Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אז מה לעשות עם הקוף הזה?


TheNessus
שימו לב! השרשור הזה בן 1742 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מדלג על מה שאנשים כותבים, ואז קורא להם בשמות תואר כי הוא לא קרא את החלק בהם התייחסו ממש לנקודה הזו.

[emoji107]

 

מכיוון שאתה מעיד על עצמך כאיש של דאטא, אני אתן לך דאטא:

1. הלכתי עכשיו אחורה וראיתי שלא עקבתי רק עמוד אחד, פשוט התגובות של יוניסי כל כך ארוכות שזה הרגיש לי כמו יותר.

2. אז כמובן שחזרתי אחורה וקראתי את מה שלא קראתי, וחלק ממה שכן קראתי, קראתי שוב.

3. בטיפשותי, לא הצלחתי למצוא מקומות בהם "התייחסו ממש לנקודה הזו".

4. הנה כמה ציטוטים שכן מצאתי, שמצדיקים את שמות התואר.

 

המעשים שלנו (ולא הperception) הם מה שיקבעו מי אנחנו בפועל

 

זה הרציונל שלך להצדיק התנהגות בריונית, בשביל להתמודד עם הדיסוננס הקוגניטיבי בין העובדה שאתה מתנהג כמו בריון בסיטואציות מסוימות, אבל רואה עצמך נעלה מהם

 

הטקטיקה שאתה מתאר היא ממש איך שמגייסים ילדים בגטו למכור סמים

 

אם כל אחד כאן היה מחפש עימותים עם כל דגנרט שחתך אותו בכביש או עשה לו פרצופי מעליבי, המקום היה נראה אחרת.

 

אם אתה תומך באלימות לא כמוצא אחרון אלא כ"סתם" עוד כלי בסט הכלים הנורמלי שלך, אז אתה לא הפתרון - אתה חלק מהבעיה. תזכור שכשהילדים רואים את אבא מתחמם על איזה טמבל שעשה תנועה או מבט לא במקום - זו ההתנהגות שהם עלולים לחקות.

 

כשאתה לוקח את החוק לידיים אתה הופך לחלק מהבעיה.

 

באמת שלא בקטע רע, אבל זעם בלתי נשלט זה משהו שמטפלים בו.

זה אנשים מסוג מסוים,וגם אם הם באו עד אליך אפשר להרגיע אותם בשניה בלי להתדרדר לאלימות.

 

לכן המלצתי לחבר הפורום

yosini

,

דע כי ילדיך צופים בהתנהגותך במהלך נסיעתך בכביש



ובבוא היום הם עלולים לחקות התנהגות זו.

אז על הפרה קטנה של הרמוניה אתה מכניס הפרה עוד יותר גדולה.

לוגית היא גדלה,עבור 2 הצדדים.

שניהם מפסידים.

 

אתה מחפש תירוצים להצדיק אלימות מיותרת,אף אחד לא קונה את זה.

בכיף,תהיה אלים,כנראה שאנחנו לא ניפגש בנסיבות כאלה,אבל אל תנסה לתת להתנהגות הזו הצדקה הגיונית.

 

 

אתה תיתן לעצמך סיבות לתת לאנשים מכות בכביש

 

 

 

ולסיום - פה כבר כמעט ולא הצלחתי למצוא מה להוריד, כי פחות או יותר הכל או מתנשא או מתחסד. אז רק הדגשתי את החלקים המשובחים במיוחד

 

בפנטזיה שאתה מתאר היית מוותר על חייך ברגע עבור תינוק רנדומי בן שנה - תאמר לי בבקשה, כמה יתומים אימצת עד היום..?

בתיאוריה, אתה מצהיר על עצמך כעל ישות הרמונית נעלה. בפרקטיקה, אתה מחפש ללכת מכות עם אנשים ברחוב שעצבנו אותך.

 

 

שלא תבין אחרת, אני לא חושב שאתה אדם נחות או איזושהי הגדרה של שחור/לבן שקל לך להשתמש בה בשביל להגדיר שבטים. אני לא יודע עליך כלום ולכן לא שופט את האישיות הדמיונית שלך, אלא שופט אך ורק את המקרים שתיארת, מקרים שמציגים אותך באור בעייתי (אדם שנמשך לאלימות, מונע מאגו, מחפש אקשן גם כשאין הצדקה). יש איזשהו פרומיל של תקווה שאתה או אדם אחר שהסכים עם ההצהרות שלך שצריך לתדלק את מעגל האלימות (היי ספייר) יתעכב עוד רגע ויחשוב - האם זו באמת הדרך להתנהג במרחב ציבורי בחברה מתוקנת?

 

הפנטזיות שלך, בהן כולם תוקפים באלימות את מי שמעצבן אותם, הן *בדיוק* אותן פנטזיות של ה״קופים״ שאתה מתאר. הם הרי מממשים את זה בפועל, ואתה מתרעם על כך מחד ומצדד בהם מאידך, צביעות או בורות - זה לא באמת משנה. לערס שעשה לך תנועה מעצבנת גם היה איזשהו טריגר, הוא הרגיש ש״תקפת״ אותו מאיזושהי סיבה מטומטמת והחליט להגיב באלימות, ואתה החלטת שהוא תוקף אותך מהסיבה המטומטמת שלך והחלטת להגיב באלימות. אתם שיקוף אחד של השני, ואתה אפילו העדת על כך בעצמך באחת ההודעות הראשונות כשדיברת על צואה.

 

כמו שאמר ואדים - תואר בהנדסה, פסיכומטרי גבוה ופנטזיות על תינוקות זה לא מה שיגדיר אותך כאדם נעלה. המעשים שלנו, הם אלו שמגדירים אותנו, וכשאנחנו מחנכים את הסביבה שצריך לתקוף אנשים שמעצבנים אותנו - אנחנו מחנכים אותם לתרבות א/ערסית, אם אפשר לקרוא לזה תרבות בכלל. בדמיון שלך אתה מגדיר איזשהו threshold שממנו זה לגיטימי לתקוף בן אדם (מהדוגמאות שלך אנחנו כבר יודעים שתנועה לא נכונה זה תנאי מספיק), לאלו שאתה מכנה ערסים יש את תנאי הסף שלהם, אתם בגדול מממשים את אותו אלגוריתם: תתקוף בשביל ״ללמד״ את השני איזשהו לקח דמיוני, גם אם אין סכנה ממשית.

כל דאלים יגבר.

 

 

 

עכשיו בוא תגיד לי, בעזרת דאטא וציטוטים, איפה במקום אחד אמרת "וואלה, אם הערס/בבון/נחות היה עושה X, הייתי מסכים איתך שצריך להגיב באלימות" או משהו שהוא לא להתנשא על בנאדם בצדקנות אין סוף?

איך אמרת, טול קורה, או ארבע.

 

 

 

רוצה להגיב למה שאמרתי עם דעה? תפאדל. טרחתי והבאתי ציטוטים וכתבתי הרבה מלל. תועיל בטובך לכבד את הצד השני ולענות בעזרת יותר ממשפט אחד ו-100% אד הומינם.

רוצה לנסות לסובב את הדיון ולהוציא אותי הרע ע"י רידוד הטענות ושימוש מדוד באימוג'ים? לא תודה.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו בוא תגיד לי, בעזרת דאטא וציטוטים, איפה במקום אחד אמרת "וואלה, אם הערס/בבון/נחות היה עושה X, הייתי מסכים איתך שצריך להגיב באלימות" או משהו שהוא לא להתנשא על בנאדם בצדקנות אין סוף?

אחד? קח שלושה

 

מהתגובה הראשונה:

...דרך יעילה יותר היא פשוט להמנע מעימות, עד לנק׳ בה זה לא אפשרי או גורר ירידה קריטית בעמדה שלך. בתיאור שסיפקת אין *שום* קשר לעמדת נחיתות ...

מהתגובה השניה, שציטטת בעצמך ואיכשהו עדיין התעלמת מהחלק שמתייחס בדיוק לטענה שלך:

אם אתה תומך באלימות לא כמוצא אחרון אלא כ"סתם" עוד כלי בסט הכלים הנורמלי שלך, אז אתה לא הפתרון - אתה חלק מהבעיה. תזכור שכשהילדים רואים את אבא מתחמם על איזה טמבל שעשה תנועה או מבט לא במקום - זו ההתנהגות שהם עלולים לחקות.

...

מאחת התגובות האחרות, אני מניח שאתה יכול להבין את הסאבטקסט של המודגש:

אתם בגדול מממשים את אותו אלגוריתם: תתקוף בשביל ״ללמד״ את השני איזשהו לקח דמיוני, גם אם אין סכנה ממשית.

אבל למען הסר ספק כי אתה מעיד על עצמך שלא הבנת - כשיש סכנה ממשית אז בהחלט יש מקום להגן על עצמך.

 

אז רשמתי ״מוצא אחרון״ ולא ״כשמישהו תוקף אותך״ - סליחה שזה לא עונה בדיוק לתבנית שהחלטת. אם המוצא האחרון למישהו ש

מגיב בתנועה אלימה של "צא מהאוטו אם אתה גבר"

זה

באמצע הכביש (פקק די עומד) הכנסתי לפארקינג, הרמתי בלם יד, יצאתי מהאוטו ודפקתי לו על המכסה מנוע ואז סימנתי לו "הנה יצאתי, עכשיו צא אתה יא זין". בקיצור כמובן הוא לא העז לצאת, איכשהו טיפס מהר מהר על האי תנועה עקף את הרכב שלי וברח בין כל המכוניות עד לרמזור.

ובפרט

רדפתי אחריו עד לרמזור (איכשהו הגעתי אליו) וסימנתי לו עם היד מהחלון סימנים של "מה קרה, למה אתה לא יוצא?". בקיצור נתן גז בירוק ונעלם...

אז מה כבר אפשר לומר.

 

גם אנשים אחרים כתבו דברים ברוח דומה, ואף אחד לא טען או רמז שכשמישהו תוקף אותך אתה אמור לשכב על הרצפה כמו שבלול ולחכות שהוא יסיים. הטענה היא שיש למצות דרכים אחרות לפני שבוחרים באסקלציה לאלימות פיזית.

 

ואתה עוד מדבר על חוסר כבוד, אד הומינם ורידוד טענות? מה בכלל אד-הומינם בלטעון שדילגת על תגובות? איך אתה משווא בין לצטט תגובה ולומר שהיא מתעלמת מדברים שנכתבו, לבין לקרוא למישהו צבוע מתחסד ושמות תואר אישיים?

 

וזה בקונטקסט הנוכחי בלבד, הרי שנינו יודעים שזו לא הפעם הראשונה. קח את המילה האחרונה, אנחנו סיימנו.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או, ככה אפשר לנהל דיון.

 

לדעתי, כמו שאמרתי, הפעלת אלימות היא לא מוצא אחרון, ולא נוקטים בה רק כשמישהו תוקף אותך. אבל גם לא כשמישהו "עושה לך פרצוף מעליבי". יש המון אפור באמצע, ועל האמצע הזה אני מדבר.

 

אתה טוען שאלימות צריכה להיות מוצא אחרון או לחלופין כשמישהו תוקף אותך, אני טוען (בטקסט הארוך שכתבתי, שציטטת ממנו רק את המשפט הראשון, שבכלל התברר להיות לא נכון) שיש צידוקים אחרים להפעיל אלימות.

 

עכשיו, אנחנו יכולים להתווכח על האם הצידוקים של יוניסי נכונים לדעתנו, או האם חומרת התגובה הגיונית (נניח בהודעה שציטטת - להגיד שהיה מספיק רק לעצור ולצאת מהאוטו, בלי לדפוק לו על המכסה מנוע ולרדוף אחריו) או שיש משהו שהיה מעביר את אותו המסר, בפחות אלימות.

 

וזה בעצם הרעיון - איזה מסר אתה מעביר ואיך אתה מעביר אותו.

גישה אחת אומרת "תעביר מסר לא אלים, תדפדף הלאה" וגישה אחרת אומרת "תעביר מסר תקיף, שאלימות נענית באלימות".

 

אני טוען ש"לדפדף" משרת את האינטרס של הצד האלים, כי אם אתה נכנע לבריונות ולאלימות, זה משדר לאותו בבון שהשיטה הזאת עובדת - "אני אעקוף, אף אחד לא יתעסק איתי". ועוד אני טוען (שוב, בתגובה הארוכה) שבשלב מסוים, גישה כזאת יכולה להביא למצב שמישהו אשכרה נפגע מאותו בבון (באלימות, מה שאתה התייחסת אליו כמוצא אחרון) פיזית כי הוא העיר לו. לכן אני אומר שבמקרים כאלה נכון לכבות את האש הזאת ולהוריד לבבונים את הרצון לנקוט בביריונות, ויפה שעה אחת קודם - כמו עונש לילד קטן.

 

הרי כל מעשה של כל אדם מתחיל בחישוב (גם אם לא מודע) של סיכוי/סיכון - אם הבבון יודע שאין לו מה להפסיד מהתנהגות בריונית (הרי כולם פשוט מתעלמים ממנו וממשיכים), אז למה שהוא לא יעשה את זה? הוא לא חותך אותך כדי להדליק אותך ללכת איתו מכות, הוא חותך אותך כדי לעקוף אותך ואת כל הפקק (סתם דוגמה). אם נתת לו להיכנס, הוא השיג את שלו. אם כולם יתנו לו להיכנס, לא יהיה לו בתחשיב את פרמטר הסיכון, אז הוא תמיד ימשיך לעשות את זה.

 

אגב, מה שהכי מציק לי - זה שכולם מסכימים בפה אחד עם זה שבריונות היא לא סבבה בכלל, ושהמשטרה צריכה לטפל בזה. וכולם מסכימים פה אחד עם זה שהמשטרה לא באמת עושה עם זה משהו. אז כשמישהו בא ואומר שהוא מוכן לקחת על עצמו את הסיכון הפיזי להיפגע - כשאני מניח שהוא יודע את ההשלכות - כדי להניא אנשים מלהתנהג בבריונות, באים אנשים וקוראים לו בבון? את זה אני לא מצליח להבין.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי זה תפקיד השלטון באופן בלעדי.

אם שוטר יראה אותך מכניס למישהו מכות כאקט חינוכי הוא לא יגיד "איזה אזרח טוב SPIRE,עושה את העבודה שלי".

רוב הסיכויים ששניכם תמצאו את עצמכם במעצר.

 

בדיוק כמו שאתה לא משאיר את המרצדס שלי על בלוקים ומוכר את הג'אנטים בשביל למסור את הכסף לעניים.

למרות שלדעתך זה אולי הדבר הצודק לעשות.

 

זה תפקיד המדינה לחלק משאבים ולאכוף עבירות.

היא לא עושה את זה טוב?אתה מוזמן להתגייס למשטרה ולתרום את חלקך לחברה בצורה חוקית.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא קראתי ליוניסי בשמות גנאי כלשהם, אבל אחרי קריאת הציטוטים ש oryo הביא, אתה באמת לא מבין למה קראו לו כך? לפרוק מהרכב ולדפוק על מכסה מנוע של מישהו שעשה לך פרצוף או חתך אותך נראה לך לגיטימי?

מה שבטוח, גבורה או הקרבה למען הסביבה אין שם.

אני עושה מה שאני יכול למנוע בריונות בגבול הסביר, אם לדוגמא מישהו יעקוף תור וינסה להשתלב בכוח לנתיב אני אשתדל לא "לפרגן" לו ולהיכנס, בטח שלא אסע אחריו ואחתוך אותו כנקמה.

ולאותו אחד שכתב "מה כפת לו הוא כבר מת" מאחל לך לא לראות משפחה צעירה שקולה, מצד שני אולי תבין איזה הערה טיפשית כתבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי זה תפקיד השלטון באופן בלעדי.

אם שוטר יראה אותך מכניס למישהו מכות כאקט חינוכי הוא לא יגיד "איזה אזרח טוב SPIRE,עושה את העבודה שלי".

רוב הסיכויים ששניכם תמצאו את עצמכם במעצר.

 

נכון מאוד. אבל השלטון לא עושה את זה. ובילוי לילה במעצר הוא אחת הסיבות שאני לא "מחנך" אנשים (אין לזה בכלל ום קשר אפילו קצת לזה שאני עלול להישבר לחצי אם מישהו נושם לא טוב לכיווני). אבל אם אני אראה מישהו נחתך בברוטליות ע"י מישהו אחר שמנסה להידחף לפקק, וההוא שנחתך יוצא עליו - אני לא ארגיש שנעשה כאן איזה אי-צדק או ארחם על ההוא שניסה להידחף, או אפילו אחשוב שההוא שניסו לעקוף הוא לא בסדר. וואלה, הגיע לו.

 

בדיוק כמו שאתה לא משאיר את המרצדס שלי על בלוקים ומוכר את הג'אנטים בשביל למסור את הכסף לעניים.

למרות שלדעתך זה אולי הדבר הצודק לעשות.

 

אני לא משאיר את המרצדס שלך על בלוקים כי לא אתה זה שלקחת לעניים את הכסף. לכן האנלוגיה הזאת לא תופסת.

זה תפקיד המדינה לחלק משאבים ולאכוף עבירות.

היא לא עושה את זה טוב?אתה מוזמן להתגייס למשטרה ולתרום את חלקך לחברה בצורה חוקית.

 

מסכים שאין ספק שעדיף אילו זה הכל היה נעשה במסגרת החוק. אבל, כמו שכבר אמרנו - זה לא קורה.

 

באדום

 

אני לא קראתי ליוניסי בשמות גנאי כלשהם, אבל אחרי קריאת הציטוטים ש oryo הביא, אתה באמת לא מבין למה קראו לו כך? לפרוק מהרכב ולדפוק על מכסה מנוע של מישהו שעשה לך פרצוף או חתך אותך נראה לך לגיטימי?

מה שבטוח, גבורה או הקרבה למען הסביבה אין שם.

 

אולי לא באותו רגע, אבל יכול להיות שבראיה לטווח ארוך, אותו אחד שעשה לו פרצוף או חתך אותו, לא יעשה את זה שוב כי הוא יפחד שהוא עלול ליפול על יוניסי אחר. סוג של מאזן אימה בין ערסים "טובים" לערסים "רעים". אני אגב מסכים שיכול להיות שהיה אפשר לפתור את זה עם תגובה פחות אקוטית, אבל לא "להבליג" לגמרי.

אני עושה מה שאני יכול למנוע בריונות בגבול הסביר, אם לדוגמא מישהו יעקוף תור וינסה להשתלב בכוח לנתיב אני אשתדל לא "לפרגן" לו ולהיכנס, בטח שלא אסע אחריו ואחתוך אותו כנקמה.

 

בסדר גמור, זה גבול הסביר שלך (וגם שלי, למען הסר ספק). של מישהו הוא יותר... איך אני אגיד את זה... אקטיבי.

ולאותו אחד שכתב "מה כפת לו הוא כבר מת" מאחל לך לא לראות משפחה צעירה שקולה, מצד שני אולי תבין איזה הערה טיפשית כתבה.

 

עם זה אני מסכים ב-1200%.

 

בכחול.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האנלוגיה הייתה דוגמה ללקיחת החוק לידיים במסווה של צדק.

 

אם אני אראה 2 אנשים חותכים אחד את השני בברוטאליות אני אשמור מרחק ואם יש אופציה אעקוף דרך רחוב אחר.

אם אני אראה אותם מפוצצים אחד את השני מכות?שיהיה להם לבריאות,מתעלם.

לא כל קונפליקט בעולם מתפקידי לפתור ולהסדיר.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קראתי את כל השרשור אך רפרפתי בו... אני רק אספר סיפור קטן שקרה לחברה של אמי מהעבודה...

יום אחד היא נסעה באזור אשקלון וכנראה עשתה משהו שעצבן איזה בבון. לא בקי בפרטים אבל מכיוון שמדובר באשה מבוגרת, משכילה, ומתורבתת אני מניח שהיא לא עשתה שום דבר חריג במיוחד... אולי לא נתנה לו להדחף או חתכה אותו בטעות... משהו בסגנון. בכל מקרה, הבבון עקף אותה בהמשך וחסם לה את הדרך. יצא מהאוטו ולרוע מזלה החלון שלה היה פתוח. הבבון נתן לה אגרוף, תפס לה את היד (שאיתה כנראה ניסתה להתגונן) ועיקם ושבר לה אותה קשות מחוץ לאוטו. היד לא חזרה לתפקוד מלא מאז.

עכשיו תחשבו מה אם זו הייתה אמא שלכם, בת הזוג שלכם, או כל אדם קרוב ללבכם...

 

(1)לא יודע אם במידה ואותו בבון היה נופל קודם לכן על אחד כמו יוניסי, זה היה מונע את המקרה הזה. מקווה שכן.

מקווה גם שיוניסי אכן מוציא את השד רק על מישהו שיוצא מהאוטו או לפחות (2)קורא לו לצאת מהאוטו. מבחינתי זה סימן לערס שמגיע לו לחטוף. הלוואי והמשטרה היתה נותנת מענה, אבל המציאות מראה אחרת.

בהחלט חושב שהפעולות שלו מסוכנות, ולא הייתי ממליץ לו או עושה אותן בעצמי... (3)אך מה איכפת לי - הוא זה שלוקח את הסיכון - לא אני. מבחינתי אני מודה לו, כמו שאני מודה לחייל שלוקח על עצמו סיכון בשביל הביטחון של השאר.

קודם כל, רפואה שלמה לחברה של אמא. סיפור מחריד. אין לי מושג מה עובר בראש של מי שמסוגל לעשות דבר כזה. מאחל לו דברים שעדיף לא לכתוב.

 

1. אני לא חושב שמי שעונה לפרופיל של ״מרביץ לאישה מבוגרת״ היה חושב פעמיים כי הלך מכות עם גבר בעבר, אדרבא, ניתן לטעון שהתסכול שלו מהסיטואציה יהווה טריגר להפעלת אלימות על חלשים ממנו כי הוא יודע ששם בוודאות לא יהיה מחיר לשלם. כמו ילד שהרביצו לו בבית, ואז הוא בוחר להרביץ לחלשים ממנו בבית הספר.

 

2 + 3. אנסה להסביר למה, אולי, צריך להיות אכפת לך: כולנו (כולל אני, וציינתי זאת כמה פעמים) יוצאים מנק׳ הנחה שיוניסי בחור טוב עם כוונות טובות - אבל גם לבחורים טובים יכול להיות באג בשיקול הדעת. קצר בתקשורת יכול להוביל לכך שמישהו מפרש לא נכון תנועת ידיים, ואז יוצא מהרכב ומאיים במכות על הנהג. הנהג הזה יכול להיות אבא / אח / אחיין / חבר שלך, טעויות בזיהוי וקצרים בתקשורת קורות כל הזמן, וכשאנחנו כחברה תומכים באסקלציה שלא לצורך אנחנו מזמינים את המקרה הבא. אין ולא תהיה הצדקה לצאת מהאוטו ולאיים במכות על מישהו שעשה לך תנועה מתריסה.

 

הרי גם לנהג מהתמונה בתחילת השרשור יש איזה הסבר דמיקולו למעשים שלו, פשוט אותו אנחנו לא מכירים אישית אז קל לנו לקרוא לו בבון. ייתכן שהוא היה מגיב כאן עם איזה הסבר סטייל ״ניסיתי להשתלב בנימוס כי פספסתי את הפניה, הבחור ממש נצמד לרכב מלפנים, וכשביקשתי ממנו יפה הוא הסתכל לי בעיניים בקטע של ׳תעשה תאונה מצידי שיישרף לך הרכב אתה לא תכנס לפני׳, שאני אשרף? אני אראה לו מי יישרף״. לכולם יש נרטיב, ושוב, המעשים הם מה שיקבעו ולא ההצדקה העצמית שלנו.

שים לב שהן הנהג האלמוני והן יוניסי ביצעו בפועל את אותה הפעולה +/-, רק שיוניסי סיפק הסבר ששכנע את חלק מהמשתמשים שזה היה מוצדק לצאת מהרכב ולרדוף אחרי איזה טמבל, ואת הנהג האלמוני לא שמענו. אגב, רוב הסיכויים שפות״ש אכן ביצע איזושהי פעולה שהטריגה את הטמבל שקפץ עליו, נו ו...? זה עושה את זה למוצדק?

 

תבוא ותגיד לי שאני מקשקש, מדבר גבוהה גבוהה על דברים שלא קורים בפועל - אבל הרי זה קורה ועוד איך, ויש דוגמאות בפועל לאנשים שמתו בגלל שנפשות טובות עם כוונות טובות טעו בזיהוי ובחרו לצפצף על החוקים ולנכס לעצמם סמכות שיפוטית, והובילו לאובדן חיים מיותר.

 

מי שתומך היום באנשים שבוחרים להפעיל אלימות על אנשים אחרים שלא איימו עליהם (קונקרטית, לא מדבר על אגו), עלול למצוא את עצמו בסיטואציה כזו בעתיד, מול איזה ויג׳לנטי שממש בטוח שחזקה עליו לדפוק לך על שמשת הרכב כי וואלה עשית תנועה לא במקום.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רובם המוחלט של האנשים שחותכים בפקקים וצופרים וטסים על מדרכה על קורקינט הם אנשים נורמטיבים. לא ערסים במובן הצר של ״עבריינים עם תיק במשטרה״.

זה מה שהופך את זה לכל כך מבאס או מפחיד או בלתי אפשרי להלחם בו. אפשר לכתוב על זה המון ספרים ומחקרים סוציולוגים ואנתרופולגים, ולי תמיד יהיה מה להגיד על זה, אבל זה לא משנה, כי זה given.

 

עכשיו, השאלה היא, איך צריך להגיב.

 

אני אישית משתדל להכריח את עצמי לוותר. אבל לא בגלל שיכול להיות שבעצם גם אני ערס, אלא רק בגלל שיש לי מה להפסיד. זה הכל. כל הגישה של ״וותר לו כי אחרת אתה נהייה כמוהו״ נחמדה עקרונית. אבל החיים של רובינו לא באמת מתנהלים ככה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

זה פחות "וותר לו כי אתה נהייה כמוהו" ויותר "חבל על הזמן והמאמץ שלי".

ב90% מהמקרים האלה כל דבר שתעשה רק יאריך את הסיטואציה המעצבנת.

נתת לו להתשלב? אתה נוסע, הוא נוסע, פתרת את הבעיה הכי מהר שאפשר.

לא נתת והצלחת לעבור אותו? דפקת את זה שאחריך או את האנשים שהוא חוסם להם את הנתיב + יצרת פוטנציאל לאינטרקציה עם הקופיף ברמזור הבא.

לא נתת ולא הצלחת לעבור אותו? תאונה. עכשיו אתה מאלץ את עצמך לתקשר עם הפפואס הזה כי רצית לחנך אותו.

בפועל מה שקורה זה שהיקום מחנך אותך שלא כדאי להתעסק בקקי.

אם לא למדת את זה מניסיון של אחרים, בסוף תלמד בעצמך.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון, הדבר שהכי מחרפן את כל הפפואסים והבבואינים, זה כשמגיבים אליהם באדישות.

 

היה לי מקרה שנאלצתי לחתוך אחד, כהאיץ ולא נתן לי להשלים עקיפה בכביש דו סטרי (זה היה או זה, או תאונה חזיתית עם משאית), ואז עצר לידי ברמזור, והתחיל לצרוח עליי מהחלון, וכשאפילו לא התייחסתי אליו, רק כשיצאתי מהרמזור, קלטתי בזווית העין פרצוף אדום בגודל של השמשה הקדמית, שמשפריץ ריר על השמשה.

 

איכשהו עליי הם לא יוצאים מהאוטו. אולי אני לא מתנהג בדרך כלל בצורה שמטריגה אותם, או עצם היותי בחור גדול עם חזות מזרח אירופאית ומבט אדיש ולא ממצמץ (תופעת לוואי של תרופה שאני לוקח).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי הולך להתלונן. לא יעשו עם זה כלום? לפחות את שלי עשיתי.

לא להתלונן זה להכשיל את המערכת. תן לה הזדמנות.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מסכים איתך. יש לי בערך 1000 דרכים להוכיח שאני מה"חבר'ה הטובים" - חושב שחשפתי פה מספיק פרטים על עצמי, הרבה יותר ממה שהרוב נוטים לחשוף בפורום. אם זה לא מספיק, אז אני אסביר את זה מהר. אם תשאל אותי מה הערך הכי נעלה בחיים האלה (אני אדם דתי, אמנם לייט עם כיפה סרוגה אבל עדיין), התשובה שלי תהיה אחת:

הרמוניה

 

באנו לעולם הזה עירומים וחסרי דעת וככה גם נצא ממנו. לכן הדבר היחיד שאנחנו יכולים לתרום פה (אם יתמזל מזלך, או שלא, ועשית משהו ממש חשוב, או ממש רע, יזכרו אותך לדורי דורות אבל בוא רגע נעזוב את זה) זו הרמוניה עם שאר בני האדם. ויש רעיון למבחן מאוד פשוט (וקיצוני) כדי לבדוק אם אדם כלשהו הוא הרמוני:

נניח ויש תינוק בן שנה רנדומלי לחלוטין (אין לך שום מידע על מוצאו או על העתיד), שצריך להציל אותו, ובוודאות זה או הוא או אתה. היית מציל או לא? התשובה שלי היא "כן" בלי למצמץ אפילו. ברור לחלוטין שבהסתכלות גלובלית, הרמונית ונטולת רגשות לחלוטין, תינוק בן שנה עדיף עלי, יצור בחצי החיים שלו, לכן הייתי מסכים לכך לחלוטין. עכשיו, מבטיח לך במיליון אחוז, שקוף ממוצע בכביש לא יסכים עם הדעה שלי בענין, והרמוניה עם שאר בני האנוש היא לא הערך החשוב לו ביותר (גם אם הוא יגיד את זה ברגע של התגלות נדירה, צריך לעשות ולא רק לדבר ושם הוא ייפול).

 

חוץ מזה יש עוד מיליון דרכים נוספות, תתחיל לחשוב יצירתי. אני הייתי לוקח את העולם התיאורטי של Mad max בתור ניסוי מגניב לבדוק אופי, אם זה היה אפשרי כמובן. פתאום הייתי מגלה שחלק לא קטן מה"נאורים" יהפכו לחיות אדם בהזדמנות הראשונה שנהיה קצת קשה... כל שכן יצורים נחותים שביומיום הינם חיות אדם.

 

 

 

תרצה או לא תרצה, תרבות נחותה (ואני מתעקש לכנות אותה כך, כי זה מה שמגדיר טרוריסט\מניאק\רוצח\אנס\ערס כשהוא מתנהג ככה) מנצלת את הפאסיביות של התרבות הנאורה כדי לפגוע בה. תסכים או לא, הגנה אקטיבית גורמת לצד התוקף להבין שלא כדאי לו להתעסק ולעבור לקורבן אחר. אם כולם היו אקטיביים, לתוקפנים לא היה איך לפגוע, זה הגיון פשוט. אם כולם פאסיביים, הם מעודדים תוקפנות יתר כי כולם מוותרים להם אז למה שיפסיקו?

 

אז נכון אני לא מנסה לחנך, אבל אני כן שומר על הטריטוריה שלי, בקנאות. אני לא מוכן לסבול את הפחד\טראומה\הרגל שאנחנו צריכים להתקפל כי אנחנו נאורים, לא! שהם יתקפלו! שמי שמנסה בכוח לחתוך אותי, ולהתנהג באלימות, יבין שזה לא היום שלו, זה הכל. מאוד פשוט. לא רואה איפה הבעיה בזה.

 

 

 

שמעת אותי מהדר את באר-שבע?? להפך אם לא הבנת! איך שאני יוצא מהרחוב ההולנדי שלי, יש סבירות גבוהה לבן מיעוטים על הכביש, יש סיכוי פה ושם לתפוס איזה בבון ערס על הכביש.

 

בקשר לארה"ב ואירופה - כנראה אתה לא יודע, אירופה זאת יבשת בהתאבדות (ילודה נמוכה באופן קיצוני עד שבחלק מהמדינות מבטיחים מענקים למי שיעשה יותר ילדים). האירופים הנוצרים הולכים ומתמעטים והפליטים והמהגרים הולכים ומתרבים. בהסתכלות ל Limit באינסוף, מה לדעתך יקרה עוד נניח 100 שנה?

 

חוץ מזה, אייטם בחדשות? באמת? שמע משהו:

אחרי ירי הטילים האחרון לדרום לפני חודש וחצי בערך שהתרחש ממש אחרי הבחירות בישראל (רוב האוכלוסיה בדרום מצביעה ימין), התגובות בכל אתרי החדשות היו בסגנון:

"בחרתם ביבי בדרום? יופי! אז עכשיו אל תבקשו שנגלה אליכם סימפטיה, תאכלו את הטילים שאתם חוטפים ותשתקו"

 

כתבים מסויימים בעיתון התחילו כבר לעשות חישובים של מי משלם יותר לקופת המדינה, ולמה בעצם לתושבי המרכז עדיף שהמדינה תתחלק לכמה מדינות כשהמרכז יישאר עשיר ויחיה טוב ושאר האזורים יירדו דרסטית מבחינת רמת החיים.

 

ואותה כתבה בדיוק נכתבה בארה"ב לגבי המדינות האמריקאיות - למה יש סיכוי לא רע שתגיע נקודת זמן שבה קליפורניה העשירה תגיע למסקנה שהיא לא צריכה לממן את לואיזיאנה ותבקש להפרד מארה"ב ולהיות מדינה עצמאית (ועשירה מאוד כמובן ללא הצורך לממן את העניים), ואז בעקבותיה יבואו עוד מדינות...

 

אם אתה חושב אימפריות לא יכולות לקרוס, חשבו כמוך בדיוק גם ביוון וגם ברומא. אימפריות קורסות מבפנים ולאט, כשהנאורות מביאה את האדם העשיר והשבע לרחם מצד אחד על התרבות הנחותה (שהרי הם חלשים ומסכנים וסובלים ותריך לגלות אליהם אמפתיה), ולתעב מצד שני את אחיו שמעיזים כביכול לשבור את "כללי הנאורות".

 

 

 

הלוואי שהייתה אכיפה כמו שצריך שהייתה מטפלת בבריונות, אבל אין, לפחות לא כאן. אכיפה נגד בריונות זה לשים סייגים, גדרות, לטפל אגרסיבית בבריונות כביש, או במישהו שמשדר בריונות, יש דרכים לעשות את זה אם רוצים, הבעיה שכנראה כאן לפחות, לא רוצים מספיק.

 

תשמע, פה כבר נכנסת לסטיגמות מנותקות מהמציאות.

 

לך תסתכל על לןףוחמים בצהל. הלוחמים הטובים והמסורים ביותר, אלה שמקריבים את חייהם כדי שהתינוק בעוטף יחייה, הם מה שאתה מגדיר "ערסים" ו"נחותים".

 

שום ערס (או חרדי/דתי/בן מיעוטים) לא פחות טוב ממני רק בגלל שהוא מתנהג שונה ממני. אני גם לא יותר טוב מפועל הניקיון שלי או מכל אדם איר בגלל שאני משכיל יותר/רגוע יותר/לא מתעצבן/בעל כרס גדולה יותר תפסיק לתייג אנשים כנחותים בגלל שהם וילי מתנסחים ימגיבים שונה ממך (ולפי התיאורים שלך הם לא. זה שאתה משכיל ואיש היי טק לא עושה אותך ייתר טוב מהאנאלפאבית שמנקה את השירותים בשוק. שניכם בני אדם).לא עושה אותם נחותים.

 

אם מערכת האכיפה לא מתפקדת תילחם שהיא תתפקד, תתנדב למשטרת התנועה ותיתן דוחות או למשמר האזרחי ותעצור אנשים. עד אז אתה סתם מליציה אלימה של איש אחד שמינה את עצמו להיות החוק.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

מסכים לחלוטין, יש דרכים הרבה יותר חיוביות ויעילות להשפיע על הסביבה מאשר עימותים בכביש, שגם כאשר הם מסתיימים כל צד בטוח שהוא צודק ולא באמת יצא מזה משהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה חושב אימפריות לא יכולות לקרוס, חשבו כמוך בדיוק גם ביוון וגם ברומא. אימפריות קורסות מבפנים ולאט, כשהנאורות מביאה את האדם העשיר והשבע לרחם מצד אחד על התרבות הנחותה (שהרי הם חלשים ומסכנים וסובלים ותריך לגלות אליהם אמפתיה), ולתעב מצד שני את אחיו שמעיזים כביכול לשבור את "כללי הנאורות".

אימפריות קורסות ממיליון סיבות, כמו חוסר יכולת ביורוקרטית לשלוט בשטחי ארץ גדולים, העדר מכנה משותף בין אנשים ועוד מיליון ואחד דברים.

לך תסתכל על לןףוחמים בצהל. הלוחמים הטובים והמסורים ביותר, אלה שמקריבים את חייהם כדי שהתינוק בעוטף יחייה, הם מה שאתה מגדיר "ערסים" ו"נחותים".

במהלך מלחמת העולם השניה היו בארה"ב פוסטרים עם כיתובים כמו "When you ride alone, you ride with hitler".

מה שכ"כ פרדוקסלי במציאות הנכונה שאתה מתאר, הוא זה שבישראל בן אדם יכול להיות הפטריוט הכי גדול בעולם בקונטקסט הבטחוני, והחרא הכי גדול לסביבה שלו בכל קונטקסט אחר. אולי הפתרון לזה יגיע עם שלטים ברמה של "כשאתה נדחף בפקק, אתה עוזר לחמאס"?

 

ולגבי השאר: אני אישית לא רוצה להתנדב במשטרה ולא להיות בטמן. אנחנו משלמים מיסים בשביל זה. אבל מימלא אני לא באמת חושב שאכיפה יכולה לייצר סולידריות חברתית, איפה שזו לא באמת קיימת.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1742 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...