Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מהן תקשור הגה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7742 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כולם מדברים פה על תקשור אבל אני אף פעם לא מבין מזה ממש , מה אני אמור להרגיש ?

 

(כן , ערכתי חיפוש- לכל השמרים למינהם)

GTA זה הכי אחי .

פורסם

הגה מתקשר הוא הגה שאפשר לרגיש דרכו את תנאי הכביש ואת הכוחות המופעלים עליו. היינו מפעיל עליך כוח בחזרה לפי תנאי הכביש.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

מספר הסיבובים של ההגה מנעילה לנעילה יכולים להגדיר חלק מהתקשורת לגבי החדות שלו

 

יש עוד מושג שנקרא היזון חוזר ,כאשר אתה מבצע פנייה אתה מרגיש את הכובד של ההגה בפנייה

 

וכמובן המתלים שזה סיפור בפני עצמו עצמות עצה וכו' ,מישהו אחר כבר יסביר

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

פורסם

לא נראה שהסבר שמילים יכול להסביר לך איך זה מרגיש.

פשוט תנסה לנהוג באוטו עם הגה מתקשר ואני בטוח שתרגיש מה זה גם בלי שיסבירו לך.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
פורסם

היזון חוזר מורגש רק במהירות גבוהות יחסית לא ?

ואיזה מכוניות "יומיומית" נחשבות בעלות תקשור גבוה ?

GTA זה הכי אחי .

פורסם
היזון חוזר מורגש רק במהירות גבוהות יחסית לא ?

ואיזה מכוניות "יומיומית" נחשבות בעלות תקשור גבוה ?

צרפתיות מדור קודם יעשו את העבודה כיאות.

פורסם

אני חושב שמומלץ שאו שאנשים יענו תשובות נורמליות עם פירוט מספק, או שלא יענו בכלל. תשובות של חצי שורה הן מיותרות וסתם גוררות עוד שאלות מיותרות.

 

נורא קל גם להגיד "ערכתי חיפוש" כשלא ערכת בעצם. מצאתי הרבה דברים בחיפוש, אבל הנה שניים מרכזיים:

 

דיון שכולל הרבה דברים על תקשורת הגה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=55424

 

כתבה על תקשורת הגה שתרגמתי, לדפדף למטה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=53982

 

בנוסף, אני זוכר שפעם כתבתי משהו ארוך יותר על תקשורת הגה, אבל אני לא מוצא את זה כרגע.

 

בכל מקרה, אין קשר בין גובה המכונית להיזון החוזר מההגה, אין גם קשר למספר הסיבובים מנעילה לנעילה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אני יכול לחשוב על דוגמא אחת, שלקוחה מתוך אחת הכתבות במגזין בלייזר, ושאני משתמש בה בכל פעם שאני צריך להסביר למה אני לא אוהב לנהוג על הפונטו ספייס (הגה כוח חשמלי) שלנו -

 

הגה מתקשר זה הגה שמאפשר לך לתהות איך לעזאזל הגיע בדל של מלברו אדום מתחת לגלגל הקדמי שמאלי שלך.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

הגה מתקשר זה הגה שמאפשר לך לתהות איך לעזאזל הגיע בדל של מלברו אדום מתחת לגלגל הקדמי שמאלי שלך.

ע"פ משנתו של קלארקסון, בהגה מתקשר אתה יכול לדעת כמה רגליים היו לעכביש שדרסת הרגע.

פורסם

ואם ננסה רגע להעביר את זה לעולם האמיתי - עם הגה מתקשר אתה יודע כמה אחיזה יש לאוטו בכל שלב. אתה יודע מתי הוא מתקרב לגבול האחיזה שלו ומתי הוא עובר את הגבול. ההגה המתקשר גם עוזר לך בהחזרת האחיזה לאוטו. זה הכל.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
ואם ננסה רגע להעביר את זה לעולם האמיתי - עם הגה מתקשר אתה יודע כמה אחיזה יש לאוטו בכל שלב. אתה יודע מתי הוא מתקרב לגבול האחיזה שלו ומתי הוא עובר את הגבול. ההגה המתקשר גם עוזר לך בהחזרת האחיזה לאוטו. זה הכל.

 

רוני

יש לי שאלה בקשר להחלקה עם רכב עם הנעה קדמית...

 

במאמרים שתרגמת היה כתוב כי יש להפנות את ההגה לכיוון הנגדי ולתת גז... אני זוכר את ההחלקה הראשונה שלי, כלומר היגוי יתר, נכנסתי לפנייה מהר ואז לקראת הסוף הרגשתי שהרכב מתחיל להחליק אל תוך הסיבוב (שמאלה), הגבתי מהר וסובבתי את ההגה לכיוון הנגדי ולחצתי קצת גז, אבל מה שקרה שהרכב שינה במהירות את כיוון ההחלקה והתחיל להחליק לכיוון השני ואז שוב סובבתי לצד השני וכך עוד פעמיים עד שהשתלטתי על הרכב (בכל פעם מידת ההחלקה הייתה קטנה יותר)

 

ממה זה נובע הצורך לשחק עם ההגה, כלומר החלקות מצד לצד, חוסר נסיון או חוסר רגש בגז או בסיבוב ההגה?

 

הרכב הוא ניסאן אלמרה...

פורסם

שאלה מצוינת. (זה מה שאומרים מרצים באוניברסיטה כשיש להם תשובה. כשאין להם תשובה הם אומרים "שאלה טובה" :wink: )

 

קודם כל, שים לב שמה שמצוין במאמרים ומה שאני אגיד לך עכשיו זו שיטת הפעולה בגדול, כמובן שעליך להבין שאם אתה יודע את שיטת הפעולה, זה לא אומר שמעכשיו אתה יודע לצאת מהחלקות בקלילות רבה. ובקיצור - נהיגה לא לומדים בהתכתבות.

 

אז כן, אם התחת יוצא החוצה (מחוץ לסיבוב) והפרונט נכנס פנימה (לתוך הסיבוב), מה שצריך לעשות בגדול זה להפנות את ההגה לכיוון הנגדי וללחוץ על הגז. אלו שני דברים עם מטרה שונה. הפניית ההגה לכיוון הנגדי מיועדת לכוון את הגלגלים אל כיוון הנסיעה הרצוי. מידת ההפנייה צריכה להיות תלויה בגודל ההחלקה. הלחיצה על הגז מטרתה להחזיר את האחוריים למסלולם. מכיוון שברכב הנעה קדמית הגלגלים הקדמיים בעצם מושכים את הרכב, לחיצה על הגז תמשוך אותו קדימה לכיוון הפניית הגלגלים הקדמיים והגלגלים האחוריים יעקבו אחריהם וכך תסתיים ההחלקה. (שים לב שבכביש רטוב כל זה קורה ב"הילוך איטי").

 

א-ב-ל, שני הדברים הללו צריכים להעשות ברגש. גם ההפנייה וגם הגז. הסיבה שהרכב שינה אצלך במהירות את הכיוון והחליק לצד השני היא פשוט כי לא עשית את התגובה ברגש. הפנית יותר מדי את ההגה וכך הגלגלים הקדמיים הופנו לכיוון השני ולא לכיוון הנסיעה הרצוי. במקביל, זה גרם לתגובה "אלימה" מצד הגלגלים האחוריים, אשר בניסיונם לעקוב אחרי הקדמיים הם עבדו כמטוטלת והחליקו לכיוון השני. אז שוב סובבת את ההגה נגד ההחלקה יותר מדי וחוזר חלילה. דבר זה נקרא FISH TAIL והוא מאוד מסוכן בנסיעה מהירה מכיוון שכל שינוי כיוון מגיע בערך פי אחד וחצי (אם אני זוכר נכון) יותר מהר וחזק מקודמו. מ-FISH TAIL הדרך לספין מלא קלה ומהירה. (במהירות איטית, כמו שאני מניח שזה קרה לך, זה לא קורה, פשוט כי הרכב מאבד כ"כ הרבה מהירות בהחלקה, שהוא כבר כמעט עוצר).

 

בנוסף, כמות הגז שאתה נותן משפיעה על עוצמת ההחלקה, מכיוון שהיא מחזירה את האחיזה לאחוריים יותר מהר, ואם הפנית את ההגה יותר מדי, הם ייזרקו לכיוון השני מהר מדי. כך שצריך גם רגש בדוושת הגז. בגדול זה אומר שצריך ניסיון.

 

ואם לקשר לעניין תקשורת ההגה (מה שאין כ"כ הרבה בניסאן אלמרה :wink: ) - עם הגה מתקשר אתה יודע בדיוק מתי אתה מאבד את האחיזה מאחור (הוא נעשה קל באופן מיידי) ואז מחזיר אותו נגד הכיוון מהר יותר = החלקה קטנה יותר = החזרת אחיזה קלה יותר. בנוסף, אם כבר נקלעת לאיבוד אחיזה משמעותי או אפילו לזנב-דג (בתרגום עילג), הגה מתקשר, בהנחה ואתה מספיק רגיש בשביל לזהות את המידע שהוא מעביר אליך, יכול לעזור לך לדעת כמה צריך לסובב אותו בשביל למנוע את ההתקרבות למדרכה/עמוד/צלע הר הקרוב...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

×
×
  • תוכן חדש...