Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

300 אלף שקל בליסינג?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3757 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

 

אני מתלבט בין שתי אפשרויות רכישה לגבי לקסוס שעלותה 300K: לקנות באופן פרטי לגמרי, או לקחת בליסינג מהעבודה - בעסקה שכולל שווי השימוש והשתתפות של המעביד תעלה לי כ5000 שח בחודש. אני עושה כשלושים אלף קילומטר בשנה ועל הדלק בכל מקרה אקבל החזרים.

 

ע"פ החישוב שעשיתי - בהנחה שכל שנת אחזקה של רכב כזה עולה בממוצע לפחות 10K -בעוד שלוש שנים, בהנחה שאצליח למכור את הרכב בכ - 150 אלף שח ) "אפסיד" 18OK שיכללו את ירידת הערך ואת ההוצאות הנלוות. אם אשלם מידי חודש ליסינג בסך 5000 במשך 36 חודשים - הסכום יהיה זהה, רק שבמסלול זה כל האחזקות, הטיפולים ושאר הצרות הכרוכות באחזקת רכב יהיו על חשבון הזמן שלי.

 

עד כאן הכל טוב ויפה - אז אולי מישהו יכול להסביר לי למה כל הזמן אני שומע אנשים שאומרים לי שרכבי יוקרה לא כדאי לקחת מחברות ליסנג. האם אני מפספס משהו??

פורסם

5,000 ש"ח הורדה במשכורת (גילום מחיר השכרת הרכב וכן שווי השימוש) עבור

רכב שמחירו 300K נשמע כסכום נמוך מאוד!

אני מציע לך לבדוק שוב על איזה סכום באמת מדובר.

פורסם

בנוסף לכך- קח בחשבון כי הורדה זאת מהמשכורת משפיעה גם על ההפרשה לפנסיה ועל כל זכות סוציאלית אחרת שמגיעה לך -> ככה יוצא שאתה "גורר" אתך את זה.

פורסם

נראה שיש לך טעות בחישוב. באופן פרטי להחזיק לקסוס בשווי 300K כולל דלק עולה הרבה יותר מ5K בחודש.

בעסקת ליסינג רק שווי השימוש יהיה כ-7,500 ש"ח. לא יודע כמה אתה מרוויח, אבל בהנחה שהמס השולי הוא לפחות 34 אחוז, רק הסעיף הזה יוריד לך ~3K מהנטו. אם בנוסף לזה יורד לך רק עוד 2K בנטו על הלקסוס, כולל דלק חופשי - זו עסקת המאה :)

פורסם

גם אני חושב שהמספרים לא הגיוניים. בדר"כ על רכבים כאלה חברות הליסינג דורשות סכומים גבוהים מאוד.

אלא אם כן אתה בכיר בחברה והחברה בעצם לוקחת על עצמה את רוב התשלום.

פורסם

תודה לכל העונים :lol: נראה שידעתי לאן לפנות...מביך, אבל כולכם צודקים ואכן יש לי טעות בחישוב. ההבדל בין מצב בו אני מחזיר את הרכב שברשותי היום (שעלותו 170Kׂׂ) לבין שיוט בלקסוס העוצמתי בפקקי ארצינו הוא 6500 שח ולא 5000 כפי שמשום מה טענתי (6000 בחודש לחברת הליסינג + 7000 שווי שימוש - הכל לחלק לשתים כי הרי גם המדינה רוצה את החלק שלה מהסיפור). בהינתן הנל, האם לדעתכם עדיף להחזיר את הרכב הקיים ולקנות עצמאית???

פורסם (נערך)

נראה לי שהשאלה שלך מאוחרת.

לפני שאתה מחשב עלויות עליך להגדיר כמה דברים:

1. צרכים - אתה יכול לנסוע 30,000 ק"מ בשנה ביאריס, בקורולה, בקאמרי או בלקסוס. השאלה היא האם התכונות שמעלות את המחיר מוצדקות לצרכים האישיים שלך. יתכן שהפרש התכונות בין רכב בשווי 170,000 ש"ח ורכב בשווי 300,000 ש"ח לא מספיק משמעותי לגביך, וכבר חסכת 40% מעלות הרכישה\שווי שימוש. מדובר בעניין אישי מאד ואם אתה רגיש לעלויות אתה צריך לבחור ברכב הזול ביותר שיספק את צרכיך (כן, לפעמים גם עשיית רושם על אחרים היא צורך, למרות שלי, אישית, קשה מאוד להבין אותו).

2. יכולת כלכלית - עליך להגדיר לעצמך איזה סכום חודשי אתה מוכן להוציא על הרכב, בהתחשב בהכנסותיך ובשאר צרכיך הכלכליים, עכשויים ועתידיים (עתיד יכול להיות בטווח של חודשים או שנים בודדות, למשל צורך או רצון להחליף דירה, וגם לטווח הארוך - חסכון פנסיוני).

3. יכולת ספיגת נזקים במקרה של צורך בהפסקת חוזה הליסינג או צורך במכירת הרכב שבבעלותך הפרטית.

רק אחרי שתגדיר את אלה תוכל להחליט אם הלקסוס היא הרכב המתאים לך, או שמא עדיף לך "להסתפק" ברכב יותר זול, ולחשב את הפרשי העלויות בין הליסינג לבעלות הפרטית בהתאם לרכב שתבחר.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
נראה לי שהשאלה שלך מאוחרת.

לפני שאתה מחשב עלויות עליך להגדיר כמה דברים:

1. צרכים - אתה יכול לנסוע 30,000 ק"מ בשנה ביאריס, בקורולה, בקאמרי או בלקסוס. השאלה היא האם התכונות שמעלות את המחיר מוצדקות לצרכים האישיים שלך. יתכן שהפרש התכונות בין רכב בשווי 170,000 ש"ח ורכב בשווי 300,000 ש"ח לא מספיק משמעותי לגביך, וכבר חסכת 40% מעלות הרכישה\שווי שימוש. מדובר בעניין אישי מאד ואם אתה רגיש לעלויות אתה צריך לבחור ברכב הזול ביותר שיספק את צרכיך (כן, לפעמים גם עשיית רושם על אחרים היא צורך, למרות שלי, אישית, קשה מאוד להבין אותו).

2. יכולת כלכלית - עליך להגדיר לעצמך איזה סכום חודשי אתה מוכן להוציא על הרכב, בהתחשב בהכנסותיך ובשאר צרכיך הכלכליים, עכשויים ועתידיים (עתיד יכול להיות בטווח של חודשים או שנים בודדות, למשל צורך או רצון להחליף דירה, וגם לטווח הארוך - חסכון פנסיוני).

3. יכולת ספיגת נזקים במקרה של צורך בהפסקת חוזה הליסינג או צורך במכירת הרכב שבבעלותך הפרטית.

רק אחרי שתגדיר את אלה תוכל להחליט אם הלקסוס היא הרכב המתאים לך, או שמא עדיף לך "להסתפק" ברכב יותר זול, ולחשב את הפרשי העלויות בין הליסינג לבעלות הפרטית בהתאם לרכב שתבחר.

 

תודה רבה על התשובה המקיפה והמדוייקת :) אכן, לבטים לא פשוטים לפני...

פורסם

כבר פתחת שרשור דומה בעבר ואכן הוסברו לך העלויות. הייתי ממליץ לך אולי לשבת עם חשב שכר או רו"ח פרטי בכדי לבדוק מה הכי מתאים לך. ושוב, מבלי להיות ציני, מנהלים בכירים בד"כ לא נושאים בעלות הרכב ולכן אתה צריך להיות ברור מאוד עבור מה החברה משלמת ובעבור מה אתה נדרש לשלם. כמו כן אל תשכח שאם אתה צריך להחזיר רכב שכרגע בליסינג תפעולי - ככל הנראה גם יש לו קנס יציאה + 30 עד 60 יום הודעה מראש.

×
×
  • תוכן חדש...