Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Kia niro plug in האם חייבים להטעין


ben halevi
 שיתוף
עוקבים 7

פוסטים מומלצים

מוצע לי מהעבודה רכב חברה ( כולל דלק והכל ) , אחד מהרכבים שמוצעים הוא kia niro plug in , אהבתי את הצורה שלו , הבנתי מנציג הליסינג שחייבים להטעין את הרכב בטענה שזה שונה מהיברידי רגיל שנטען מדינמו הגלגלים וה plug in נטען עם המצבר שנטען חיצונית , זה נכון ?? , לא נשמע הגיוני , אני לא מתכוון להשתמש בכלל בטעינה כי אין לי צורך , אבל רוצה את האוטו הספציפי הזה 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא חייבים להטעין - ראיתי כמה בשכונה ללא אפשרות טעינה. עדיפות רכבי plug in לעומר hybrid רגיל בתשלום שווי שימום.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ללא טעינה הרכב הוא כמו הברידי רגיל, חוץ מהעובדה שהוא טיפה יותר כבד, ותא המטען שלו קצת יותר קטן בגלל הסוללה.

  • אהבתי 2

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 20 דקות, zvit כתב:

ללא טעינה הרכב הוא כמו הברידי רגיל, חוץ מהעובדה שהוא טיפה יותר כבד, ותא המטען שלו קצת יותר קטן בגלל הסוללה.

ללא טעינה פלאג אין פחות טוב מהיברידי בגלל שהוא יותר כבד ותא המטען שלו יותר קטן.

אבל אני חושב שיש הטבות במיסוי, בשביל זה קונים אותם.

אני רואה די הרבה פלאג אין חונים ברחוב, סתם מנצלים את ההטבות במיסוי 

אייל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 20 דקות, LotusElise כתב:

ללא טעינה פלאג אין פחות טוב מהיברידי בגלל שהוא יותר כבד ותא המטען שלו יותר קטן.

אבל אני חושב שיש הטבות במיסוי, בשביל זה קונים אותם.

אני רואה די הרבה פלאג אין חונים ברחוב, סתם מנצלים את ההטבות במיסוי 

בדיוק. הטבה של 1000 ש"ח בשווי שימוש , מול 500 ש"ח ברכב היברידי "רגיל"

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום "צורך" מובנה בטעינה של רכב פלאג-אין. זו פשוט עוד אופציה. הוא יכול לטעון את הסוללה יופי גם ממנוע הבנזין, גם בבלימה וגם בסתם נסיעה בירידה (שזה תכלס גם ע"י בלימה).

היתרון של טעינה משקע הוא שהיא זולה הרבה יותר (כנראה. זה חישוב שדי בלתי אפשרי לעשות עם המידע שהיצרניות מפרסמות).

 

 

אני אגב לא מסכים עם שתי האמירות האלה:

לפני שעה, zvit כתב:

ללא טעינה הרכב הוא כמו הברידי רגיל, חוץ מהעובדה שהוא טיפה יותר כבד

 

לפני כשעה, LotusElise כתב:

ללא טעינה פלאג אין פחות טוב מהיברידי בגלל שהוא יותר כבד ותא המטען שלו יותר קטן.

 

לרכבי פלאג-אין הייבריד יש מנוע חשמלי חזק יותר שיכול לאחזר יותר אנרגיה בבלימה ולהניע את הרכב במהירות גבוהה יותר מאשר ברכב היברידי רגיל. מעבר לזה, בניגוד למה שנשמע הגיוני - בחלק לא מבוטל מהמקרים (סתם כי אני רוצה לכסות את עצמי ולא להגיד "תמיד") טעינת הסוללה מהמנוע והנעת הרכב ע"י המנוע החשמלי יעילה יותר מאשר הנעת הרכב באמצעות מנוע הבנזין (כן, זה נשמע הזוי, אני יודע) והיות שברכב פלאג-אין יש סוללה גדולה יותר, אפשר "לנצל" את זה יותר. 

בכל אופן, ספציפית לגבי הנירו, אני לא רואה שום סיבה להתלבט. דגם הפלאג-אין הוא לחלוטין no brainer.

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, ben halevi כתב:

 אני לא מתכוון להשתמש בכלל בטעינה כי אין לי צורך , 

 

זה ברור. גם אם היתה לך אפשרות לטעון זה לא היה כדאי לך. למה לך לשלם על "הדלק".

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, פבל כתב:

לרכבי פלאג-אין הייבריד יש מנוע חשמלי חזק יותר שיכול לאחזר יותר אנרגיה בבלימה ולהניע את הרכב במהירות גבוהה יותר מאשר ברכב היברידי רגיל.

The Niro Plug-In Hybrid offers an EPA-estimated 26 miles of electric range with a fully charged battery

 

ובעברית

קיה נירו פלאג אין שמטעינים אותו עושה 41 ק"מ חשמליים לגמרי.

בלי לחבר לחשמל זה עושה ק"מ או שניים.

אם יש לו עמדת טעינה בבית או בעבודה, רוב הסיכוי שהוא לא ישתמש בבנזין במשך השבוע ואולי בטיול בסופש הוא ישתמש בבנזין.

אם הוא משתמש ברכב כהיברידי רגיל אז מדובר ברכב כבד יותר ב 100 ק"ג מהדגם ההיברידי שזה אומר צורך יותר דלק.

לפלאג אין יש מנוע חשמלי יותר חזק 60.5 כ"ס במקום 43.5 כ"ס אבל יש עוד 100 ק"ג להזיז

 

לפני 5 שעות, shrek כתב:

בדיוק. הטבה של 1000 ש"ח בשווי שימוש , מול 500 ש"ח ברכב היברידי "רגיל"

אבל זה מה שחשוב למי שמקבל רכב כזה מהעבודה

 

אייל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, פבל כתב:

טעינת הסוללה מהמנוע והנעת הרכב ע"י המנוע החשמלי יעילה יותר מאשר הנעת הרכב באמצעות מנוע הבנזין (כן, זה נשמע הזוי, אני יודע)

 

אמיתי?

איך???

ואם כן, למה היברידיות בכלל משתמשות במנוע בעירה לצורך נסיעה? שישתמשו בה רק לטעינה?!

Today is a great day!

Just like every day...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני כבר שבועיים ו 2000 ק"מ בחברת פלאג אין (לפני כן אותה קיה רק לא פלאג אין),

אם אין הסכם לטעינה חשמלית לטעמי לא כדאי, מורגש שהרכב יותר כבר, תא מטען קטן משמעותית (האופניים שלי כבר לא נכנסות )-:   ),

ולא קיבלתי הנחה מיוחדת בשווי מס (מעבר ל500 הרגילים).

ובגדול הרכב מרגיש מעט "נוקשה" יותר

כן נראה לי ששיפרו מעט את הבידוד בנסיעה חשמלית הרעש מהגלגלים פחת משמעותית.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, llaavvii כתב:

לא קיבלתי הנחה מיוחדת בשווי מס (מעבר ל500 הרגילים).

אם זה המצב, מי שמנהל אצלכם את ההתחשבנות על עלויות הרכב לא מכיר את התקנות. 

תעדכן את מי שצריך שרכב פלאג אין נהנה מהטבה של 1010 ש"ח בשווי שימוש, עד 31.12.21. 

זו לא פעם ראשונה שראיתי שהנושא לא היה מוכר. 

כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 22 שעות, LotusElise כתב:

The Niro Plug-In Hybrid offers an EPA-estimated 26 miles of electric range with a fully charged battery

 

ובעברית

קיה נירו פלאג אין שמטעינים אותו עושה 41 ק"מ חשמליים לגמרי.

בלי לחבר לחשמל זה עושה ק"מ או שניים.

אם יש לו עמדת טעינה בבית או בעבודה, רוב הסיכוי שהוא לא ישתמש בבנזין במשך השבוע ואולי בטיול בסופש הוא ישתמש בבנזין.

אם הוא משתמש ברכב כהיברידי רגיל אז מדובר ברכב כבד יותר ב 100 ק"ג מהדגם ההיברידי שזה אומר צורך יותר דלק.

לפלאג אין יש מנוע חשמלי יותר חזק 60.5 כ"ס במקום 43.5 כ"ס אבל יש עוד 100 ק"ג להזיז

לא הבנת אותי. 

מה שכתבתי זה שהמנוע החשמלי החזק יותר שיש ברכבי פלאג-אין יכול לאחזר יותר אנרגיה בבלימה (יותר חזק בהנעה = יותר התנגדות ב"בלימה") - משמע להסתמך פחות על הבלמים המכאניים.

לגבי מה שכתבת על טווח - ברור שעדיף להשתמש בפלאג-אין ולטעון אותו. ברור. אבל בהשוואה של היברידי רגיל מול פלאג-אין ללא טעינה, הפלאג-אין יאפשר טווח חשמלי ארוך יותר כי הסוללה גדולה יותר (8.9 מול 1.56 קוט"ש) או באופן כללי גמישות גבוהה יותר בשימוש בבלימה הרגנרטיבית. סתם לדוגמה, במכוניות היברידיות רגילות, קרה לי לא פעם שבירידה ארוכה במהלכה מרבית הבלימה הייתה של המנוע החשמלי, הסוללה נטענה עד הסוף מהר מאוד ואחר כך הרכב עבר להשתמש בבלמים. ברכב פלאג-אין צריך ירידה יותר ארוכה (או יותר תלולה) פי כמעט 6.

ה-100 ק"ג הבדל האלה הם זניחים לעומת היתרון העצום של הסוללה הגדולה יותר ושל המנוע החזק יותר (ה-17 כ"ס האלה הם 40%, זה משמעותי).  

 

 

לפני 18 שעות, GR8Day כתב:

אמיתי?

איך???

ואם כן, למה היברידיות בכלל משתמשות במנוע בעירה לצורך נסיעה? שישתמשו בה רק לטעינה?!

זאת הייתה גם התגובה שלי בפעם הראשונה ששמעתי את זה. אבל מסתבר שכן (זה לפחות מה שאומרים נציגי היצרנים/יבואנים). 

זה בגלל שההפסדים בין מנוע הבנזין לגלגלים הרבה יותר גדולים מאשר ההפסדים בין מנוע הבנזין-למנוע החשמלי-לסוללה-לגלגלים. או במילים אחרות - תיבת ההילוכים שנמצאת בין מנוע הבנזין לגלגלים היא חתיכת הפסד כוח עצום. 

התשובה הפשוטה היא - עוד כוח. בהרבה מכוניות היברידיות, אם מסתכלים על אנימציית ה"מאיפה מגיע הכוח" אכן אפשר לראות שמנוע הבנזין הרבה פעמים משמש לטעון את הסוללה. אם אנחנו לא מסתכלים על זה, אנחנו לא יודעים - כי מבחינתנו המנוע או כבוי או מונע. המעבר להנעה ישירות ע"י מנוע הבנזין מתרחשת בתכלס רק כשצריך עוד כוח - בין אם לתאוצה, ובין אם כי קצב הטעינה של הסוללה לא עומד בקצב הריקון שלה, ואז צריך לתת "חיזוק" עם מנוע הבנזין ולהוריד "עומס" ממערכת ההנעה החשמלית. 

  • אהבתי 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 7.3.2021 בשעה 09:32, פבל כתב:

מעבר לזה, בניגוד למה שנשמע הגיוני - בחלק לא מבוטל מהמקרים (סתם כי אני רוצה לכסות את עצמי ולא להגיד "תמיד") טעינת הסוללה מהמנוע והנעת הרכב ע"י המנוע החשמלי יעילה יותר מאשר הנעת הרכב באמצעות מנוע הבנזין (כן, זה נשמע הזוי, אני יודע) והיות שברכב פלאג-אין יש סוללה גדולה יותר, אפשר "לנצל" את זה יותר. 

 

זה לא נשמע הגיוני כי זה פשוט לא נכון. זה אולי נכון במצבים של עצור וסע, אבל בשיוט בין עירוני חיבור מכאני בין המנוע לגלגלים יותר יעיל מטעינת הסוללה ע"י מנוע הבנזין ואז פריקתה. בגלל זה אין היום היברדיות סדרתיות לחלוטין. למיטב ידיעתי יוצרו רק שתי היברידיות נטענות סדרתיות: BMW i3 Rex ופיסקר קארמה. לשתיהן היתה צריכת דלק די גרועה במצב היברידי.
 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כאמור, אין לי את הידע או המיכשור כדי לקבוע אם זה נכון או לא. אני מסתמך על מה שנאמר לי ע"י נציגים של כמה וכמה יצרניות ויבואניות רכב ומתאר מה שראיתי על ה-Energy monitor בהרבה היברידיות שנהגתי בהן.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 9.3.2021 בשעה 03:34, פבל כתב:

כאמור, אין לי את הידע או המיכשור כדי לקבוע אם זה נכון או לא. אני מסתמך על מה שנאמר לי ע"י נציגים של כמה וכמה יצרניות ויבואניות רכב ומתאר מה שראיתי על ה-Energy monitor בהרבה היברידיות שנהגתי בהן.

 

בנהיגה עירונית עם הרבה עצירות זה כנראה נכון. בשיוט בין עירוני במהירות קבועה זה לא נכון. אם זה היה נכון כל המכוניות ההיברדיות היו היברדיות סדרתיות בלי חיבור מכאני בין מנוע הבנזין לגלגלים, שזו מערכת הרבה יותר פשוטה שדורשת פחות תחזוקה ממה שקיים בפועל.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...