מקצוע נוסף באמת הובן שמהות הבעיה היא אכילת שמן מכיוון הרינגים,

והמכונאי שדיבר על גומיות שסתומים טעה והטעה בצורה קשה...

לאחר שלושה חודשים ונסיעה של כ-4000 ק"מ התגלתה חוקיות ברורה מאוד: המנוע אוכל בערך ליטר שמן לכל 500 ק"מ נסיעה.
כתוצאה מכך, בעקבות הלחץ הזולג מהבוכנות, נפרץ גם מחזיר השמן בין המנוע לגיר והחלה משם נזילה לא קטנה.

כרגע עומדות בפני מספר אפשרויות:
א. לא לטפל בבעיה ולהמשיך למלא שמן כשיש צורך.
ב. להחליף מנוע, כאשר ברור שמנוע "חדש" הוא לא באמת חדש ואין לדעת מה מצבו.
ג. לעשות אוברול למנוע הנוכחי.

שאלותי הן:
א. מה אתם הייתם עושים?
ב. מה יכולה להיות המשמעות של חוסר טיפול בבעיה לאורך זמן? (מעבר לכישלון בטסט על זיהום אוויר)

תודה רבה!

(פורסם גם בפורום סובארוהוליק)

עריכה אחרונה על ידי אלחנן קרוטהמר
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרי אני מניח שלא קנית את האוטו הזה ממחשבה של סטודנט עני אז מה שאני הייתי עושה שזה להשבית לא היית עושה.

אז או שקנית אותו מאהבה לרכבים ישנים או מאהבה ללתקן ולהתעסק.

אם זה הראשון אז לתת למישהו לעשות אוברול (סיכוי לא גבוה שתמצא מנוע משומש ועוד במצב כל כך שונה משלך) אם זה השני זה חופר את איביי לקיט אוברול מזמין ועושה לבד ונהנה מהדרך.

הכל תלוי במה אתה מחפש.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 992 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...