Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

בפורום הבריטי דיון מרתק על עמידות הרצועה והחומר ממנה היא בנויה .
מסתבר שהחומר הרב שכבתי ברצועה לא עמיד בפני אתנול.
ואיך מגיע אתנול לרצועה ? מדילול דלק שקורה בעיקר בזמן ההנעה כשהמנוע עדיין קר, שימון לא תקין , הרכב עומד בחנייה או בפקק וכו . דווקא מי שנוסע הרבה בינעירוני יסבול פחות .
בגלל החומרים , המצב מחמיר יותר בבנזין 98 . לא שבארץ מישהו מתדלק 98 (נסיתי פעם אחת במנוע 1.2 ולא הרגשתי הבדל).
ולכן כמו בהונדה טורבו, הם ממליצים על החלפות תכופות של השמן.










  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 27.1.2021 בשעה 17:39, ik3 כתב:

 

לא רשמתי את הקוד שיצא אמנם, אבל המשמעות שלו הייתה שיש איזשהי בעיה עם הcamshaft ,בהחלט מוזר, ואם תחזור הנורה אבדוק את הנושא יותר לעומק.

יש לומר שכמעט לא נתקלתי במצב שבו נדלקה לי נורת מנוע ברכב הנוכחי, אם כי לפני הטיפול האחרון כן היה פעמיים של לחץ שמן(אכל שמן) ומייד אחרי כן עשיתי טיפול.

 

אם אכן יש בעיה עם החיישן של המיקום של הקאמשאפט אז איך יצא מצב שבמשך שנה וחצי לא קיבלתי שום התרעה על זה?

🙂

 

בהחלט אפשרי. 

בזמנו, במנועי הtsi של פולקסווגן שעוד היו עם שרשרת טיימינג, היתה הנורה נדלקת בסביבות 50 אלף ק"מ. 

שזה קרה אצלי, הדיאגנוזה היתה של טיימינג לא מדויק כתוצאה של התארכות השרשרת. 

לאחר החלפת השרשרת למק" ט אחר משופר הבעיה חלפה. 

אם זה מקרה דומה, אז ייתכן שהרצועה התארכה מעבר למגבלה מסוימת. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

היה לי תור ביורומוטורס בחדרה, כשהגעתי אמרו שהוא לא כתוב להם, ואין להם חלקים לרצועת טיימינג. מישהו נתקל בחוסר הזה בחלקים? שמע אולי מתי אמורים להגיע? אני מת לסיים כבר עם הסיפור הזה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני תירוצים במקביל מעידים על חוסר רצון לקבל אותך. 

נשמע שהם מנסים להתנער מהסיפור עם סוג של התשת הלקוח, או שפשוט הם לוקחים  עבודות קלות ומכניסות של טיפולים שוטפים בעדיפות ראשונה. 

מאחר ונכוותי במוסכים לא פעם, אני מחזיק ברשותי רכב פשוט מכאנית שלא תלוי בשום מוסך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם כן הכניסו אותי לריקול של כריות האוויר למרות שלא היה תור, וגם סיימו מהר כדי לשחרר אותי. מניח שגם על זה הם לא מרוויחים יותר מידי..

בינתיים ביררתי מול לובינסקי ובאמת אין חלקים, ונכנסתי לרשימת המתנה של המוסך.

 

האמת שקניתי את הרכב בידיעה שאני אצטרך להחליף רצועה עצמאית, וזה עדיין היה הרכב הכי מתאים ומשתלם לי, אבל אם יש הזדמנות להחליף בריקול - אני אחכה ואמשיך להציק להם.

 

בקיצור, מי שיש לו תור בקרוב תוודאו יןם קודם שיש להם חלקים בשבילכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.1.2021 בשעה 08:46, oriu כתב:


מניסיון אישי וידע מיד ראשונה, כאמור מוסך הדקל התנהג ככה, מוסך הסמל (א.ת. אלון תבור), וכן מוסך י.ש. גליל במפרץ חיפה.
חושב שלא יזיק לתת מילה טובה על מקומות שירותיים כאלו.


 

איזה מוסך הכי מומלץ מביניהם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

הדיון בפורום הבריטי מענין מתרכז בציפוי הטפלון לרצועה ועמידותו . מגיעה לשם עדות על פיג'ו בת שנה (מודל 2020) שהתגלה בסרגל המיוחד כי הרצועה התנפחה. הרכב בן 8 חודשים. 25Kkm .
מעניין אם זה הכלל או היוצא מהכלל.






שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שכן עבר את הריקול האם מוחלף גם שמן?

אני לקראת טיפול ותור לריקול עוד חודשיים, לא יודע האם לחכות לריקול בתקווה שיוחלף גם השמן או לעשות את ההחלפה עצמאית עכשיו במידה ולא מוחלף. (כמובן בתקווה שהרצועה תוחלף בריקול) 

כמו כן גם אצלי בסניף אשקלון יום לפני הריקול התקשרו ואמרו שאין חלקים ואמורים להגיע רק באפריל. קבעו תור רק למאי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

עד כמה שאני יודע אם מחליפים את הרצועה חלק מהתהליך הוא גם החלפת השמן.

 

התקשרתי עכשיו למוסך ב.ג. לשאול אם יש חלקים. הנציגה אמרה לי נחרצות (!!) שהריקול שלי הוא "לעדכון תוכנת בלימה" ושאת הרצועה הם בודקים ככה "על הדרך" (לא במילים האלה), והוסיפה דבר מעניין - אמרה שעד עכשיו אף אחד שהגיע אליהם לריקול "לא היה צריך החלפה של רצועה". בקיצור, אני את התור שלי ביטלתי שם.

 

עכשיו השאלה - אילו מוסכים לא מנסים לחסוך ו/או לחרטט על חשבון הלקוח וכן עושים את ההחלפה של הרצועה, כמו שצריך?

עריכה אחרונה על ידי Blaz00r
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Blaz00r כתב:

אשמח שתעדכן שבוע הבא! אני בינתיים משהה את העניין עד שאדע בוודאות (או חצי וודאות) שיש מוסך שאשכרה מחליף רצועות ולא מתחמק מזה.

רשמתי לפני כמה זמן על יורומוטורס בחדרה שביצעו את ההחלפת טיימינג במלואה, כולל פירוט חלקים שהוחלפו לי.

גם לי הם אמרו לפני הטיפול שמבצעים בדיקה ולפי זה מחליטים, אבל קיבלתי את הרושם שהם לא "לוקחים סיכונים".

ממש לא ברורה ההחלטה הזאת להחליף רק למי שהיום יש בעיה ולא באופן גורף, הרי מה יקרה אם מחר תתפורר הרצועה, אחרי שהיית בריקול?

לא ברור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...