Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ה"מרצדס" של הסופר-מיני היא בעצם ב.מ.וו


Fkl0ster
שימו לב! השרשור הזה בן 3361 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא נוהג לכתוב אודות רכב שזה עתה קיבלתי, אבל הפעם אחרוג ממנהגי.

 

מאז שהייתי נער פינטזתי באופן עקבי על שני דברים שלצערי היו ונותרו שני קווים מקבילים: על רכב יוקרה ועל אלפא רומיאו (אם כי את האחרונה אין צורך להזכיר שהרי זה מובן מאליו שנערים בעלי תשוקה מוטורית חולמים על אלפא). בימים ההם של סוף שנות ה-90, יוקרה בהכרח הייתה כרוכה בגודל ותג מחיר מפלצתי שמתי מעט יכלו לעמוד בו. חשבתי לעצמי, מדוע שהיצרנים לא יבנו מכונית יוקרה בקטן? מדוע שלא יציעו את האיכויות הללו באריזה קומפקטית מאד? כך המחיר ירד מחד ומאידך לא אצטרך להיסחב עם גודל מיותר.

 

יצרן רכבי היוקרה שמשך את תשומת ליבי דאז היה בעיקר אאודי, מפני שב.מ.וו ומרצדס היו יקרות להחריד והוא היה ליצרן היחידי בעל כושר וקומה שנחשבו למסוגלים לעמוד מול שני היצרנים הללו בלא לחוש בושה, ואשר החל למכור את מוצריו מתג מחיר נמוך יחסית אליהן (A3 דאז). המתנתי בכליון עיניים לחדירתם של יצרני היוקרה לסגמנט קטן עוד יותר מכך, אם כי גם אני לא ידעתי עד כמה היו מחשבותיי נבואיות.

 

מה רבה הייתה ההפתעה שדווקא מכיוון ב.מ.וו באה הסנונית הראשונה בדמות המיני. אם תאמר האמת, הרי שהמיני מעולם לא משכה את תשומת ליבי – היא לא באמת הרגישה לי כמו ב.מ.וו מהשורה. רק עם נסיון כניסתה של אאודי עם ה-A2 לשוק החדש שב.מ.וו הייתה לחלוצה בו, החל עולה רף ההתלהבות שלי: הנה ראיתי לפני כיצד הפנטזיות שלי החלו קורמות עור וגידים של ממש. הדגם הזה לצערי, נחל כשלון מסחרי ולא הגיע לארץ כלל.

 

כמעט עשור חלף עד הנסיון השני של אאודי שצלח: ה-A1. ידעתי שהנה לראשונה יש רכב יוקרה "אמיתי" בקטן, מאחר והיה לי ברור שאין סיכוי שאאודי היו מרשים לסמל שלהם להתנוסס בגאון על רכב שאינו מיישר קו עם שאר המוצרים שלהם ועם פילוסופיית העולם שלהם. הייתי נלהב – סוף סוף, "מרצדס" קטנה. אני מצד אחד התקרבתי יותר ויותר מבחינה כלכלית אל החלום והוא מצידו גם התקרב אלי, אבל עדיין היה רחוק מכדי מימוש.

 

בסוף 2011 התרחשה התפנית המיוחלת, כמו על פי תוכנית אסטרטגית מגובשת וידועה מראש, המתממשת לנגד עיניך. דלק מוטורס החליפה את קמור כיבואן ב.מ.וו והציגה תוכנית שיווקית שונה מהיסוד; לא עוד יוקרה עם מחירים מפלצתיים שמתגמדים "מתחת לשולחן" בזמן סגירת העסקה, אלא יוקרה יקרה עם שקיפות מחירים מלאה. שוק היוקרה כולו עבר טלטלה וה-A1 של אאודי החלה להימכר לראשונה במחיר פורץ דרך של מכונית משפחתית בסיסית, תמחור שיישר קו עם המיני ONE הקודמת. הייתי באקסטזה.

 

נכנסתי לאולם התצוגה הקר, השקט והסטרילי של אאודי בפעם הראשונה בחיי, כשברקע נשמעו השורות הבאות מתוך אותו שיר מפורסם של רדיו-הד:

?What the hell am I doing here



I don't belong here

 

*קרדיט והשראה יש לתת לקלארקסון בסרטון האדיר שלו I have to have a Ferrari:

 

 

נכנסתי לתוך הרכב ולא רציתי לצאת ממנו. הוא הותיר בי רושם אדיר: זו אאודי לכל דבר, רק בקטן – איזה כיף, בדיוק מה שרציתי! קיבלתי לידי קטלוג לועזי מרשים, מודפס בצורה איכותית ביותר. הכל מוקפד, הכל מדוקדק – ממש טופ נוצ'. האיכות העניינית והלא מתיימרת פשוט קנתה אותי.

 

הזמנתי נסיעת מבחן, אלא שלאחר היסוסים והתלבטויות ביטלתי אותה. חששתי להוציא סכום כזה על רכב ראשון. בצעד של קיפול הזנב בין הרגליים, התחלתי לחפש אחר רכב קטן וזול לאחזקה, אבל איכותי ככל הניתן. הפשרה נמצאה בדמות הפנדה החדשה, שגילמה איכויות של רכב גדול באריזה קטנה ובמחיר קטן במיוחד. אהמ, מזכיר לכם משהו?

 

בכל תקופת הבעלות על הפנדה, הרצון להגשים את החלום לא מש מליבי. מזה שנתיים היא שירתה אותי בנאמנות, עד אשר הזדמן סידור במסגרתו מצאה הפנדה בית חדש בתוך המשפחה (היא עדיין ממשיכה להתגלגל, אגב. סיכום האחזקה שלה יינתן בתום תקופת הבעלות עליה). חלון ההזדמנויות לרכישת רכב חדש העונה על הקריטריונים שראשיתם התבסס עוד לפני כ-15 שנה, נפתח אפוא.

 

המשך יבוא.

עריכה אחרונה על ידי Fkl0ster
:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 129
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

המרצדס של הסופר מיני זה מרצדס A קלאס

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קצת פרקליט השטן בענייני "פאר" במכוניות.

היתה לנו Audi במשפחה. A3 2.0T.

בזמנה היו לא מאפיינים שלא היו בדגמים פשוטים (DSG, TFSI) והיא הגיעה מאובזרת, לתקופה (בעיקר ג'אנטים מוגזמים).

 

היום, כשאני נוהג בליאון 1.8... אין שומדבר ב-Audi ששווה בשבילי כמעט כפול בכסף.

יותר מזה, מכל בחינה פרקטית, היא היתה מכונית לא רק פחות שימושית, אלא פחות טובה (בטח ליומיום). היא רק נראתה יותר טוב והפלסטיקה שלה (הרבה) יותר איכותית.

בסדר.

על זה לשלם עוד יותר ממאה אלף ש"ח?!

נה...

אם הייתי צריך לבחור בין השתיים, הלאון לוקחת.

נכון... יש כמה שנים בין הרכבים, אבל הלאון לוקחת, בלי להרהר שנייה.

אפילו, אפילו אם הן עולות אותו הדבר.

 

מה שאני רוצה לאמר זה שפרימיום צריך לבוא לידי ביטוי ביותר מהפלסטיקה בתא הנוסעים.

אני לא יודע מה היחס בין ה-A1 לאחיותיה לקונצרן (בד"כ, כאמור, החידושים מגיעים קודם כל לדגמים הבכירים), אבל יש הבדל בין אותו רכב עם סלון יותר מפואר, לבין פרימיום "אמיתי", שהוא קצת יותר מהותי מזה, ובא לידי ביטוי גם באופן בו הרכב מתנהג, הטכנולוגיה שבו ועוד.

Audi אומנם מציעה אופציות זולות, אבל יש לזה סיבה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע למי מראים חצי עבודה? אז יאללה! תסיים את מה שהתחלת!

 

כתיבה יפה ומעניינת מאוד! מחכה כבר להמשך.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עופר, אני מסכים עם הסיפא שלך לחלוטין, על פיה פרימיום צריך להתבטא בהרבה מעבר לאיכות החומרים בתא הנוסעים. זו בדיוק המסקנה אליה הגעתי בעצמי וגם הסיבה שיש לי סמלון של מיני בצד ולא של אאודי (ולאור הרקע לעיל ברור כמה היה קשה לי "לשחרר" אותה)!

 

בנוגע ללאון, ברור שאם יש הפרש דורי בין ה-A3 ההיא ללאון, הפערים מצטמצמים (מאפיינים שהיו מנת חלקם של רכבי יוקרה בעבר הם לחם חוק ברכבים של היום). זה לא כל כך הוגן להשוות את הלאון של היום ל-A3 הקודמת לדוגמא..

 

למען האמת, הלאון של היום מבצעת היטב ומהווה תמורה מעולה לכסף; יותר מכך, היא קרצה לי עד מאד בבואי להכריע מה יהיה הרכב הבא שלי. אני אתייחס לכך בדיווח הבא, ברגע שיהיה לי זמן.

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבי, איפה המיני?!

 

(נ.ב, אם אתה עדיין מעוניין בסט חישוקי 15' מקוריים של קופר דנדשה, כולל צמיגים - תעדכן בפרטי. חבר מוכר במחיר אטרקטיבי).

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע ללאון, ברור שאם יש הפרש דורי בין ה-A3 ההיא ללאון, הפערים מצטמצמים (מאפיינים שהיו מנת חלקם של רכבי יוקרה בעבר הם לחם חוק ברכבים של היום). זה לא כל כך הוגן להשוות את הלאון של היום ל-A3 הקודמת לדוגמא..

 

טעות שלי, לא פרטתי.

אני משווה את הלאון הקודמת ל-A3 הקודמת.

אבל אני יכול לאמר בהחלט שבמקרה שפרטתי, הפרימיום היה רק באיכות הגימור. ה-Audi היתה פחות נוחה ואפילו פחות שקטה מהלאון (שתי בעיות שקשורות גם לצמיגים מופרזים בעליל במידתם).

כשאתה חי עם המכוניות ופתאום מגלה שדווקא המכוערת היא זאת שיותר נעים לחיות איתה... זה די מפתיע.

 

אני לא מכיר את הלאון וה-Audi הנוכחיות, ובעניינן אין לי דעה.

גם את המיני אני לא מכיר... אבל תתחדש בכל מקרה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה חי עם המכוניות ופתאום מגלה שדווקא המכוערת היא זאת שיותר נעים לחיות איתה... זה די מפתיע..

 

אתה רוצה להגיד לי שרק עכשיו גילית שמכוערות הן *יון יותר טוב? :lol:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכוערות הן, במקסימום וכפי שציינתי, יותר שקטות, נוחות ומשתלמות כלכלית.

השאר זה סיפורים שמשגלי מכוערות מספרים לעצמם...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על איזה מנוע מדובר? 1.2/1.5/2.0? הבנתי שה-1.2 הוא של PSA?

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3361 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...