Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
 שיתוף
עוקבים 102
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

לפני 14 שעות, מוסך גבע כתב:

מוטציה חדשה!

לצערי נתקלתי השבוע בסיטרואן C3 מודל 2017 1.2 עם 41000 ק"מ,שהגיע עם תקלת לחץ שמן במנוע.

לא צריך לחפש יותר מדי. רצועת תזמון התפוררה וקשקשיה סתמו את רשתית משאבת השמן.

העניין הוא- שהרצועה היא מהמודל החדש!!

שום דבר לא חסין בפני תחזוקה ירודה של הרכב. 

C3 (1).jpg

C3 (2).jpg

C3.jpg

יוסי אשמח לתגובה לשרשור נוסף על נושא השמן מנוע של מנועי ה1200

מצרף לינק

אמנם שרשור קצת ישן אך רלוונטי לנושא התחזוקה וכנראה חשוב להבהיר את נושא השמן הדרוש למנוע הנל.

 

עריכה אחרונה על ידי ik3

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

התפתחות חשובה בנושא באירופה, ב 2/9/20 פורסם ריקול שנוגע ישירות לבעיה הנ"ל. מסתבר שחלק מתופעות הלוואי של התפוררות הרצועה פוגעות במשאבת הוואקום וכך נפגע גם מגבר הבלם. בעלי הרכבים הנגועים בבעיה

כפי שהבטחתי, ממשיך לעדכן בהתכתובתי עם נציגי חברת לובינסקי:   המענה האחרון:     שימו לב, כי הוא מזמין אותי "לבדיקת רצועת תזמון" , ההזמנה הנ"ל לא מבהירה האם בדיקה זו כרורכ

מוטציה חדשה! לצערי נתקלתי השבוע בסיטרואן C3 מודל 2017 1.2 עם 41000 ק"מ,שהגיע עם תקלת לחץ שמן במנוע. לא צריך לחפש יותר מדי. רצועת תזמון התפוררה וקשקשיה סתמו את רשתית משאבת השמן. העניין ה

תמונות שפורסמו בשרשור

נכון שתחזוקה שבר, בשמן עשיר בחומצות אתר (אסטרים) , ציפוי הרצועה יאכל מהר (ציפוי PTFE) , אבל גם השמן המקורי של פיג'ו יעשה את זה, רק יותר לאט וזה גם תלוי באופי הנסועה. הרבה נסיעות עירוניות קצרות תורמות . זה כמו לקחת מחבת טפלון ולערבב את השקשוקה מהר עם מזלג . כמה זמן הציפוי יחזיק ?
הטפלון (PTFE) על הרצועה של דייקו חוסך חיכוך (גם ללא שימון) ולכן חוסך דלק.


















קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • ספונסר פורום
בתאריך 25.2.2021 בשעה 20:22, איציק נ. כתב:

יוסי, בשביל לקבל מושג (פחות או יותר) מהיא תחזוקה ירודה, יש לך היסטוריה של הרכב? 

האם עבר טיפול כל 12 חודשים? 

האם היו חריגות קילומטרים בין טיפול לטיפול? 

האם התפספס טיפול או יותר? 

האם השתמשו בשמן בתקן היצרן? 

 

איציק

 

במקרה הזה אין הסטוריה של הרכב-הלקוח רכש אותו לא מזמן עם עבר של ליסינג.

נושא השמן בתקן המומלץ הוא בעייתי. שמן בתקן הקודם עוד ניתן היה למצוא בשוק בלי בעיה אבל התקן החדש 2297 כמעט ולא נמצא בשום מקום. מאחר והרכבים צורכים שמן ויש להוסיף שמן בין טיפולים אז ממלאים שמן בתחנות דלק ועל זה אין פיקוח ואין שליטה. היבואן הוסיף למכתב הריקול מכתב הבהרה לגבי השמן והתקן שבשימוש חובה וזה אומר שכל לקוח צריך ליסוע עם גלון שמן TOTAL 2297 בתא מטען. 

יש כאן מצב בעייתי שמחייב שמירה קבועה לאורך כל חיי המנוע על שמן בתקן עם החלפות בזמן וללא חוסר או עודף. 

ברוב הרכבים עם עבר של ליסינג או השכרה לא תמצאו הקפדה על איכות החלפים-שמן בעיקר- והחלפות בזמן. האינטרס שלהם לחסוך כמה שיותר ובוודאי שלא להשתמש בחלפים איכותיים.

מוסך גבע -איבחון תקלות ע"י טכנאי מומחה פיג'ו-סיטרואן ללא תשלום

אתר הבית שלנו | פייסבוק | שרשור חוות דעת ב-CarsForum

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שמן המנועים צורכים? יש לי קקטוס 2017 עם 50k ק"מ ולא הייתי צריך להוסיף שמן בינתיים. 

עברתי את הריקול לפני חודש והוחלפה אצלי הרצועה. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 שעות, מוסך גבע כתב:

ברוב הרכבים עם עבר של ליסינג או השכרה לא תמצאו הקפדה על איכות החלפים-שמן בעיקר- והחלפות בזמן. האינטרס שלהם לחסוך כמה שיותר ובוודאי שלא להשתמש בחלפים איכותיים.

יוסי - זוהי עוד הוכחה לקלות הבלתי נסבלת של הסתבכות בקניית רכב מליסינג.

בדיוק על זה כתבתי בדף שלי כאן, בנסיון לפתוח את עיני האנשים לפני שירוצו אל "השקיפות והנוחות" שבקניית ליסינג, כביכול.

 

ולעניין השמן המומלץ - האם אתה מחזיק במלאי גם בקבוקי ליטר אחד של ה"טוטאל" האמור?

  • רעיון טוב! 1

Life Begins at 150...MPH

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 22 שעות, מוסך גבע כתב:

במקרה הזה אין הסטוריה של הרכב-הלקוח רכש אותו לא מזמן עם עבר של ליסינג.

אם כך המצב אז צריך לחכות למאסה יותר משמעותית של רכבים עם תקלה זהה, ורצוי כאלה שיש להם היסטוריה ברורה מאחוריהם, בשביל לקבל מושג קלוש האם העניין נפתר כליל או שרק בוצע "שיפור" וזה יכול לחזור על עצמו אם הרכב סובל מדילוג על טיפולים או תחזוקת שבר.

בלי קשר לתקן של השמן, בלא מעט מקומות יש איזכורים (וגם דובר על זה כאן בפורום) שכל נושא הפחתת חיכוך במנוע ושימוש בטבעות בוכנה דקות יותר, גורם לחדירה של בנזין (אדי בנזין \ תערובת בנזין)  לשמן - מה שפוגע באיכות השמן (ומדלל אותו)  ומוביל לפגיעה באיכות הסיכה ונזק למנוע (בטווח הרחוק ובלא מעט מקרים גם בטווח הקצר).
באותו עניין - בשיחה שהיתה לי בעבר עם יוסי לוין (yosi05) ז"ל, הוא סיפר לי לא פעם שהיה בודק את ריח השמן ב"קפצו'ר" 1.2TCE של זוגתו (שהיתה מרבה בנסיעות קצרות בתוך העיר) , ולאחר כ 3-4 חודשים היה מתחיל להופיע ריח של בנזין בשמן (לכן הוא היה מחליף שמן ברכב הזה בטווחים של בין 4 ל 6 חודשים כתוצאה מכך).

באותו עניין, אין לדעת עד כמה ההשפעה של דילול השמן גם ברכבי טורבו בנזין מודרניים אחרים קיימת.
דיברנו כאן על ה 1.2 Puretech והזכרתי גם את ה 1.2TCE של רנו-ניסאן, אבל מה בנוגע לכשלים בחלקי "גומי" במנוע EP6 למשל ?
דיפארגמה במכסה שסתומים, דיאפרגמת הטורבו, אטם מכסה שסתומים.... כל אלו גם כן יכולים להיפגע משמן מזוהם בדלק כי ב 99.999% אפשר להסיק שאלו חלקים שלא אמורים להיות עמידים לבנזין. פגיעה באיכות השמן גם תוביל לפגיעה באיכות הסיכה של שרשרת התיזמון והמובילים שלה (נקודה למחשבה).

להערכתי כמעט ואין עוררין על כך שברכבי טורבו בנזין מודרניים כדאי  להחמיר (מאוד) עם תדירות החלפת שמן מנוע ומסנן שמן מנוע, ולרוב האנשים שמבלים בנסיעות אורבניות, פקקים, נסיעות קצרות וכד' - זו לא צריכה להיות המלצה אלא חובה.

איציק

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חד משמעית לא.
האם היית מוותר על טויוטה/מאזדה/הונדה בגלל כריות האויר המתפוצצות?  האם אנשים מוותרים על ניסאן בגלל הבעיות בגיר הרציף שעכשיו מתנהלות בבית המשפט?.

 

כאן זו אפילו לא תקלה, אלא משהו שניתן למנוע מראש ע"י החלפה יזומה ועכשיו יש ריקול, אז למה לוותר?. 

  • אהבתי 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, itamarg כתב:

חד משמעית לא.
האם היית מוותר על טויוטה/מאזדה/הונדה בגלל כריות האויר המתפוצצות?  האם אנשים מוותרים על ניסאן בגלל הבעיות בגיר הרציף שעכשיו מתנהלות בבית המשפט?.

 

כאן זו אפילו לא תקלה, אלא משהו שניתן למנוע מראש ע"י החלפה יזומה ועכשיו יש ריקול, אז למה לוותר?. 

התשובה אינה יכולה להיות חד משמעית והיא צריכה להיות מותאמת לצפיות השואל.

לכן לטעמי יש לחלק זאת ל2:

א. אם הוא מסוג האנשים שאחת מהציפיות שלו מרכב חדיש זה "לא לראות מוסך" מעבר לטיפול פעם בשנה - אז לא, זה לא הרכב בישבילו.

 

ב. אם הוא מסוג האנשים שאין לי בעיה להוסיף פעם ב.. עוד מעבר במוסך לצורך החלפת שמן ובתמורה לכך לקבל רכב מצוין ומשתלם, אז כן, זה הרכב בישבילו.

 

לצורך העניין נכון להיום אני נמנה עם אלה של קבוצה א' ולא קבוצה ב'.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם במסגרת הטיפול השנתי הלקוח יבקש מהמוסך לבדוק מצב רצועת תזמון הוא ימנע לחלוטין מכל בעיה ואז יהיה שייך לקבוצה א,גם ככה יש רכבים פחות אמינים בהרבה מתוצרת של PSA.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 25.2.2021 בשעה 07:49, מוסך גבע כתב:

מוטציה חדשה!

לצערי נתקלתי השבוע בסיטרואן C3 מודל 2017 1.2 עם 41000 ק"מ,שהגיע עם תקלת לחץ שמן במנוע.

לא צריך לחפש יותר מדי. רצועת תזמון התפוררה וקשקשיה סתמו את רשתית משאבת השמן.

העניין הוא- שהרצועה היא מהמודל החדש!!

שום דבר לא חסין בפני תחזוקה ירודה של הרכב. 

 

 

 


האם השבבים בוודאות הגיעו מהרצועה החדשה? אני זוכר שכשהחלפתם לי רצועה החזקתי את הישנה והיא השאירה לי לא מעט שבבים ופירורים על הידיים כשנגעתי בה וגם היו לה סיבים שבלטו החוצה כאן היא נראת ממש שונה מהרצועה הישנה שהייתה לי.

יכול להיות שהרכב יוצר עם הרצועה הישנה ובמוסך של הלינסינג החליפו רצועה אבל לא עשו ניקוי של השבבים?

אגב האם מומלץ להחליף שמן בגיר? ה308 זה הרכב האוטומטי הראשון שלי אבל שמתי לב שלפעמים ההחלפות לא חלקות במיוחד בהורדה מ3 ל2

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 2.3.2021 בשעה 18:17, ronrcz כתב:

אם במסגרת הטיפול השנתי הלקוח יבקש מהמוסך לבדוק מצב רצועת תזמון הוא ימנע לחלוטין מכל בעיה ואז יהיה שייך לקבוצה א,גם ככה יש רכבים פחות אמינים בהרבה מתוצרת של PSA.

לא בהכרח , ברכב שלי בוצע בדיקות רצועת טיימינג במוסך מורשה יבואן חודשיים לפני הריקול הרשמי ונאמר שהכל פיקס, חודשיים לאחר מכן החלפתי רצועה מתפוררת במסגרת הריקול ... 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שנפלת על מוסך ממש פח.

 

אני יכול להעיד מיד ראשונה כבעלים של שני רכבים פיגו 308 T9 שלא הייתה לי מעולם שום בעיה עם הרצועת תזמון או כתוצאה מהרצועת תזמון,שניהם סופר אמינים {שניהם 2014}.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ומה קשור 308 משנת 2014 למנוע PureTech 1.2?..

 

חברים שהחליפו להם את הרצועה במסגרת הריקול, אשמח לדעת איפה עשיתם את זה & כמה ק"מ עברתם.

 

@Jeka88 החליפו לך את הרצועה?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...