Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בוקים או רמפות?


akivas
שימו לב! השרשור הזה בן 1489 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני רוצה להתחיל לעבוד על הרכב שלי ומתלבט באיזה דרך יותר קל ובטיחותי להרים את הרכב לפני הטיפול?

הבנתי שהמגבלה העיקרית של רמפות שלא ניתן לפרק גלגלים(בקיצור אין אפשרות להחליף רפידות בלם או כל דבר אחר שדורש הורדה של הגלגל)

מצד שני נראה לי שרמפות הרבה יותר בטוחות מבוקים מתכווננים.

בנוסף אין לי ג'ק עגלה שאני מבין שאצטרך לרכוש כדי לעבוד עם בוקים.

 

אשמח לשמוע מה דעתכם?

תמיד שמח לעזור וליעץ לגבי רכישת רכב - במיוחד רכבים שנותנים תמורה טובה לכסף(אפשר גם בפרטי).
בעבר: פג'ו 205, דיהטסו אפלאוז, פיאט מולטיפלה(זוכת תחרות הרכב הכי מכוער בעולם), רנו לוגאן, ניסאן מיקרה
היום: טויוטה סיינה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי אישית ישאת שתיהם הרמפות הרבה יותר נוחות אבל אתה מאוד מוגבל במה שאתה יכול לעשות איתם, אם אתה מתכוון רק להחליף שמן ופילטר אז כן, אבל אם אתה מתכוון לעבוד על חלקים של המתלים ולהחליף רפידות וצלחות בלימה אתה חייב גק ובוקים

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן כל עוד אתה לא מפרק גלגל או לא צריך לאזן את הרכב פלס - רמפות יהיו אופציה עדיפה - מנסיון. 

 

אתה מרוויח בנוסף לגובה הרמפה את גובה חתך הצמיג שלך ואתה לא נמצא בשום סכנה של נפילת הרכב עליך - מה שכן - תדאג לשים סדי עצירה כאשר הרכב על רמפות. 

 

דוגמא למצב בו אתה לא מפרק גלגלים אבל עדיף להשתמש בארבעה בוקים - סובארו - החלפת שמני דיפרנציאל - הרכב צריך להיות מאוזן. אני במקרה עשיתי את זה על שתי רמפות מקדימה ושני בוקים מאחורה. 

 

אם זה רכב פרייבט בגובה סטנדרטי - כל ג'ק עגלה פשוט וזול יעשה את העבודה. 

 

לרכב גבוה אתה תצטרך או ג'ק 5 טון או ג'ק בקבוק גדול אבל גם לזה יש כל מיני שיטות שלא מחייבים בהכרח ציוד כל כך כבד בשביל שימוש ביתי. 

 

בנוסף לזה עוד מוצר שמציע לבדוק בחום - בוק-ג'ק שזה שילוב של ג'ק בקבוק - עם בוק! אחלה דבר!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, akivas כתב:

אני רוצה להתחיל לעבוד על הרכב שלי ומתלבט באיזה דרך יותר קל ובטיחותי להרים את הרכב לפני הטיפול?

הבנתי שהמגבלה העיקרית של רמפות שלא ניתן לפרק גלגלים(בקיצור אין אפשרות להחליף רפידות בלם או כל דבר אחר שדורש הורדה של הגלגל)

מצד שני נראה לי שרמפות הרבה יותר בטוחות מבוקים מתכווננים.

בנוסף אין לי ג'ק עגלה שאני מבין שאצטרך לרכוש כדי לעבוד עם בוקים.

 

אשמח לשמוע מה דעתכם?

 

מלבד החלפת שמן מנוע ושמן גיר אוטומטי, כמעט כל עבודת תחזוקה מתחת לרכב דורשת פירוק גלגלים. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם רמפות יש סיכוי שאתה תעלה עם הרכב בצורה לא טובה ותחליק ואז הרכב שלך תקוע על רמפה, עדיף בוקים וג'ק יותר בטוח ויש לך יותר מקום לעבוד על הרכב, מומלץ לקנות גם גומיות לבוקים ולג'ק שלא יהרוס את התחתית של הרכב

 טויוטה פריוס 1.8 2009

 יונדאי גטס GLS 2006

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם וגם. הרמפה יכולה לקרוס ועדיף לשים בוק מתחת עם רווח של מ"מ או שניים.
הרמפה רחבה וצריך כישרון ליפול ממנה מקסימום נעזרים באדם נוסף אבל לבד אפשרי לגמרי.


Sent from my H3123 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך הרבה כשרון ליפול מרמפות כאלו וגם יש להן קוד עומס - הרמפות שאני קניתי הן של ריינו ראמפס והן לקוד עומס של 16K LBS שזה הרבה מעבר למשקלים של הרכבים שלי שניהם ביחד. 

 

זה פשוט נוח יותר לעבודה - זה זריז, לא צריך להרים את הרכב על ג'ק פשוט ממקמים נכון - נוסעים על זה והופס החלפתם שמן, ניקזתם רדיאטור, החלפתם סטרטר או כל דבר אחר מתחת לרכב שלא מצריך פירוק גלגלים והגובה שאתם מרוויחים מחתך הגלגל מאפשר בחלק מהרכבים אפילו להכנס מתחתיו עם עגלת מוסך שאת זה בד"כ אי אפשר לעשות עם בוקים. 

 

אבל אם זה לבחור בין רמפות לבין בוק אז הייתי בוחר בוק. 

 

רמפות זה ממש אביזר של נוחות.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואי - תודה לכולם על התשובות.

נראה לי שבאמת אתחיל עם בוקים.

הרכב שלי שוקל 2 טון(טויוטה סיינה) - מספיק בוקים של 3 טון?

הרכב לא גבוה אז אני משער שג'ק עגלה יספיק כדי להרים.

כרגע אני מתחיל בפרויקט של החלפת בולמים אחוריים - קניתי זוג של KYB מאמזון ב330 שקל כולל משלוח.

תמיד שמח לעזור וליעץ לגבי רכישת רכב - במיוחד רכבים שנותנים תמורה טובה לכסף(אפשר גם בפרטי).
בעבר: פג'ו 205, דיהטסו אפלאוז, פיאט מולטיפלה(זוכת תחרות הרכב הכי מכוער בעולם), רנו לוגאן, ניסאן מיקרה
היום: טויוטה סיינה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן 3 טון יספיקו מעל ומעבר ואל תקנה משהו יותר גדול מ 3 טון כיוון שהם גבוהים יותר וגם במצב הכי נמוך תתקשה להציב אותם מתחת לרכב.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקים 5 טון זה לרכבים גבוהים מאוד - דוגמא רוביקון עם הגבהות 4 אינטש 

 

אני בזמנו קניתי ב750 שקלים רמפות של ריינו ראמפס וזה עוד היה עם מבצע שילוח דרך יושופס. היום יכול להיות שתוכל להזמין אותם במשלוח ישיר מאמזון וזה כבר מוריד עלויות משמעותית. 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש חנויות שמוכרות רמפות לרכבים פרטיים מפלסטיק (או שילוב של קארבון, אין לי מושג) באיזור ה 600 ש"ח.

https://www.justmotor.co.il/product/רמפה-לרכב-12-טון-זוג

 

שלא תבינו לא נכון, לייצר כזה כבר מעץ זה יחסית פשוט וקל - הבעיה היא במשקל (יצא גם חרוז :-P ).

היתרון של הפלסטיק הוא אכן במשקל נמוך מאוד ביחס לעץ.

ביוטיוב ניתן למצוא הרבה פרוייקטים של חובבנים שבנו דברים כאלה, חלקם טובים חלקם מאוד מסוכנים.

 

אחד הדברים החשובים ביותר שבונים כזה דבר לזה:

חשוב להקפיד על רוחב נדיב של רמפה. ככל שהיא צרה וגבוה, מדובר בסכנת חיים ממדרגה ראשונה.

לכן חשוב שהרמפה תהיה יחסית רחבה. אם אין אפשרות, אסור להגזים עם הגובה.
שימו לב שרמפות ברוחב של 30-35 סמ נותנת לכם גובה של 20-25 ס"מ ורמפות של 25 סמ רוחב נותנת לכן בערך 17-18 סמ בגובה - אבל רוב היצרנים.


יתרון הרמפות הוא לטיפול שגרתי בלבד ואינו מתאים להחלפה של בלמים או כל דבר שקשור בחלקי מתלה\הגה\בלמים. במקרים כאלה צריך להרים את הרכב על ג'ק ולתמוך בבוק.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכנוס הלינק שהעלית בתמונה אלו הן ריינו-ראמפס אמיתיות. מוצר מעולה, מנסיון כמו שכבר כתבתי למעלה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1489 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...