Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוג שמן מנוע לפיג'ו 308


K-a-M-u-Z-u
שימו לב! השרשור הזה בן 3280 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בשום אופן אל תמלא 5w40, השמן הזה לא מאושר ע"י היצרן למנוע הזה.

בוקר טוב,

אני לא יודע איך בצרפתיות אבל נניח בגטס גם אין אפשרות לשים 5-40 אבל לא מעט אנשים ששמים (5-40) ולא קורה כלום למנוע.

אבל שהם ששמים 5-40 כמובן שהשמן חייב לעמוד בתקנים.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

botzek1 צודק, רק 5W30 בתקן C2:

 

1.6 VTI.PNG

 

בכל אופן, מה זאת אומרת נדלקה לך נורת שמן? יש אצלך נורה שמראה על מפלס שמן נמוך? או שאתה מתכוון למנורת לחץ שמן ?

 

מתי היה הטיפול האחרון ?

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשום אופן אל תמלא 5w40, השמן הזה לא מאושר ע"י היצרן למנוע הזה.

 

אוי לא... ראיתי מאוחר מדי...

בסוף מצאתי רק 5w40 והוספתי... :\

זה ממש נורא? או שכדאי לי לקפוץ למוסך שכבר ירוקנו לי ויחליפו לי הכל?

אני קצת חושש כי שמעתי על הצרפתיות שצריכות אחזקה טובה.

לפני כן הייתה לי גטס והכל היה כל כך פשוט איתה והכל עבד כמו שעון קוריאני, לא משנה מה היא ספגה.

 

*אגב, כשפתחתי את מכסה מילוי השמן ממש היה אפשר לראות חלקי מנוע. קצת הפחיד אותי כי ראיתי שסף השמן באמת מאוד נמוך ונמצא די בתחתית.

אני לא יודע אם זה נורמלי או לא, כי בגטס היה "כיסוי" שלא אפשר לראות את המנוע כשפותחים המכסה.

 

botzek1 צודק, רק 5W30 בתקן C2:

בכל אופן, מה זאת אומרת נדלקה לך נורת שמן? יש אצלך נורה שמראה על מפלס שמן נמוך? או שאתה מתכוון למנורת לחץ שמן ?

 

מתי היה הטיפול האחרון ?

כשאני מכניס את המפתח ומסובב יש צפצוף והודעה OIL לכמה שניות בלוח המחוונים ובתצוגת מסך רשום Check oil לכמה שניות.

קניתי את הרכב לפני חצי שנה. ספר הטיפולים לא היה מוחתם, אבל ביררתי במוסך אלן(חולון) בסמוך לקנייה, נאמר לי שלפי הרישומים נעשה לרכב טיפול לפני כשנה.

בכל מקרה, נורית טיפולים אומרת עוד 8000 ק"מ לטיפול.

 

 

מה אתם אומרים? ללכת למוסך(אורן בחולון?) שירוקנו לי הכל ויחליפו? להקדים את הטיפול?

עריכה אחרונה על ידי K-a-M-u-Z-u

פיג'ו 308, Comfort plus, 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי מחליף. במנוע הזה גם ככה ידוע על בעיות של הצטברות פיח, שחלק ממנו מקורו בשמן. שימוש בשמן בתקן c2 שהוא עם אחוז אפר נמוך ממש משפיע במקרה הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני עם botzek1.

 

עדיף לרוקן הכל. בכל מקרה עברה שנה מהטיפול האחרון.

 

אכן יש מנועים שמאפשרים להציץ לתוך ראש המנוע בפתיחת פקק מילוי השמן. יש כאלה שאפילו רואים דרך החור את שרשרת הטיימינג.

 

בכל מקרה, לא צריך להיות שמן שמכסה את כל החלקים שראית. זה בסדר גמור, השמן מתרכז ברובו באגן השמן.

 

מאיפה אתה בארץ ?

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני עם botzek1.

 

עדיף לרוקן הכל. בכל מקרה עברה שנה מהטיפול האחרון.

 

אכן יש מנועים שמאפשרים להציץ לתוך ראש המנוע בפתיחת פקק מילוי השמן. יש כאלה שאפילו רואים דרך החור את שרשרת הטיימינג.

 

בכל מקרה, לא צריך להיות שמן שמכסה את כל החלקים שראית. זה בסדר גמור, השמן מתרכז ברובו באגן השמן.

 

מאיפה אתה בארץ ?

סבבה, תודה רבה.

 

חולון.

פיג'ו 308, Comfort plus, 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נורית הטיפולים אומרת מתי לטפל לפי קילומטרז'.

יש שיגידו שצריך לטפל כל 20 או 30 אלף, או שנתיים, לפי המוקדם מביניהם.

 

לדעתי - צריך לטפל כל 15 אלף או שנה, המוקדם מביניהם. לכן הייתי מקדים את הטיפול. מוסך אלן הוא מוסך מורשה יבואן, למה לא הוציא לך היסטוריית טיפולים שתדע בדיוק מה הוכנס ומתי?

 

בכל אופן, וודא מראש שבטיפול יכניסו אך ורק שמן העונה לתקן של פיז'ו הרלוונטי למנוע שלך. אל תתפשר על זה.

כמובן שגם רצוי לדאוג לתדפיס היסטוריית טיפולים (ימסרו לך כזה בכל מוסך מורשה יבואן), וללכת או למוסך מומחה לצרפתיות או למוסך מורשה יבואן עם האוטו הזה.

כמובן שבטיפול יש גם לאפס את נורית הטיפולים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נורית הטיפולים אומרת מתי לטפל לפי קילומטרז'.

יש שיגידו שצריך לטפל כל 20 או 30 אלף, או שנתיים, לפי המוקדם מביניהם.

 

לדעתי - צריך לטפל כל 15 אלף או שנה, המוקדם מביניהם. לכן הייתי מקדים את הטיפול. מוסך אלן הוא מוסך מורשה יבואן, למה לא הוציא לך היסטוריית טיפולים שתדע בדיוק מה הוכנס ומתי?

 

בכל אופן, וודא מראש שבטיפול יכניסו אך ורק שמן העונה לתקן של פיז'ו הרלוונטי למנוע שלך. אל תתפשר על זה.

כמובן שגם רצוי לדאוג לתדפיס היסטוריית טיפולים (ימסרו לך כזה בכל מוסך מורשה יבואן), וללכת או למוסך מומחה לצרפתיות או למוסך מורשה יבואן עם האוטו הזה.

כמובן שבטיפול יש גם לאפס את נורית הטיפולים.

כרגע הקילומטרז' עומד על 50,900. כשקניתי את הרכב היה על 49,000.

פיג'ו 308, Comfort plus, 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך לצטט את ההודעות שמעליך.

 

מה היה הקילומטרז, ולפני כמה זמן, היה הטיפול האחרון? זה מה שחשוב.

 

בקיצור, המלצתי היא שתיגש למוסך, תוציא הסטוריית טיפולים, ואז תוכל להחליט מה צריך לעשות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שפריג'י מנסה לומר זה שההמלצה לבצע טיפול כל 30K או שנתיים אצל יצרנים מסויימים היא פשוט חולנית.

 

בכל רכב עדיף לבצע החלפת שמן+פילטר כל שנה או 15K ולהתעלם לחלוטין מהמלצת היצרן בקטע הזה.

 

זה השמן שאתה צריך:

 

http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-Castrol-Magnatec-5W30-C2-5L.html

 

בכל מקרה, בדוק את תיבת הה"פ שלך.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת בלי קשר, תכניס את הרכב לטיפול תקופתי קטן. בטח הטיפול הקודם היה ב 30k . ממילא הגיע זמן הטיפול. וגם בגלל שרק קנית מומלץ להכניס עכשיו ליישור קו. אל תתרגש , לא הרסת את המנוע. הגרמנים הרסו אותו לפניך... בכל מקרה רק עשית השלמת חוסר.תמיד עדיף שמן רע על חוסר בשמן. במנוע הזה אכן רואים את ראש המנוע בעת המילוי. לא רואים את השמן כי הוא למטה בתחתית . מה מראה מדיד השמן בבוקר לפני התנעה ?, הכוונה למקל מתכת בתחתית מהמנוע, פקק צהוב בפינת המנוע.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרי המחיר דומה- למה להיות בספק? יותר מזה- השמן בלינק שהעלה asafasaf עומד בתקן הספציפי של psa, גלון כזה קניתי בעבר ב160 שח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקנו אותי אם אני טועה, אך להבנתי שמן טוטל המשמש את לובינסקי אולי תואם את התקן אך אינו סינטטי מלא, אלא "בטכנולוגיה סינטטית" (AKA חצי סינטטי): http://204.92.52.209/pdf/egypte/lubrifiants/Ineo%20EC3%205w30.pdf

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3280 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...