Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סדרת תקלות ביונדאי איוניק חדשה


Shadi Abo Ahmad
שימו לב! השרשור הזה בן 1086 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שאלה:

איך ממיר קטליטי גורם להרס מנוע? הגזים יוצאים דרך סעפת הפליטה ומשם מגיעים לממיר. הזרימה בו חופשית ללא שסתומים (מה שאני יודע). לפי מה שאני מבין הצורה היחידה שהממיר הורס מנוע היא שהממיר סתום/אולי חובר הפוך?

SUZUKI CROSSOVER TURBO 2017

Alpine

spg-17cs

Hertz Hi Energy 250

HERTZ HCP 4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כמה תגובות מתלהמות.

כולנו כאן גיבורי מקלדת אבל בסופו של דבר שנתקלים בעצמנו במקרה כזה מתנהלים קצת אחרת...

מה זה ״תדרוש שיחליפו לך רכב״??

יש אחריות והיבואן מחוייב לתקן את הרכב במסגרת האחריות וללא תשלום.

אם היבואן נכון לתקן את הרכב ומצליח להשיבו למצב תקין אז אתם יכולים ללכת עם הדרישות שלכם ולחפש..

אם היה והיבואן לא מצליח לתקן את הרכב (ויש כאן שרשור כזה על תקלת מזגן באיביזה) אז יש הצדקה להחלפת הרכב, אך גם זה לא ילך ללא פסיקה של בית משפט.

יבואן יונדאי אולי ממש אחלה ונותן שרות מעולה, אך דחילק אתם באמת חושבים שיחליף רכב עקב תקלה כזו?!

תהיו מציאותים ואל ״תחממו״ סתם את פותח השרשור.

 

שאדי, תן ליבואן הזדמנות לתיקון הרכב.

תתעד את כל התהליך (כולל ימי השבתה והתכתבויות אם יש).

אם אתה רואה שהתקלות נגררות ואין פתרון באופק תחזור שוב ותתייעץ.

אם הכל נפתר אז סע לשלום יש לך רכב טוב ותהנה ממנו.

 

אגב החלפת מנוע לא גוררת ירידת ערך כך שאין ממש מה ״לדרוש״ פיצוי על כך.

 

בהצלחה

 

מצד שני גם לא צריך להרדים אותו. אתה היית מוכן לקנות רכב שעבר החלפת מנוע לאחר 4 חודשים במחירי השוק או שהיית מוותר/מנסה להוריד סכום מסויים מהמוכר על זה? אני בטוח שהבחור יתקשה למכור את הרכב במחירי השוק של הדגם שלו עקב התקלה ולכן הוא צריך לדרוש מהיבואן התחייבות לקנייה במחיר מחירון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד שני גם לא צריך להרדים אותו. אתה היית מוכן לקנות רכב שעבר החלפת מנוע לאחר 4 חודשים במחירי השוק או שהיית מוותר/מנסה להוריד סכום מסויים מהמוכר על זה? אני בטוח שהבחור יתקשה למכור את הרכב במחירי השוק של הדגם שלו עקב התקלה ולכן הוא צריך לדרוש מהיבואן התחייבות לקנייה במחיר מחירון.

קניה בחזרה במחיר מחירון זה הרבה יותר ריאלי מאשר ״שיחליפו לך את הרכב לחדש!!״.

לזה אולי היבואן אפילו יסכים (סה״כ שמעתי רק דברים טובים על השרות שלהם).

בכל מקרה הוא יכול לעשות טרייד-אין במחיר מחירון ללא כל בעיה.

השאלה היא האם הם יצליחו לעלות על כל הבעיות ולא פחות חשוב, לתקן אותן ולהסביר ללקוח ממה הן נבעו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מנסה להבין את קו המחשבה של המוסך - הגיע רכב עם צ'ק אנג'ין, הם איפסו תקלה ושלחו את הבחור לדרכו לאחר שבנסיעת מבחן שאני מניח שעשו התקלה לא חזרה מיידית - עד כאן הגיוני (תזכרו שהרכב חדש ועוד אין מלאי בעיות מוכרות).

התקלה חזרה והמוסך החליף חיישן חמצן - מה שאומר שהסריקת המחשב העלתה תקלה בחיישן החמצן - בגלל שאחרי זה החליפו גם ממיר, אני מנחש שהתקלה היא בחיישן האחורי (זה שנמצא אחרי הממיר ולרוב תקפקידו הוא לנתר את פעולת הממיר, יתכן שאני תועה אם המהנדסים של יונדאי עשו שינוי מסויים, במערכת - מה שעלול להיות במיוחד שמדובר בהייבריד) אחרי שהתקלה חזרה, החליפו ממיר. העובדה שרעש המנוע השתנה אחרי פעולה הממיר אומרת רק דבר אחד - העבודה לא בוצעה טוב, או שמשהו הורכב הפוך או שמשהו לא נאטם כראוי - רעש שונה אומר שאו שהמנוע עובד לא תקין או שיש דליפה של גזי פליטה מהאגזוז.

למיטב זכרוני באיוניק יש צנרת מים שעוברת דרך סעפת הפליטה (המטרה שלה היא להביא את המנוע לטמפ' עבודה מהר יותר) ואני גם מניח שיש מערכת EGR (שמחזירה חלק מגזי הפליטה חזרה ליניקה) - כלומר יש שם לא מעט חלקים ומכונאי בינוני (שזה לצערי הממוצע שיש בכל המוסכים המורשים בארץ מדאצ'יה ועד מרצדס) יכול לטעות.

 

הטיעון שחלקים מהממיר 'עלו למנוע' נשמע לי קצת מופרך, מה כבר יש בממיר שעלול להזיק למנוע? ואיך לעזעזל זה יכול להישאב אליו?

בקיצור - אני אמנם לא מכונאי מוסמך או מנוסה, אבל מהמעט שאני מבין במנועים - לי אישית נשמע שהמוסך מורח אותך, הייתי מתעקש לקבל הסבר מלא ואמיתי ממנהל המוסך.

 

באשר להחלפת רכב וכו' - נשמע שמה שדיסקו כתב הכי הגיוני, אם יכנסו לתוך המנוע או יחליפו אותו - שיתחייבו לקנות את הרכב במחירון ושיתנו לך איזה טיפול או שניים חינם על זה שאתה שם בפעם ה500 מבזבז את זמנך.

לי זה מרגיש שהם או לא יודעים מה קרה, או לא מספרים לך את כל האמת.

 

בגלל שאני מחמם את אבא שלי על הנירו - אשמח אם תעדכן אותנו מה נסגר carsgo - אשמח לשמוע גם ממך.

 

עריכה:

למי ששאל אם עשו ריסט והמשיכו - כן, זה באמת הדרך בתקלה לא מוכרת - חיישני ברכב יכולים להקפיץ תקלה סתם והדרך לוודא היא להבין מה התקלה ובמידה וזו לא תקלה חמורה - לאפס ולעשות נסיעת מבחן עד שהיא תקפוץ שוב. אם היא לא קופצת יתכן וזה כלום.

במקרה הזה - אני מנחש שמדובר בתקלה בחיישן חמצן אחורי, אלא אם יש פה איזה טריק של יונדאי שאני לא מכיר - יש לו 0 השפעה על הרכב.

עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שזה קשור כל כך אבל אפרופו חיישן חמצן - גם לי במאזדה 3 חדשה נדלקה מנורת מנוע והרכב "נתקע" באמצע הכביש, הרכב ננעל על הילוך נמוך ואין אפשרות להמשיך לנסוע, כיבוי והדלקה של הרכב העלימו כל פעם את הבעיה באופן זמני ככה שלפחות לא הייתי צריך גרר, נסיעה למוסך - ובמוסך טענו שזה "חיישן חמצן במנוע" החליפו את החלק והופ אחריי יומיים שוב מנורת מנוע נדלקת - בקיצר סתם החליפו את החלק וסתם יומיים הרכב היה במוסך (עוד חיכו לחלק המיותר!), שוב נסיעה למוסך הפעם טענו שזה היה מפסק בלם או משהוא כזה, וגם טענו שזה תקלה נוספת ואין קשר לתקלה של לפני יומיים (לא מבין גדול במכונאות אבל אני לא מאמין בצירוף מקרים, הרכב גמגם באותה צורה כמו בפעם הראשונה ונדלקו אותם מנורת התראה) ומאז שהחלק האחרון הוחלף - שקט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי לא נשמע הסבר של שחלקים מממיר נכנסו למנוע. אני משאר שאם השתחררו חלקים מממיר, יכולים להיות רעשי לוואי ממערכת פליטה.

באיוניק מערכת פליטה מעט שונה מרכב רגיל כי יש מחליף חום עם נוזל קירור. אני לא חקרתי לעומד את האנטומיה של הרכב הזה, לכן לא יודע באיזה סדר מותקן ממיר ומחליף חום. אם כי ברכבים מודרניים לעיתים ממיר נמצא קרוב מאוד למנוע, בסעפת פליטה.

 

אני חושב שלרכב דרושה דיאגנוסטיקה מקצועית.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא קראתי איפה שהוא שחלקים ממבנה המשושה של הממיר הקטליטי יכולים להשתחרר ולהגיע למנוע.

לא מוצא איפה קראתי את זה אבל מחיפוש קצר בגוגל יש שרשור מ-2010 שבו נאמר :"חלקי ממיר קטליטי, שנמצא מאד סמוך לשסתומי הפליטה, מגיעים לתוך המנוע וגורמים לנזק לצילינדרים וטבעות בוכנה." זה השרשור.

לגבי החלפה של הרכב לחדש - לא חושב שהוא יכול לדרוש משהו כזה, כבר היו פה מספר שרשורים דומים, ונאמר כבר כי אם היבואן יכול להחליף מנוע לחדש אז הוא יעשה זאת ולקונה הרכב אין שום סיבה לחשש ואין שום עילה לתביעה.

אני לא מומחה רכב ולא משפטן אז הייתי מציע להתייעץ עם כאלה, ולאלו שמגיבים מהבטן (דרך הרגש ולא ההגיון) אנא המנעו מלתת

עיצות שאתם לא בטוחים ב-1000% שהן נכונות. הנזק שיכול להגרם לפעמים גדול יותר מכל רצון להביא תועלת ולעזור.

"כל מי שנוסע לאט ממני הוא אידיוט, וכל מי שנוסע מהר ממני הוא מטורף"... :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא האיוניק הוא רכב שנמצא על הכוונת שלי בעוד מספר חודשים. מקווה שאין כאן בעיה גורפת של אמינות. פות"ש, תעדכן בבקשה איך מתקדמים הדברים ומה מקור התקלה האמיתי....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מנסה להבין את קו המחשבה של המוסך - הגיע רכב עם צ'ק אנג'ין, הם איפסו תקלה ושלחו את הבחור לדרכו לאחר שבנסיעת מבחן שאני מניח שעשו התקלה לא חזרה מיידית - עד כאן הגיוני (תזכרו שהרכב חדש ועוד אין מלאי בעיות מוכרות).

 

(...) העובדה שרעש המנוע השתנה אחרי פעולה הממיר אומרת רק דבר אחד - העבודה לא בוצעה טוב, או שמשהו הורכב הפוך או שמשהו לא נאטם כראוי - רעש שונה אומר שאו שהמנוע עובד לא תקין או שיש דליפה של גזי פליטה מהאגזוז.

 

|(...)שיש מערכת EGR (שמחזירה חלק מגזי הפליטה חזרה ליניקה) - כלומר יש שם לא מעט חלקים ומכונאי בינוני (שזה לצערי הממוצע שיש בכל המוסכים המורשים בארץ מדאצ'יה ועד מרצדס) יכול לטעות.

 

באשר להחלפת רכב וכו' - נשמע שמה שדיסקו כתב הכי הגיוני, אם יכנסו לתוך המנוע או יחליפו אותו - שיתחייבו לקנות את הרכב במחירון ושיתנו לך איזה טיפול או שניים חינם על זה שאתה שם בפעם ה500 מבזבז את זמנך.

 

שלייקס, כתבת לא מעט דברי טעם אבל קשה לי להתעלם מהסתירה הפנימית שבהודעה שלך: מצד אחד אין לך - ובצדק לדעתי - הערכה רבה ליכולת המקצועית של המכונאי העברי, מצד שני אתה מתייחס בסלחנות רבה לפירוק מנוע או החלפתו שתעשה בידי אותו אדם.

 

זה לא מסתדר ביחד, בטח שלא ברכב חדש.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלייקס, כתבת לא מעט דברי טעם אבל קשה לי להתעלם מהסתירה הפנימית שבהודעה שלך: מצד אחד אין לך - ובצדק לדעתי - הערכה רבה ליכולת המקצועית של המכונאי העברי, מצד שני אתה מתייחס בסלחנות רבה לפירוק מנוע או החלפתו שתעשה בידי אותו אדם.

 

זה לא מסתדר ביחד, בטח שלא ברכב חדש.

משמעותה של אחריות היא תיקון תקלה על חשבון ועל ידי היבואן במהלכה, ההנחה אצלך שאין סיכוי שתיקון שכזה יכול להעשות במקצועיות מספקת ולכן היבואן צריך לקחת את האוטו חזרה, לא ממש מחזיקה מים ומכל מקום מרוקנת את עצם קיום האחריות מתוכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא האיוניק הוא רכב שנמצא על הכוונת שלי בעוד מספר חודשים. מקווה שאין כאן בעיה גורפת של אמינות. פות"ש, תעדכן בבקשה איך מתקדמים הדברים ומה מקור התקלה האמיתי....

עברתי עם האיוניק כבר 15K הכל חלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הניסיון שלי עם כלמוביל ויונדאי מבחינת שירות הוא טוב (היה לי טנדר H1. זבל של אוטו אבל שירות מצויין. כשפניתי במכתב למחלקת השירות וביקשתי הארכת אחריות עקב תקלה חוזרת של נדנדי שסתומים שנשברים האריכו לי מיד את האחריות ל 4 שנים ללא הגבלת קילומטרים למרות שהרכב עשה קרוב ל 80,000 קילומטר בשנה הראשונה שלו על הכביש).

 

אני הייתי פונה במכתב למחלקת השירות של היבואן עם כל ההשתלשלות, מביע את החשש שלי מבעיות חוזרות וירידת ערך של האקזמפלר הספציפי ומבקש שלא יתקנו את המנוע אלא יחליפו אותו ושיתחייבו לקנייה חוזרת לפי מחירטן משוקלל ללא תלות בקנייה של רכב דווקא מכלמוביל.

 

לגבי ההשתלשלות בפיתרון התקלה הייתי מנסה מוסך מורשה אחר.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1086 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...