Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד קפרי - המוסטנג האירופאי


yohai71
שימו לב! השרשור הזה בן 1463 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 8 שעות, yohai71 כתב:

התזה הישנה שלסטייל אמריקאי, מוטורי או אחר, יש השפעה על בריטניה ושאר אירופה, היא די נכונה- ואף מכונית לא מוכיחה את זה טוב יותר מהפורד קפרי. בדומה למוסטנג המפורסמת

אולי האופל GT שדומה לקורבט?

 

תודה על הכתיבה המעניינת. למרות שהפעם שלטתי בחומר יותר טוב מבכתבות על דגמי בריטיש ליילנד.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על כתבה מצוינת. שהייתי ילד בגיל גם חובה, חנתה קפרי דור ראשון ליד הבית של סבא שלי שתפסה את תשומת לבי. אין לי ספק שהיא הייתה משמעותית מאד באהבתי למכוניות. 

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה יוחאי, יופי של כתבה.

לדעתי עם כל עידכון היא הפכה פחות מיוחדת ואני ממש לא חושב שהדור השלישי יותר יפה מהראשון.

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקפרי הייתה ממש המוסטנג של אירופה.

נפחי מנוע תואמים לאירופה ומידות מתאימות לאירופה.

יותר מאוחר האירופאים הפכו למתוכמים יותר ורצו רכב ספורטיבי אמיתי.

 

פעם הבאה שפורד הוציאו רכב שהלהיב את האירופאים זה היה זה:

 

spacer.png

עכשיו כולם רוצים ג'יפונים, זה מה שעשו לפורד פומה

spacer.png

 

  • אהבתי 1

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, menir1 כתב:

תודה על כתבה מצוינת. שהייתי ילד בגיל גם חובה, חנתה קפרי דור ראשון ליד הבית של סבא שלי שתפסה את תשומת לבי. אין לי ספק שהיא הייתה משמעותית מאד באהבתי למכוניות. 

או המתחרה מבית GM - האופל מאנטה, שלא מעט מבני גילי (תלמידי חטיבה\תיכון בתחילת שנות ה-70) נהגו לגנוב את הסמלים שמאחורי הגלגל הקדמי ולתלות על השרשר.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, amosbmw כתב:

אולי האופל GT שדומה לקורבט?

...

מאוד קרוב, אבל בניגוד ל-GT, ובדומה מאד למוסטנג, הקפרי גם האריכה שנים, פשוט כי (שוב, בדומה למוסטנג), היה קהל עבורה. כנראה שאם פורד היו מחליטים להמשיך ולמכור אותה בבריטניה עוד כמה שנים, עדיין היו קונים.

 

ועכשיו כשאני חושב על זה, הקפרי אפילו תפקדה כתחליף-מוסטנג בימים הרעים שלו, כשהיה מבוסס על פורד פינטו בשנות השבעים, ופורד מכרו בארה"ב את הקפרי כמרקורי (כאמור בכתבה).

 

לפני 9 שעות, Buki כתב:

...

לדעתי עם כל עידכון היא הפכה פחות מיוחדת ואני ממש לא חושב שהדור השלישי יותר יפה מהראשון.

 

כן, על טעם ועל ריח...

 

אבל הם לא יכלו להשאר עם העיצוב המקורי (שהדיף ריח חזק של הסיקסטיז) לאורך שנים ולהמשיך עם ההצלחה במכירות. מה שיפה, שכל עדכון אכן קידם את הקפרי להיות מתאים לתקופה הספציפית, וכך יכולת למכור מכונית שתוכננה באמצע שנות השישים גם באמצע שנות השמונים, בלי שהיא תיראה כמו פליט מלפני עשרים שנה.

 

לפני 9 שעות, LotusElise כתב:

הקפרי הייתה ממש המוסטנג של אירופה.

נפחי מנוע תואמים לאירופה ומידות מתאימות לאירופה.

יותר מאוחר האירופאים הפכו למתוכמים יותר ורצו רכב ספורטיבי אמיתי.

 

העיקר בפורד - לפחות בשנות השישים\שבעים\שמונים - היה התמורה לכסף. וזו הייתה חוזקתם. הם עשו את זה עם הקורטינה, האסקורט, והפיאסטה. דווקא הסיירה קוזוורת', שאמנם הייתה משכמה ומעלה, תומחרה כמו מה שהיא; מכונית הומולוגציה עבור מרוצי מכוניות, ובאופן הגיוני זה כבר לא היה מחיר שווה לכל נפש.

 

 

אוסיף כאן עוד סרטון סקירה מבית Thames TV זצ"ל (בנוסח טופגיר הישנה, שהעתיקו מהם את הפורמט), על הקפרי דור 3 לכשיצא. יוטיוב מגביל Embedding בסרטון זה, אז אצרף רק לינק:

 

https://www.youtube.com/watch?v=L7xT6bnL0Kw

 

ועוד פרט - בריאון שקראתי פעם עם המעצב הנזכר בפוסט, אווה באנטסן, הוא גילה שפורד דווקא שקלו לייצר יורש ראוי לקפרי, אבל בכל פעם שהם הריצו את המספרים, הם נוכחו לדעת שלא יהיו רווחים המצדיקים את ההשקעה. וזה כל הסיפור של החברה הזו בתקופות ההן, בעצם. (כתבתי על זה בפוסט הקורטינה)

עריכה אחרונה על ידי yohai71
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשכח שמתי שלא היה ביקוש לקפרי גם לא היה ביקוש למוסטאנג. היו שנים שנים שלא היה ביקוש למכוניות בסגנון, GM הפסיקו את הייצור של הקמרו, פורד פרוב הייתה אמורה בכלל להחליף את המוסטאנג. 

שכחתי קודם להראות מה קרה למוסטאנג עכשיו

 

ford-mustang-mach-e-debuts-in-europe.jpg

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, LotusElise כתב:

אל תשכח שמתי שלא היה ביקוש לקפרי גם לא היה ביקוש למוסטאנג. היו שנים שנים שלא היה ביקוש למכוניות בסגנון, GM הפסיקו את הייצור של הקמרו, פורד פרוב הייתה אמורה בכלל להחליף את המוסטאנג. 

...

אתה מדבר על המיתון הענק של תחילת שנות השמונים, ואז לא רצו הרבה רכבים - הפרוב נולד משם. GM הפסיקו את ייצור הפוני'ס שלהם הרבה אחר כך, בשנות התשעים, כשהקפרי כבר מזמן לא היה בתמונה.

 

הנה מבחן דרכים שמסביר בדיוק את זה:

 

21699324716_2b99972151_o.jpg
 
21104353283_67a84b8e10_o.jpg
 
21104349873_4cf6d1227d_o.jpg
 
21538520429_a82c81ebce_o.jpg
 
21537411610_4b02405081_o.jpg

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, על טעם ועל ריח...   אבל הם לא יכלו להשאר עם העיצוב המקורי (שהדיף ריח חזק של הסיקסטיז) לאורך שנים ולהמשיך עם ההצלחה במכירות. מה שיפה, שכל עדכון אכן קידם את הקפרי להיות מתאים לתקופה הספציפית, וכך יכולת למכור מכונית שתוכננה באמצע שנות השישים גם באמצע שנות השמונים, בלי שהיא תיראה כמו פליט מלפני עשרים שנה.   

 

 

  אני מכיר את זה מעוד כמה דגמים שנשארו על פס הייצור הרבה מאוד שנים.  התאוריה שלי היא כזאת:   יושב מעצב רכב בכיר ומוכשר ו"עושה" את ה Phase1 (לא ממש נכון לקרוא לזה MK1 כי MK1, MK2 יכולים לסמן גם דורות שונים לגמרי כמו בפולקסווגן גולף ולא מתיחות פנים של אותו דגם).

 

המעצב מקשט את הרכב היפה והמוצלח שלו בפוגשים, ידיות, פניסים, ניקלים וכו' אופיינים לאותה נקודת זמן, משלב אותם בעיצוב ודאוג שהרכב עם כל האיבזרים האלו יראה הרמוני ויפה. 

 

הרכב עולה עם פס הייצור, רץ כמה שנים, מצליח במכירות עד שמתיישן. 

כאן מסיבה כזו או אחרת ה"בוס" לא מעניין להציג דגם מחליף אלא למשוך עם הקיים.

 

ואז הוא פונה למעצב פחות בכיר מוכשר וידוע, אולי אחד המעצבים הזוטרים של מחלקת הפיתוח שלו ואומר לו - תחדש, תעשה שיהיה עדכני ולא יראה מיושן, אבל אסור לך לגעת במשהו שמחייב שינוי  במכונות הייצור. כי זה הדבר היקר ביותר בפס הייצור. אסור לך  לשנות את גוף המכונית, לא לגעת בקו החלונות, לא בזוויות השמשות, לא בדלתות, לא בגג. מותר לגעת רק באביזרים פריקים.

 

ואז המעצב מחליף אל הידיות הבולטות לשקועות, את פוגשי הניקל בפוגשי פלסטיק ועוד קצת פה ושם והנה יש Phase2.

שנראה יותר מודרני אך לרוב פחות הרמוני ושלם מהראשון.

 

זה עולה על פס הייצור ורץ עוד כמה שנים עד שגם הוא מתיישן.

 

ואז שוב ה"בוס" פונה לאותו מעצב בינוני עם שכר לא בשמיים ואומר לו: תחדש שוב, אבל הפעם זה חייב להיראות רכב חדש ממש. אני אהיה לארג', מותר לך לגעת גם בכנפיים, אבל שים לב, הכנפיים האלו חייבות להתלבש על הגוף הישן כי שוב - את פס הייצור לא נשנה. זה יקר...

 

ואז יוצא Phase 3, לרוב כבר נראה ממש פחות טוב כי העיצוב הראשוני של ה"מאסטרו" שעיצב את הדור הראשון נפגע בגלל התערבות של מישהו שרצה לחדש ולשנות "על העיצוב הקיים".

 

נדירים לדעתי המקרים שזה מצליח והדגם המחודש נראה טוב יותר מהראשון. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

יכול להיות שהתאוריה נכונה. אני מריח מיצובישי ASX ואאוטלנדר...

 

אבל דווקא הקפרי לא ממש דוגמא לדעתי. הרי השינוי הגדול ביותר היה במעבר לקפרי 2, שם שונו הפנלים החיצוניים והכי חשוב, נוסף האצ'באק. דווקא במעבר לקפרי 3, לא היו מהפכות מיוחדות (או בעיקר, שודרג תא הנוסעים ופחות בחוץ), ומאז שיצא ועד הסוף, השינויים היו מינוריים, בעיקר אביזרים פריקים כפי שכתבת.

 

ואני חושב שהשינויים שהקפרי עבר, דווקא היטיבו עימו. למשל, אם ראית את הסרטון הזה:

לפני 12 שעות, yohai71 כתב:

מדהים בעיני כמה העיצוב נראה יותר מודרני רק משינוי צבע הכסף של עיטורי הניקלים וידיות הדלתות, לצבע שחור כפי שהודגש בסרטון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לחלוטין עניין של טעם.

 

אם אתה שואל אותי, אז הדור הראשון הכי יפה, השני פחות, השלישי עוד פחות.

 

 

הם כמובן נראים יותר מודרניים מהראשון, אין ספק.

 

 

אבל מודרני יותר, זה לא בהכרח יפה יותר.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

כן, אני כמובן מסכים על עניין הטעם וריח.

 

אגב, אם אני "צריך" לבחור בדור ראשון, תן לי אחד כזה- גרסת הכביש של ה-RS2600 הנ"ל:

 

https://www.artcurial.com/sites/default/files/styles/840_width/public/lots-images/2019-01-11-05/3888_10649809_0.jpg?itok=YQx8Y9h0

 

מעבר לביצועים העדיפים, בעיני רק זה שירדו ממנו כונסי האוויר המזוייפים ועלו עליו פגושים מינימליים, זה כבר שיפור אדיר. הרבה פעמים שינויים קטנים עושים הבדל ענק (כמו ג'נטים אחרים, למשל).

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה איש יקר! וזה במיוחד בשבילך - קפרי, קורטינה ואסקורט בייצור של מאג'ורט. 

 

ce2e340e-d359-4f01-8105-ac494fdf641b.thumb.jpg.93c6f1dc221a7c7361a9838646212ecb.jpg

  • אהבתי 3

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

תודה על הכתבה המעניינת.

(איך ראיתי את זה רק עכשיו איני יודע)

 

גם לדעתי הדור הראשון של הקאפרי הכי יפה ואח"כ זה רק הולך ויורד מבחינת היופי. מעניין למה זה...).

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1463 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...