Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4106 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עזוב לייזר..קשה לקבל מדידה נכונה בכל מקום על הרדיאטור וזה לא חד משמעי.

 

יש לגשתש למכון רדיאטורים, יפתחו רדיאטור וינקו.

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לייזר זה כמובן רק עוד אינדיקציה, והיא קלה ופשוטה לביצוע.

אם הרדיאטור מקורי סביר להניח שהוא כבר מאוד סתום וכדאי לשקול החלפה. כך גם אני עשיתי אחרי שהמקורי שעבר ניקוי האכיל אותי קש.

סה"כ יש חלופיים טובים מאוד בשוק, בסדר גודל של 700-800 ש"ח (החלפה אפשר לעשות עצמאית) ויש לך ראש שקט. (אצלי יש של אמסטרדם והוא עובד נהדר. גם בנסיעה ארוכה ב-40 מעלות המדחום לא עובר את החצי).

פורסם

באופן כללי אמור להיות שינוי של מפלס המים ברדיאטור במשך שבוע? או שאם אין שינוי במפלס המים זה מעיד שהוא סתום? היה גם קצת מים מתחת למיכל עיבוי,יכול להיות צינור יבש שנוזל ממנו מים במאמץ (עליה) כי בדרך כלל מתחמם בעליה

פורסם

סתום זה אומר שהוא לא עושה את עבודתו, כי הנוזל עובר רק דרך חלקו, ורק שם הרדיאטור מוציא חום לסביבה. אין קשר למפלס הנוזל. האם הוא מקורי ועתיק או שהוחלף?

פורסם

והאם אפשר לשים נוזל קירור אדום? או שלא מתאים לטויוטה סטארלט 96? איזה נוזל קירור הכי מתאים לטויוטה סטארלט?

פורסם

החלפתי לפני שנה. אני משתמש בו כי להערכתי הוא דומה, עד זהה, לנוזל האדום המקורי שהיה בסטארלט.

בשנים הראשונות שלי לבעלות על הרכב אכלתי קש עם מערכת הקירור. החלפתי פחות או יותר את כולה. ניקיתי רדיאטור ואז הלכה משאבת מים. החלפתי משאבה התפוצצו צינורות. החלפתי צינורות הלך פלאנג'. למה הלך הפלאנג'? כי סתימה נוספת ברדיאטור דפקה אותו. ומתישהו הלכה שוב משאבת מים.

במוסך אף פעם לא חיפשו מה הבעיה. תמיד החליפו מה שנשבר וזהו. תחזוקת שבר.

 

בסוף אמרתי נעבור על כל המערכת. בדקתי חלק חלק. ראיתי שהכל חוץ מהרדיאטור במצב סביר, והערכתי שבזה זה נגמר, החלפתי רדיאטור לחדש, מילאתי נוזל קירור איכותי (valeo) ומאז שקט. אחרי שנה עם valeoהחלפתי לeneos שקישרתי אותך אליו.

 

כל הנזקים האלה נגרמו מקורוזיה ומשקעים, כי נוזל הקירור שהיה במערכת כנראה היה עשוי ממים, צבע מאכל ירוק, אבן, משקעים ושאריות של חומרי ניקוי קורוזיביים.

נוזל קירור לא איכותי במנוע הוא כמו סרטן. ערבוב של נוזלים זה כמו סרטן ממאיר.

נוזל איכותי אחרי ניקוי של המערכת והוצאת כל הטינופת יעצור את המצב. ייתכן וחלקים נוספים ילכו כי הבלאי המצטבר בהם גדול כבר, אבל לטווח הארוך אחרי שתחליף נוזל, רדיאטור ואת מה שפגום בדרך (ולכן צריך לבדוק פלאנג' עליון ובית תרמוסטט, וצינורות - מצא חליפיים שמתאימים בגודל), ותעשה שטיפה טובה עם צינור שכל הזבל יצא החוצה, תמלא נוזל איכותי כמו שהמלצתי לך, יהיה לך שקט.

 

כשאני חושב על זה שוב - הדבר היחיד שלא הוחלף זה הפקק. והוא תקין.

פורסם

הזמנתי היום רדיאטור חדש, אני רואה שיוצאים כמו אדים מהפתחים של המזגן, האם זה קשור לרדיאטור סתום? אולי לא מגיעים מים לרדיאטור הפנימי? או יש כיוון אחר?


×
×
  • תוכן חדש...