Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם 98 חוסך יותר דלק ?


דניאל
שימו לב! השרשור הזה בן 7074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רכב שמתודלק עם דלק מסוג אוקטן 98\99 אוכל פחות ליטר לק"מ מאשר אותו הרכב עם דלק מסוג 95 ?

 

בעיקרון התשובה המוכרת היא "כן" אבל כשחשבתי על זה לדלק 98 בעירה יותר טובה ומכאן הוא נשרף יותר מהר.

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה כל אחד והתאוריה שלו, בתכלס 98 לא ישנה למנועים רגילים

אבל יש מנועים שחייבים את ה 98 בגלל היחס דחיסה גבוהה אטמוספרים ומוגדשים.

 

אבל כל מנוע שיתדלק 98 במקום 95 יאריך חיים, יפעל חלק יותר, עם פחות בלאי.

בגלל בעירה טובה יותר ומפני שהוא משאיר פחות פיח ולכן פחות לילכלוך שגורם לבעיות.

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מנועים בהם הצריכה אכן נמוכה יותר, אולם ההפרש אינו מצדיק את הפרשי העלות.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*** נמחק הציטוט - אין טעם לצטט את ההודעה שמעליך. זה מכביד על השרשור ***

 

 

ומה לגבי אריכות הימים והבלאי המופחת, לטענת ידידי, הדבר נכון?

ואם כן, עובדה זו לא מצדיקה את הפרשי העלות?

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*** נמחק הציטוט - אין טעם לצטט את ההודעה שמעליך. זה מכביד על השרשור ***

 

הבדלי העלות הם חצי שקל לליטר, לא? כלומר בצריכה ממוצעת של 10 ק"מ לליטר ונסועה של 15000 בשנה אתה משלם עוד 1500 כפול 0.5 ש"ח על ה-98, כלומר 750 ש"ח יותר. בסכום קטן בהרבה מה-750 ש"ח האלו אתה יכול לשים שמנים, תוספים ומה שלא תרצה, שישמרו לך היטב על המנוע.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי רק רכבים חדישים יותר שמיועדים ל98 צריכים לשים 98

רכבים של 95 שישימו 98 לא ירגישו הבדל וגם תצרוכת הדלק לא תרד, אבל הבלאי יקטן אבל כפי שנאמר חצי שקל לליטר זה יקר מידי

יום טוב

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מנועים בהם הצריכה אכן נמוכה יותר, אולם ההפרש אינו מצדיק את הפרשי העלות.

בוקר טוב :-) ,

 

אכן , במנועים בעלי יחס דחיסה גבוה מאוד מומלץ למלאות 98.

השינוי בצריכת הדלק לא משמעותי ביותר , אבל בהחלט מורגש.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*** נמחק הציטוט - אין טעם לצטט את ההודעה שמעליך. זה מכביד על השרשור ***

 

 

הוא צריך אני יודע.

אני גם משתמש בו בתבונה - כמה שפחות לנהוג :wink: .

 

אבל למה האוטו אמור לצרוך פחות דלק ? הרי הבעירה יותר טובה, לא ?

בעירה יותר טובה = נשרף יותר מהר = נגמר מהר יותר = :cry: = :bad-word:

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*** נמחק הציטוט - אין טעם לצטט את ההודעה שמעליך. זה מכביד על השרשור ***

 

המשוואה שלך לא נכונה.

 

בעירה יותר טובה = ניצול טוב יותר של כל יחידת דלק = יותר תפוקה בפחות דלק = צריכת דלק נמוכה יותר לצורך יצירת תפוקה זהה

 

אבל ההבדלים קטנים בכל מקרה. אצלי לא הרגשתי שום שינוי וחזרתי ל-95.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*** נמחק הציטוט - אין טעם לצטט את ההודעה שמעליך. זה מכביד על השרשור ***

 

הבנתי.

אולי גם אני אחזור.

 

כשיהיה לי מיאטה :wink:

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*** נמחק הציטוט - אין טעם לצטט את ההודעה שמעליך. זה מכביד על השרשור ***

 

 

שלום,

 

הנושא נידון בפורום לא פעם...

בכל אופן שאתה אומר: "הבעירה יותר טובה"... יש צורך לשאול שאלות ולהבהיר מס' מושגי יסוד...

1.מהו דלק ומהו יוצר?

*הדלק יוצר חום ע"י ריאקציה כימית בשם "בעירה"...הדלק המוכר לנו יותר...הוא הבנזין, עד כאן פשוט.

2.מהן התכונות הנידרשות מהדלק לצורך הבעירה "הטובה"?

*(BTU (British Thermal unit - גבוהה כמה שיותר...

* מהירות בעירה גבוהה...

* התלקחות מבוקרת

ולא רק...

שהבהרנו דברים פשוטים (לא את כולם) ניתן להמשיך ולהבהיר את התשובה לשאלה המקורית...

 

האוקטאן בדלק מאפשר לנו שמירה על המטרה : "התלקחות מבוקרת" וזאת כדי למנוע מצבים שחלקנו מכיר כצלצולים במנוע (התלקחות נוספת של הדלק ללא בקרה)- מצבים שיכולים לגרום לנזקים במכלולים כגון בוכנות , רינגים וכו'.

במנועים בעלי יחס דחיסה גבוהה ובעלי תאוצה ...יש צורך בדלק אוקטן 98 ו 99 ...

והנה "אליה וקוץ בה"...ככל שהאוקטאן גבוהה יותר מהירות הבעירה נמוכה יותר...במכוניות מרוץ חייבים גם וגם...איך פותרים מצב פרדוקסלי שכזה?

ואם כך , מה עדיף ?

האם יהיה חסכון בהוצאות אם נרכוש דלק באוקטן גבוהה יותר? (ראה עלויות)...:x

והנה כמה תשובות:

*במכוניות חדשות רצוי לעשות שמוש בדלק באוקטן המומלץ ע"י היצרן .

*במכוניות ישנות שהצטבר פיח בתא הבעירה , בראשי בוכנות, שסתומים , רצוי לעשות ניקוי שיטתי

ע"י תוספים יעודיים או בצורה מכנית וזאת על מנת למנוע מצבי התלקחות לא מבוקרת היוצרת מצבי דטונאציה\פיצוצים בתא השריפה וצריכת דלק גבוהה!

 

התיחסות יותר רחבה לנושא הדלק ניתן למצוא במאמרים שכתבתי ופרסמתי גם באתר שלי למכוניות ספורט בישראל ב 3 מאמרים בנושא:

חלק א'

www.carinfocus.com/Fmamar6.htm

חלק ב'

www.carinfocus.com/Fmamar7.htm

חלק ג' ...

מאמר העוסק בדלקים מתקדמים למכוניות מרוץ בעלי בעירה מהירה ביותר...BTU גבוהה...וגם אוקטן מעל 100 ...

עדיין הגלישה לבעלי סיסמה בלבד...

 

מנהל האתר למכוניות ספורט בישראל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה לגבי אריכות הימים והבלאי המופחת, לטענת ידידי, הדבר נכון?

ואם כן, עובדה זו לא מצדיקה את הפרשי העלות?

 

בברכה,

שחף בן צבי.

הבלאי הוא פרמטר מורכב שניתן להקטינו ע"י שמירה על מס' כללים :

שמוש בדלקים איכותיים:

* נטול מים.

* תוספים כנדרש בחוק .

*שמוש בדלק באוקטן שהומלץ ע"י היצרן.

ממליץ לך לקרוא את המאמרים שכתבתי בקישורים הבאים:

www.carinfocus.com/Fmamar6.htm

www.carinfocus.com/Fmamar7.htm

 

מנהל האתר למכוניות ספורט בישראל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבדלי העלות הם חצי שקל לליטר, לא? כלומר בצריכה ממוצעת של 10 ק"מ לליטר ונסועה של 15000 בשנה אתה משלם עוד 1500 כפול 0.5 ש"ח על ה-98, כלומר 750 ש"ח יותר. בסכום קטן בהרבה מה-750 ש"ח האלו אתה יכול לשים שמנים, תוספים ומה שלא תרצה, שישמרו לך היטב על המנוע.

 

רוני

ההבדלים במחירון ללא הנחות הם 80 אג' ויותר..

אבל בפז יש את המבצע 98 במחיר 95

כך שמי שמתלבט יכול לקנות 98 במחיר שהוא משלם על 95

וגם לקנות שמנים תוספים וכו..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...