Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה cx30 - אכזבה


Octavia-TSI11
 שיתוף
עוקבים 18

Recommended Posts

מעבר לעובדה שנהגתי ב CX30 - זה גם הרכב הבא "המיועד" של בת הזוג - כך שמאז ראיתי וישבתי בו עוד כמה פעמים.

הדבר היחיד שאני יכול להתחבר אליו ממה שרשמת זה הברקס הארוך, ולא בגלל שלי אישית זה הפריע - אלא בגלל ששמעתי עוד אנשים מתלוננים על זה.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

תשמע, לא יודע מאיפה הבאת את המספרים האלה. אין רכב שאין בו פשרות. גם רולס רויס.   עכשיו, הפשרה היא בעיקר תלוית רוכש - יש אנשים שמבחינתם סאן רוף זה חובה ויש כאלו שלא מוכנים לקנות רכב עם ס

למי שיש אובססיה לכפתורים של המיזוג ו"חי" על משחקים עם המזגן, צריך לחפש רכב שמתאים לו באספקט הזה. בתור אחד שמזגן זה דבר מאוד חשוב לו, מצאתי את הבקרת אקלים בדגם שלי כרכיב יעיל ביותר - ולדעתי אפשרות

זה לא נכון.   המערכת ברכב היא ברוב המקרים מערכת אינוורטר עם חיישנים (חיישן בהירות, חיישן טמפ' חיצונית, חיישן טמפ' פנימית וכמובן בקרת ספיקה על המדחס וכד') והיא כן משתנה דיי מהר עם שינויים האק

לפני 23 שעות, Octavia-TSI11 כתב:

אמינות מוכחת =רכב שבא לשרת אותי ולא להיפך וזה בהחלט משהו שאני מחפש.

העניין הוא שעלות הרכב לא משקפת .

ב120K לא שמים לב לכל פרט ופרט 

ב130K מוצאים משהוא אחד שיכל לעצבן 

ב165K לא מוכנים להתפשר

 

 

תשמע, לא יודע מאיפה הבאת את המספרים האלה.

אין רכב שאין בו פשרות. גם רולס רויס.

 

עכשיו, הפשרה היא בעיקר תלוית רוכש - יש אנשים שמבחינתם סאן רוף זה חובה ויש כאלו שלא מוכנים לקנות רכב עם סאנרוף.

יש כאלה שמסך מולטימדיה גדול הוא חובה ויש כאלו שזה מסבך אותם.

 

רוב הטענות שלך על ה-CX30 נראות לי מאוד אינדיבידואליות. 

מודה שלא ישבתי באחת. לא רוצה גם לשבת באחת ולא מבין את אופנת הגיפונים.

  • אהבתי 4
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 21 שעות, איציק נ. כתב:

לי באופן אישי כל הדיונים על הכפתור של המזגן הם דיי הזויים, בדיוק מהסיבה הנ"ל. זה אחד הדברים שאני הכי פחות מתעסק בהם.


היום ברוב המכוניות שיצא לי לנסוע בהן, מצאתי את הבקרת אקלים טובה מאוד.

אז - או שאנשים לא מבינים את אופן השימוש במערכת ועובדים על כיוון ידני, או שפשוט הבקרת אקלים ברכב שלהם פחות מוצלחת (נדיר יותר לדעתי). לדעתי זה הרגל\אובססיה של להתעסק עם המזגן כל הזמן, ואפשר להיפטר ממנו...

מילים כדורבנות. אנשים פשוט לא מבינים את העיקרון הזה שנקרא תרמוסטט. ברכב תקין עם מזגן תקין מכוונים למספר מסוים ולא משנים כלום.

  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, hans כתב:

מילים כדורבנות. אנשים פשוט לא מבינים את העיקרון הזה שנקרא תרמוסטט. ברכב תקין עם מזגן תקין מכוונים למספר מסוים ולא משנים כלום.

@hans, הנה - ממש מהיום, תמצית אופי השימוש במזגן ברכב:

 

 

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל מובנה בין מזגן ביתי למזגן ברכב. האחרון שלא כראשון מייצר אקלים בסביבה חיצונית משתנה, שינויים שלרוב מביאים לשינוי יזום בין בגובה הטמפרטורה המבוקשת, בין בעוצמת פיזור האויר, אחרי הכל בקרת האקלים לא יכולה לעקוב אחרי קצב השינוי החיצוני המדובר באופן מיידי, לא יעזור כלום. לכן נדרשת יכולת, קרובה ככל הניתן לאינטואיטיבית לשינויים כאלו תוך כדי נסיעה. יכולת כזו פשוט לא מתאפשרת במחוונים שמצוירים בתוך מסך.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 28 דקות, רועי5 כתב:

יש הבדל מובנה בין מזגן ביתי למזגן ברכב. האחרון שלא כראשון מייצר אקלים בסביבה חיצונית משתנה, שינויים שלרוב מביאים לשינוי יזום בין בגובה הטמפרטורה המבוקשת, בין בעוצמת פיזור האויר, אחרי הכל בקרת האקלים לא יכולה לעקוב אחרי קצב השינוי החיצוני המדובר באופן מיידי, לא יעזור כלום. לכן נדרשת יכולת, קרובה ככל הניתן לאינטואיטיבית לשינויים כאלו תוך כדי נסיעה. יכולת כזו פשוט לא מתאפשרת במחוונים שמצוירים בתוך מסך.

זה לא נכון.

 

המערכת ברכב היא ברוב המקרים מערכת אינוורטר עם חיישנים (חיישן בהירות, חיישן טמפ' חיצונית, חיישן טמפ' פנימית וכמובן בקרת ספיקה על המדחס וכד') והיא כן משתנה דיי מהר עם שינויים האקלים (לא ברור על איזה שינויי אקלים מדובר אם אתה מפעיל את המזגן כשהחלונות סגורים...הדבר היחידי שיכול להשתנות תוך כדי נסיעה זה זווית השמש).

בקרת אקלים נורמלית לא מצריכה שום שינוי תכוף תוך כדי נסיעה. זה שאנשים חושבים שהם יודעים יותר טוב מהמהנדס שתיכנן את הבקרת אקלים ברכב - זו בעיה שלהם. אנשים משלמים עוד כסף בשביל שתהיה להם בקרת אקלים - אבל לא יודעים להשתמש בה (לא תמיד זה נוצר בגלל חוסר ידע בשימוש, אלא יותר בעיה פסיכולוגית שרואים על הצג מספר מסויים אבל בפועל לא מסוגלים לעכל שהמערכת עובדת אחרת ממה שהם חושבים). 

איציק

  • רעיון טוב! 2

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

להערכתי, הלא מקצועית, מבוססת על נסיון פרטי בלבד, אין מערכת בקרת אקלים שיכולה להתמודד באופן מיידי, לפחות לא כזה שמשתווה למהירות שבה אתה מסובב כלי שליטה פיזי. זו הסיבה המרכזית בשלה גם במערכת בקרת אקלים אנשים נוטים להתערב בקביעת הטמפרטורה או בעוצמה. אם אני מרכיב על הנסיון הפרטי את ההנחה הסבירה שאם מערכת בקרת האקלים היתה כה יעילה כפי שאתה ואחרים כאן טורחים להבהיר, הצורך הזה להתערבות היה מתייתר והוא לא. אנשים באופן כללי אינם טמבלים, אפילו אני שקצת חורג מהכלל,  מכיר לא רע את מערכת בקרת האקלים ואת מה שהיא יודעת או לא לעשות ועדיין לא פעם, לא פעמיים, לרוב הרבה יותר, מתערב בקביעה המקורית, ככה זה. 

עריכה אחרונה על ידי רועי5
  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעות, רועי5 כתב:

להערכתי, הלא מקצועית, מבוססת על נסיון פרטי בלבד, אין מערכת בקרת אקלים שיכולה להתמודד באופן מיידי, לפחות לא כזה שמשתווה למהירות שבה אתה מסובב כלי שליטה פיזי. 

היא כן.

היא גם יותר מדוייקת מתחושה של בן אדם והיא פועלת מאוד מהר, אין שום DELAY במערכת בקרת אקלים. היא לא צריכה להרגיש טמפ' X במשך Y זמן בשביל לחשוב מתי לפעול.


במקום לדבר בוא תעשה ניסוי ברכב שלך ותפעיל אותו על בקרת אקלים אוטומטית מלאה על 21 מעלות צלזסיוס - ותחזור לדווח (כמובן שבכל רכב יכולה להיות סטיה של חצי מעלה או מעלה לכאן או לכאן, ואתה צריך לכוון לפי התחושה שלך).

 

איציק

  • רעיון טוב! 1

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הכפתור היחיד שצריך אולי לגעת בו (סובייקטיבית) כשהמערכת במצב אוטומטי הוא עצמת מאורר. 

אצלי  בשני כלי הרכב הכל במצב אוטומטי (בקרת אקלים אורות ומגבים) ההתערבות היחידה היא בעוצמת מאוורר כשאשתי מחליטה שחם לה והוא רוצה משב רוח חזק יותר (אותה טמפרטורה של 21 מעלות) 

ראיתי גם כאלה שמורידים למצב LOW על מנת שהמאורר יפעל במהירות גבוהה  כל הזמן. - לא חושב שזה נכון לעשות כשיש לך בקרת אקלים. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם חם לה - אולי כדאי להוריד חצי מעלה, מקסימום מעלה.

לעניין המאוורר - ברגע שנגעת בעוצמת האיוורור, ביטלת את הבקרת אקלים, אתה בעצם במצב MANUAL - ידני.

PSA מצאו לעניין הזה פתרון גאוני - ונותנים לך לבחור בין 3 מצבי עבודה במצב AUTO: 
Soft, Normal, Fast
Soft זה מאוורר שעבד במהירויות נמוכות מהנורמה (ולכן הוא גם סופר שקט)

נורמל זה נורמל (שם אני נמצא).

Fast זה מאוורר שעובד במהיריות מעט יותר גבוהות מהנורמה (למי שאוהב משב רוח חזק יותר בד"כ). 


איציק

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מחובבי בקרת האקלים, אבל בפיג'ו/סיטרואן החדשות אפשר לשים מצב AUTO תוך כדי שסירקולציית האוויר פועלת? ישנם יצרנים שאצלם במצב AUTO הרכב מתחיל למשוך אוויר מבחוץ...

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 8.8.2020 בשעה 08:35, discoTD5 כתב:

בדיוק!

יש משהו ב CX30  בו המראה של הרכב וההתנהגות של השלדה לא מדברים באותה השפה עם המנוע והגיר. זה שיגע אותי כשבחנתי את הרכב, ולא הבנתי איך לגשר על הפער הזה. ואז שמתי את הגיר במצב ספורט, והכל הסתדר. תגובות הדוושה, המנוע והגיר פתאום דיברו באותה השפה עם השלדה. בכל פעם שהעברתי למצב רגיל, שוב נפתח הפער הזה שכחובב הגה אתה לא יכול להסביר.

דווקא ה CX5 דיברה בשפה הרבה יותר שלמה, ואהבתי אותה יותר. 

 

בגדול כי זה כיול גיר וניהול מנוע חדש, הכיול שהיה ב-3 הקודמת, עבר למצב הספורט, והכיול החדש קיבל את הנורמל.

 

וכל זה נכון גם ל-3 החדשה, ואז אתה מוסיף לעניין את הגובה, עם כמה שה-CX-30 יחסית ספורטיבי וכו' הוא עדיין ג'יפון, עדיין קצת גבוה מהממוצע, בטח גבוה בלא מעט מה-3 (שגם נמוכה) וזה גם מוסיף לעניין

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעות, איציק נ. כתב:

היא כן.

היא גם יותר מדוייקת מתחושה של בן אדם והיא פועלת מאוד מהר, אין שום DELAY במערכת בקרת אקלים. היא לא צריכה להרגיש טמפ' X במשך Y זמן בשביל לחשוב מתי לפעול.


במקום לדבר בוא תעשה ניסוי ברכב שלך ותפעיל אותו על בקרת אקלים אוטומטית מלאה על 21 מעלות צלזסיוס - ותחזור לדווח (כמובן שבכל רכב יכולה להיות סטיה של חצי מעלה או מעלה לכאן או לכאן, ואתה צריך לכוון לפי התחושה שלך).

 

איציק

 כתבתי על ניסיוני מניסיוני, לא על בסיס איזו תאוריה שנדרשת לבדיקה או אישוש, מכאן שהעצה המבורכת לכשעצמה על הניסוי שיוכיח לי משהו מיותרת. ובכדי למצות ולסיים מבחינתי אבהיר שמדובר בשתי מכוניות שונות בהן אני נוהג דרך קבע, בנוסף לאחרות בהן הנהיגה אקראית יותר, בכולן ( אלו המצוידות בבקרת אקלים ) בקרת האקלים מכוונת מצידה לטמפרטורה קבועה. בכולן מתעורר הצורך ולא בפעם אחת לשנות או את הטמפרטורה או את העוצמה בהתאם לתנאים החיצוניים המשתנים. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 42 דקות, שי כתב:

אני לא מחובבי בקרת האקלים, אבל בפיג'ו/סיטרואן החדשות אפשר לשים מצב AUTO תוך כדי שסירקולציית האוויר פועלת? ישנם יצרנים שאצלם במצב AUTO הרכב מתחיל למשוך אוויר מבחוץ...

בהחלט אפשרי.

ובכל מקרה חשוב להדגיש שמדובר בתריס מפוקד מחשב, והיצרנים כן שמים לב היום לדברים שבעבר לא שמו עליהם דגש, וחלק מזה קשור גם לאיכות האויר בתוך הרכב לאורך זמן, ועל החשיבות של הכנסת אויר טרי לתא הנוסעים.

בעבר יצא לי לעשות בדיקה לאופן הפעולה של תריס סירקולציה ב C4 דור ראשון (עם בקרת אקלים מפוצלת) ומצאתי שכאשר המזגן צריך לקרר את הרכב, לא משנה אם לחצן ה"סירקולציה" לחוץ *או* לא, כל עוד הטמפ' הנדרשת בתוך הרכב היתה נמוכה מהטמפ' בחוץ, התריס היה סגור.
ברגע שהעלתי אט-אט את הטמפ' הנדרשת, התריס נפתח לאט לאט.
מבחינתי המסקנה הברורה בסיפור הזה הוא שיש כאן התערבות של מחשב, וזה כבר לא תריס "טיפש", לפחות לא בדגם הזה ואני בהחלט משליך גם על אלו שאחריו (גם באופן המחשבה שבו היצרן נותן לך את האפשרות לסגור את התריס, אבל בפרקי זמן שהוא קובע מראש הוא נפתח להכנסת אויר צח, וכאשר אתה מדומם מנוע - כמה שניות לאחר מכן הוא נפתח באופן אוטומטי להכנסת אויר צח למערכת ולסיוע בייבוש).

איציק

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, איציק נ. כתב:

אם חם לה - אולי כדאי להוריד חצי מעלה, מקסימום מעלה.

לעניין המאוורר - ברגע שנגעת בעוצמת האיוורור, ביטלת את הבקרת אקלים, אתה בעצם במצב MANUAL - ידני.

PSA מצאו לעניין הזה פתרון גאוני - ונותנים לך לבחור בין 3 מצבי עבודה במצב AUTO: 
Soft, Normal, Fast
Soft זה מאוורר שעבד במהירויות נמוכות מהנורמה (ולכן הוא גם סופר שקט)

נורמל זה נורמל (שם אני נמצא).

Fast זה מאוורר שעובד במהיריות מעט יותר גבוהות מהנורמה (למי שאוהב משב רוח חזק יותר בד"כ). 


איציק

הבקרת אקלים בC4 מעולה. יש כפתור נגיש של מהירות מצב הבקרת אקלים. ואם הרכב חם, במקום לזרוק לך ערימת אוויר חם לפרצוף, הוא מחכה שהמדחס יגיע למצב מספיק קר ורק אז מגביר משמעותית את מהירות המאוורר.

 

לפני 58 דקות, שי כתב:

אני לא מחובבי בקרת האקלים, אבל בפיג'ו/סיטרואן החדשות אפשר לשים מצב AUTO תוך כדי שסירקולציית האוויר פועלת? ישנם יצרנים שאצלם במצב AUTO הרכב מתחיל למשוך אוויר מבחוץ...

לא סגור על זה. היה לי C4 2015 שעדיין נשלט עם כפתורים. אז מה? אם זה מתוכנן טוב, מה רע?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...