Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר 2015, 1.6 אוטומט - נורת מצברת נדלקת במהלך הנסיעה (היו מורכבים מצתים לא נכונים שגרמו לתקלה)


TheExplorer
מעבר לפיתרון נפתר ע"י TheExplorer,
שימו לב! השרשור הזה בן 1073 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 370
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שלום לכולם שוב,

 

בשבוע שעבר נסעתי עם הרכב לאילת. החלטתי שזאת הזדמנות נהדרת לחקור יותר על הנורה הנדלקת לסירוגין ולהבין אם אני יכול לתת למוסך קצת יותר מידע כדי להתקדם עם הבעיה. אולי גם לכם יהיו כיוונים מעניינים שתוכלו לתת לי.

 

סה"כ הרכב נוסע טוב, 430 ק"מ בכל כיוון עברו ללא בעיות מיוחדות, מיותר לציין שהנורה דלקה, תמיד.

 

בשבוע שעבר למשל, שמתי לב שהנורה נדלקת רק כשאני לוחץ על הגז, רציתי לבדוק את התאוריה הזאת.

שיחקתי עם החיבורים כשהרכב מונע והנורה לא נדלקה לא משנה כמה חזק משכתי או טלטלטתי צמות וחיבורים במנוע, ברגע שהעברתי ל-D ויצאתי מהחניה, היא ישר נדלקה.

 

התדירות, או יותר נכון, הזמן שעובר מהרגע שאני מניע את הרכב ועד שהיא נדלקת הולכת ויורדת, כיום בדרך כלל לא עוברת יותר מדקה על מנת שהנורה תדלק חוץ מהמקרים הבאים:

 

1. הרכב חייב להיות ב-D, אם הרכב ב-N הנורה לא תדלק ולא משנה מה (נבדק שעה שלמה בחניה). בנוסף, גם אם הרכב ב-D אבל אני לא מאיץ (וגם הקרוז קונטרול לא מאיץ), הנורה לא נדלקת. בירידות של מצפה רמון למשל, עצרתי בתצפית וכיביתי את הרכב, לאחר מכן החלטתי לרדת על D בלי לגעת בפדל של הגז, רק כח המשיכה וברקס כשצריך, עד סוף הירידה (כ-5 דקות) הנורה לא נדלקה, ברגע שהגעתי לקצה הירידה ולחצתי קלות על הפדל של הגז היא ישר נדלקה שוב.

2. בתוך אילת עצמה, באחת הנסיעות, נסיעה של כ-20 דקות, הנורה לא נדלקה. זה לא קרה יותר אף פעם.

הדבר המיוחד ביום הזה היה שהיה חם מהרגיל והרכב עמד בשמש כל היום. שמתי לב שככל שפחות חם, ככה הנורה נדלקת מהר יותר. ההפרש הוא אמנם בדרך כלל הוא בין דקה ל-5 דקות מהרגע שאני מניע את הרכב, אבל כשיש מזג אוויר קיצוני כמו שהיה באילת, מסתבר שזה משפיע.

 

האם מה שרשמתי יכול לתת לי איזה כיוון התקדמות כדי לפתור את הבעיה?

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צרפת סרטון וידאו פקיסטני ששם הצמת חשמל התחככה בבורר הילוכים!
אולי זה בדיוק מה שקורה אצלך.
בדרייב, הבורר זז וגורם לקצר לחוט בזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, danniel כתב:

צרפת סרטון וידאו פקיסטני ששם הצמת חשמל התחככה בבורר הילוכים!
אולי זה בדיוק מה שקורה אצלך.
בדרייב, הבורר זז וגורם לקצר לחוט בזה.

 

אבל הועבר חוט חדש....

וגם, האם הם לא היו שמים לב לזה בזמן שהרכב היה שבועיים במוסך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, העבירו חוט עוקף, אבל אולי לא ביטלו לגמרי את החוט המקורי ואז קצר על החוט המקורי עדיין יגרום לתקלה.

זאת טעות קלאסית שאולי קרתה במקרה זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם שוב,

 

עדכון ושאלה. הרכב היה היום במוסך מכונאות כללית בנוגע לרעשים מההגה שתוקנו. תוך כדי שמתעסקים לי ברכב שהורם על ליפט המכונאי ביקש שאראה חיווטים שלטענתו בוצעו בצורה "חאפרית" ולא אחראית (החוט היה ארוך ולא מהודק לשום דבר בצד של האלטרנטור, היה פשוט תלוי), מדובר במעקף שבוצע לחוט של האלטרנטור אז על הדרך סיפרתי למכונאים את הסיפור עם הנורה של המצבר שדולקת לסירוגין ומה הרכב עבר עד כה.

 

אחד מהם אמר שנתקל לא מזמן ברכב עם תקלה דומה של נורות שנדלקות רנדומלית וללא סיבה, בנוסף המגבים היו מתחילים לפעול בעצמם מדי פעם ושאל אם נבדקה התנגדות על ה-CANBUS ברכב שלי. הוא גם הסביר שהצפי הוא לקבל 60 אום ואם יהיה ערך גבוה או נמוך יותר, צריך לבדוק מה יושב על ה CANBUS ומוסיף להתנגדות (או, איזה נגד לא מחובר או לא תקין), אמרתי שאין לי מושג כי לא הייתי במוסך במשך כל הזמן שהרכב היה שם וסיפרתי רק על החלקים שאני יודע שהוחלפו ונבדקו בזמן שהייתי נוכח.

 

בבדיקה עם מולטימטר הוא גילה שההתנגדות על ה CAN-BUS היא 15 אום במקום ה-60 הצפוים. לטענתו יש רכיב כלשהו לא תקין שמוסיף התנגדות וגורם לתקלה של הנורה שנדלקת.

 

הוא גם טוען שבמקרה של הרכב הקודם, הרכיב התקול היה משהו שקשור להגה כח ולאחר שהוא ניתק אותו, כל הנורות שהיו נדלקות נעלמו ולאחר שהרכיב הוחלף, הבעיות הפסיקו.

 

הוא הציע לי להביא לו את הרכב לכמה ימים החל מהשבוע הבא על מנת שיוכל לבדוק ולנסות לאתר את התקלה ברכב שלי גם.

 

מכיוון שאני לא מומחה לרכבים וחשמל, יכול להיות שכל הסיפור שלו היה מצוץ מהאצבע ולכן אני רוצה לשאול פה. האם מה שהוא סיפר לי נשמע הגיוני?

לאור הכשלון של המוסך של סוזוקי לתקן את התקלה במשך מעל לשבועיים, האם יהיה הגיוני לתת למוסך אחר לנסות?

 

 

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם החיווט החאפרי הוא של המוסך המורשה, הייתי מנסה אותו.

אם יש לו גישה לאוטו-דאטה או מקביל והוא יכול לשלוף דיאגרמות של החיווט, ייתכן והוא באמת יוכל לפתור לך את הבעיה.

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.5.2021 בשעה 18:18, Max_igo כתב:

 

אחד מהם אמר שנתקל לא מזמן ברכב עם תקלה דומה של נורות שנדלקות רנדומלית וללא סיבה, בנוסף המגבים היו מתחילים לפעול בעצמם מדי פעם ושאל אם נבדקה התנגדות על ה-CANBUS ברכב שלי. הוא גם הסביר שהצפי הוא לקבל 60 אום ואם יהיה ערך גבוה או נמוך יותר, צריך לבדוק מה יושב על ה CANBUS ומוסיף להתנגדות (או, איזה נגד לא מחובר או לא תקין), אמרתי שאין לי מושג כי לא הייתי במוסך במשך כל הזמן שהרכב היה שם וסיפרתי רק על החלקים שאני יודע שהוחלפו ונבדקו בזמן שהייתי נוכח.

 

בבדיקה עם מולטימטר הוא גילה שההתנגדות על ה CAN-BUS היא 15 אום במקום ה-60 הצפוים. לטענתו יש רכיב כלשהו לא תקין שמוסיף התנגדות וגורם לתקלה של הנורה שנדלקת.

 

הוא גם טוען שבמקרה של הרכב הקודם, הרכיב התקול היה משהו שקשור להגה כח ולאחר שהוא ניתק אותו, כל הנורות שהיו נדלקות נעלמו ולאחר שהרכיב הוחלף, הבעיות הפסיקו.

 

 

 

 

 

 

שלום,

עניין הטרמינציה של קו התמסורת נידון כאן לא מזמן, אני חושב שלפחות מבחינה תיאורטית יש סיכוי. אולי ל @Igalz יהיו תובנות בנושא. ראה את השרשור הבא:

 

 

כמוכן את השרשור שהעלה את הנושא (של @Gal Atun ) , :

 

אגב, באופן אישי יצא לי לראות איך רכיב עם טרמינציה לא מתאימה (דונגל דיאגנוסטיקה) מקפיץ תקלות ברמות שונות (כולל תקלות תקשורת), עד לרמה של השבתת הרכב (זמנית עד לניתוק הרכיב במקרה שלי).  

 

עריכה אחרונה על ידי innvision
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.5.2021 בשעה 18:18, Max_igo כתב:

שלום לכולם שוב,

 

עדכון ושאלה. הרכב היה היום במוסך מכונאות כללית בנוגע לרעשים מההגה שתוקנו. תוך כדי שמתעסקים לי ברכב שהורם על ליפט המכונאי ביקש שאראה חיווטים שלטענתו בוצעו בצורה "חאפרית" ולא אחראית (החוט היה ארוך ולא מהודק לשום דבר בצד של האלטרנטור, היה פשוט תלוי), מדובר במעקף שבוצע לחוט של האלטרנטור אז על הדרך סיפרתי למכונאים את הסיפור עם הנורה של המצבר שדולקת לסירוגין ומה הרכב עבר עד כה.

 

אחד מהם אמר שנתקל לא מזמן ברכב עם תקלה דומה של נורות שנדלקות רנדומלית וללא סיבה, בנוסף המגבים היו מתחילים לפעול בעצמם מדי פעם ושאל אם נבדקה התנגדות על ה-CANBUS ברכב שלי. הוא גם הסביר שהצפי הוא לקבל 60 אום ואם יהיה ערך גבוה או נמוך יותר, צריך לבדוק מה יושב על ה CANBUS ומוסיף להתנגדות (או, איזה נגד לא מחובר או לא תקין), אמרתי שאין לי מושג כי לא הייתי במוסך במשך כל הזמן שהרכב היה שם וסיפרתי רק על החלקים שאני יודע שהוחלפו ונבדקו בזמן שהייתי נוכח.

 

בבדיקה עם מולטימטר הוא גילה שההתנגדות על ה CAN-BUS היא 15 אום במקום ה-60 הצפוים. לטענתו יש רכיב כלשהו לא תקין שמוסיף התנגדות וגורם לתקלה של הנורה שנדלקת.

 

הוא גם טוען שבמקרה של הרכב הקודם, הרכיב התקול היה משהו שקשור להגה כח ולאחר שהוא ניתק אותו, כל הנורות שהיו נדלקות נעלמו ולאחר שהרכיב הוחלף, הבעיות הפסיקו.

 

הוא הציע לי להביא לו את הרכב לכמה ימים החל מהשבוע הבא על מנת שיוכל לבדוק ולנסות לאתר את התקלה ברכב שלי גם.

 

מכיוון שאני לא מומחה לרכבים וחשמל, יכול להיות שכל הסיפור שלו היה מצוץ מהאצבע ולכן אני רוצה לשאול פה. האם מה שהוא סיפר לי נשמע הגיוני?

לאור הכשלון של המוסך של סוזוקי לתקן את התקלה במשך מעל לשבועיים, האם יהיה הגיוני לתת למוסך אחר לנסות?

 

 

לא חושב שהממצא הזה הגיוני. אם אכן הייתה התנגדות של 15 אוהם הסנף הזה של הרשת היה נופל לגמרי, והיו לך בעיות הרבה יותר רציניות והרבה יותר מיידיות מאשר נורת מצבר שמציקה בעין. 

כניראה שהבדיקה בוצעה תחת מתח

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, innvision כתב:

 

שלום,

עניין הטרמינציה של קו התמסורת נידון כאן לא מזמן, אני חושב שלפחות מבחינה תיאורטית יש סיכוי. אולי ל @Igalz יהיו תובנות בנושא. ראה את השרשור הבא:

 

 

כמוכן את השרשור שהעלה את הנושא (של @Gal Atun ) , :

 

אגב, באופן אישי יצא לי לראות איך רכיב עם טרמינציה לא מתאימה (דונגל דיאגנוסטיקה) מקפיץ תקלות ברמות שונות (כולל תקלות תקשורת), עד לרמה של השבתת הרכב (זמנית עד לניתוק הרכיב במקרה שלי).  

 

 

תודה. זה חומר מעניין, אני אעבור על כולו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Igalz כתב:

לא חושב שהממצא הזה הגיוני. אם אכן הייתה התנגדות של 15 אוהם הסנף הזה של הרשת היה נופל לגמרי, והיו לך בעיות הרבה יותר רציניות והרבה יותר מיידיות מאשר נורת מצבר שמציקה בעין. 

כניראה שהבדיקה בוצעה תחת מתח

 

אחרי שקראתי וכשאני חושב על זה, למה כולם זורקים את רשת ה CAN כגורם לתקלה? גם במוסך של סוזוקי וגם פה אמרו לי שיש משהו שיושב על ה CAN ומוסיף התנגדות וצריך לחפש מה.

הרי האלטרנטור מדבר עם המחשב דרך LIN, שזה אם אני מבין נכון ממה שקראתי עד כה פרוקוטול שונה שגם פועל על רשת שונה. ובמקרה שלי קוד התקלה שמופיע ביחד עם הדלקות הנורה הוא LIN lost communication with generator. 

 

יכול להיות מצב שתקלה ברשת אחת תגרום לקודי תקלה שקשורים לרשת השניה לקפוץ?

 

לפני 15 שעות, danniel כתב:

איך בדק התנגדות של נגדי קצה? נתק את המצבר? אחרת הבדיקה לא אמינה.

 

לא ניתק את המצבר.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרת נכון, אין קשר בין הרשתות. 

בדיקת התנגדות נגדי קצה ברשת CAN מבצעים עם מצבר מנותק או אם ידוע כי הרשת מורדמת, למשל אחרי 20 דקות עם מתג הצתה סגור. 

אגב, גם אם ההתנגדות הייתה 40 אוהם או אפילו פחות, הרשת הייתה עובדת תקין, לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי כיוון מעניין שאני רוצה לבדוק אותו.

 

המוסך שאני מטפל בו ברכב השני שלי המליץ לי בזמנו לחפש מידע בפורומים רוסים, לטענתם הסוזוקי קרוסאובר הוא רכב נפוץ ברוסיה ושם מטפלים בהרבה בעיות לבד, לכן קהילת הפורומים מאוד פעילה. מכיוון שהרוסית שלי היא ברמה של בית ספר יסודי (בעיקר הקריאה) עזבתי את זה.

 

היום החלטתי בכל זאת לנסות ולחפש מידע על התקלה בפורום סוזוקי ברוסית ובעזרתו האדיבה של התרגום של גוגל בחלק מהמקרים עליתי על המון מידע מעניין של אנשים עם רכב בדיוק כמו שלי ותקלה דומה. מה שמוזר הוא ששם הם טוענים שהתקלה נגרמת עקב מצתים (הקשר לא ברור, עושה רושם שגם להם). אצל חלקם התקלה נגרמה לפני שהחליפו למצתים חדשים בגלל שהמצתים הישנים היו זקוקים להחלפה, אצל אחרים התקלה התחילה אחרי שהחליפו להם מצתים ופסקה רק לאחר שהוחלפו המצתים שוב. לכאורה, אין באמת קשר בין הנורה והתקלה לבין מערכת ההצתה אבל הפורום מלא באנשים שמדברים על זה.

 

מצרף קישורים לדוברי הרוסית שאולי ירצו לקרוא:

 

https://suzuki-club.ru/threads/85474/

https://suzuki-club.ru/threads/68490/page-112#post-1364566

 

אני מזכיר שהנורה אצלי התחילה להדלק ישר אחרי טיפול שהרכב עבר שבמסגרתו הוחלפו גם המצתים (לראשונה).

הטיפול נעשה במוסך מורשה אבל נאמר לי שאין להם מצתים מקורים של סוזוקי, אבל יש תחליפים של דנסו. הסכמתי מכיוון שזאת חברה מוכרת ואיכותית.

 

הפלאגים ששמו לי הם מדגם IKH16. בבירור באתר של החברה, הדגם אשר מתאים לרכב שלי הוא בכלל IKH20TT. אז לכאורה, שמו לי מצתים לא מתאימים בכל מקרה.

 

https://www.denso-am.eu/e-catalogue/

 

האם הכיוון הזה, מוזר ככל שיהיה, הוא הגיוני בכלל?

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע,בעולם שלנו הכל יכול להיות,בלי שום הגיון לפעמים.

 

גם שם ישר קטלו אותו:

So I think: wonderful miracles?  
And what does the ICE ignition system and the battery charging circuit have to do with it?
Hike, 28 years of experience as an electrician in the navy, a dog on the tail? Am I missing something in this life? ... Come on!

 

How do candles affect the battery charge?

This car is affected.

 

Yes, this is not logical from a technical point of view. Old Believers do not understand. But, alas, in this car it is. There have already been heated debates at the forum. Replacing the candles cures the problem. CAN bus, you know.

 

SUNavy, my BCH-5 VUS 366/6 didn't want to believe it either. But facts, facts. And you don't need to burn your diploma.
The brand and manufacturer of the candles do not matter. Along the way, the ECU indirectly informs us about the problems with the spark plugs.

 

אחרי כל התהיות האלו,כי באמת מי היה חושב על זה,הבחור מסביר

 

On the advice of the diagnostician, I connected the scanner and drove with it until the battery charging lamp came on. It was seen from the voltage curve that the switching on of this lamp was preceded by a voltage drop to 9-10V (for a fraction of a second). According to the diagnostician, it looks like an incorrect operation in the high-voltage part of the ignition system, that is, the ignition coil-spark plug. Since these miracles began immediately after replacing the candles, it was decided to put the old ones and there were no problems. I don’t even remember what the diagnostician told me about the wonders and troubles of modern cars, but he told me about the candles this way: Perhaps one or two candles have a slight deviation in the glow rate, and the ignition coil is calibrated for a narrow range of candle characteristics, as a result we have this glitch (voltage dips 9V). Two years have passed already a lot that the specialist told me, I forgot,

 

בקיצור אין לך מה להפסיד,אני אישית לא פעם נעזר בקהילה,כאשר נקלע למבוי סתום,ורוב הפעמים צדקו,לפעמים אין מנוס,אין על חוכמת ההמונים !

אבל המק"ט שלך שונה,כבר חודשיים איתך בדיון,אז הנה עוד מידע אולי תגיע לחיים ללא מנורה סוררת :mm_cool:

המקורי זה של NGK

 

2021-05-08_22-07-09.thumb.png.6e886e10c016ade406ffec742c74f60b.png

 

המוסך אכן לא צדק בקשר למק"ט של דנסו !!

2021-05-08_22-11-08.thumb.png.f15b2c3f35eb8e412acd89ac163bf532.png

 

את זה הבנת,אבל במקרה שלך לפי הפורום הרוסי,כנראה ברכב הזה אין מנוס מלשים מקורי בלבד !

בהצלחה,בפעם המאה :rofl:

 

 

image.gif

image.gif

image.gif

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1073 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...