Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קופרה 2019 או לאון fr 2.0 לרכישה עתידית


MatrixDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 1435 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא נשאר ליבואן לאון fr 1500/2000

אם אתה לא הולך למסלולים והרכב ישרת אותך ברמה היומיומית אז הייתי הולך על לאון fr1.5 שנה על הכביש במחיר מצוין. אל תכניס את מאזדה למשוואה - היא ממש לא שם מבחינת טכנולוגיה של מנוע וגיר . אני גם לא בטוח שהיא יותר אכותית מבפנים כמו שרשמו לך פה. מה שכן ה3 הגהה יותר נוחה. מה שכן 2- הלאון על כביש משובש היא סיוט בליווי קרקושים חזקים מהגג הפנורמי

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 24.7.2020 בשעה 22:51, פבל כתב:

*לכל המומחים והמבינים, אני מפשט פה את העניין מאוד כדי שיהיה יותר קל להבין אותו וכדי שאני אוכל להשתמש במעט מונחים "מקצועיים" ככל האפשר. אם פות"ש ירצה ירידה לעוד פרטים ועוד חפירות, נוכל להמשיך לרדת במורד מחילת הארנב הזו. 

 

בהתנהגות של רכבים יש עניין של חלוקת משקל ומה שנקרא "אפקט מטוטלת". 

כדי לקבל רכב עם התנהגות "טובה" (מדויקת ועם תגובות מהירות לפקודות היגוי - מה שנקרא בעגה המקצועית Turn-in) אתה רוצה לשמור על שלושה דברים ככל האפשר:

1. חלוקת משקל כמה שיותר שווה בין הסרנים. כלומר כך שאם אתה מעמיד את האוטו על שני משקלים, כשכל זוג גלגלים (קדמי/אחורי) עומד על משקל אחר, אתה רוצה שהנתונים שכל אחד מהמשקלים יהיו דומים ככל האפשר.

2. שהגלגלים יהיו קרובים ככל האפשר לפינות של הרכב (תחשוב על איך נראה רכב פורמולה 1 או קארטינג).

3. בהמשך ל-2 שמירת כמה שיותר ממשקל הרכב "בין הסרנים" (כלומר מאחורי הסרן הקדמי ומלפני האחורי).

 

למה אתה רוצה את הדברים האלה?

 

חלוקת המשקל משפיעה על ה"אופי" של ההתנהגות - אם יש לך יותר משקל מקדימה, הרכב יטה יותר לתת-היגוי, אם יש לך יותר משקל מאחורה, הרכב יטה יותר להיגוי-יתר (בעזיבת דוושה או עם הנעה אחורית). בהנעה אחורית נכנסים עוד ניואנסים כמו אחיזה על הציר המניע וכו' אבל לא ניכנס אליהם כי הם לא רלוונטיים מאחר שכל הרכבים שאנחנו מדברים עליהם כאן הם עם הנעה קדמית (יעני המנוע מחובר לגלגלים הקדמיים ולא לאחוריים). לכן, ככל שחלוקת המשקל שלך יותר קרובה ל-50:50, ההתנהגות יותר נייטרלית ולך כנהג יותר קל לשלוט ברכב על המגבלות בלי "לעבוד" קשה מדי.

את הגלגלים אתה רוצה קרוב ככל האפשר לקצוות הרכב וכתוצאה מכך את מירב המשקל בין הסרנים בגלל כאמור מה שנקרא אפקט המטוטלת. תחשוב, נגיד, על קופסא מרובעת כאשר אל הגג שלה מחובר מוט שהולך קדימה (קצת כמו טנק) ובקצה של המוט הזה תלויה משקולת כמו בתמונה:

Untitled-1.thumb.jpg.b2892843890c70dcaf6f35ce9afd9e46.jpg

אם ה"טנק" שלנו נוסע, נניח, על ארבעה גלגלים כמו אוטו, במצב שמתואר למעלה יהיה לו קשה מאוד לפנות.

 

במצב הזה שלמטה יהיה לו יותר קל לפנות כי למרות שמשקולת שוקלת אותו דבר, היא יותר קרובה למרכז המאסה של הטנק ומפעילה פחות מומנט, אז היא כאילו שוקלת פחות:

 Untitled-3.thumb.jpg.1724399e8927dd734afc986762c05a1e.jpg

ואת נחבר את אותה משקולת ממש מעל הגוף של הטנק עצמו כמו בתמונה למטה, יהיה לו בכלל ממש קל לפנות.

 

Untitled-4.thumb.jpg.ae10095920c06e854326db8e36191397.jpg

עכשיו תחשוב שבמקום סתם מוט, יש לך את המרכב והשלדה של הרכב, שממשיכים קדימה אחרי הגלגלים (הקדמיים, ואחורה מאחורי הגלגלים האחוריים). ואם מתקינים את המנוע מעבר לקו הגלגלים, אותם גלגלים בעצם מתנהגים כמו הטנק בתמונות.

 

זאת הסיבה, אגב, שבמכוניות על (בוגאטי שירון, פרארי 488 או איך שלא קוראים לה היום, למבורגיני הוראקן ואוונטדור ואחרות) המנוע מותקן אפילו מאחורי הנהג, ככה שכל המאסה הרצינית של הרכיבים - הן המכאניים והן הבשריים, נמצאים מה שנקרא "בתוך בסיס הגלגלים". וזאת גם הסיבה שלמכוניות ספורט כמו מרצדס AMG GT או אסטונים למיניהן יש מכסה מנוע מאוד מאוד ארוך ואם תחפש תמונות של תא המנוע שלהן תראה שהמנוע עצמו נמצא יחסית מאחור בתוך התא. 

 

במכוניות רגילות, כדי לנצל את המרכב של הרכב למקסימום מרווח בתא הנוסעים, מתקינים את המנוע הכי קדימה שאפשר, כדי לאפשר לכמה שיותר מבסיס הגלגלים (המרחק בין הסרן הקדמי לאחורי) להיות מנוצל לטובת מרווח. 

 

מה שמאזדה היו עושים, היה להתקין את המנוע על הסרן הקדמי או קצת מאחוריו כדי להגיע לפשרה שהיא יותר מוכוונת התנהגות, וזו גם הסיבה שהמכוניות שלהן - אם תסתכל - אמנם זוכות לבסיסי גלגלים ארוכים למדי, אבל תמיד נחשבו לצפופות מאוד ביחס למתחרות הישירות שלהן. בדור החדש הם הזיזו את המנוע קדימה ועכשיו הוא יושב מלפני הסרן הקדמי, מה שגורם למכונית להיות יותר Front heavy ועם נטיה יותר חזקה לתת היגוי מאשר הדורות הקודמים, בתמורה לתא נוסעים (בעיקר מושב אחורי) מרווח יותר.

 

זה ככה, על רגל אחת :) 

אכן הסבר מעולה! 

אם מישהו רוצה הדגמה, אפשר לראות כאן את ההבדלים שפבל הסביר בנוגע למיקום המשקל ברכב

 

 

@פבל - תודה רבה!  ממליץ לשים את זה ב"נעוץ" 😇

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשמחה. הסרטון הזה היה באתמ אחד הדברים שנתן לי את הרעיון להסביר את הנושא הזה כמו שאני מסביר אותו. זה מאוד מפשט.

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1435 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...