Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורולה 2011, שמן גיר אוטומט for life?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3818 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קרוב משפחה קנה לא מזמן קורולה 2011 1.6 אוטומטית עם 80k ק"מ.

הטיפול האחרון בוצע ב-73k ולפני כשנה.

עקב כך הוחלט לעשות טיפול עכשיו, את העבודה אני יעשה.

מבדיקה בספר הרכב עולה שאין כלל המלצה להחליף שמן גיר ע"י היצרן, הזוי משהו.

מה הדעות בפורום? במורשה מחליפים? אם הוחלט להחליף- עדיף החלפה חלקית? אם כן כמה שמן דרוש להחלפה כזו שכוללת אך ורק פתיחת בורג הריקון?

 

בנוסף אשמח לעצות ומקט"ים- בתור חובב צרפתיות אני רגיל לסרוויס בוקס, יש משהו דומה לטויוטה שאוכל למצוא מקט"ים של הפילטרים?

והאם דרוש כלי מיוחד לפתיחת פילטר השמן?

 

תודה מראש לעוזרים

פורסם (נערך)

ידוע לך מה דגם מנוע או לפחות כמה כ"ס ?

 

אתן לך את כל המידע מאוטודאטה.

 

ברירת מחדל : 124 כ"ס

 

Technical specification _ Autodata.pdf

 

https://drive.google.com/file/d/0Bwe2hxLOMN4oOGpBVlpISjI1RlU/view?usp=sharing

 

אכן לפי האתר של אבי, הפילטר פנימי לכן תצטרך כוסית לפתיחה.

 

http://www.justmotor.co.il/products/675844/

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

פורסם

המידע שהעלית מתייחס לדעתי לתיבה רובוטית.

 

ברכב המדובר יש מנוע מדגם 1ZR.

מספר שלדה- JTNBV58E80J115717.

 

אשמח אם מישהו יוכל לבדוק לי לגבי המקט"ים לפילטרים.

עוד דבר- באיזה נוזל קירור משתמשים ברכב הזה?

תודה רבה

פורסם

לפי מס שילדה

מסנן שמן

0415237010

צור עימי קשר אתן לך תמונות ומקטים ומחירים והנחות לכל מה שתצטרך לרכב.

מהיבואן לצרכן ללא פערי תיווך ✔✔✔ לקוחות בודיפיקס יזכו להטבה משמעותית לתיקון הרכב.

פורסם (נערך)

שאלת המיליון דולר. האם מחליפים לשמן חדש או שנשארים עם השמן הישן? יש כאלה הטוענים שתיבת ההילוכים "התרגלה" לשמן המשומש והחלפה לשמן חדש עלולה "להעיר" מתים ולפיכך יצוצו בעיות.

אם תסתכל טוב טוב בספר יצרן אתה תגלה שהיצרן ממליץ על 60 אלף ק"מ בתנאים קשים או 4 שנים.

אצלנו במשפחה יש שתי קורולות. האחת 2006 השניה 2012. החלפתי לראשונה שמן גיר מקורי בלבד ב 230 אלף ק"מ. אני מצטער שלא הייתה לי מודעות לכך לפני זאת והייתי מחליף באזור ה 100 אלף. לשניה אני בהחלט אחליף כאשר הרכב יגיע ל 100 אלף. מה שבטוח, החלפה בזמן תמנע את הצורך בעתיד לשאול את השאלה האם להחליף לחדש ולהסתכן שמה יצוצו בעיות או להישאר עם אותו השמן לאורך כל חיי הרכב.

אגב, מאסטר השמנים של הפורום הלא הוא איתמר הגדול מכולם העלה טענה בעבר שהיצרן לא מבקש להחליף שמן גיר כי הוא יודע שבמילא הגיר יצריך שיפוץ ב X אלפי ק"מ. השמן במילא מסוגל להחזיק מעמד עד אז לכן אין להחליף שמן במיוחד אלא לחכות לזמן שיפוץ הגיר ולעשות את שניהם בו זמנית. יש בזה גם היגיון.

 

מה שלא יהיה, תמיד אבל תמיד מומלץ כאשר מחליפים שמן גיר להשתמש בשמן המקורי בלבד. הוא ורק הוא מתאים במאת האחוזים לדרישות היצרן עבור הגיר.

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

תודה לכולם. אישית אני לא מקבל את הרעיון הזה שהחלפת השמן מיותרת, לדעתי בעל הרכב ירוויח מכך לטווח הארוך. הוחלט להחליף החלפה חלקית בשמן מקורי. עוד דבר- מה הרעיון של טויוטה לגבי שני מקטי״ם לכל חלק? יש הבדל ביניהם?

פורסם

למה החלפה חלקית? תרוקן את השמן לתוך כלי קיבול ותמדוד כמה שמן יצא. לאחר מכן תמלא בשמן חדש את הכמות שרוקנת. תצא עם הרכב לסיבוב על מנת שהגיר והמנוע יגיעו לטמפרטורת עבודה. כאשר הרכב נמצא במצב מאוזן תוסיף עוד שמן עד אשר הכמות תגיע לגובה הרצוי על מדיד השמן. ככה עשו אצלי. החלפת שמן גיר בקורולה זה לא דבר מסובך כמו במכוניות אחרות.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

נוזל תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית ובניגוד לתיבה ידנית משמש גם כשמן הידראולי. צמיגות נוזל הגיר עולה עם הזמן ובהתאם הלחצים הנבנים בתיבה. החלפת הנוזל ושימוש בנוזל טרי ודליל יותר מזה שהיה עלול להביא לבעיות של לחץ שמן בתיבה, מה שבתורו גורם לכל התופעות המוכרות של החלפת הילוכים בעייתית, גיר "מחליק" וכו'.



זו הסיבה העיקרית שבגללה אני מאמין שצריך לבצע החלפה סדירה של הנוזל, מה גם שהחלפה קבועה משמרת את שאר התכונות החיוניות של נוזל הגיר עם שלל התוספים שבו.

 

האם להחליף או לא להחליף נוזל ברכב משומש זו שאלת מליון הדולר, בטח אם אין מידע על סגנון הנסיעה או היסטוריית טיפולים מסודרת. אני הייתי מחליף רק תוך לקיחה בחשבון שההחלפה עלולה להתברר כבעייתית. יחד עם זאת ובעיקר בגלל הקילומטרז' הנמוך של הרכב אני לא צופה כל בעייה לאחר ההחלפה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
למה החלפה חלקית? תרוקן את השמן לתוך כלי קיבול ותמדוד כמה שמן יצא. לאחר מכן תמלא בשמן חדש את הכמות שרוקנת. תצא עם הרכב לסיבוב על מנת שהגיר והמנוע יגיעו לטמפרטורת עבודה. כאשר הרכב נמצא במצב מאוזן תוסיף עוד שמן עד אשר הכמות תגיע לגובה הרצוי על מדיד השמן. ככה עשו אצלי. החלפת שמן גיר בקורולה זה לא דבר מסובך כמו במכוניות אחרות.

 

לפי מה שהבנתי, בהחלפה רגילה המתבצעת ע"י ריקון השמן דרך בורג הריקון בלבד- יוצא כ-3.5 ליטר שמן, בעוד תכולת התיבה קרובה ל-7 ליטר.

לכן בפועל זו החלפה חלקית, ונסתפק בזה, גם בגלל הסיבות שהזכיר איתמר.

פורסם
לפי מה שהבנתי, בהחלפה רגילה המתבצעת ע"י ריקון השמן דרך בורג הריקון בלבד- יוצא כ-3.5 ליטר שמן, בעוד תכולת התיבה קרובה ל-7 ליטר.

לכן בפועל זו החלפה חלקית, ונסתפק בזה, גם בגלל הסיבות שהזכיר איתמר.

 

שים לב שמה שרשמתי לא סותר את מה שאתה אומר.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

מה שתיארת הוא בדיוק מה שהתכוונתי לעשות. פשוט מדבריך היה ניתן להבין שזו החלפה מלאה ולא חלקית, לכן חידדתי את הדברים. ותודה על ההסבר.

×
×
  • תוכן חדש...