Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר 2015, 1.6 אוטומט - נורת מצברת נדלקת במהלך הנסיעה (היו מורכבים מצתים לא נכונים שגרמו לתקלה)


Max_igo
 שיתוף

מעבר לפיתרון נפתר ע"י Max_igo,

פוסטים מומלצים

בתאריך 10.4.2021 בשעה 13:10, ocsi4u כתב:

כל הקושי זה בצד של קונקטור של ECU,סתם תמונה להמחשה:

8687.png.60696920cf72661617b451759a9eaf70.png

 

אפשר בעדינות לפרק את הקונקטור מפלסטיק,עם סיכה מיוחדת לשלוף רק את החוט הרלוונטית,במקרה שלנו כחול,בפין 4

8686.thumb.png.3b4ed5a519a745a917b3cafac6e7ae39.png

 

להכניס חוט זמני,ולחבר בצד השני לאלטרנטור.

 

האם תקלה בחיבור של הצמה למחשב זה משהו נפוץ?

אני מוצא על זה מידע באינטנט פה ושם, אבל לא משהו קונקרטי.

 

במידה ואני לא רוצה להחליף צמה (מחיר של כמה אלפי שקלים עבור תקלה שניתן לנסוע איתה), האם יש לי סיכוי לנסות ולתקן את החיבור הזה בעצמי? כלומר, להשתמש בסיכה או מברג קטן, להוציא החוצה את החוט הרלוונטי לפי השרטוט, לראות אם יש בעיה כלשהי איתו (מה זה יכול להיות? חיבור רופף?) ואז לנסות לסדר את זה? עד כמה זה מסובך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 370
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני כשעה, Max_igo כתב:

 

האם תקלה בחיבור של הצמה למחשב זה משהו נפוץ?

קיים בהחלט והרוב קשור לקורוזיה !
יש לא מעט רכבים שהמיקום מחשב בעייתי,VAG למשל יש הרבה דגמים שהמחשב מתחת לפלסטיק של שמשה קדמית,מחום של הארץ נסדק,וכל הזמן יורד שם מים של וישרים,אבל זה משהו שרואים בעין,הנה דוגמא

 

2021-04-25_20-19-41.png.a7f6505a8e21a67fb2a0e8bd28df3416.png

 

אצלך בהחלט השתמשו במים,אבל מניח אצלך לא כזה קיצוני,אבל יש מצב שהתפתח משהו.
אז אפשר להזמין רק את הקונקטור בלי חיווט,ויש לך PIN-OUT של המחשב,מפרקים ומרכיבים מחדש,אבל אם יש קצר לאורך של חוט זה לא יעזור,עדיין שווה לנסות לפני שמחליפים את כל הצמה !
תזמין כזה,עולה גרושים (לפי הדיון הזה בסוף תהיה מומחה,תתקן לכל החברים,אז יהיה לך סיכה לכל סוג של קונקטור ;))

 

2021-04-25_20-32-31.thumb.png.cf0a6f7134b8a3252951afc508ae9c5d.png

 

יש אין סוף מדריכים ביוטיוב,סתם רנדומלי

 

 

לא חשוב סוג/צורת מחשב העיקרון אותו דבר.

 

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, ocsi4u כתב:

אבל אם יש קצר לאורך של חוט זה לא יעזור

 

החוט הוחלף הרי, אם לא יסכימו לעשות את זה במוסך, אני חושב לנסות להוציא את הפין הרלוונטי מהקונקטור בעצמי, לראות אם יש סימנים של חלודה או קורוזיה, לנקות, להדק ולהחזיר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק עניתי לשאלה שלך אם היו תקלות באזור הזה,האם ניתן להחליף רק קונקטורים של המחשבים ברכבים!

יהיה קצת יומרני לתת עצות למוסך ראשי,שתאמין לי ממה שאני מכיר מה שקורה בתחום,עושים מעל ומעבר,לפי דעתי כבר מזמן נשלף הפין הרלוונטי בקונקטור וגם ניקו בטוח,הרי פעם ראשונה אמרו זה מה שהם עשו כאשר חשבו שזה תוקן.

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Max_igo כתב:

הנורה עדיין נדלקת, שום דבר ממה שעשו לא עזר. החשוד היחיד לטענתם הוא עדיין הקונקטור שמתחבר למחשב מנוע.

 

כנראה שאין מנוס מהחלפת צמה (ואם זה לא יעזור...).

 

לא הבנתי. קודם לכן כתבת שהם יביאו צמה משומשת לשם החלפה מה קרה לבסוף ?

לחברת הייטק דרושה דגלנית בעלת ניסיון מוכח בדגלנות.

פרטים נוספים בפרטי

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Max_igo כתב:

 

האם תקלה בחיבור של הצמה למחשב זה משהו נפוץ?

אני מוצא על זה מידע באינטנט פה ושם, אבל לא משהו קונקרטי.

 

במידה ואני לא רוצה להחליף צמה (מחיר של כמה אלפי שקלים עבור תקלה שניתן לנסוע איתה), האם יש לי סיכוי לנסות ולתקן את החיבור הזה בעצמי? כלומר, להשתמש בסיכה או מברג קטן, להוציא החוצה את החוט הרלוונטי לפי השרטוט, לראות אם יש בעיה כלשהי איתו (מה זה יכול להיות? חיבור רופף?) ואז לנסות לסדר את זה? עד כמה זה מסובך?

לא נפוץ,  אבל כן, אפשרי להחליף רק את הסוף חוט וצריך את אותו סוף חוט במדויק. 

זה גם לא כזה פשוט לחלץ את הסוף חוט החוצה, צריך את הכלי המיוחד במידה המתאימה ולדעת איך בנוי המחבר על מנת לפרק את המעצור שמחזיר את הסופי חוט במקום, מבלי לגרום לנזק למחבר.

מי שמכיר את העבודה זה יהיה לו דיי קל ומי שלא, עלול לגרום לנזק. 

 

בדרך כלל הבעיה בסופי חוט ביחידות בקרה זה לא קורוזיה אלא הכוח הקפיצי של הסוף חוט נחלש וזה קורה לרוב מהרכבה לא נכונה של המחבר למקום (הצד הזכר מתעקם) התעסקות יתר במחבר (נדנוד שלו) או נזק תוך כדי בדיקות של הסופי חוט עצמם. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, מרק10 כתב:

 

לא הבנתי. קודם לכן כתבת שהם יביאו צמה משומשת לשם החלפה מה קרה לבסוף ?

 

אמרו היום שאין להם.

 

יש לי חשש שגם החלפת צמה לא תפתור את הבעיה.

 

לפני 15 דקות, danniel כתב:

 

בדרך כלל הבעיה בסופי חוט ביחידות בקרה זה לא קורוזיה אלא הכוח הקפיצי של הסוף חוט נחלש וזה קורה לרוב מהרכבה לא נכונה של המחבר למקום (הצד הזכר מתעקם) התעסקות יתר במחבר (נדנוד שלו) או נזק תוך כדי בדיקות של הסופי חוט עצמם.

 

אני חושב שאף אחד לא פירק את החלק עד שהתחילה הבעיה, לכן לא סביר שמישהו התעסק עם זה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, danniel כתב:

אתה הייתי במוסך כאשר ניקוי את המנוע? אולי פתחו את מחבר כדי לייבש? 

 

הייתי. לא פתחו את המחבר. אבל קירצפו הכל עם מטאטא, לקח לי כמה שניות להתאפס על עצמי ולהגיד להם להפסיק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקוי תא מנוע עם מטאטא זה חריג מבחינתי.

אולי נתנו איזה מכה צידית בשגגה למחבר החשמלי....🤔 

על כל מקרה, זה משהו שניתן לבדוק בצורה יסודית כאשר הסוף חוט מחוץ למחבר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ocsi4u כתב:

שתאמין לי ממה שאני מכיר מה שקורה בתחום,עושים מעל ומעבר,לפי דעתי כבר מזמן נשלף הפין הרלוונטי בקונקטור וגם ניקו בטוח,הרי פעם ראשונה אמרו זה מה שהם עשו כאשר חשבו שזה תוקן.

 

בפעם הראשונה כתבו "קידוד מגעים מחשב מנוע" בפירוט של התיקון. מה זה אומר תכלס?

 

אני לא באמת יודע מה עושים ובודקים לרכב בכל יום מעבר למידע שאני מקבל בטלפון. המוסך בעיר אחרת.

 

הדברים שאני ראיתי שבוודאות החליפו זה אלטרנטור, מחשב וחיווט ביניהם: החיבור בצד של המחשב התבצע סנטימטר מתחת לקונקטור והחיבור בצד של האלטרנטור היה כולו חדש. הדבר היחד מהקו הזה שלא הוחלף (לפחות לא בנוכחותי) הוא החיבור עצמו למחשב.

 

לפני 11 דקות, danniel כתב:

ניקוי תא מנוע עם מטאטא זה חריג מבחינתי.

 

כן, תשמע. אני לא יכול לתאר לך. חבל שלא צילמתי.

 

יש להם דלי גדול עם מים מעורבבים עם סבון כלשהו ומטאטא (כמו בשטיפת רכבים), הרכב כבר היה אחרי הטיפול וחונה ביציאה. אני נכנס לשלם על הטיפול ופתאום שומע מים, יוצא החוצה ורואה את הבחור שופך מים ישירות מהדלי על המנוע (המנוע פעל, אגב) ומתחיל לשפשף עם המטאטא, המנוע גם היה חם (עשינו סיבוב אחרי הטיפול והרכב נשאר מונע) אז הכל היה מלא באדים. 

 

עצרתי אותו ושאלתי למה שיעשה את זה והוא אמר שהם שוטפים ככה לכולם.

 

לא הצלחתי לראות איפה הוא הספיק לשפשף, אני רק יודע שכל האזור של המחשב רכב והמצבר היה רטוב ונוטף מים.

 

לפני 11 דקות, danniel כתב:

על כל מקרה, זה משהו שניתן לבדוק בצורה יסודית כאשר הסוף חוט מחוץ למחבר. 

 

אני רוצה להגיע לשם מחר בבוקר ולבדוק מולם אם זה נעשה. אם לא, אבדוק אם הם יכולים לעשות את זה.

אולי אפילו מחר בזמן שאני שם. אם זה לא יפתור את הבעיה, אני אצטרך פשוט לנסוע עם הנורה דולקת.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קפצתי היום שוב למוסך וביקשתי להוציא את הרכב מחר. אין להם צמה מפירוק וגם צמה חדשה אין בארץ ויש להזמין מחו"ל. בכל מקרה, מדובר בסדר גודל של סכום של כמעט 5 ספרות עבור החלק והעבודה ואני לא הולך לשלם את זה עבור תקלה כזאת.

 

מה שכן, לטענתם הקונקטור אכן דפוק. הן טוענים שנראה שהחיבור נהרס מכח מכני כלשהו, אולי מישהו שניקת וחיבר את מחשב הרכב הרבה פעמים. הטענה הזאת לא הגיונית בעיני משום שהרכב היה 4 שנים ברשות ההורים שלי שנסעו עליו כ-10K בשנה, הרכב טופל רק במוסכים של סוזוקי (כנראה רק במוסך בחיפה) ובשום טיפול לא היה משהו מעבר לדברים שוטפים ולכן לא הגיוני שמישהו יגע או יפרק את מחשב המנוע. גם בשנתיים האחרונות שהרכב ברשותי, אף אחד לא נגע במחשב המנוע על כה.

 

הם פחות מתלהבים מלפרק את הקונקטור ולהחליף את הפין עצמו, אמרו שיש חשד שהם יהרסו אותו לגמרי. ביקשתי שבכל זאת ינסו ואני מקווה שהם אכן יעשו את זה. אם לא, אני אקח את הרכב מחר ואנסה לבד בהזדמנות. מצרף תמונות של הקונקטור, הרלוונטי הוא הרביעי מלמעלה (מצד שמאל) - חוט כחול. הוא אכן נראה הרוס, כיצד נזק מהסוג הזה יכול להגרם לחיבור שאני בטוח בכמעט 100% לא נותק מעולם?

 

צירפתי כמה תמונות, אכן רואים שהפין בפנים עקום ומעוות.

 

בצילום מהצד האחורי של המחבר, רואים את הכבל הכחול אשר משמש כמעקף, מסתבר שהוא נכנס ישירות לתוך הקונקטור ולא חובר מתחתיו כפי שנאמר לי.

 

IMG_20210426_102913.thumb.jpg.610cf199713f6fd070485fe403b4f3e4.jpgIMG_20210426_102919.thumb.jpg.c9aa4452ccf78da8295b9f137aa3e6a9.jpgIMG_20210426_102212.thumb.jpg.04e4a1d12d92414f5b1fd47701197684.jpg

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמ'ע, בתור אחד שמתעסק עשרות שנים באלקטרוניקה ובחיווט חשמלי אחד הדברים ששנואים עלי זה להתעסק עם מחברים עם מספר רב של מגעים. בכדי להתעסק עם מחברים מסוג זה צריך הרבה ניסיון והכי חשוב ציוד מתאים בול לכול משימה.

 

מהתמונות שצירפת נראה בבירור למי שמבין שהנזק נגרם מחפירה והתעסקות בקונקטור בצורה לא אחראית. זה לא קרה בגלל פירוק/הרכבה רגילים של הקונקטור ממחשב הרכב.

 

תזהר ! יש המון חכמי חלם ביוטיוב ובפורומים השונים המייעצים על סמך סרטים שראו ביוטיוב כיצד ואיך לפרק ולתקן קונקטורים שונים שבחיים כנראה לא נגעו או ליטפו קונקטור כזה אלא רק בסרטים.

לחברת הייטק דרושה דגלנית בעלת ניסיון מוכח בדגלנות.

פרטים נוספים בפרטי

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, מרק10 כתב:

מהתמונות שצירפת נראה בבירור למי שמבין שהנזק נגרם מחפירה והתעסקות בקונקטור בצורה לא אחראית.

 

זאת הטענה שלהם, אבל אני לא חושב שעד התקלה הנוכחית מישהו אי פעם נגע בחיבור הזה, בטח שלא התעסק איתו.

 

השאלה עכשיו, גם אם הם גרמו לנזק הזה כחלק מההתעסקות וזאת לא מחשבה לא הגיונית כי עד כה, אף אחד לא התעסק במחשב ברכב הזה (אני באמת בסדר עם זה, כל עוד הכל יעבוד בסוף) - אז למה הם חושבים שתיקון שלו יפתור את התקלה? התקלה כנראה הייתה שם עוד לפני הנזק והנזק נגרם כחלק מהנסיון לתקן את התקלה. אני מרגיש שאני רודף אחרי הזנב של עצמי במקרה הזה.

 

לפני 16 דקות, מרק10 כתב:

בכדי להתעסק עם מחברים מסוג זה צריך הרבה ניסיון והכי חשוב ציוד מתאים בול לכול משימה.

 

את זה אני יודע שיש להם. היום ראיתי על השולחן צמות מפורקות של רכבים אחרים עד לרמה של הקונקטור הקטן בתוך החיבור הגדול הזה. הם עושים את זה בוודאות. לא ברור לי למה הם מפחדים לעשות את זה אצלי ברכב גם (אולי סתם לא רוצים מסיבה כלשהי). אפילו הציעו לי לחפש צמה בפירוקיות והם ינתקו משם את הקונקטור וילחימו חוט חוט לצמה שלי.

 

לפני 16 דקות, מרק10 כתב:

תזהר ! יש המון חכמי חלם ביוטיוב ובפורומים השונים המייעצים על סמך סרטים שראו ביוטיוב כיצד ואיך לפרק ולתקן קונקטורים שונים שבחיים כנראה לא נגעו או ליטפו קונקטור כזה אלא רק בסרטים.

 

אני לא רץ לפרק בעצמי עדיין. רק חושב מה לעשות הלאה.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק מה אתה חושב על החצים שסימנתי?

לי יש הרגשה. שהצמה פגומה מיצור. או התחממות יתר.

 

מקס אחרי שתקבל תרכב. נסה לפנות ליבואן לרצון טוב.

תזכיר שהכל היה אחרי השטיפה במוסך.

לי יש.jpg

עריכה אחרונה על ידי yor2

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...