Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3270 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

נתקלתי בכתבה מעניינת על מהפיכת חשמל במכוניות שנמצאת בעיצומה מאחורי גבינו, מעבר ממערכת חשמל של 12 וולט ל- 48 וולט, תביא לחסכון בדלק של בין מחצית לשני שליש מהחיסכון של רכב היברידי ובמחיר זול בהרבה.

 

http://www.thecar.co.il/היברידיות-קלות-48-וולט-זה-ה-12-החדש

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

מצטער, לא רואה את זה כמהפכה ובטח ובטח כ"טכנולוגיה חדשה" במיוחד כשמכוניות חשמליות כבר מעבר לפינה.

המירוץ של החברות על שיפור מזערי בצריכת דלק או פליטת מזהמים, רק מראה על כמה הם מקובעים בדעתם ומעכבים את המכוניות החשמליות.

פורסם

במה mild hybrid שונה מהיברידית רגילה?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

ידוע לי שסוזוקי פיתחה בעבר (אולי זה משווק כבר כיום) מערכת מעניינת בסגנון זה.

 

במערכת המדוברת האלטרנטור יכל לשמש גם כמנוע עזר זעיר בהאצות וכך לחסוך באנרגיה כוללת.

אמנם התרומה ליעילות לא היתה דרסטית כמו מערכת היברידית מלאה, אך לעומת עלות המערכת היא הציגה ביצועים יפים.

פורסם (נערך)

הרכב לא יכול לנוע על כוח חשמלי אלא המערכת רק מסייעת לרכב לנסוע.

http://auto.howstuffworks.com/fuel-efficiency/hybrid-technology/mild-hybrid1.htm

סוזוקי אכן משווקת את המערכת ברוב הליין שלה אבל הגרסאות עם המערכת (המערכת נקראת SHVS) לא עשו עלייה.(בלנו , איגניס).

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
פורסם

מעניין שהמהפכה הזו של מעבר להפעלה של רכיבי עזר בעזרת חשמל ולא בעזרת הספק מכאני מהמנוע הגיע לעולם התעופה הרבה לפני עולם הרכב.

פורסם

נשמע טוב, אני בראייתי הצרה רואה 3 דברים שיעניינו אותי בזה:

1. מערכות אודיו חזקות הרבה יותר בלי צורך במגבר גדול

2. אם יהיה אפשר להסב אלטרנטור 48 וולט לרכבי אספנות אז יהיה מאוד קל להתקין מזגן חשמלי בכל רכב כי לא יהיה צריך רצועת אוויזרים ותושבות וכל הבלאגן הזה

3. המערכת start & stop לא תהיה מזעזעת כמו היום כי האוטו יסע חשמלית במהירויות המאוד נמוכות אז יהיה הגיון לתת לו להכבות בפקק

 

והאתר שממנו הכתבה מעולה, כל כתבה שמה זה כיף לקרוא, כלכך מפורט ומדוייק ולא מנסה לחסוך פרטים :)

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם

מזגן חשמלי זה יתרון עצום של פריוס.

 

הבנתי שיש גם דגם (לא בארץ כמובן) עם פאנלים סולריים על הגג, שיכולים לספק חשמל למזגן, ואז אפשר לא לכבות אותו גם בחניה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

אני לא יודע מי כותב את הכתבות האלה אבל ההשכלה שלו לוקה בחסר. ציטוט מהכתבה:

בנוסף, בדגמים מתוחכמים יותר יוחלפו מגדשי הטורבו או מגדשי העל ("סופרצ'ארג'רים") במגדשים חשמליים, וכך תיעלם מן העולם "השהיית הטורבו". מגדשי העל מחוברים מכנית לציר ההינע, אין להם את "השהיית הטורבו" הידועה לשמצה. יתרה מזאת, אין רווח רב מחיבור דרך מנוע חשמלי במקום החיבור המכאני הרגיל אלא רק במקרי קיצון בהם היחס סל"ד/דחיסה אינו מתאים ורוב המנועים לא מגיעים לשם. רוב ה"אביזרים המכאניים" (משאבות מים, מדחסי מיזוג אוויר, אלטרנטורים אלטרנטור הוא רכיב חשמלי...) ייעלמו מן העולם ויוחלפו ברכיבים חשמליים "רכיבים חשמליים"? מה הקישקוש הזה? מעולם לא שמעתי על טכנולוגיה קיימת המאפשרת לישם פעולת משאבה או מדחס ע"י רכיבים חשמליים, ברוב המנועים תהיה מערכת ניהול מנוע חזקה שבין השאר תבטל את הזרקת הדלק לחלק מן הצילינדרים כאשר המנוע לא נמצא תחת עומס (וכך ייחסך עוד דלק), הפתעה, זה כבר קיים! ומשתמש במערכת חשמל של 12 וולט.ומערכות השליטה האוטונומיות במכוניות (היגוי, הגברת בלימה ועוד) יקבלו חשמל בעוצמה גבוהה וכך יהיו אפקטיביות יותר. נגמר לי הכוח להסביר מדוע גם אלה שטויות
כמה שטויות בקטע בודד.

במערכת המדוברת האלטרנטור יכל לשמש גם כמנוע עזר זעיר בהאצות וכך לחסוך באנרגיה כוללת.

אמנם התרומה ליעילות לא היתה דרסטית כמו מערכת היברידית מלאה, אך לעומת עלות המערכת היא הציגה ביצועים יפים.

"בוש" (או מרצדס, אני לא בטוח) פיתחה לפני יותר מ 10 שנים מערכת דומה בה האלטרנטור תיפקד כמתנע.

 

קיצורו של דבר, המערכות המתקדמות האלה נועדו לחסוך עוד מעט דלק כדי להקטין את "זיהום האוויר" (לכאורה, פליטת פד"ח אינה זיהום האוויר לדעתי) המותר ע"י התקנות ההזויות הנכנסות לשימוש. אם מישהו חושב שיחסך לו כסף עקב החסכון בדלק אז שירגע, העלות המלאה של המערכות האלה (יצור ותחזוקה) מוסתרת ע"י היצרנים אך היא גבוהה מהדלק הנחסך. אם מישהו חושב שאני מגזים אז שיחשב כמה דלק חוסכת מערכת סע/עצור במשך אורך חיי המצבר שלה...

פורסם

עלות המערכת לא מוסתרת על ידי היצרנים, זה היה אולי רק עם פריוס/אינסייט דור ראשון, כשטויוטה והונדה מכרו אותן בהפסד, כדי להחדיר טכנולוגיה חדשה לשוק (אגב לא פטנט חדש, בזמנו טויוטה עשו את זה כדי לגרום למותג לקסוס להמריא, אוסטין עשו את זה עם המיני המקורית מסיבות לא ידועות, ואני בטוח שעשו את זה לפניהם).

 

מה שקורה היום זה שברוב המדינות היברידיות זוכות להקלה משמעותית במס קניה, לכן זה מקרב אותן למשפחתיות רגילות.

 

לגבי האחזקה, אין ממש צורך בשגרת טיפולים מיוחדת למערכת היברידית, הדבר הזה מאוד אמין, זה לא DSG או משהו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
אני לא יודע מי כותב את הכתבות האלה אבל ההשכלה שלו לוקה בחסר. ציטוט מהכתבה:כמה שטויות בקטע בודד. "בוש" (או מרצדס, אני לא בטוח) פיתחה לפני יותר מ 10 שנים מערכת דומה בה האלטרנטור תיפקד כמתנע.

 

קיצורו של דבר, המערכות המתקדמות האלה נועדו לחסוך עוד מעט דלק כדי להקטין את "זיהום האוויר" (לכאורה, פליטת פד"ח אינה זיהום האוויר לדעתי) המותר ע"י התקנות ההזויות הנכנסות לשימוש. אם מישהו חושב שיחסך לו כסף עקב החסכון בדלק אז שירגע, העלות המלאה של המערכות האלה (יצור ותחזוקה) מוסתרת ע"י היצרנים אך היא גבוהה מהדלק הנחסך. אם מישהו חושב שאני מגזים אז שיחשב כמה דלק חוסכת מערכת סע/עצור במשך אורך חיי המצבר שלה...

 

לא מתיימר להיות מבין גדול אבל אתה ממש נסחף עם הקביעות שלך, אולי תכתוב כתבות כאלו מושקעות לפני שאתה כותב שהכל שטויות בגלל ניסוח בעייתי ב2-3 נקודות?

הוא דיבר על 2 סוגי הטורבו ולא אמר שהשהיית טורבו זה של הסופרצ'רג'ר.

ולא הבנת מה הכוונה שלו ברכיב מכני או חשמלי, מכאני זה כזה שמסתובב עם רצועה מהמנוע וחשמלי זה רכיב שעובד חשמלי בלי רצועה. אז אלטרנטור הוא מכאני למרות שמייצר חשמל. (רק לא ברור לי באמת איך אלטרנטור יכול להיות לא מופעל ע"י חיבור מכאני, אבל לשאר הרכיבים מה שהוא מסביר ברור)

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם
אני לא יודע מי כותב את הכתבות האלה אבל ההשכלה שלו לוקה בחסר. ציטוט מהכתבה:כמה שטויות בקטע בודד. "בוש" (או מרצדס, אני לא בטוח) פיתחה לפני יותר מ 10 שנים מערכת דומה בה האלטרנטור תיפקד כמתנע.

 

טעית ב-50 שנה. המערכת פותחה בסוף שנות ה-50, אני זוכר אותה מהפרינץ 4 מסוף שנות ה-60. ההבדל היה שלא היה מדובר באלטרנטור אלא בדינמו, אבל ההבדל ביניהם זעיר.

 

חפש dynastart (או dynastarter)

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

סליחה sperial אבל זה ממש לא מדויק, דינמו הוא למעשה מנוע חשמלי לזרם ישר (למעט העובדה שהרוטור הוא אלקטרומגנטי ולא סתם מגנט) ושינוי החיווט הוא טרוייאלי (לאבי היה קטנוע "ראביט" באמצע שנות ה70 והוא הוסיף כפתור לחיצה כדי להתניע אותו במקום להשתמש ברגלית). אלטרנטור מפיק זרם חילופין והוא למעשה מנוע תלת-פאזי, שימוש באלטרנטור כמנוע דורש את עקיפת דיודות הישור ושימוש בדרייור להמרת הזרם הישר של המצבר לשלושה זרמים משתנים בעלי היסט פאזה של 120 מעלות. תיכננתי פעם (לפני כ 15 שנה) משהו דומה וזה לא היה פשוט.

אולי תכתוב כתבות כאלו מושקעות לפני שאתה כותב שהכל שטויות בגלל ניסוח בעייתי ב2-3 נקודות?
מה הכוונה בכתבות כאלו מושקעות? השלושה עמודים? הציטוטים מ"ולוו"? אשמח אם תוכל להסביר.

הניסוח ה"בעייתי" הזה מראה על הרמה הטכנית של הכתבה וכמה מזלזלים בקוראים. הייתי מצפה שיעבירו כתבה כזו (זה היה במדור הרכב, לא?) למישהו טכני לבדיקה שטחית לפני הפירסום, במינימום. נראה לך אוסף כזה של שגיאות היה מופחע בכתבה במדור הכלכלי?

פורסם

^

מבלי לחוות דיעה על המאמר הנ"ל;

 

אתה תתפלא לשמוע כמה שגיאות ואי דיוקים מופיעים בכתבות כלכליות, אפילו בעיתונים שמתיימרים להציג את עצמם ככלכליים (גלובס וכד'). וזה אני כותב לך כאחד שנשוי לכלכלנית, שמבינה דבר או שניים בנושא. בכל זאת יש לה קריירה של 20 שנה מאחוריה.

פורסם (נערך)

חיים - התכוונתי לכך שהעקרון מוכר שנים רבות, והמערכת היתה מותקנת דווקא ברכבים הפשוטים והזולים ביותר. מערכת החשמל ברכב עברה אבולוציה, כמו הרבה מערכות אחרות, וכמותן הפכה יותר מורכבת. אבל אין צורך להתנצח.

 

אוסיף שגם דעתך על הפד"ח ממש לא מקובלת בעולם. נהפוך הוא. עלית ריכוז הפד"ח באטמוספירה בעשורים האחרונים (ומדובר בעליה של כ-30%, אאל"ט מסביבות 0.028% ללמעלה מ-0.04%) נחשב לגורם עיקרי להתחממות כדור הארץ. ברבות מהמדינות מתיחסים אליו כמדד היחיד להתאמת "מיסוי ירוק" על רכב. אז אם אינך מאנשי טראמפ, אני ממליץ לך להכניס את הפד"ח לרשימת המזהמים. בנקודה זו אני חייב לשבח את אנשי משרד האוצר ומשרד הגנת הסביבה על הכללת מרכיבים מזהמים נוספים בנוסחת המיסוי הירוק בישראל. כמובן שכאשר מחשבים את העלות או החסכון בזיהום סביבתי צריך להביא בחשבון את כל מחזור החיים של הרכיב - ייצור, שימוש ומיחזור או גריטה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...