Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוצפה של מוסך


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2198 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפעמים פדנטיות עולה ביוקר. ממה שאתה מתאר הגיר תיפקד טוב לפני השיפוץ פרט לאותה תופעה מעצבנת.

מבין למה היא עיצבנה אותך אבל אולי היה כדאי לשקול טוב טוב אם להכניס גיר מתפקד ותקין לשיפוץ...

 

עכשיו אני לא מאשים אותך או מגלגל אליך אחריות חלילה.

מוסך היה צריך לעשות אחד משני דברים במקרה הזה:

1. לסרב לקחת את העבודה.

2. לעשות את העבודה כמו שצריך.

 

כל מה שבאמצע נכנס מבחינתי לקטגוריה של חלטורה ישראלית.

לא ראיתי מעולם איך נעשה שיפוץ גיר אבל כשמחליפים שם חלקים (אם בכלל שיפצו) אי אפשר להשוות בעין מה שנכנס מול מה שיוצא? או שזה עד כדי כך מיקרוסקופי?

 

לגבי האם זה באג או פיצ׳ר, לא נראה לי שפדנט כמוך מסוגל לנסוע ברכב עם ההרגשה ש״שיחקו״ איתו. שיחזירו את הרכב למצב המקורי.

 

תעדכן איך נסגר הסיפור הזה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 3 דקות, asix כתב:

לכל גיר יש מספר ודגם (כמו מספר מנוע). תצלם ותבדוק באינטרנט

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

 

אני יודע שהגיר שאמור להיות ברכב שלי זה m32. אולי שמו לי m20 כי בעל המוסך זרק איזו הערה לגבי סוג הגיר הזה שכזה גיר יש בדגמים של הרכב שלי. ואמרתי לו שהוא טועה וזה 32. 

פורסם
לפני 9 דקות, BRAVO30 כתב:

אתה אומר שזה לא כזה נורא? כי אני ממש לא יכול ליהנות מהרכב בכביש מהיר ואני נוסע הרבה. מן הסתם, זה לא מפריע בתוך העיר וכנראה שגם לא בכבישים מפותלים אבל לטעמי זה מבאס ממש. 

אני לא יודע איזה אוטו יש לך ומה ההעדפות שלך בנהיגה. לי השתלם לשלם עוד 10% דלק בשביל עוד 10% תאוצה והידיעה שיש לי גיר חדש מהקופסא ברכב מזדקן.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

אגב, לא שזה משנה לי, כי אני לא מגיע למהירויות ממש גבוהות בכל מקרה. אבל ההיגיון אומר שהרכב שלי איטי משמעותית במהירות הסופית עכשיו, לא? כי אם 140 קמ"ש מושגים ב- 4.2 סל"ד ומקודם אפילו במהירות 160 לא עמדתי על 3.5, אז המהירות הסופית קוצצה משמעותית, לא ככה?

  • אהבתי 1
פורסם

לאו דווקא. אצלי המהירות הסופית עלתה בפועל, כי עם הגיר המקורי המנוע נחנק למעלה ועם המחליף לא.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני 4 דקות, farkash7 כתב:

לפעמים פדנטיות עולה ביוקר. ממה שאתה מתאר הגיר תיפקד טוב לפני השיפוץ פרט לאותה תופעה מעצבנת.

מבין למה היא עיצבנה אותך אבל אולי היה כדאי לשקול טוב טוב אם להכניס גיר מתפקד ותקין לשיפוץ...

 

עכשיו אני לא מאשים אותך או מגלגל אליך אחריות חלילה.

מוסך היה צריך לעשות אחד משני דברים במקרה הזה:

1. לסרב לקחת את העבודה.

2. לעשות את העבודה כמו שצריך.

 

כל מה שבאמצע נכנס מבחינתי לקטגוריה של חלטורה ישראלית.

לא ראיתי מעולם איך נעשה שיפוץ גיר אבל כשמחליפים שם חלקים (אם בכלל שיפצו) אי אפשר להשוות בעין מה שנכנס מול מה שיוצא? או שזה עד כדי כך מיקרוסקופי?

 

לגבי האם זה באג או פיצ׳ר, לא נראה לי שפדנט כמוך מסוגל לנסוע ברכב עם ההרגשה ש״שיחקו״ איתו. שיחזירו את הרכב למצב המקורי.

 

תעדכן איך נסגר הסיפור הזה.

אתה צודק לחלוטין ומה שאתה אומר, בעל מקצוע אחר גם אמר לי. שזו חובבנות שהם לא יכלו להשוות בין מה שיוצא ובין מה שנכנס. לצערי הסיפור הסתיים. אני לא אתנגח איתם. אני פשוט לא אדרוך במקום יותר. אנסה עוד כמה זמן ללכת למישהו אחר, שרציתי ללכת אליו במקומם, אבל פשוט הוא נמצא במקום רחוק יותר ורציתי באמת לסמוך שהם יידעו לבצע את העבודה כמו שצריך.

לפני 9 דקות, asix כתב:

רק לידיעה - אם הרכב על 3.5 אלף סל"ד במקום 3 אלף הוא יצרוך יותר דלק.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
 

זה לא רק דלק. גם בלאי באופן כללי. הטורבו למשל, עובד יותר קשה עכשיו. 

פורסם
אני יודע שהגיר שאמור להיות ברכב שלי זה m32. אולי שמו לי m20 כי בעל המוסך זרק איזו הערה לגבי סוג הגיר הזה שכזה גיר יש בדגמים של הרכב שלי. ואמרתי לו שהוא טועה וזה 32. 
מחזק את הטענה שלי. ואם זה ככה הייתי תובע אותו.
הגיר שלך בטוח אצלו.
חסך זמן של שיפוץ. הוריד גיר - העלה גיר.
לדעתי אם תפתח מכסה מנוע תמצא סימנים שזה גיר מפירוק.
לא הייתי מוותר ודורש את הגיר בחזרה.



Sent from my LG-H815 using Tapatalk

פורסם (נערך)

@BRAVO30 רק הערה קטנה לגבי משהו שהפריע לי.

אם הרכב היה ב3000 סלד ב120, זה אומר שהיחס הוא 1:25 קמש:סלד.

כלומר ב160 הוא צריך להיות ב4000, לא ב3500. כמובן שזה נכון לרכב ידני, בו היחס באותו הילוך נשאר קבוע, באוטומטי פלנטרי הסלד עולה בגלל הממיר מומנט.

 

נשמע שהחליפו לך גלגל שיניים לאחד לא מתאים כמו שאמרת, לא נראה לי סביר שזה גיר אחר עם הבדל כל כך קטן ביחסי העברה.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
פורסם

אני מבין את זה שפותח השרשור לא מפרסם את שם המוסך ובכך עושה לו שיימינג ואף חשוף לתביעת דיבה.
אגב, זאת הבעיה העיקרית היום של הפורום. יש כאן הרבה מוסכים ״מומלצים״ שאנחנו קוראים עליהם רק דברים טובים בדיוק בגלל הסיבה הזאת כאשר בפועל הם לא כל כך מומלצים
לי יש ניסיון לא טוב עם מוסך ״מומלץ״ שמפורסם פה די הרבה ואף נחשפתי לשרשור על מוסך אחר שפשוט מחקו אותו מסיבה עלומה.

אני מניח שפותח השרשור פשוט רצה לפרוק ולכן כתב את שכתב מבלי לחשוף ייתר מדי פרטים.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

לא מבין את העליהום על פותח השירשור פה.

הוא מאוד התאכזב מהשירות והיחס שקיבל במוסך שבו הוא כנראה הרגיש בן בית ובסך הכל רצה לפרוק במקום שבו חובבי רכב יוכלו להבין את האכזבה שלו.

כמי שהיה בתחום הספורטיביות המתיישנות אני מבין מצויין את טיב היחסים הנרקמים בין בעלי הרכב לבין המוסכים (המעטים) שמתמחים ברכבים אלו. לרוב מדובר ברכבים קצת יותר "מיוחדים" והטיפול בהם הוא הרבה פעמים יותר קאסטום בהתאם לגחמות הבעלים. אז נוצרים יחסים קצת יותר אישיים וקרובים עם בעלי המקצוע ולא בא לך "ללכלך" עליהם.

 

בשום תסריט בעל הרכב לא אמור לקבל את זה שהוחלף רכיב ברכבו שלא תואם למה שהיה במקור אלא אם זה נעשה בידיעתו והסכמתו.

יש אולי מי שיראה בגיר קצר יותר יתרון אבל עבור מי שנוסע הרבה זה בהחלט חיסרון. בזמנו, אחד הדברים הראשונים שעשיתי ל106 ראלי שלי היה להחליף את ההילוך החמישי המקורי שהיה ממקם את מחט הסל"ד על כ3500 ב100-110 קמש להילוך חמישי ארוך יותר של 306. גם ככה בנהיגה נמרצת ההילוך החמישי היה לא רלוונטי אבל ההבדל ברעש בזמן שיוט היה אדיר (במיוחד עם צנרת פתוחה 😉 ).

כמו כן, לא מדובר על איזה תקלה קשה לאיבחון שמופיעה פעם ב.. ללא חוקיות מסויימת. לכן "נסיעת איבחון" זה תירוץ עלוב שלא מתקבל במקרה הזה.

 

כל מוסך עושה פאדיחות, גם המומלצים ביותר. השאלה איך הם מתמודדים עם הפאדיחות שלהם.

מה שאני לא עושה בעצמי ברכב, אני עושה בגבע. פעם אחת עשו משהו לא לרוחי וללא שום תירוצים לקחו אחריות על זה וטיפלו בזה כמו שאני רציתי (כבר אמרתי, גחמות של בעלי רכבים "מיוחדים").

אז לא רק שלא התאכזבתי מהם, הם התנהלו בצורה המצופה מהם ולכן אני אפילו לא זוכר מה היה כל הסיפור! אם הם היו מתנהלים אחרת, תהיו בטוחים שזה היה נצרב לי בזיכרון לעולמים.

 

בעל השירשור, מביו את הכעס שלך. לא יודע אם הייתי מוותר להם בקלות, אולי אחרי שתדע מה בדיוק בוצע ברכב תוכל לשקול את צעדיך טוב יותר.

  • רעיון טוב! 1
התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
פורסם

אני ממליץ לך לקחת את האוטו למוסך מורשה המתמחה ברכב שלך, תשב עם מנהל העבודה ותגיד שאתה חושד שהחליפו לך גיר במרמה ושתשמח לאבחון ממנו כמובן בתמורה לתשלום על שעות מוסך, יש לו גישה למקט"ים הרצויים ברכב שלך והוא אמור לראות שהגיר לא תואם את המקורי. ככה לפחות תדע מה עשו לך ואם באמת החליפו לך גיר במקום לפתוח ולשפץ.

פורסם
אני מבין את זה שפותח השרשור לא מפרסם את שם המוסך ובכך עושה לו שיימינג ואף חשוף לתביעת דיבה.
אגב, זאת הבעיה העיקרית היום של הפורום. יש כאן הרבה מוסכים ״מומלצים״ שאנחנו קוראים עליהם רק דברים טובים בדיוק בגלל הסיבה הזאת כאשר בפועל הם לא כל כך מומלצים
לי יש ניסיון לא טוב עם מוסך ״מומלץ״ שמפורסם פה די הרבה ואף נחשפתי לשרשור על מוסך אחר שפשוט מחקו אותו מסיבה עלומה.

אני מניח שפותח השרשור פשוט רצה לפרוק ולכן כתב את שכתב מבלי לחשוף ייתר מדי פרטים.
כל עוד לא רשם את שם המוסך זה איננו שיימינג גם אם רשם את סוג הרכב והתקלה ומה שבוצע.
ברגע שנתן יותר פרטים היה אפשר לדון יותר לעומק ולהתייחס ברצינות.
עובדה שהעלנו השערה שהיא יותר חמורה על כך שלא "החלק" הוחלף כפי שחשב פות"ש אלא "המכלול" עצמו.
מפה זאת כבר החלטה של פות"ש כיצד להתקדם.
אני לא הייתי משאיר זאת כך.
מנסיון שלי יש הרבה מוסכים "מתמחים" שהיו בעבר מורשי יבואן שחושבים שהם מקצועיים מאוד ( זה בדרך כלל נכון ב5-10 שנים הראשונות) ולאחר שהם לא מורשים יותר ומקורות הידע ומכשירי האבחון מתחילים להתיישן הם מתחילים לזייף ולא להיות כל כך מקצועיים.
זה לא כולם אך זה תלוי בבעל המוסך כמה הוא רוצה ללמוד דברים חדשים וכמה זמן יש לו ללמוד דברים חדשים. ברוב המקרים אין להם זמן והם רוצים לשרוד את החודש.


Sent from my LG-H815 using Tapatalk

פורסם

האמת - מעצבן מאוד, ושרלטני.

אני מניח שמעכשיו את הכל ההתקשרות עם המוסך הייתי מתעד. 

זו לא העבודה שביקשתי, מבחינתי חיבלו לי ברכב מבלי לפתור את הבעיה שלשמה נכנסתי עם הרכב.

עושה ביני לבין עצמי 'חושבים' מה אני רוצה שתהיה התוצאה הסופית, ומשם מתקדם. 

זה מרגיש לי הכי כמו תופעת ה'גורו' שיש לכמה מותגים. 

אני נתקלתי בה עם רכבי לנדרובר, בהם כמה מוסכי 'גורו' כאלה חשבו שהם עושים לי טובה שהם מסכימים לטפל ברכב שלי, ובפועל נתנו עבודה גרועה וחובבנית. המחיר היה שאני עזבתי אותם, ויחד איתי לא מעט מכוניות. 

הבעלים של המוסך חייב להבין את מאזן היחסים. אני לקוח, הוא ספק שירות. אני לא עובד אצלו, ואם הוא עושה עלי קומבינות, יש לזה מחיר. 

 

מכיוון שלא ראית את הגיר שלך מפורק, ולא ראית את אותם מיסבים וגלגלי שיניים טחונים, אני בספק אם זה המצב.

אני לא רוצה בכלל לחשוב על מצב בו הגיר שלך עבר שיפוץ קטן, ונמכר ללקוח אחר, והגיר שאצלך פורק מרכב אחר והמוסך עשה הצלבה, ותפר את ששניכם באלפי שקלים. 

סתם מחשבה פילוסופית שעברה לי בראש. 

 

מה כן הייתי עושה, מכתב עו"ד למוסך - עם פירוט כל הדרישות, פירוט כל הנזקים והקומבינות שעשה עם הרכב, ודרישה לתיקון המצב או פיצוי כספי מלא. העתק לאיגוד המוסכים. 

 

 

כל האמור - עד שנשמע את גירסת המוסך. לכל מטבע שני צדדים. 

  • רעיון טוב! 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

הייתי מגבה זאת באמצעות שמאי ובאמצעות מוסך מורשה יבואן כמו שציינו שם.

יש להם גישה למידע של יצרן הרכב עם מספר שילדה ושם מפורט כל מה שיש ברכב לפי המספר שילדה כולל דגם הגיר ומספר סידורי של הגיר.

במקביל בודקים מה קיים פיזית ברכב ואם אין התאמה זה מחזק את העובדה.

באמצעות אישור ממוסך יבואן לגבי מה שקיים ברכב( אין סיבה שלא יתנו כי חוץ מלציין עובדה שכל ילד יכול לראות הם לא צריכים לעשות דבר) ושמאי רכב שקביל בבית משפט הייתי תובע את המוסך על כל הטרטור והנזק שגרם ( חשוב שיהיה מגובה באישור מהמעסיק על ימי חופש).

אם אכן עשו זאת - זה חמור מאוד. לא זאת הדרך לטפל ברכבי לקוחות.

זה בדרך כלל קורה ברכבים שאין להם מספיק חלקי חילוף וזה עדיין לא מצדיק את זה אלא אם הלקוח אישר במפורש והבין את ההבדלים וההשלכות.

 

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

 

 

×
×
  • תוכן חדש...