Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3434 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

הנידון הוא טיוטה קורולה שנת 2012 מדגם SUN. הרכב גמע 110 אלף ק"מ.

הייתי בטיפול במוסך שבוע שעבר להחלפת שמן מנוע, פילטרים וכיוצא בזאת.

שאלתי את המוסכניק לגבי מועד החלפת שמן גיר. הוא בדק ולפי מה שמופיע אצלו הוא טוען שברכב הזה לא מחליפים לעולם שמן גיר.

כולנו הרי יודעים על שאלת המיליון דולר: האם להחליף לשמן חדש וטרי או להישאר עם השמן הישן שהרי עלולות לצוץ בעיות. עכשיו זה הזמן להחליט כאשר לרכב יש כבר 110 אלף.

מה דעתכם, האם באמת לא צריך להחליף לרכב שמן במשך כל חיי הגיר?

 

לתשובתכם אודה בברכה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

יש הרבה יצרנים שממלאים בתיבת ההילוכים שמן גיר מיוחד באיכות גבוהה לכל אורך חיי התיבה.בדרך כלל השמן יקר מאוד .הכל עניין של כסף ותלוי רק בך.

 

Sent from my SM-N900 using Tapatalk

פורסם
יש הרבה יצרנים שממלאים בתיבת ההילוכים שמן גיר מיוחד באיכות גבוהה לכל אורך חיי התיבה.בדרך כלל השמן יקר מאוד .הכל עניין של כסף ותלוי רק בך.

 

Sent from my SM-N900 using Tapatalk

אם זה תלוי בי אני מוכן להחליף לשמן המקורי של היצרן. השאלה היא באם באמת אפשר להניח לשמן להישאר בגיר עד אשר הרכב יחזיר את נשמתו ליוצריו או שצריך להחליף.

 

אני החלפתי ב120 אלף החלפה חלקית ולא נתקלתי בבעיות. שורה תחתונה היא שאם הגיר תקין אז ההחלפה תעשה רק טוב. ואם הגיר שחוק אז זה רק יחמיר.

 

Sent from my SM-N910T using Tapatalk

הרכב בסך הכל גמע 110 אלף ק"מ. נקנה עם 78 אלף ק"מ. אז הגיר עדיין במצב טוב. העניין הוא, שזה הרגע פחות או יותר להחליט באם להחליף שמן או לא. כי עכשיו יש גם גיר במצב יחסית חדש ואם מחליפים שמן מקורי חדש אז לא תהיה הבעיה של שמן ישן שכבר "התאים" את עצמו לשחיקה של הגיר.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

שים שמן מקורי במחיר מופקע ותישן בשקט בלילה.

אני חיי על הקצה אז שמתי של valvoline לפי התקן.

בכל מקרה תברר את שם הקוד של דגם הגיר ותפשפש קצת בפורומים של טיוטה בחו"ל ותראה מה כותבים.

שמע, לגבי זה שאומרים שלא צריך להחליף.. או שהם מטומטמים או שיש להם אינטרסנטים נסתרים. עזוב את זה שהשמן מאבד מתכונותיו עם הזמן. אלא שגלגלי השיניים יוצרים שבבי מתכת. עם הזמן המגנט שקיים בתחתית האגן מתמלא בהם ואז עד כמה הוא אפקטיבי?

 

 

 

Sent from my SM-N910T using Tapatalk

פורסם

כל הפואנטה שהמוסך שלי אמר שלפי הסיפרות והמקורות שיש לו טיוטה לא מבקשים להחליף שמן גיר בדגם הזה לעולם.

השאלה באם יש מישהו אחר שיש לו מקורות שאומרים אחרת?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

אני החלפתי שמן גיר אצל ספי שבוע שעבר .

סקודה רומסטר בת 8 עם 93000 קמ - ספי המליץ ואכן השמן היה שחור , ונראה לעין שהצמיגות גם השתנתה בהשוואה לשמן הטרי . המגנטים בתחתית היו מלאים שבבים - דבר שפגע ביכולת של לשבבים חדשים להידבק למגנט (שזהוא שיקול נוסף אם ללפתוח את התיבה )

התיבה עבדה חלק לפני זה אבל לדעתי יש פחות רעידות בעמידה .

פורסם

אני החלפתי שמן גיר אצל ספי שבוע שעבר .

סקודה רומסטר בת 8 עם 93000 קמ - ספי המליץ ואכן השמן היה שחור , ונראה לעין שהצמיגות גם השתנתה בהשוואה לשמן הטרי . המגנטים בתחתית היו מלאים שבבים - דבר שפגע ביכולת של לשבבים חדשים להידבק למגנט (שזהוא שיקול נוסף אם לפתוח את התיבה )

התיבה עבדה חלק לפני ההחלפה אבל מורגש הפחתה ברעידות בעמידה .

×
×
  • תוכן חדש...