Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[שרשור מתגלגל] שנה ראשונה עם C4 פיקאסו 5 דל' 2017 1.6T


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 1032 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא מאמין שכבר עברה חצי שנה, אבל זה הזמן לכתוב כמה מילים:

 

למאמל"קים:

 

הילדים צורחים מאחורה כשאני בעקיפה לוחץ פול גז. כשאני מפסיק - הם נרגעים לרגע ואז מבקשים שאעשה את זה שוב (מה אני בעל בית זיקוק ??). אם כל זה קורה גם קצת בסיבוב\עיקול - אז בכלל.

בפעמים הראשונות שעשיתי את זה, היתה שתיקה רועמת (כנראה נבהלו) - ואז באו הצעקות. היום הם כבר יודעים לזהות את ההרגשה - ונראה לי שהם התמכרו לזה כבר :-P

מקום מאחורה יש בשפע והקטנה שלי (בת 6) מצליחה בלי בעיה ללכת מצד לצד - עד כדי כך מרווח.

יורו 6.1 למנוע בנזין זה לא צחוק: כשאני פותח את מכסה תא המנוע אני ממלמל לעצמי "שמע ישראל" וסוגר. מפחיד.

אני מבסוט מהאוטו ומבחינתי הוא הפתעה טובה שממשיכה להפתיע (רציתי 3008 ).

 

וקצת בהרחבה:

 

מודל 2017 עבר מתיחת פנים מאוד מאוד קלילה בפגוש הקדמי- זה ההבדל הכי בולט בין 2016 ל 2017. הסבכה סביב הלוחית רישוי שונה.

למיטב ידיעתי הכל מסביב נשאר AS IS כמו 2016, אבל לא יודע אם שינו משהו מעבר לזה (בידוד, חלקים מסויימים וכד'). אין לי מושג.

לעיתים ישנם דגמים שעוברים חיצונית מתיחות מינוריות אבל תחת מכסה המנוע יש שינויים שרק עם הזמן אתה מגלה אותם, אך במקרה הזה אין לי מושג מה שונה מעבר לפגוש קדמי.

 

כשראיתי את האוטו בפעם הראשונה (בטרייד מוביל) הוא היה נקי מבפנים (ניקו אותו כנראה בגלל שידעו שאני בא), אבל מלוכלך מבחוץ.

שמחתי.

לא רציתי לראות רכב נקי מבחוץ ואחרי השבחה. פתחתי את הדלת והתיישבתי בפנים - יש ריח של אוטו חדש.

אין חורים או התקנות מקומיות פרט למובילאיי שהותקן אצל היבואן. הכל מבפנים פשוט חדש לגמרי - כבר אז ידעתי שזה יהיה האוטו שלי.

הרכב עבר (נכון לזמן הקניה) 37,254 ק"מ בלבד, יד ראשונה פרטית (מישהו שקנה C5 Aircross ושם את הרכב הזה בטרייד).

הלאה: לקחתי זכוכית מגדלת ומצאתי בחוץ לחיצה קטנה בפח בדלת האחורית ימנית ועוד איזה נגיעה בצבע (המקורי) בפגוש האחורי (קניתי סט לתיקון הכולל 3 מכחולים: יסוד, צבע ולכה. תוקן - וכיום בלתי נראה).

הבדיקה עברה ללא דופי ועם כסת"חים רגילים: "2 צמיגים קדמיים יבשים", "לבדוק מערכת S&S" (הם לא מבינים שמעל 34 מעלות היא מתבטלת), "מעיכות בפח ופגמים בצבע" (בהמשך למעיכה הקטנה בדלת וסימנים מיניאטוריים בפגוש).

היסטוריה מלאה במוסך מורשה יבואן - סה"כ 2 כניסות למוסך על טיפולים בלבד (טיפול ראשון אחרי שנה ו 15K קמ, טיפול קטן, וטיפול שני אחרי 30K קמ אחרי שנתיים - טיפול גדול עם פלאגים, רפידות, וחריטת צלחות קד'). בטיפול הראשון היה מדגם כלשהו (קשור לבדיקה של טיב ההדבקה של מכסה תא המנוע).

אני עשיתי טיפול (שלישי) קטן במורשה יבואן בגלל האחריות (שמן+פילטר) כאשר פילטר מזגן הזמנתי מהפולני, מקורי כמובן, והחלפתי לבד.

לאחר מכן (שהרכב היה כמה ימים לפני סיום אחריות יצרן של 3 שנים) הוחלף המצבר [באחריות] למצבר VARTA 70AH AGM חדש (מצבר ראשון אחרי 3 שנים).

 

התרשמות סובייקטיבית:

 

תנוחת הנהיגה טובה לי. יש משענות יד ל-2 המושבים הקדמיים.

ההגה רך מאוד במקום ומתקשה עם המהירות. ההיגוי עצמו טוב ומאפשר לתמרן (ולפרסס) בקלות.

המושבים עשויים מבד, נוחים לי מאוד. פנים הרכב מאוד נעים ומרווח - והוא משרה (בצדק) תחושת מרחב לא נורמלית.

 

מתא הנוסעים הכל מתנהל בנונשלנט.

לא צריך כאן לחיצות אגרסיביות בשביל לשמור על קצב התנועה פלוס פלוס.

עקומת המומנט שמייצר המנוע שוות ערך למנוע דיזל מודרני. 1400 סל"ד נותנים לך כבר 24.4 קג"מ זמינים - וזה אומר שגם אם אתה הנהג הכי רגוע שיש, סביב ה 2000 סל"ד פלוס מינוס 300-500 סל"ד, אתה בובה.

אם אתה מבין שאתה נוהג על רכב עם מנוע טורבו, ושוכח את המנוע האטמוספרי שהיית רגיל אליו קודם לכן, אתה מבין שכל היתרון של הטורבו הוא שפע של מומנט בסל"ד מאוד נמוך - ואם הבנת את זה, תצליח גם להשיג צריכת דלק טובה. הגיע הזמן לרכב על המומנט.

 

התיבה הפלנטרית *לא* נועלת ממיר מומנט בהילוך הראשון, אלא רק בהילוך השני מעל 2500 סלד.

זה אומר שאם אתה לא לוחץ, הילוך ראשון+שני יעבור על פלנטרי רגיל - מה שקצת מטעה בתחושה שהאוטו "חלש".

בהילוך השלישי אתה כבר עם ממיר מומנט נעול, ואז אתה כבר מרגיש את הדחיפה ושהטורבו קיים.

 

ביחס למה שאני מכיר, ועוד כמה מכוניות חדשות שבחנתי לאחרונה (במסגרת חיפוש רכב חדש להורים), המנוע כאן מאוד שקט וכמעט בלתי מורגש.

תיבת ההילוכים היפאנית בעלת 6 הילוכים עושה עבודה יפה, ההחלפות חלקות ובסה"כ הכללי הביקורות עליה מבחינת אמינות טובות (משרתת עוד עשרות דגמים של יצרנים אחרים ואת PSA כבר מעל עשור) ואני מרוצה ממנה. מבחינת מהירות מול סל"ד, המד סלד הוא דיגיטלי (מחולק לפלחים של 250 סלד כל קוביה).

בשיוט על 114 קמ"ש הוא מראה שהוא על 2000 סלד, לאחר מכן (115 קמש) כבר הקוביה שלאחר מכן מתמלאת (לא יודע אם זה 2250 סל"ד או שברגע שהוא עבר את ה 2,001 סלד הוא מדליק את הקוביה של ה 250 סלד הנוספים). בכל מקרה, סלד השיוט נמוך יחסית ולמנוע בטווח הזה יש את שיא הכוח מוכן תחת החגורה בשלוף.

בכלל, אתה יכול לנהוג רגוע ולהיות על הילוך גבוה (הזוי, נגיד הילוך 3 או 4 או 5) ותוך כדי האטה מאוד עדינה אתה מגיע לאיזור ה 1000-1200 סלד, מלטף את הדוושה - הוא לא מוריד הילוך, הוא דוחף אותך קדימה. הגמישות של המנוע הזה פשוט הזיה.

אם אתה נהג של 90 קמ"ש, סביר להניח שאתה באיזור ה 1500-1700 סל"ד.

 

שדה הראיה מתוך הרכב מצויין, והרכב משמר את המסורת 1:1 עם הקסארה פיקאסו - שהיא הסבתא של ה C4 פיקאסו (הנה אנחנו כבר 20 שנה אחרי הקסארה פיקאסו הראשונה). גם כאן יש מגשים (עבור הנוסעים מאחורה) שמתקפלים על גבי המושבים הקדמיים, יש לזכרוני שקע 12V בקונסולה האמצעית (מאחורה, לנוסעים מאחור), יציאת מיזוג אויר בכל צד לא היו בקסארה אבל יש כאן (על המשקוף בין הדלת הקדמית לאחורית), דשבורד ענק עם לוח שעונים דיגיטלי באמצע, וילונות אינטגרליים בדלתות האחוריות (גם לא היו בקסארה פיקאסו הרגילות) וכד'.

 

כחבילה: זה האוטו הכי טוב שהיה לי עד כה.

סופר מרווח מבפנים, תא מטען גדול ונוח להטענה (נמוך), הנוחות טובה בהחלט (מגיע מ C4 כך שזה לא אתגר כ"כ גדול) וההתנהגות מאוד צפויה ובטוחה. המנוע חזק ובאופן כללי זו בהחלט סוג של "משפחתית" שיכולה להיות מוגדרת כזאב בעור כבש. מבחוץ הוא לא נראה יותר גדול משום "ג'יפון" אחר, אבל אל תטעו - הרכב הזה מרווח באופן משמעותי יותר מכל ספורטאז' שאתה מכירים, וגם תא המטען שלו גדול משמעותית מכל ספורטאז' שהכרתם.

אני לא יודע בדיוק על מה לשים את האצבע - אבל התחושה שהרכב נותן בנהיגה עצמה היא שמאוד קל וכיף לנהוג בו.

המזגן מצויין. 100% מהזמן הוא על AUTO בבקרת אקלים.

99.999% מהזמן הוא על 21.5 מעלות בשני הצדדים - ורק אם מישהו מיילל אני מעלה ל 22.0 מעלות. בקיץ אפשרי על 21.0.

למצב "אוטומט" יש 3 אפשרויות של מהירות מפוח: soft, normal,fast.

ביחס לכל פרייבט אחר שהיה לי עד היום, המזגן הזה שקט מאוד ופשוט לא שומעים את המפוח במהירויות הנמוכות שלו (גם בגבוהות - הוא דיי שקט). עשו כאן עבודה מבורכת. מעבר לזה - עצם העובדה שהם נותנים לי לווסת לפי הטעם את מהירות המפוח על מצב אוטומט, זה פצצה. רוב הזמן אני על normal וגם שם אתה לא שומע אותו. למיטב ידעתי, המערכת שנמצאת מאחורי הקלעים של הדגם הזה - משותפת גם ל 3008 ועוד הרבה דגמים אחרים בגדלים הללו, כך שאל תתפלאו גם בדגמים אחרים תמצאו בדיוק את אותו השקט והיעילות וגם אפילו אותם הסננים.

 

צריכת הדלק היא הטובה ביותר שהיתה לי עד היום - אם אני לוקח בחשבון את כל מנועי הבנזין שהיו לי ברכבים קודמים.

בנהיגה רגועה (האוטו לא נוסע הרבה ולכן גם אין נסיעות ארוכות עדיין, כך שהרוב הוא עירוני לגמרי) אני מסיים כל מיכל עם צריכת דלק ממוצעת של 10 ק"מ לליטר במשאבה. במצבי קיצון אתה יכול לרדת ל 9.5 או מעט פחות אם תלחץ. כשאני משלב נסיעה פה או שם מחוץ לעיר (אבל בקטנה, נניח 20-25 קמ לכל צד) צריכת הדלק כבר מתאזנת על 11-12 קמ לליטר ואף טוב מזה.

מסקרנת אותי צריכת הדלק מחוץ לעיר שנראית מאוד מבטיחה, אני אעדכן ברגע שתהיה לי נסיעה של כמה מאות קילומטרים מחוץ לעיר נטו.

בקרוב אני מתכנן גם לעשות שבוע\שבועיים של נסיעה לעבודה עם הרכב, בשביל לבדוק את צריכת הדלק הממוצעת בנסיעה למרחקים שהם קצת יותר מ 10-15 קמ (או פחות) לכל צד - וכמובן, עם פקקים.

 

לסיכום:

חלמתי על 3008 דיזל והמציאות הביאה אותי למשהו טוב לא פחות.

על מודל 2017 הפער היה לא פחות מ 30,000 שח (מחיר סגירה על הפיקאסו מול מחירון 3008 דיזל 2017) ולצערי הרב קשה למצוא 3008 במודל 2017 עם ק"מ כזה. הפעם, אגב, לא רציתי להתפשר על ק"מ והיה חשוב לי שהוא יהיה נמוך או בגבולות הסביר.

בקיצור - אני מאוד מרוצה מהחבילה הכוללת. כשאני לוחץ - אני מחייך (והילדים צועקים, אבל גם מחייכים). הוא נוח, שקט, ונעים מאוד לנסיעה ונהיגה.

מבחינת צריכת דלק - אני גם מרוצה. לדעתי, ביחס למנוע בנזין ולקטגוריה בכלל (לרבות: נפח מנוע, הספק, גודל הרכב וכד') - מדובר ברכב שצריכת הדלק שלו טובה בהחלט. אנשים דיי חיים בסרט אם הם חושבים שברכבים בגודל הזה, עם מנוע בנזין, אפשר להגיע לתוצאות מרחיקות לכת.

 

אומנם ראיתם כבר מכוניות כאלה, אך מצרף בכל זאת כמה תמונות מזמן הרכישה.

 

אמשיך לעדכן בעתיד.

 

איציק

WhatsApp Image 2020-03-05 at 05.56.16.jpeg

WhatsApp Image 2020-03-05 at 05.56.15 (3).jpeg

WhatsApp Image 2020-03-05 at 05.56.15 (2).jpeg

WhatsApp Image 2020-03-05 at 05.56.15 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-03-05 at 05.56.15.jpeg

WhatsApp Image 2020-03-05 at 05.56.14 (3).jpeg

WhatsApp Image 2020-03-05 at 05.56.14 (2).jpeg

WhatsApp Image 2020-03-05 at 05.56.14 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-03-05 at 05.56.14.jpeg

  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

בתור בעלים של אחד כזה (2 שרשורים שלי בנושא קיימים בפורום - אחד יתעדכן כשיהיה מה לעדכן), כמה תוספות למה שאיציק נ. כתב.

 

תאוצה - ליטוף זה ליטוף והמנוע באמת גמיש להפליא. אבל התיבה יודעת גם יפה מאוד להוריד הילוך בלחיצה חזקה על הדוושה. היא לא באמת מורידה הילוך - היא לא מתביישת להוריד 3 במכה. האמת שזה ממכר.

 

צריכת דלק- +- מה שאיציק כתב. אבל כשאיציק יסע פעם במישור מחוץ לעיר, ואם הוא לא מפחד ממשאיות שעוקפות אותו, שיסתכל אז על נתון הצריכה הרגעית. קצת מדהים למנוע של 165 כ'ס.

 

לגבי שקע 12V - יש באמת גם אחד ליושבי השורה השניה, בין המושבים. אבל איציק מפקשש את השקע השלישי שנמצא בתא המטען (צד שמאל, על הפנל האופקי מאחורי השורה השניה לזכרוני).

 

למיטב ידיעתי אין כל קשר בין C4 פיקסו ממודל 2014 ומעלה (הדור השני) לבין ה C4 - פרט לשם.

ה C4 מבוסס על הפלטפורמה הקודמת של PSA - פלטפורמת ה PF2.

הדור השני של הפיקסו מבוסס על פלטפורמת ה EMP2 המודרנית הנוכחית, ו(יחד עם ה 308 הנוכחית) היה למעשה הרכב הראשון שהשתמש בה. עקב כך הוא, למשל, קל יותר מהC3 פיקסו שקטן ממנו בהרבה.

עריכה אחרונה על ידי dani666
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלאה: לקחתי זכוכית מגדלת ומצאתי בחוץ לחיצה קטנה בפח בדלת האחורית ימנית ועוד איזה נגיעה בצבע (המקורי) בפגוש האחורי (קניתי סט לתיקון הכולל 3 מכחולים: יסוד, צבע ולכה. תוקן - וכיום בלתי נראה)

 

 

תודה על הפוסט , גם אני שמתי את עיני על הרכב הזה בגרסת הדיזל.

היכן ניתן לרכוש סט לתיקון הצבע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש. ללא ספק זו המשפחתית הכי טובה שכסף יכול לקנות. כתבתי את זה אז, ואני מאמין בזה היום.

מאז מה שהשתנה זה שהן גם אמינות מאוד.

המצחיק הוא שהשוק הבין את זה והן שומרות על מחיר גבוה גם כמשומשת.

מגניב.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בתכנית אוטו כזה חדש ברמת גימור אקסקלוסיב, מנוע 1.2 ( אין אחר והדיזל עם מחיר גבוה מדי ). נסיעת מבחן גילתה שהמנוע הזה למרות נתוניו הצנועים ביחס מספק תחושה בהחלט טובה, כך שמבחינה זו אין בעיה, מה שעדיין גורם להיסוסים הוא העדר פקדים פיזיים למערכת המיזוג, החשש שמא שטח החלונות המאוד גדול ( יתרון עצום כשלעצמו ), לא יאפשר למיזוג להיות אפקטיבי דיו עבור הזאטוטים מאחור ( אין קיץ בשביל לבדוק ) והידיעה שהאוטו הזה, לפחות בגירסתו הקצרה, עומד לפני יציאה לפנסיה. ענין מוזר ומזכיר קצת את גורל המולטיפלה הגאונית שגם היא שבקה טרם עת והיא לדעתי אמא הורתה של הקונספציה הזו של מרחב פנימי עצום ואורירי במרכב צנוע ממדים ביחס. היום מעדיפים משום מה את המראה הג'יפי האוילי שאולי נותן תחושת פיקוד על גדוד סיור מדברי אבל כל כך טפשי מכל בחינה פרקטית.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 וחצי שנים היתה לי התלבטות קשה בין הרכב הזה לבין הגרנד סניק, שנמכרו במחיר זהה - בסוף הלכתי על הסניק בגלל השבעה מושבים והדיזל, אבל הפיקאסו היא רכב מרשים מאוד מאוד, וללא ספק המשפחתית 5 מושבים הטובה בשוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לרוב הקהל יש לו 2 חסרונות אדירים

- המוצא הצרפתי.

- העובדה שהוא לא קרוסאובר.

 

השילוב של השניים קטלני.

 

מי שיצליח להתגבר עליהם יגלה לדעתי פנינה מוטורית.

 

(רק להבהיר, מדובר על הדור השני ובמידה וזה מנוע הבנזין 1.6 אז החל מגרסת 165 כ'ס)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק

אהבתי מאוד את הסקירה המעניינת.

אבל אני חייב לציין שמוזר שאין שום מילה רעה על הרכב...

 

יורו 6.1 למנוע בנזין זה לא צחוק: כשאני פותח את מכסה תא המנוע אני ממלמל לעצמי "שמע ישראל" וסוגר. מפחיד.

 

נראה לי שזה חסרון עבור איציק :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק

אהבתי מאוד את הסקירה המעניינת.

אבל אני חייב לציין שמוזר שאין שום מילה רעה על הרכב...

כשאמצא את הזמן אכתוב סקירה על שלי ויהיו לי כמה מילים רעות על הרכב

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1032 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...