Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3497 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בלי קשר לכלום - ״אחותנו הקטנה״ אכן סרט מעולה, מומלץ בחום.

מסכים כמובן ומומלץ בחום (מתכוון לצפות שוב) אבל תלוי למי,

יופי הוא בעיני המתבונן.

פורסם (נערך)

 

לגבי יציאה מהקופסה,או מהמסגרת וכו'.

 

בנוסף (אני עורך) יש את מימד התקופה,לדוגמא היתה תקופה שראיתי המון מד''ב

וגם קראתי המון ספרים בנושא,היום פחות. יכול להיות שמחר שוב אצפה,אני לא שולל כלום

ובטוח לא מראש,אני פשוט הולך עם מה שמתאים לי ובאותו זמן ומצב רוח נתון.

 

לא הבנת אותי.

יציאה מהקופסה הכוונה שאפשר ליהנות גם מסרטים לא עמוקים, וזה לאו דווקא - בזבוז זמן. (בטח לא עניין של גיל) כמובן שהמושג בזבוז זמן זה עניין סובייקטיבי. (לכן מיותר לשכנע אחרים שזה בזבוז זמן)

 

 

נכון שיש תקופות שרוצים לצפות דווקא בז'אנר מסוים,וזה קרה גם לי.

לפני כמה שנים לא היה כמעט סרט אימה על היקום (המוכר) שלא ראיתי.

היום זה פחות מעניין אותי -גם בגלל שהז'אנר הנ"ל מיצה את עצמו.

 

מעבר לזה אתה לא חייב לצפות בסדרות אם יש לך בעיה של ריכוז. זה מצב לא אידיאלי לצפות בסדרות (היו לי גם תקופות כאלו) אפשר ליהנות מסרטים בלבד. הבעיה שמתוך 10 סרטים יוצא אולי אחד איכותי -לכן דווקא עבורי זה בזבוז זמן של 9 סרטים מיותרים. נמאס לי כל פעם "להמר" מה ייצא מהסרט. לרוב? זה מפח נפש . במיוחד בשנים האחרונות שאפקטים "משחקים תפקיד מרכזי" על חשבון תוכן/משחק/עלילה איכותית. לכן לברוח לסדרות, זו אלטרנטיבה עדיפה מבחינתי.

 

רק טוב.

עריכה אחרונה על ידי yogev20
פורסם

לגבי סרטים גרועים - לדעתי יש דווקא ערך לא מועט בצפייה גם בסרטים כאלה. מעבר לעניין (הקלישאתי אך נכון) שזה עוזר לך להעריך סרטים טובים, הרבה פעמים יש בסרט רע איזשהו חלק טוב, למשל רעיונות יפים אבל משחק ממש גרוע (או להיפך) וכו׳. לפעמים מעניין לראות שחקנים שאתה מכיר בתפקיד שונה מהרגיל ואיך זה משפיע על המשחק שלהם. ואם זה ז׳אנר שאתה ממש אוהב, אתה רוצה להכיר גם את הסרטים הגרועים בז׳אנר ולא רק את הטובים, בין השאר (אבל לא רק) כדי להיות חלק מהשיח על הז׳אנר הזה.

 

כמובן שעדיף להפעיל איזשהו סינון כדי לא להגיע ליחס המזעזע שציינת (1 ל-10)...

פורסם (נערך)

כן, לסדרות וסרטים גרועים יש חשיבות עצומה בפיתוח חוש ביקורתי בצפיה בקולנוע וטלויזיה.

 

הם גם יכולים להיות משעשעים מאוד, כשלעצמם או בתור יצירות: כשאתה רואה זוועה אמתית (אני מדבר ברמה של Battlefield Earth או משהו כזה), אל סתם תצפה בסרט.

 

במקום זה, תראה אותו ותחשוב תוך-כדי על זה שמישהו אשכרה כתב את התסריט הזה, ומישהו צילם את הסצנות האלו ואישר את הטייקים, ופתאום זה נהיה קורע.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)

אין ספק, דוגמא מצוינת לסרט נורא (אחד הנוראיים שראיתי, אם לא הכי) שאני לא מתחרט על כך שראיתי. במקרה הזה, גם בגלל ההקשר (ל. רון האברד, ג׳ון טרבולטה..). וגם כמובן בגלל הצחוקים הרבים מספור שהסרט סיפק לי.

 

ד״א, את הספר של האברד קראתי בילדותי, לפני שבכלל שמעתי על הכנסייה המטורללת והקשר שלו אליהם. שאלתי אותו מספריית בית הספר...

עריכה אחרונה על ידי malcishua
פורסם
לגבי סרטים גרועים - לדעתי יש דווקא ערך לא מועט בצפייה גם בסרטים כאלה. מעבר לעניין (הקלישאתי אך נכון) שזה עוזר לך להעריך סרטים טובים.

 

כמובן שעדיף להפעיל איזשהו סינון כדי לא להגיע ליחס המזעזע שציינת (1 ל-10)...

 

זה אחרי סינון קפדני. מקבל שסרטים גרועים עוזרים לך להעריך סרטים טובים.

 

 

לגבי היחס של 1/10. אני מתכוון שסרטים ממש איכותיים, הם מצרך קשה להשגה לדאבוני.

והסינון הוא אפילו גבוה יותר. עדיין זה לא אומר ששאר הסרטים ממש גרועים (9 נניח)

אלא שהם נחמדים להעביר את הזמן. סרט איכות, שנשאר איתך שנים - ממש לא.

 

כמה סרטים שעולים לי - קולנוע שנעלם בשנים האחרונים ורק מידי פעם צץ לו איזה ניצן שנותן תקווה לקולנוע אמיתי.

* The Shawshank Redemption

* Avatar

* The Godfather

* Pulp Fiction

* The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

* Forrest Gump

* The Green Mile

* Gladiator

* American Beauty

* Yip Man

 

ושכחתי בטוח עוד כמה. כל זה אחרי מיון קפדני של מאות סרטים, אפילו אלפי סרטים שראיתי במהלך חיי.

פורסם (נערך)

יצירות מופת באמת אין הרבה. אחרת הן לא היו יצירות מופת.

 

בשנים האחרונות אתה יכול להאשים באיכות הקולנוע את מייקל ביי שסרטיו, שכושלים על הסף בכל פרמטר של ביקורת קולנוע, השפיעו על תעשיית הקולנוע מאוד.

 

* Avatar

* The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

 

אוואטאר? כלומר, נכון זה שובר קופות (וגם גרף כמה אוסקרים) אבל הוא פשוט היה. זה לא סרט שנשאר עם אנשים כמו הדוגמה האחרת שלך. בגלל זה ג׳יימס קמרון עושה עוד ארבע (!) כאלו. :mad:

 

לגבי אחוות הטבעת, הרבה אנשים עושים את ההבחנה הזו למרות שמדובר בשלושה סרטים שנכתבו, צולמו ועברו עריכה ראשונית באותו הזמן.

 

קשה מאוד להבדיל ביניהם ולדעתי נכון להתייחס אליהם כאל סרט אחד ארוך: עשרים ואחת שעות (כולל ההוביט, ועוד הזרוע נטויה) בגרסה הביתית (הארוכה), לא כולל הכתוביות סיום שבדרך כלל צופים גם בהן בגלל הסוויטות המעולות של האוורד שור.

 

זה סרט שמוקרן עד היום כקונצרט (כמעט אופרה, למעשה) עם מקרן ברקע. נו, הגיע הזמן לצפות בו שוב.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)

כן גם Avatar, מבחינתי.

בלי להזכיר את איכות התמונה שלו שגרמה לי להזיל ריר... על השטיח.

 

שובר קופות? פחות מעניין אותי.

בשנות השמונים המוקדמות הלכתנו 4 חברים כולל כותב שורות אלו לקולנוע "פאר" באבן גבירול

לראות את הסרט Once Upon a Time in America שנחל כישלון בקולנוע עד כמה שזכור לי. (שובר קופות הוא לא היה) 3 שעות של חוויה אין סופית. אחרי הסרט רכשתי את הוידאו של הסרט (עד היום המכשיר של טושיבה כולל הסרט שוכבים במחסן)

וראיתי אותו כל שבוע לפחות פעמיים במשך חודשים רבים. התמכרות טוטאלית לסרט. ככה ששובר קופות לא עושה עלי הרבה רושם - אלא החוויה שהיא גורמת לי.

עריכה אחרונה על ידי yogev20
פורסם (נערך)

זה טוב שאתה לא ביקורתי מדי כלפי קולנוע וטלוויזיה. להיות נורא ביקורתי ו״אקדמי״, זה סתם הורס את ההנאה וחבל כי זה אחד מייעודיו המרכזיים של הקולנוע.

 

אבל במקרה של התואר ״יצירת מופת״ צריך להיות הרבה יותר צייקן בנתינתו, או שגורמים לו לזילות.

 

אוואטאר הוא בפירוש סרט טוב. יציאת מופת? לא בטוח. אגב, כשראיתי אותו שוב לאחרונה לא מעט מהאפקטים החלו להיראות לי לא טובים. והסיפור? פוקהונטס.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)

אני מסכים עם התיסכול של 1/10,לאחרונה למדתי קצת לסנן יותר טוב,

ונרשמתי לכמה אתרי סרטים, מצאתי כמה דרכים לצמצם את הסטטיסטיקה,

ובאמת הצלחתי למצא סרטים כלבבי,בעיקר קולנוע זר שמשום מה מצאתי שהוא

חביב עלי מאד.

מצאתי גם מבקר סרטים שכותב ביקורות מאד מעניינות ומתאימות לי,לא היה סרט אחד

בינתיים שהמליץ ולא אהבתי.

 

כמו שכתב מישהו מעלי שאפשר למצא גם בסרט גרוע דברים פשוטים,

הרבה התלוננו על עונה 3 של מראה שחורה לגבי הסוף שלהם למשל,אני נהנתי מאד מעונה 3 בגלל שהרעיון

עצמו (מה שהוא חדש לי) קסם לי מאד.

יציאה מהקופסה הכוונה שאפשר ליהנות גם מסרטים לא עמוקים, וזה לאו דווקא - בזבוז זמן.

 

אני ''חסיד'' של סרטים פשוטים,הזכרתי את אחותינו הקטנה זה סרט פשוט מאד והיופי שלו

זה הפשטות וההערכה של דברים קטנים.

 

''סיפור פשוט'' של דייויד לינץ' נמצא בראש הרשימה של הסרטים החביבים עלי,זה סרט

שאפילו לינץ' עצמו התלבט לעשות,סיפור פשוט זה סרט פשוט על מבוגר שנוסע

על מכסחת דשא מרחק רב כדי לסגור מעגל עם אחיו,

להבדיל את קטיפה סגולה שהוא יותר איכותי ורציני לא אהבתי בכלל.

 

שהילדים היו יותר קטנים הייתי יושב איתם על סרטי DVD של ילדים ונהנה מאד

יחד איתם,עד היום אני שומר את הדיסקים החביבים הללו.

ישנם עוד דוגמאות בשפע.

ברור שרק בטוב.

עריכה אחרונה על ידי yossy

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אווטר זה סתם סרט אפקטים. הסרטים של שר הטבעות זה באמת יצירת אמנות, טוב שהזכרתם לי. אני יודע מה לעשות השבת.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
אני מסכים עם התיסכול של 1/10,לאחרונה למדתי קצת לסנן יותר טוב,

ונרשמתי לכמה אתרי סרטים, מצאתי כמה דרכים לצמצם את הסטטיסטיקה,

ובאמת הצלחתי למצא סרטים כלבבי,בעיקר קולנוע זר שמשום מה מצאתי שהוא

חביב לי מאד.

 

 

 

אני ''חסיד'' של סרטים פשוטים,הזכרתי את אחותינו הקטנה זה סרט פשוט מאד והיופי שלו

זה הפשטות וההערכה של דברים קטנים.

 

גם הסינון הזה לא תמיד עוזר - כי גם אם יש מישהו בעל טעם דומה לשלך

זה לעולם לא יהיה זהה לחלוטין. (תמיד תהיה נטייה לכיוון שונה מעט)

 

זה בסדר שאתה חסיד של ז'אנר מסוים (שאותי הוא משעמם אגב)

כן צריך לדעת לכבד טעם של מישהו אחר גם אם זה לא לטעמך.

עריכה אחרונה על ידי yogev20

×
×
  • תוכן חדש...