Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7806 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

במילה אחת: לא.

שבי קמארו 5.7 מול BMW M3 3.2--מי יותר חזק?...:twisted:

(ליאור, לא לקפוץ! לא מדברים על שלך..:wink:)

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

פורסם
האם זה נכון שמנוע גדול תמיד יותר חזק ממנוע קטן?ז"א בנפח

בדיוק כדברי אליה, בפירוש ובפשטות לא!

וזאת מכיוון שהכוח של המנוע (דהיינו הספקו) תלוי בגורמים רבים, ולא רק הנפח. על בעיית הנפח הקטן של מנועים מסויימים ניתן בקלות יחסית להתגבר בעזרת מגדש טורבו ועוד.

מובן גם שהדבר תלוי בהנדסת המנוע - תכנון הנשימה והפליטה שלו, מע' הדלק מכויילת בצורה הקרובה לאידאלית ועוד.

גם החומרים מהם בנוי המנוע בעלי משקל כלשהו - כאשר המנוע מורכב מחלקים קלים יותר ישנם פחות הפסדי כוח פנימיים וגם ניתן להאיצו לסל"ד גבוה יותר - מה שיכול לגרום לעלייה בהספק.

הסבר קטן בנוגע לכוח המנוע:

כוח המנוע הוא למעשה המומנט, שהוא בעצם מכפלת הכוח הפועל על ראש הבוכנה (בעת מהלך העבודה) בזרוע גל הארכובה (או במהלך הבוכנה).

הכוח הפועל על ראש הבוכנה שווה ללחץ הנוצר כפול שטח המגע.

מכאן שאולי במנוע בעל נפח יותר גדול שטח המגע גדול יותר, כך גדל הכוח הפועל על ראש הבוכנה, בנוסף לכך שמהלך הבוכנה גדול יותר וכך גדל המומנט.

אך בכל זאת, ישנם גורמים רבים המשפיעים על הלחץ שנוצר בעת הבערה - כל הנ"ל ואף תכנון תא הבערה (בתכנון טוב יותר ניתן לגרום לערבוב טוב יותר של תערובת האויר והדלק וכך ללחץ גדול יותר).

 

כאמור, ישנם המון גורמים המשפיעים על כוח המנוע והספקו. נפח המנוע (בהנחה שההפרש הוא לא ממש עצום) לא בעל השפעה כה מהותית.

דוגמא לכך היא ענקיות המנועים האמריקאיים, שילד בן 4 עם לגו יכול להנדסם בצורה טובה יותר, אל מול זעירות המנועים היפניים אך השופעים בטכנולוגיה. הפרש הנפחים משמעותי אך ההספקים דומים.

(שוב, מדובר לא בדוגמאות קיצוניות)

 

מקווה שהבהרתי ואשמח אם יוסיפו על דבריי,

לילה טוב!

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם

שחף - בשתי מילים - וואו... הסבר מעולה ומפורט... :)

דוגמה פשוטה וקטנה - רנו קליאו 1400 סמ"ק - 100+ כ"ס - בערך כמו של האימפרזה 1600 סמ"ק שלי...

...Carpe Diem

פורסם
שחף - בשתי מילים - וואו... הסבר מעולה ומפורט... :)

דוגמה פשוטה וקטנה - רנו קליאו 1400 סמ"ק - 100+ כ"ס - בערך כמו של האימפרזה 1600 סמ"ק שלי...

אני רואה כאן רק מילה אחת, לא?:wink:

סתם!

שמחתי לשמוע שנהנת מההסבר!

 

ודוגמא נוספת בהגזמה:

כל האימפרזות/אבו/סיוויק ודומיהן המשופרות להספקים הנעים סביבות 500 כ"ס ממנוע 2 ליטר בערך - דבר שגם הקורבט בימיה הישנים והטובים (מנוע 8 ליטר) התקשתה להתקרב להספק שכזה בהרבה!

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם
שחף..הסבר סוף הדרך..

תגיד אחי..

יש מצב לשפר מנוע 4 בוכנות ל-1600 כ"ס..

ראיתי אחד שעשה את זה על NISSAN SKYLINE.

לסקייליין יש מנוע בעל 6 בוכנות , פועלים עליו שני מגדשי טורבו , אפשר גם להגיע גם ל10,000 כ"ס עם מנוע כזה תיאורטית הבעיה היא כבר מעבר לבינתנו , אולי יום אחד כשיגיעו לכאן חייזרים הם יצליחו לסובב מנוע כזה על 90 אלף סל"ד ולהגיע להספקים אפילו יותר גבוהיים מי יודע , ואולי ... ואולי ....

ים long time no

פורסם
שחף..הסבר סוף הדרך..

תגיד אחי..

יש מצב לשפר מנוע 4 בוכנות ל-1600 כ"ס..

ראיתי אחד שעשה את זה על NISSAN SKYLINE.

אפשר, בטח שאפשר, רק תכין ארנק גדול במיוחד (ממש מזוודה של כסף כמו בסרטי גנגסטרים) ותתכונן לעובדה שמנוע יוכל לעבוד ככה כמה מירוצי דראג בודדים לפני שהוא הופך לסלט חלקיקי מתכת.

 

ולשאלה, נאמר כבר לפני כן שטורבו הוא התחליף לנפח :-)

 

מוטי.

פורסם

אפשרי לייצר אורווה כזו ענקית ממנוע 4 צילינדרים כשל הסקאייליין (למרות שהוא לא 4 צילינדרים, אלא בעל שישה ונפח של 2.5 ליטר אם אינני טועה), אך תצטרך להרכיב את כל המנוע מחדש עם מתכות קלילות ועמידות, להתקין מע' ניהול מנוע אקטיביות, מזרקים בגודל של בקבוק קוקה קולה, כמה מצערות לכל צילינדר, שבלול ענקי לכל צילינדר, נייטרו ושאר ירקות.

לסיכום - כל הצעצועים שמ'מהיר ועצבני' - פשוט מלבב.

 

אישית אני שונא את הדברים האלו ואיני מבין למה לעשות מהומה ממאומה!

מה המטרה בהפיכת הסקאייליין למפלצת בעלת יותר מ1000 כ"ס?

 

הערה נוספת - שאלת אם ניתן להגביר ההספק במנוע 4 צילינדרים. יכול להיות גם מנוע 4 צילינדרים בנפח 10 ליטר..

אך במחשבה שניה לא יהיה ניתן להאיצו לסל"ד גבוה, וכנראה גם להוציא ממנו הספקים רבים.

 

יום טוב!

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם

לסקייליין מספר מנועים אבל הידוע שבהם (זה שנמצא ב GT-R) ניפחו 2600 סמ"ק... אגב בניסאן אפשר לדעת את נפח המנוע ע"פ שם הקוד שלו - RB26DETT למשל של ה GT-R - נפח 2.6L טווין טורבו.

 

מה המטרה?

בשביל להגיע ל1000 סוסי פרא צריך המון כסף, רוב הסיכויים הם שהמנוע נבנה למירוציםת דראג בדרך כלל בהספקים האלה... אחרי שראיתי את הסקייליין של המשפר היפני SIGNAL נוסעת לראשונה על מסלול מירוצים (כזה עם פניות :wink:) הבנתי מה ההבדל בין המכוניות שאני מתחרה איתן ונגדן (בד"כ בין 200 ל-500 כ"ס) לבין GT-R אימתנית של 900 כ"ס... המכונית היא טיל בליסטי אמיתי ללא ראש נפץ!

 

אגב, מנוע ה-4 צילינדר הגדול ביותר בניפחו שהיה ביצור סידרתי שכן בחרטומה של פורשה 944S2 וניפחו היה 3.0L... נהגתי פעם אחת על הרכב האמור והמנוע הרגיש נהדר ועם שפע של מומנט!

 

מוטי.

פורסם

אין לי הרבה מה להוסיף ,חוץ מזה שאפשר לקרוא את התגובות של מוטי.....:-)

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם
האם זה נכון שמנוע גדול תמיד יותר חזק ממנוע קטן?ז"א בנפח

תלוי בטכנולוגיה, מבנה המנוע ועוד אין ספור משתנים.

 

עקרונית, אם תיקח מנוע X בנפח 2000 סמק ומנוע נוסף זהה מדגם X בנפח של 3000 סמק - אז כן, הגדול יותר יהיה החזק יותר.

 

בפועל, עקב מגוון רחב של דגמים, טכנולוגיות וכיוצ"ב - הנפח לא תמיד קובע. מה שכן, נפח מנוע גדול יותר מספק במרבית המקרים גם יותר מומנט, כך שלא נכון להסתכל רק על נתון ההספק אלא גם נתון המומנט ובאיזה סלד מגיע.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
האם זה נכון שמנוע גדול תמיד יותר חזק ממנוע קטן?ז"א בנפח
לא, כבר הוסבר באריכות ודייקנות למה.

כן, אני אסביר. אין שום הגיון או אמת בהשוואת שני מנועים שונים של יצרנים שונים ובטכנולוגיה שונה(איפה ההגיון בהשואת המנוע של האימפרצה טורבו למאגאן קופה 2.0).

ההשוואה צריכה להיות בין שני מנועים זהים מאותה סדרה שהשוני בניהם הוא רק בנפח (כמו בקליאו 1.4 16V וה- 1.6 16V.) במקרים כאלה, התשובה היא כן, נפח נותן כ"ס! תמיד!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

×
×
  • תוכן חדש...