Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

  • תגובות 2.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

קראתי את כל השרשור, היה די מרתק ומכעיס כאחד, אני מנסה לחשוב על היצרן שכל פעם נופל עם ספק אחר, למרות זאת אני חושב לקנות פיג'ו 2008, כרכב שני לנסיעות עירוניות בעיקר, מה לדעתכם עדיף לקנות את מודל 2015 עם מנוע 1600 וגיר AL4 הידוע לשימצה, או להוסיף עוד 15000 שקל ולקנות את המנוע 1200 טורבו עם הרצועה הטבולה ? נראה לי שעלות התחזוקה ברכב בלי הטורבו תהיה פחותה מאחר ומבוסס על טכנולוגיה ישנה יותר שלא תחייב מוסכים מורשים וריקולים למינהם.

עריכה אחרונה על ידי FixTrics
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין מה הכעס? בחייאת. היגיון בריא איזו רצועה מחזיקה 10 שנים? זה גימיק של היצרן כדי למשוך לקוחות.

אז מגיע לו שישלם על זה. 

אבל מפה ועד לוותר על הרכב בגלל משהו שיכול להימנע ע"י תחזוקה מונעת? 

ל- 1600 לא הייתי מתקרב. מנוע וגיר ידועים לשמצה. פה לפחות אתה יכול להגדיל ראש ולהקדים תרופה למכה. 

אגב, בפולו של ההורים שלי בת 14, אנחנו מחליפים טיימינג כל 3 שנים למרות שהרכב בקושי נוסע. ככה שומרים על רכב לאורך זמן, בלי לחסוך.

אז כאן במקרה של ה 1200 טורבו, תחליף כל 4 שנים, לא יקרה שומדבר אם מתחזקים כמו שצריך.

אין יצרן, כולל מיפאן או הקוריאניות שכל עמישראל משתחווה להן ערב בוקר וצהריים שאין לו תקלות. פה לפחות מטפלים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, FixTrics כתב:

קראתי את כל השרשור, היה די מרתק ומכעיס כאחד, אני מנסה לחשוב על היצרן שכל פעם נופל עם ספק אחר, למרות זאת אני חושב לקנות פיג'ו 2008, כרכב שני לנסיעות עירוניות בעיקר, מה לדעתכם עדיף לקנות את מודל 2015 עם מנוע 1600 וגיר AL4 הידוע לשימצה, או להוסיף עוד 15000 שקל ולקנות את המנוע 1200 טורבו עם הרצועה הטבולה ? נראה לי שעלות התחזוקה ברכב בלי הטורבו תהיה פחותה מאחר ומבוסס על טכנולוגיה ישנה יותר שלא תחייב מוסכים מורשים וריקולים למינהם.

לך אל 1.2 ה 1.6 EP6 הוא גם בעייתי וגם הגיר לא משהו  , תקח 1.2 הוא הרבה יותר חסחוני לעומת ה1.6 , תחליף את טיימינג , תקפיד על טיפולים בזמן ותהנה 

לפני 2 דקות, itamarg כתב:

אני לא מבין מה הכעס? בחייאת. היגיון בריא איזו רצועה מחזיקה 10 שנים? זה גימיק של היצרן כדי למשוך לקוחות.

אז מגיע לו שישלם על זה. 

אבל מפה ועד לוותר על הרכב בגלל משהו שיכול להימנע ע"י תחזוקה מונעת? 

ל- 1600 לא הייתי מתקרב. מנוע וגיר ידועים לשמצה. פה לפחות אתה יכול להגדיל ראש ולהקדים תרופה למכה. 

אגב, בפולו של ההורים שלי בת 14, אנחנו מחליפים טיימינג כל 3 שנים למרות שהרכב בקושי נוסע. ככה שומרים על רכב לאורך זמן, בלי לחסוך.

אז כאן במקרה של ה 1200 טורבו, תחליף כל 4 שנים, לא יקרה שומדבר אם מתחזקים כמו שצריך.

אין יצרן, כולל מיפאן או הקוריאניות שכל עמישראל משתחווה להן ערב בוקר וצהריים שאין לו תקלות. פה לפחות מטפלים...

100%

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, itamarg כתב:

 

הכעס הוא על כך שאנשים קונים רכב חדיש, נוסעים איתו  שנתיים שלוש, אולי מגיעים ל 70000 קמ ונתקלים בבעיות יקרות מאוד שלא אמורות להיות ברכב חדיש, היבואן והיצרן מגלגלים עיניים והלקוחות נדחפים להשתמש בשירותים של מוסכים שמכירים את הרכב יותר טוב מהיבואן וגם מסתבר יותר שירותיים, ורק אחרי תביעות מבינים שיש פה באמת בעייה סדרתית,  שלא תבין לא נכון , אני מחזיק בשנים האחרונות רק רכבים צרפתיים בגלל שיקולים של עלות תועלת ונוחות ועברו אצלי כמה רנו סניקים וגם סיטרואן c4, הסניקים היו יחסית אמינים ה C4 פחות, פה יש בבירור תקלה בתכנון ובייצור של הרצועה הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חושב שאצל קוריאניות הכל טוב? אצל יפאניות? ספר על האמינות היפאנית לבעלי ניסן ג'וק ובעלי ניסן קשקאי שעכשיו רבים עם היבואן שיכיר בהם בבעיות בגירים שמתקלקלים מאוד מאוד מוקדם....או לבעלי יונדאי עם בעיות בלתי פוסקות במערכת ההיגוי....חבר עם יונדאי אלנטרה 2014 מטופלת בקפידה עם 40 אלף ק"מ החליף כבר כמה פעמים רכיבים במערכת ההיגוי...

והדוגמאות עוד רבות. 

 

עריכה אחרונה על ידי itamarg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.1.2021 בשעה 10:42, FixTrics כתב:

קראתי את כל השרשור, היה די מרתק ומכעיס כאחד, אני מנסה לחשוב על היצרן שכל פעם נופל עם ספק אחר, למרות זאת אני חושב לקנות פיג'ו 2008, כרכב שני לנסיעות עירוניות בעיקר, מה לדעתכם עדיף לקנות את מודל 2015 עם מנוע 1600 וגיר AL4 הידוע לשימצה, או להוסיף עוד 15000 שקל ולקנות את המנוע 1200 טורבו עם הרצועה הטבולה ? נראה לי שעלות התחזוקה ברכב בלי הטורבו תהיה פחותה מאחר ומבוסס על טכנולוגיה ישנה יותר שלא תחייב מוסכים מורשים וריקולים למינהם.

בלי לחשוב פעמים ה1200 טורבו יהיה עדיף, גם מבחינת הגיר וגם מבחינת המנוע, במקסימום תעשה החלפת רצועה יזומה.

עד כמה שזכור לי הגיר AL4 ממש ממש לא מוצלח והמנוע 1600 בגרסה הזאת עוד לא הכי מוצלח, אם כבר 1600 תחפש את ה165 או 208 כס, ולא ה120

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני חושב שה AL4 היה גיר אוטומטי פלנטרי מוצלח..

פעם אחת אחרי 120,000 החליפו לי שסתומים וברגים (וגם שמן על הדרך).

חוצמזה נהנתי ממנו.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.1.2021 בשעה 10:42, FixTrics כתב:

אני חושב לקנות פיג'ו 2008, כרכב שני לנסיעות עירוניות בעיקר,

 

לשימוש הזה הייתי ממליץ דווקא על הגרסה הישנה - בשנתון האחרון שלו, המנוע כבר לא סובל מבעיית שרשרת התזמון והוא מנוע עם הזרקה עקיפה שעדיף בשימוש הזה. הגיר נטול מחלות ילדות ולמרות שהוא עדיין "עדין" יחסית, עלות הטיפול בו זולה מאד. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

שימו לב,

הרכב הנ"ל הגיע אלינו ישר ממוסך מורשה שביצע את הריקול וקבע שאין צורך להחליף רצועת תזמון.

התמונות מדברות בעד עצמן.

WhatsApp Image 2021-01-20 at 13.04.41.jpeg

55e2c780-419e-4096-9929-4b27a29a3891.jpg

60d4f44c-9710-4fa8-9a06-a08aa6d155ac.jpg

WhatsApp Image 2021-01-20 at 13.04.40.jpeg

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 25.12.2020 בשעה 15:48, oriu כתב:

יש להם כלי ייעודי בדיוק לזה. ראיתי איך בודקים, פשוט להפליא.

בדיוק כך.

 

אז אני מבין שהכלי הזה לא ממש מדוייק?

 

לאור ההודעה האחרונה של @אורן שירותי רכב

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי, אם רואים רצועה מהסוג הישן, אין מה לחשוב, פשוט להחליף אותה ולנקות את המערכת.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, אורן שרותי רכב כתב:

שימו לב,

הרכב הנ"ל הגיע אלינו ישר ממוסך מורשה שביצע את הריקול וקבע שאין צורך להחליף רצועת תזמון.

התמונות מדברות בעד עצמן.

WhatsApp Image 2021-01-20 at 13.04.41.jpeg

55e2c780-419e-4096-9929-4b27a29a3891.jpg

60d4f44c-9710-4fa8-9a06-a08aa6d155ac.jpg

WhatsApp Image 2021-01-20 at 13.04.40.jpeg

יפה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
 
אז אני מבין שהכלי הזה לא ממש מדוייק?
 
לאור ההודעה האחרונה של @אורן שירותי רכב
הכלי הזה הוא אינדיקטור לדבר אחד בלבד:
רוחב הרצועה ברגע הבדיקה.
ברגע שהרוחב גדול ממידת הכלי, סימן שהרצועה כבר התחילה להתרחב כתוצאה מההתפוררות. כלומר - יש כאן תהליך, שהמכשיר הזה אמור לזהות אחרי שהתחיל.

מה שאורן שלח מוכיח שמי שמגדיל ראש יכול לתפוס את ההתפוררות בשלב ממש מוקדם ולא אומר כלום לגבי דיוק המכשיר שהוא ממילא רק לצורך אינדיקציה זריזה.
בורוסקופ למנוע הוא הכלי האבחוני היחיד שמדוייק, למעט הפירוק כפי שאורן צילם.

זה כמו לתפוס סרטן בשלבים ראשוניים בגוף, להבדיל אלף אלפי הבדלות... יש רופאים שיפסםפסו, יש כאלה שיזהו סימפטומים מוקדמים יותר...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

דעתי, אם רואים רצועה מהסוג הישן, אין מה לחשוב, פשוט להחליף אותה ולנקות את המערכת.
יכול לדווח על c4 שנת 2015 עם 50,000 ק''מ בלבד שעזרתי למצא ולקנות שבוע אחרי שהחליפו רצועה בלי לדבר יותר מידי (מוסך הדקל בהרצליה פיתוח). בדקו , מצאו, החליפו.

אכן נראה לפי כלל התגובות כאן, שיש מצב מעניין שבו היבואן בהחלט נוטה לשתף פעולה ולאשר החלפות רצועה לכל מוסך שממליץ (וכמו שכבר נאמר פה, זה עדיף בהרבה על ההכחשות שחווים בעלי רנו וניסאן עם מנועי ה-1.2 אוכלי השמן), והחברים פה חווים לעיתים תיסכול ממוסכים שכנראה לא מתאים להם באותו רגע לקבל עוד רכב.... אחרת קשה להסביר את השוני בתגובות.

מסקנה? אולי שווה במקרה כה חשוב להטריח את עצמנו למוסך מרוחק יותר, אבל שידוע בגישה הסלחנית יותר. ללקוח, ובא לקראתו מהתחלה.

מניסיון אישי וידע מיד ראשונה, כאמור מוסך הדקל התנהג ככה, מוסך הסמל (א.ת. אלון תבור), וכן מוסך י.ש. גליל במפרץ חיפה.
חושב שלא יזיק לתת מילה טובה על מקומות שירותיים כאלו.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...