Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט פרצוף תשעה באב - חלק ב'


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3597 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאור ההתעניינות בחלק א' של פרויקט תשעה באב, חן פרחי מגיש את פרק ב'.

בו אנחנו פוגשים עוד שני יצרנים מעניינים שנעלמו מהעולם.

NSU הגרמנית ופונטיאק האמריקנית.

 

הכתבה כאן

 

nsu prinz 3.jpgTRANS AM 78.jpg

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

פורסם

כרגיל מרשים.

חשוב לציין שנתוני ההספק המהממים של אמריקאיות משנות החמישים עד השבעים הם כמו נתוני צריכת הדלק הרשמיים של קיה פיקנטו.

המנוע נמדד ללא כל מערכות עזר וללא משתק פליטה (או פילטר אוויר). מדובר היה בברוטו של הברוטו וגם נתון זה כנראה עבר ניפוח.

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

פורסם (נערך)
כרגיל מרשים.

חשוב לציין שנתוני ההספק המהממים של אמריקאיות משנות החמישים עד השבעים הם כמו נתוני צריכת הדלק הרשמיים של קיה פיקנטו.

המנוע נמדד ללא כל מערכות עזר וללא משתק פליטה (או פילטר אוויר). מדובר היה בברוטו של הברוטו וגם נתון זה כנראה עבר ניפוח.

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

יש סיפורים שההנהלה של GM נתנה הספק מקסימלי שהם מסכימים שיהיה למכוניות שלהם אז מכוניות כמו ה GTO היו עם הספק הרבה יותר גבוה מאשור פורסם.

מה שבטוח ההספקים שפורסמו אז לא קשורים למציאות.

 

פיירו זאת מכונית שמיוצרת עם הרבה בייצים ומשנה את העתיד.

טכנולוגיות שאף אחד לא ניסה עד אז ועכשיו גם אף אחד לא יינסה.

היו שם המון טעויות אבל אם לא מנסים לא לומדים.

נגיד לומדים לאיזה כיוון צריך לחבר את המאוורר של הרדיאטור.

 

אולם N.S.U שאפו ליותר, הרבה יותר. הם הבינו מה שמבינים עד היום כל היצרנים – הכסף הגדול נמצא במכוניות גדולות, ולכן החליטו לפתח מכונית שתתחרה במרצדס וב.מ.וו, לא פחות.

טעות שכולם עושים ואז קורסים.

זה מה שסאאב עשו ומאז הם היו בהפסדים.

בתחילת המשבר הכלכלי האחרון פורד ארה"ב הורידו את כל רכבי היוקרה של החברה מייצור.

מכרו את אסטון מרטין, יגואר...

התחילו למכור את הפיאסטה בארה"ב ונשארו החברה היחידה בארה"ב שלא פשטה רגל.

 

הסיפור של NSU מעניין.

מתי חלק 3?

עריכה אחרונה על ידי LotusElise

אייל

פורסם (נערך)

אני לא קונה הספק של 350 כ"ס מ-6.8 ליטר בתכנון בסיסי בשנות השישים.

 

זה לא שלא היו מנועי כביש עם הספק סגולי גבוה באותם ימים. אבל היו אלו מנועים עם גלי זיזים עיליים וסל"ד עליון גבוה משמעותית, מרובי קרבורטורים ובעלי תוחלת חיים קצרה (או במילה אחת - איטלקיים).

 

ב-1963 מרצדס הציגו את ה-M100 האגדי. מנוע בנפח של 6.3 ליטר, הזרקת דלק, שסתומים מלאי נתרן, עוקה יבשה, גל זיזים עילי, יחס דחיסה יחסית גבוה והספק של 250 כ"ס "בלבד".

 

למרות ההספק " הדל" ה-300SEL 6.3 (במובנים מסוימים ה-GTO של מרצדס, מכונית שעברה השתלה של מנוע מפלצתי שהיה מיועד לקטגוריה מעליו) נחשבה למהירה ביותר מסוגה.

 

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי Doc Slow
פורסם

אם רשמת על פונטיאק - היית גם יכול לרשום על מרקורי.

 

ובאותה נשימה על מותג ביואיק שלאט לאט נהפך להיות מותג מדבקה של אופל בארה"ב וסין (ויצא מכל שאר השווקים).

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
אם רשמת על פונטיאק - היית גם יכול לרשום על מרקורי.

 

ובאותה נשימה על מותג ביואיק שלאט לאט נהפך להיות מותג מדבקה של אופל בארה"ב וסין (ויצא מכל שאר השווקים).

מרקורי היו של פורד אז לא קשור אם כבר oldsmobile

אבל אלה שתי חברות משעממות שאין מה לכתוב עליהן.

ביואיק זה מותג מאוד חזק בסין, אופל היו מתים להתקרב למכירות שלהם.

התחילו כבר ייבוא של ביואיק מסין לארה"ב.

אז ביואיק הופך להיות רכב מיובא ולא אמריקאי.

קו מוצרים שלהם הוא תערובת של מכוניות אירופאיות ואמריקאיות.

http://www.buick.com.cn/

אייל

פורסם

מרקיורי ואולדסמוביל ממש לא חברות משעממות. אין ספק שהמוצרים שלהם דעכו עם השנים, אבל אלה חברות עם היסטוריה ארוכה ומאוד מעניינת.

פורסם

שוב תודה על המידע -

חבל כי לא ניצלתם להרחיב את המידע על מנוע הוונקאל - והגרסאות המאוחרות במאזדה.

 

כנ"ל לגבי מנוע הפונטיאק, עם דחיפי השסתומים העיליים -

אשר גם היום מככב, בתוכניות הטלויזיה של שיפוצי רכבי הכוח האמריקאיים.

 

גם אצלנו בפורום יש משוגעי דבר ה NSU - וכייף שיש.

מזל טוב לי... קניתי (עוד) פרינץ 1000! ** עדכון תמונות TTS ***

 

 

המשיכו המשיכו..

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
מרקורי היו של פורד אז לא קשור אם כבר oldsmobile

אבל אלה שתי חברות משעממות שאין מה לכתוב עליהן.

ביואיק זה מותג מאוד חזק בסין, אופל היו מתים להתקרב למכירות שלהם.

התחילו כבר ייבוא של ביואיק מסין לארה"ב.

אז ביואיק הופך להיות רכב מיובא ולא אמריקאי.

קו מוצרים שלהם הוא תערובת של מכוניות אירופאיות ואמריקאיות.

http://www.buick.com.cn/

 

ביואיק חזק בסין כי הוא מוכר המעט את על ההיצע של ג'נרל מוטורס כביואיק (כולל קורסה שגם שם נמכרה תחת השם ביואיק).

 

אתה מוזמן לבדוק את היצע הדגם הנוכחי.

 

ביואיק אנקור - אופל מוקה.

ביואיק אקסל - אופל אסטרה.

ביואיק קסקדה - אופל קסקדה.

ביואיק לה קרוס (הדגם החדש שלא יובא לארץ) - אופל אינסיגנייה העתידית.

 

אפילו יש שמועות על רכב מיני פרימיום של ביואיק - שבכלל יהיה אופל אדם עם סמל שונה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
אני לא קונה הספק של 350 כ"ס מ-6.8 ליטר בתכנון בסיסי בשנות השישים.

 

זה לא שלא היו מנועי כביש עם הספק סגולי גבוה באותם ימים. אבל היו אלו מנועים עם גלי זיזים עיליים וסל"ד עליון גבוה משמעותית, מרובי קרבורטורים ובעלי תוחלת חיים קצרה (או במילה אחת - איטלקיים).

 

ב-1963 מרצדס הציגו את ה-M100 האגדי. מנוע בנפח של 6.3 ליטר, הזרקת דלק, שסתומים מלאי נתרן, עוקה יבשה, גל זיזים עילי, יחס דחיסה יחסית גבוה והספק של 250 כ"ס "בלבד".

 

למרות ההספק " הדל" ה-300SEL 6.3 (במובנים מסוימים ה-GTO של מרצדס, מכונית שעברה השתלה של מנוע מפלצתי שהיה מיועד לקטגוריה מעליו) נחשבה למהירה ביותר מסוגה.

 

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

האמת, גם אני לא, ואני מניח שאנחנו ממש לא לבד.

הגזמות בהספקי המנועים היו נחלת כל היצרנים באותה העת, והיצרנים האמריקאיים לא היו חריגים במובן זה.

ההשוואה בין מנוע ה M100 של מרצדס למנועים ה "חמים" של מכוניות השרירים האמריקאיות לא ממש מדוייקת; למנוע המרצדס היה יחס דחיסה של 9.0:1, שנחשב בשעתו לגבוה למדי, ואילו למנוע ה 6.6 של GM היה יחס דחיסה של 10.25:1, שנחשב גבוה מאד במונחי אותם שנים, מה שבין היתר העיד על איכות דלק גבוהה בארה"ב באותן שנים.

מנוע המרצדס הגיע לשיא הספקו ב 4,000 סל"ד נמוכים יחסית, ואילו המנוע האמריקאי ב 5,750 סל"ד.

למרצדס היתה הזרקת דלק מכאנית ואילו באמריקאית היה מאייד מרובע עצום עם ספיקה של 700CFM, ומכאן ההפרש בהספקים.

תור הזהב של מכוניות השרירים נגמר ב 72', עם כניסתן של תקנות זיהום אוויר שפגעו מאד בהספקים, וחנקו למוות את המנועים.

משבר האנרגיה של 73' הוריד גרזן גם על המעט שנשאר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם (נערך)

דרך מצוינת לסחוט מזומנים ממותג פרימיום גוסס.

צריך להציע את זה גם ל-FCA

 

מעכשיו הסינים יקבלו את שלל מוצרי הקונצרן עם סמל יוקרתי בחזית --

 

פיאט 500 - אלפא ג'וניור

פיאט טיפו האצ'בק - אלפא ספרינט

קרייזלר 200 - אלפא אלפטה

קרייזלר 300 - אלפא 6

ג'יפ גראנד צ'ירוקי - אלפא מאטא

פיאט דובלו/פרומאסטר - אלפא גראנספורט פרופסיונל (זה לגרסת 2 דלתות בלי מושבים אחוריים ומנוע 1.6, זאת עם מושבים אחוריים בגימור מהודר ומנוע 2.0 תקרא גראנספורט לוסו קוודריפוליו)

 

והנה הצלנו את המותג המפואר מכליה!

 

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי Doc Slow
פורסם
ביואיק חזק בסין כי הוא מוכר המעט את על ההיצע של ג'נרל מוטורס כביואיק (כולל קורסה שגם שם נמכרה תחת השם ביואיק).

 

אתה מוזמן לבדוק את היצע הדגם הנוכחי.

 

ביואיק אנקור - אופל מוקה.

ביואיק אקסל - אופל אסטרה.

ביואיק קסקדה - אופל קסקדה.

ביואיק לה קרוס (הדגם החדש שלא יובא לארץ) - אופל אינסיגנייה העתידית.

 

אפילו יש שמועות על רכב מיני פרימיום של ביואיק - שבכלל יהיה אופל אדם עם סמל שונה.

הם התחילו עם ייצור של דגמים מהעולם אבל עכשיו GM מעבירים את קו הייצור האמריקאי לסין.

כרגע יש רכב חדש לגמרי envision שמיוצר רק בסין.

זה בערך מה שהם רצו לעשות בקוריאה אבל המפעלים הסינים שלהם מיצרים יותר ממיליון מכוניות בחודש שזה הרבה יותר מהמפעלים האמריקאים שלהם.

01-2016-buick-envision-detroit-1.jpg

אייל

פורסם (נערך)

תוספת --

האמת שלא הכרתי את נתוני המנוע של GM ברמה הזאת.

בשביל להשיג נתונים כאלו היה צורך בדלק עם נתוני אוקטן מטורפים ובשנות הששים המשמעות של זה הייתה תוספת של המון עופרת (ניל דגראס טייסון התייחס לבעיית העופרת באחד מהפרקים של "קוסמוס" החדשה)

 

לציין שהזרקת הדלק המכנית של מרצדס הייתה מאוד יעילה מבחינת הספק. ראה את המנוע ב-300SL. ה-M100 בכלל נראה כמו גרסה מוקטנת של מנוע מסרשמידט. רק חסר מנגנון הזרקת מים וצלב קרס טבוע על מכסה ראש המנוע.

 

שוב פעם - נתוני עמידה לרבע מייל של ה-300SEL 6.3 עם תיבה אוטומטית היו עדיפים (מעט) על אלו של ה-GTO בגרסת 350 כ"ס ותיבה ידנית (מנוע 400 סטוק).

מה שמעלה בספק את נתוני ההספק של GM למרות יחס הדחיסה המרשים והסל"ד המרבי האסטרונומי.

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי Doc Slow
פורסם

64223aud.jpgהתמונה הזו מעניינת במיוחד.

סביר להניח שצולמה בסוף 70', אז הוצגה ה 100 קופה היפיפיה.

שנה וחצי לאחר מכן, כל חמשת המכוניות בחלקה האחורי של התמונה, ירדו מפס הייצור במסגרת רה ארגון מקיף, שעשתה פולקסווגן בהיצע אודי ו N.S.U.

באותה תקופה היתה אודי בשלבי פיתוח אחרונים של ה 80 החדשה, שהפכה להצלחה גדולה, ושנה לאחר מכן הוצגה הגולף וכל השאר היסטוריה.

אם האודי 80 היתה נכשלת מסחרית, והגולף לא היתה מוצגת, קבוצת VAG פשוט לא היתה קיימת היום, והיו נחסכים כאן מאות דיונים על ה TSI וה DSG..

סביר להניח שגם אם ה RO80 לא היתה נכשלת, דינה של N.S.U היה להבלע בקבוצת פולקסווגן בשלב זה או אחר, רק בתנאים נוחים בהרבה.

אולמות התצוגה של N.S.U, בייחוד בגרמניה, הראו תמונה די מוזרה - מצד אחד הפרינץ 4 שהיתה בשעתו אחת המכוניות הזולות ביותר, ומצד שני ה RO80 שהיתה אחת המכוניות היקרות ביותר באותה העת.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

את הפרינץ 4 הכרתי כילד מהמושב האחורי. אבא שלי קנה כזו ב-1969, כחולה כמו זו שבכתבה. לידה עמדה בחניה הפרינץ 1000 של השכנים.

מה שזכור לי הוא שלפרינץ 4 היה מנוע 2 בוכנות (שנעו במקביל), ושכיפת המצת היתה נופלת ממקומה בדיוק ברגעים הכי גרועים כך שהמכונית היתה מקרטעת.

הפרינץ 4 נמכרה בקושי רב לאחר 3 שנות שרות, לבעל מוסך - לא ברור לי אם לשימוש או לפירוק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...