Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רגע לפני הגעת רכבים חשמליים, האם נכון לרכוש היברידי?


outnex
שימו לב! השרשור הזה בן 1696 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תכל'ס על מה בכלל הדיון? פרקטית רכב חשמלי עולה 25,000 ש"ח יותר פלוס היצע הדגמים מוגבל. נניח טעינה מלאה של 300 ק"מ וזה מספיק לשבוע בחשמלי עולה כמה (טעינה ביתית הכי זולה)? 20-30 ש"ח? עכשיו היברידי מקביל זה 30 ק"מ לליטר אז ל-300 שלנו זה 10 ליטר משהו כמו 65 ש"ח? נעגל למעלה יש לנו פער של 40 ש"ח בשבוע, כפול 52 שבועות (יוצא קצת מעל 15 אלף ק"מ בשנה - קצת מתחת לממוצע הישראלי של 17) ועוד פעם נעגל למעלה בחדות יוצא 2,500 ש"ח. אז רק אחרי עשור! אתה יוצא break on even ובדרך לרוב התפשרת על הרכב בגלל היצע לא גדול ואולי הרווחת משהו בטיפולים אבל יש יותר מדי נעלמים לגבי החשמלי ככה שיש מצב שפתאום יהיו לו עלויות החזקה לא קטנות, ירידת שווי וכו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 121
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא.

 

מספיק עם התרפקות על העבר. הטכנולוגיה מתקדמת והרגולציה עוקבת אחריה. ובעניינים אחרים הרגולציה מתקדמת והתעשיה מתאימה את עצמה.

 

כמובן שאפשר להמשיך להשתש בחשבוניה ובמגדלי סמאפור. אני מעדיף מחשב ואימייל.

 

רק שאם תשווה את המיסוי, הטכנולוגיה הזו, עדיין יקרה מאוד. עם מיסוי שווה אנחנו מדברים על משפחתית ב-260 אלף שקל במקום ב- 140 אלף שקל. זה לא שהטכנולוגיה לא בשלה, זה לא עניין של ייצור המוני, זה פשוט יקר. תאים של ליתיום-יון, בשלב זה לפחות, הגיעו כמעט לקצה וכל מה שהשתנה בשנתיים האחרונות זה רק מעבר לקיבולת גדולה יותר (21700 במקום 18650) שאר השינויים הם בניואנסים בלבד. מה שכן ניתן לשפר לשפר זה את מארז הסוללות, עם בקרה מתקדמת יותר, שילוב של סוגי תאים שונים במארז שיתמכו טוב יותר בהאצה/מהירות נסיעה גבוהה ומערכת קירור טובה יותר.

 

ודרך אגב, זה אחד המקרים בהם הרגולציה היא זו שהקדימה את הטכנולוגיה. עד לפני זמן לא רק כל היצרנים טענו שזו פשוט טכנולוגיה לא בשלה, הרגולציה (והשוק הסיני ממניעים כלכליים בשל שליטה על מחצבי ליתיום) דחפו את היצרנים לעבר הנעה חשמלית מבוססת סוללות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שכתבת תואם את מה שאני כתבתי. ברכב החשמלי הקל (קורקינטים ואופניים חשמליים) הטכנולוגיה "ניצחה" והובילה (או הכשילה) את הרגולציה. ברכב בגודל מלא הרגולציה מקדמת את הטכנולוגיה.

 

בכל מקרה - אף אחד לא טוען שהתהליך יקרה בין לילה. ברור שמדובר על שנים ארוכות ואף עשורים. התנאים בכל מדינה שונים. העובדה היא שבנורווגיה יש כיום כ-300,000 רכבים חשמליים (במדינה עם 2/3 מספר התושבים שבישראל). אצלנו מדובר בסד"ג של מאות או אלפים בודדים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפריע לי שקוראים לרכב חשמלי קדמה.

גם רכב חשמלי וגם רכב עם מנועי בעירה פנימית הומצאו בסוף המאה ה19. הרכב החשמלי נזנח מהר מאוד כי הוא לא היה יעיל.

מנוע הבנזין פותח במשך 130 שנה, ואילו רק ב20 שנה האחרונות מנסים לפתח את טכנולוגיית ההנעה החשמלית בשל לחץ של השוק והרגולטורים בלבד.

 

יש לרכב החשמלי עוד דרך ארוכה מאוד עד שיגיע לרמת שימושיות במחיר נמוך כמו רכב בנזין, אבל ככל הנראה יאלצו אותנו לעבור לפני שיגיע הזמן.

 

Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk

 

ולפני זה חיסלו את הרכב החשמלי בגלל לחץ הרגולטורים. תסתכל בקישור ששמתי.. עכשיו סופסוף הרגולטורים החלו לפעול לטובת האנשים ולא לטובת אוליגרכים. עד לא מזמן חנקו את הפיתוח של רכבים חשמליים, זה הכל.

 

אין דרך ארוכה, הפריצה תהיה בעשור הקרוב וכנראה במחציתו הראשונה.

 

העובדה היא שבנורווגיה יש כיום כ-300,000 רכבים חשמליים (במדינה עם 2/3 מספר התושבים שבישראל). אצלנו מדובר בסד"ג של מאות או אלפים בודדים.

 

אגב מה השימוש העיקרי שם ברכבים חשמליים? אנשים פרטיים כרכב שני או ציים כלשהם?

עריכה אחרונה על ידי arco1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע. עד כמה שאני מבין זה כולל גם רכבים פרטיים וגם טנדרים\משאיות קלות. מה שמעניין הוא ש-2/3 מהכלים הם חשמליים לגמרי, השאר PHEV.

 

ודרך אגב - אצלנו בשנה שעברה 15% מהמסירות היו רכבים היברידיים. גם מספר מאד לא שכיח. מה שמראה שגם השוק הישראלי ממש לא מפגר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שאם תשווה את המיסוי, הטכנולוגיה הזו, עדיין יקרה מאוד. עם מיסוי שווה אנחנו מדברים על משפחתית ב-260 אלף שקל במקום ב- 140 אלף שקל. זה לא שהטכנולוגיה לא בשלה, זה לא עניין של ייצור המוני, זה פשוט יקר. תאים של ליתיום-יון, בשלב זה לפחות, הגיעו כמעט לקצה וכל מה שהשתנה בשנתיים האחרונות זה רק מעבר לקיבולת גדולה יותר (21700 במקום 18650) שאר השינויים הם בניואנסים בלבד. מה שכן ניתן לשפר לשפר זה את מארז הסוללות, עם בקרה מתקדמת יותר, שילוב של סוגי תאים שונים במארז שיתמכו טוב יותר בהאצה/מהירות נסיעה גבוהה ומערכת קירור טובה יותר.

 

ודרך אגב, זה אחד המקרים בהם הרגולציה היא זו שהקדימה את הטכנולוגיה. עד לפני זמן לא רק כל היצרנים טענו שזו פשוט טכנולוגיה לא בשלה, הרגולציה (והשוק הסיני ממניעים כלכליים בשל שליטה על מחצבי ליתיום) דחפו את היצרנים לעבר הנעה חשמלית מבוססת סוללות.

 

 

יש כבר פיתוחים של סוללות אחרות, בין היתר, בדיוק פורסם שחברת פינרג׳י הישראלית שמתמחה בפיתוח סוללות המבוססות על אלומיניום, אוויר ואבץ, עשתה עיסקה עם ענקית האנרגיה ההודית indian oil בהקמת מפעל לייצור סוללות לרכב.

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3769408,00.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכל'ס על מה בכלל הדיון? פרקטית רכב חשמלי עולה 25,000 ש"ח יותר פלוס היצע הדגמים מוגבל. נניח טעינה מלאה של 300 ק"מ וזה מספיק לשבוע בחשמלי עולה כמה (טעינה ביתית הכי זולה)? 20-30 ש"ח? עכשיו היברידי מקביל זה 30 ק"מ לליטר אז ל-300 שלנו זה 10 ליטר משהו כמו 65 ש"ח? נעגל למעלה יש לנו פער של 40 ש"ח בשבוע, כפול 52 שבועות (יוצא קצת מעל 15 אלף ק"מ בשנה - קצת מתחת לממוצע הישראלי של 17) ועוד פעם נעגל למעלה בחדות יוצא 2,500 ש"ח. אז רק אחרי עשור! אתה יוצא break on even ובדרך לרוב התפשרת על הרכב בגלל היצע לא גדול ואולי הרווחת משהו בטיפולים אבל יש יותר מדי נעלמים לגבי החשמלי ככה שיש מצב שפתאום יהיו לו עלויות החזקה לא קטנות, ירידת שווי וכו'.

 

קודם כל צריכת דלק ממוצעת של רכב היברידי היא כ- 20 ק״מ לליטר במקרה הטוב, תלוי בתוואי הנסיעה ובאופי הנסיעה.

 

נניח שהחסכון של של רכב חשמלי על פני רכב היברידי נשאר בערך 2,500 לשנה בק״מ של 15 אלף ק״מ בשנה.

 

בפעם המי יודע כמה אני צריך לתקן את הטעות הכה נפוצה של אנשים שגורמת להם להחלטות כלכליות לא נכונות ברכישת רכבים:

 

הפער במחיר של 25 אלף ₪ בין רכב חשמלי לבין רכב היברידי במחיר של 140 אלף ₪, לא נעלם ומתאדה, כפי שהרכב החשמלי לא נעלם ומתאדה, אתה הרי מוכר את הרכב החשמלי לאחר איקס שנים ואתה מקבל בעבורו תמורה.

 

באופן גס יש בממוצע ירידת ערך של 10 אחוז ממחיר הרכב כחדש כל שנה.

 

דהיינו בממוצע רכב חשמלי שהמחיר שלו 165 אלף ₪ יפסיד כל שנה 16,500 ₪ וסה״כ למשל בשלוש שנים הוא יפסיד 49,500 ₪.

 

בממוצע רכב היברידי שהמחיר שלו 140 אלף ₪ יפסיד כל שנה 14 אלף ₪ וסה״כ בשלוש שנים הוא יפסיד 42,000 אלף ₪

 

סה״כ בששלוש שנים הרכב החשמלי יפסיד רק 7,500 ₪ יותר מרכב היברידי (ולא 25 אלף ₪!!).

 

וכמה הוא יחסוך בעלויות נסיעה?

 

אמרנו כבר: 2,500 ₪ לשנה וסך של 7,500 ₪ בשלוש שנים.

 

נכון סכום זהה לירידת הערך העודפת שלו.

 

דהיינו ההוצאות של רכב חשמלי ושל רכב היברידי יהיו זהות, לא צריך עשור ולא בטיח כדי להגיע לשיוויון.

 

יש גם דרך פשוטה יותר לחשב את ההבדלים אבל לאנשים קשה להבין אותה משום מה, לחשב ירידת ערך רק על ההפרש בין הרכבים בסך של 25 אלף ₪, ההפרש הרי לא נעלם, כבר אמרנו. 10 אחוז לשנה ירידת ערך על 25 אלף ₪= 2,500 ₪.

 

בפועל דרך אגב בחישוב מדוייק יותר העלויות של רכב חשמלי יהיו אפילו נמוכות יותר מרכב היבירידי שכן:

 

עלות הטעינה של סוללת 40 קילו ואט שמספיקה ל- 300 ק״מ היא רק 21.6 ₪.

 

צריכת דלק ממוצעת בנסיעה משולבת של רכב היברידי היא בערך 18 ק״מ לליטר.

 

מצד שני צריך להוסיף עלויות מימון וביטוח נוספות על סכום ההפרש הנ״ל. סה״כ העלויות יהיו דומות עם נטיה לחסכון עודף ברכב חשמלי.

 

מי שנוסע יותר מ- 15 אלף בשנה כבר יחסוך יותר באופן משמעותי ברכב חשמלי.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ודרך אגב - אצלנו בשנה שעברה 15% מהמסירות היו רכבים היברידיים. גם מספר מאד לא שכיח. מה שמראה שגם השוק הישראלי ממש לא מפגר.

לדעתי זה נתון שיקרי בדיוק כמו הנתונים שהופצו בתקופת בטר פלייס. אני זוכר שבאותה תקופה הופצו נתונים של מאות מסירות וגם אנשים "מתוך" המערכת טענו על מסירות של אלפי רכבים כאשר בפועל אני אישית במהלך אותה שנה לא ראיתי רנו פלואנס אחת על הכביש אבל המפיצים ואנשי שולמם דאגו להפיץ שמועות גם בפורום על אלפי מסירות.

 

אם כמות המסירות בשנה הייתה 15 אחוז אז במקום העבודה שלי או בקרב החברים שלי הייתי כנראה צריך לראות רכב היברדי אחד לפחות כאשר בפועל ראיתי זירו רכבים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מצד שני צריך להוסיף עלויות מימון וביטוח נוספות על סכום ההפרש הנ״ל. סה״כ העלויות יהיו דומות עם נטיה לחסכון עודף ברכב חשמלי.

 

מי שנוסע יותר מ- 15 אלף בשנה כבר יחסוך יותר באופן משמעותי ברכב חשמלי.

1. תוצאות החישובים האלה נכונים לנקודת זמן מסויימת קרי היום. בקרוב כנראה הממשלה תיזום חוקים שיפגעו בכדאיות הרכישה של רכב היברדי/חשמלי כפי שכבר נעשה בעבר.

 

2. כמה עולה החלפת סוללה ? 10K או 20K ?

 

3. כמה עולה החלפת מנוע חשמלי או מנוע ברכב היברדי ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל צריכת דלק ממוצעת של רכב היברידי היא כ- 20 ק״מ לליטר במקרה הטוב, תלוי בתוואי הנסיעה ובאופי הנסיעה... בפעם המי יודע כמה אני צריך לתקן את הטעות הכה נפוצה של אנשים שגורמת להם להחלטות כלכליות לא נכונות ברכישת רכבים:

הפער במחיר של 25 אלף ₪ בין רכב חשמלי לבין רכב היברידי במחיר של 140 אלף ₪, לא נעלם ומתאדה, כפי שהרכב החשמלי לא נעלם ומתאדה, אתה הרי מוכר את הרכב החשמלי לאחר איקס שנים ואתה מקבל בעבורו תמורה.

 

1. הנחתי 1 ל- 30 בהיברידי כי זה מה שאני קורא במודעות היום. אין לי באמת מושג. מודה נוסע על V8 4.6 שעושה 5 ק"מ לליטר.

2. כלכלית אתה צודק בשקלול ירידת ערך, הבעיה היא כזאת והיא קיימת גם אם רבים יתכחשו אליה: השנים האחרונות בגלל הריביות הנמוכות והצפת ההיצע של תוכניות הליסינג, 0 ק"מ, הלוואות בלון וכל סיסמא אחרת של שוק הרכב, פגעו קשות בשוק יד2, ובמשמעות "המחירון". בניגוד לאתר רשות המיסים לגבי עסקאות נדל"ן בפועל שמשם ניתן תיאורטית להצליב מה ביקשו ביד2 ועל מה סגרו דה פקטו, בשוק הרכב אין מידע כזה. אבל התחושה של רבים היא שעסקאות נסגרות הרבה מתחת למחירון, ויש הרבה אמונות ושמועות (חלקן סובייקטיביות ללא אחיזה במציאות) על "זה רכב לא אמין, וזה רכב ככה וככה" שגורמות בסוף להפתעות לרעה כשבאים למכור ביד2. עכשיו, אם אתה מוכר רכב יוקרה שכחדש עלה חצי מיליון מול טויטה פשוטה שכחדשה עלתה 140 אלף - אז זה ברור . אבל הבדל "מינורי" של 25 אלף ש"ח משהו כמו 165 במקום 140? וואלה על זה לא הייתי סומך. כאילו בחישובי דלק/חשמל ירדנו פה לרזולוציה של האם אני חוסך 100 שקל בחודש, קרי אם במכירה שוק יד2 לא יתמחר לי בדיוק את ה-25 אלף אלה יתחיל להוריד אלפיה פה אלפיה שם - זהו כל החשבון קורס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק, מה שהקפיץ את מסירות היברידיות הוא כניסת הקוריאנית לשוק. נירו, יוניק, סונאטה וחברותיהן, ובמקביל הרחבת היצע היברידיות של טויוטה. והמכוניות האלה בהחלט נצפות על הכביש, והרבה. כמובן שמדובר על 15% מהמסירות, אז אחרי שנה על הכביש זה יהיה 1-2% או משהו כזה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה נתון שיקרי בדיוק כמו הנתונים שהופצו בתקופת בטר פלייס. אני זוכר שבאותה תקופה הופצו נתונים של מאות מסירות וגם אנשים "מתוך" המערכת טענו על מסירות של אלפי רכבים כאשר בפועל אני אישית במהלך אותה שנה לא ראיתי רנו פלואנס אחת על הכביש אבל המפיצים ואנשי שולמם דאגו להפיץ שמועות גם בפורום על אלפי מסירות.

 

אם כמות המסירות בשנה הייתה 15 אחוז אז במקום העבודה שלי או בקרב החברים שלי הייתי כנראה צריך לראות רכב היברדי אחד לפחות כאשר בפועל ראיתי זירו רכבים.

 

0 רכבים? הכבישים מפוצצים באיוניקים, נירו, קורולות חדשות, יאריסים ואאוריסים היברידיים.

הסיבה היא כמובן המיסוי הנמוך על רכבים היברידיים מה שהביא את מחירם לאותה רמה של רכבי בנזין מקבילים.

הבעיה היא שהחל מ2020 יתחילו להעלות את המיסוי על ההיברידי וכמות המסירות כנראה תירד באופן דרסטי.

 

רכבים חשמליים כבר בשלים מספיק כדי להחליף את הבנזין והם פתרון מצוין למדינה קטנה כמו ישראל (לרוב המוחלט פה מספיק טווח של 300-400 ק"מ לטעינה, ויש לטסלה גרסאות שמגיעות גם ל500). המדינה צריכה לעודד התקנת תשתיות טעינה(מתחילים להופיע ניצנים בצורת מכרזים להקמת עמדות טעינה), לחייב התקנת עמדות בחניונים ציבוריים, לחייב התקנת עמדות (או לפחות תשתית לעמדות) בבנייני מגורים חדשים ובנייני משרדים חדשים.

הבעיה היא שזה לא מעניין מספיק את מוסדות השלטון שלנו.

כשחברות יפסיקו לשווק רכבי בנזין כבר לא תיהיה לאף אחד ברירה:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשיצרן בגודל של טויוטה עובר לתמהיל שכולל כמעט רק היברידיים מדובר בלחץ על השוק ללכת בכיוונים דומים. אין לי מושג מה עלויות הייצור והשיווק של רכב היברידי בהשוואה לרכב סטנדרטי, אבל יש להניח שעם צבירת הניסיון הפער הולך ומצטמצם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1696 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...