Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובראו BRZ - התרשמות אישית מרכב עם אופי


bar72
שימו לב! השרשור הזה בן 2395 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בעקבות הזמנה של רכב כזה על ידי חבר, שהוא גם חבר פורום, גם חבר למקצוע, וגם חבר במועדון אלפא, מה שמייד הופך אותו כמובן גם לחבר יקר (הגיע הזמן שיהיה #חבר_יקר), החלטתי שהגיע הזמן לנסות את הרכב הזה, שכהגדרת אשתי נראה כאילו יצא הרגע מ- Gran Turismo (הקודם, כמובן, את החדש היא עוד לא ראתה אפילו שכבר קניתי) על הפלייסטיישן.

 

ובאמת, ה- BRZ נראית טוב. מה זה טוב? נהדר. והיא גם מאוד נוחה (באופן יחסי כמובן). המושבים טובים, אוחזים היטב, והרכב הרבה פחות מתרסק ממה שהפחידו אותי. רוצה לאמר: מבחינה זו אין בעיה שיהיה רכב דיילי. אמנם, מדובר ברכב ידני, מה שאומר שבפקקים זה לא נעים, אבל ה"בחישה" בידית ההילוכים שלו ממש קלה וכיפית, וההעברה משלישי לרביעי כשהכביש נפתח, מפצה מבחינתי על כל ההעברות מראשון לשני וחוזר חלילה...

 

לגבי עיצוב הפנים - ובכן, פונקציונאלי יהיה תיאור נכון. מצד אחד תפרים אדומים נאים, צג TORQUE בלוח השעונים (שאין מתי להעיף עליו מבט אם אתה באמת נוהג ברכב אבל הוא עדיין מאוד יפה); ומצד שני חומרים ושעון שכאילו לקוחים משנות ה- 90 (הדגמה למטה). לא שזו עילה לפסול את הרכב, הרי כל הגישה פה זה נהיגה ספורטיבית נסבלת ולא פאר - אבל בכ"ז ציפיתי למעט יותר בהקשר הזה. כנראה זה חלק מהאופי :-) בבחינת - "זה אני". היה פעם איזה כתב רכב שהמשיל רכב לאישה ונסיעה לסקס. זה כנראה היה בשל גילו הצעיר והרצון להיות "פורץ דרך" או תואר כלשהו מדומיין אחר, אבל בהחלט קיימת פה הגישה של "זאת אני. יש בי כיף, אני נראית טוב, משמיעה קולות נעימים, אבל אני פחות מקדישה תשומת לב לאיפור ולפעמים לא אתן לך באמת לדבר (בגלל אותם קולות)".

 

אבל העיקר הוא לא האיכר - אז איך הנהיגה באמת? טוב ששאלתם. כיף גדול. ההזדמנות הראשונה להתרשם באמת מהרכב היתה ביום חמישי שעבר בערב, לאחר שהגשם שטף את הכבישים. כאשר הכבישים רטובים, הרכב מוציא זנב כמעט בלי פרובוקציה מצד הנהג, וזה כיף גדול. אשתי חשבה שאנחנו הולכים להתהפך, אבל הסברתי לה שזה לא יקרה... לרכב מרכז כובד נמוך, ובקרות. על כבישים יבשים יותר, בערב שישי ובערב שבת (מה לעשות, לקחת את אשתי, הילדים ואת הכלבה לטיול בחוף פלמחים הרכב הזה פחות מתאים, אז בשבת בבוקר השתמשנו ב- XV של אשתי), הרכב נשלט הרבה יותר, וכיפי.

 

בעוד שגם עם הג'ולייטה קל יחסית לבצע החלקות קטנות ולהוציא את הזנב, הרי שכיף כמו עם ה- BRZ לא היה לי מאז ימי הפיג'ו 205. שוב, לא מדובר על השתוללות אלא על סיבובים שאני מכיר היטב עם הנעה קדמית יחסית "פתוחה", ועכשיו נוסע בהם עם הנעה אחורית "פתוחה" גם כן. בכל הנהיגה ברכב, לא ניתקתי בקרות, גם משום שזה לא אני, וגם משום שלא באמת היתה לי הזדמנות להגיע לכבישים פנויים שבהם יש לזה משמעות מיוחדת, ובכבישים ציבוריים אני נגד השתוללות בדרך כלל. בנוסף, כמעט אף פעם לא הייתי ברכב לבד, ולסכן אחרים ברכב שאני לא מכיר מספיק טוב, זה לא אני.

 

הרכב מאיץ יפה. חששתי שהוא לא יאיץ מספיק מהר לטעמי - הרי לא מדובר במנוע טורבו, אבל התחושה מספיק מהירה, בטח בליווי הצליל, שנותן תחושה של נהיגה מהירה יותר ממה שהיא באמת. והצליל - אוי איזה כיף. שני לדעתי - בטווח המחיר הזה של סביבות 200 - רק לתלתן. מה שכן, זה קצת מקשה לקיים שיחה רציפה ונינוחה במהירויות תלת ספרתיות, גם בהילוך שישי. לא נסעתי ברכב נסיעות ארוכות מידי, אבל יתכן וכמו בתלתן - בסופו של דבר - צליל המנוע עשוי גם להצריך ווליום חזק יותר ברדיו... נמתין לחבר היקר שידווח לאחר שיתנסה מספיק.

 

הרכב נמוך. זה אומר כמובן אחיזה כשצריך אבל זה אומר גם שהישיבה בו היא בערך בגובה של צמיג של כל ג'יפון. מלחיץ לפרקים. בנוסף, אין באמת תא מטען שיכול להכיל קניות מרובות או מזוודה, וגם אין באמת מקום לילדים מאחורה, לא בבוסטר ולא סתם שישבו שם. החבר היקר יכול להוסיף מניסיונו בנושא - שהוא שונה, אבל כנראה שזה נושא יחסי.

 

מסיבה זו, עבורי, הסיכום הוא קל אך מאכזב: הרכב מקסים. ממש. אבל חוסר היכולת שלו לשנע מידי פעם ילדים היא בעייתית עבורי, מה שהופך אותו לרכב "עבורי" בלבד. וזה, בשלב הנוכחי, פחות ריאלי לרכישה עבורי, לצערי.

 

אז ביום ראשון נכנסתי חזרה לג'ולייטה TCT שלי, וחיפשתי את הקלאץ'. פעמיים... ומאז, כל יום [בלי הגזמה] אני מחפש את הקלאץ' כשאני מניע, ובברקס הראשון... :-)

 

בהזדמנות זו: תודה לסמל"ת, לסובארו ספצפית, ול-לי (מנהלת המותג) עוד יותר ספציפית, על ההזדמנות להתרשם מהרכב, אפילו שיותר סביר שאשתי תחליף את ה- XV שלה ל- XV חדש, מאשר שאני אחליף כרגע את הג'ולייטה ל- BRZ.

 

בהזדמנות זו2: מכיוון שרוב השרשורים פה יוצאים נגד יבואנים - וגם אני לא תמיד חף מטענות - תודה לסמל"ת גם על הדיטיילינג והפוליש שבוצעו לג'ולייטה, זה לא מצדיק שרשור בפני עצמנו, אז אעלה בתגובה פה שתי תמונות, ותודה אישית לערן ולצחי. הרכב נמסר לי לפני למעלה משנה כשאני לא מאוד מרוצה מהפוליש שבוצע לו לפני המסירה (בעת הסרת המדבקות שבאות על הרכב), ולא באמת היה לי זמן לטפל בזה עד עכשיו, ובכ"ז מעל לשנה אחרי - באו, לקחו את הרכב, והחזירו אותו חדש. תודה.

עריכה אחרונה על ידי bar72

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 74
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כלומר מתאימה לפלייבוי צעיר או מזדקן.

 

הבעיה למזדקן זה איך לצאת ממנה.

 

תודה על הסקירה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לנהוג על לא מעט רכבים חדשים השנה וה-BRZ ללא ספק הוא המהנה ביותר לנהיגה ספורטיבית במחיר שמתחת ל-800 אש"ח (אולי אף מעבר). מצד אחד אפשר "להשתולל" איתו, ומצד שני זה לא קורה במהירויות מטורפת ומסכנות חיי ו\או רשיון ולא מרגיש מפחיד.

 

הייתי בעצמי כבר בשלב ההתמקחות על מחיר עם היבואן עד שהרכב נשלח אלי הביתה ע"י שליח מטעם הנהג כדי לראות איך יכנס לשם כיסא תינוק, ספויילר, הוא לא נכנס ולכן המכירה בוטלה. ממש חבל כי מדובר על חבילה מדהימה לנהג השובב.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הבעיות הגדולות שלי עם הברז היא שלאור המחיר שלה, האינטריור הוא פשוט בדיחה עצובה.

 

אז נכון, זו מכונת נהיגה וזה לא לרמה של דיל ברייקר והלוואי והיה לי את הממון לרכוש אחת (דיי בטוח שהייתי רוכש אותה ולא הוט האטש) אבל עדיין, אינטריור עלוב ברמות יוצאות דופן לרכב בתג מחיר כזה ואפילו בתג מחיר נמוך בהרבה.

 

מצד אחד אפשר "להשתולל" איתו, ומצד שני זה לא קורה במהירויות מטורפת ומסכנות חיי ו\או רשיון ולא מרגיש מפחיד..

 

קלעת בדיוק למסקנה שלי, אחת הבעיות שלי כיום עם הוט האטש היא שמרוץ החימוש גם בגיזרת ההספק וגם במידות הצמיגים הביא אותנו למצב כזה שבכדי להנות מנהיגה בקופרה הנהג צריך לנהוג במהירויות שגם לא בטוח שבטוחות בכביש ציבורי, גם לא בטוחות לרשיון הנהיגה והגרוע מכל, במקרה של "היה וקרה..." (חו"ח), ככל הנראה יאספו את השאריות שלו עם פינצטה.

 

גדולתה של הברז היא שהיא נותנת לך מאוד להנות מנהיגה ספורטיבית כבר ממהירויות דו ספרתיות.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

אני דווקא סולח לה על האינטריור, יש בזה אפילו משהו חינני. היא לא מביכה, סתם מפגרת כזו.

לעומתם, המנוע והמושבים מאחורה לא עוברים אצלי את הרף התחתון.

וחבל, כי כל השאר ממש טוב.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה הנוסחה שעובדת הכי טוב היא , שלא צריך להיות במהירות מטורפת ולהנות מסתם

כיף של נהיגה ההפך מרכב שנותן לך להרגיש סופרמן ועושה הכל בשבילך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העיצוב הפנימי ברכב הזה הוא רטרו בכוונה - זה הומאג' לGT86 המקורית

 

החדשות הקצת יותר משמחות הן שיש לסדנאות השיפורים של טויוטה וסובארו - TRD,JDM - הרבה שיפורי פנים לרכב.

 

חבר בארה"ב שנוסע בBRZ שגם משמשת כרכב לתחרויות אודיו שדרג שם את הסלון.

 

אבל בסופו של דבר זה ממש לא הקטע ברכב הזה - אני דווקא אוהב את העיצוב הפנימי שלו מאוד אבל זה רכב פשוט קלסטרופובי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי באמת בעיות עם העיצוב הפנימי. כן, העיצוב קצת רטרו והחומרים מרגישים כמו סט של לגו מזויף, אבל...

 

* התנוחת ישיבה מעולה (מרחק בין מושב, דוושות, הגה, ידית הילוכים

* המושבים מעולים, חובקים ונראים טוב

* הגיר כיפי לבחישה

 

אז בעצם למי איכפת? לנוסע שליד הנהג? הוא לא חלק במשוואה.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2395 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...