Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4300 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

מבקש את עצתכם בנוגע לשמן מנוע.

הרכב הוא אלפא רומיאו מיטו 2010 155 כ"ס 23 קג"מ

t-jet.

הרכב שופר מעט ועומד כיום על 237 כ"ס עם 35 קג"מ.

עד היום השתמשתי בשמן המומלץ ע"י היצרן selenia 5w40 סינטטי מלא. לאור השיפור מבקש את עצתכם בנוגע לכשיגיע הזמן לשמן חדש. מרווח החלפות השמן אצלי עומד על כ 10,000 ק"מ (היצרן דורש 30,000.?!? )

הנסיעה היומיומית שלי רגועה, פעמיים בחודש טיולים בנהיגה חזקה ובערך 4 פעמים בשנה יום מסלול.

 

ולשאלתי: האם נכון יותר יהיה לשים שמן בצמיגות נמוכה עקב מרווח ההחלפות כגון 0w30? או שמא עדיף צמיגות גבוהה כמו 5w50 ואולי אף 10w60? או שיהיה הכי נכון להישאר עם הנוכחי 5w40?

כל סוגי השמנים הם של החברות המובילות.

תודה לעונים.

פורסם

מעבר לשמן בצמיגויות גבוהות יביא הרבה יותר נזק מתועלת. למעשה אין בו שום תועלת.

הישאר בצמיגות שהמליץ היצרן ובעיקר בתקן אותו הוא דורש משמן המנוע. קיצור מרווח הטיפולים עושה רק טוב לרכב.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אתה צריך שמן מנוע סינטטי 5W-40 איכותי בתקן פיאט C3 Fiat 9.55535-S

ומאחר ואתה מושך את המנוע לביצועים , טוב שאתה מחליף כל 10.000 ק"מ .

 

התקן שצריך למנוע הוא - Fiat 9.55535-S2

יש תקן חדש נוסף למנועי אלפא לעומסים - FIAT specification 9.55535-GH2

 

- יש את הסלינה הרגיל בתקן Fiat 9.55535-S2 ה - 5W-40 C3 Selenia Star Pure Energy

http://tbl.onion.it/iframe_main_catalogo_prodotto.inc.asp?cod_prd=1413&id_lingua=2&id_livello=1&id_canale=1&id_categoria=8

משתמשים בו למנועי אלפא ובמוסך המרכזי והוא טוב ומתאים .

 

ויש את השמן החדש - סלניה Selenia Sport Power 5W-40 C3 הוא בתקן C3 - FIAT 9.55535-GH2

http://tbl.onion.it/iframe_main_catalogo_prodotto.inc.asp?cod_prd=1636&id_lingua=2&id_livello=1&id_canale=1&id_categoria=8

 

אפשר להשיג אותו בארץ במוסך מורשה יבואן אלפא בחיפה ואולי בעוד מוסכים .

לפני טיפול בשמן הנ"ל ובשביל הידע והשקט הנפשי - כדאי לאסוף מידע ברשת

ובשרות לקוחות אלפא , מוסך מרכזי אלפא - ולדבר גם עם מוסך מורשה אלפא בחיפה .

 

לקסטרול יש שני שמנים

Edge Turbo Diesel C3 5W-40 ו Castrol Magnatec C3 5W40

ומחוות דעת ברשת המגנטק Magnatec עדיף .

 

ויש עוד מתאימים וטובים מאוד .

ולוולין SynPower C3 5W-40

Eurol Turbo C3 DI 5W40

 

כל השמנים הרשומים מאוד מומלצים ו הסלינה קצת יקר וקשה להשגה .

ולדעתי כל עוד שומרים על זמן טיפול טוב - אפשר לטפל גם בכל השמנים האחרים

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

תודה על התשובה המפורטת.

 

האם לשמן מסדרה חדשה יותר תהיה אותה התאמה למנוע ה"ישן"? או שהתאמה האופטימלית היא שמן מהסדרה ה"ישנה" יותר?

כל מה שחשוב הוא תקן השמן וצמיגותו?

מחיר השמן אינו פרמטר בהחלטה. עד היום הזמנתי מחול כמות מתאימה לפני הטיפול. מה שחשוב לי הוא יכולתו של השמן בעומס והתאמתו בשמירה על המנוע ביום יום.

פורסם
תודה על התשובה המפורטת.

 

האם לשמן מסדרה חדשה יותר תהיה אותה התאמה למנוע ה"ישן"? -

תשובה - השמן סלניה Selenia Sport Power 5W-40 C3 , לטענתם מותאם לשימוש במנועי אלפא טורבו בעומס .

 

או שהתאמה האופטימלית היא שמן מהסדרה ה"ישנה" יותר? -

תשובה - גם השמנים הישנים יותר מאוד מתאימים .

אין הנחיה רשמית לעבור לשמן החדש , אבל בהודעה לסוכני אלפא בספרד באוסטרליה ובאנגליה .

נמסר ע"י החברה להמליץ ללקוחות המאמצים את המנוע לעבור להשתמש בשמן ובתקן הנ"ל .

 

כל מה שחשוב הוא תקן השמן וצמיגותו? -

 

תשובה - כן זו כל התורה , עם תיקונים קלים - גם בתקן ובסוג צמיגות השמן יש הבדלים קלים בין החברות .

יש שמנים בצמיגות 5W-40 אשר מתאימים יותר לעומס ממושך

נקודת הצמיגות שלהם ב 100 מעלות Viscosity 100°C cSt עוברת את ה 14.1 -

והעומס על התפרקות השמן Flash Point עובר את 220 מעלות .

תקן השמן של החברה קובע על התאמה למנועים מסויימים -

הוא מתאים למנוע טורבו הצובר עומסים + מתאים למערכת ניטור הגזים ( הממיר הקטליטי ).

ושמירה על צריכת דלק טובה ומניעת זיהום אויר .

כמובן כי לאחר זמן שימוש , יש דיונים ברשת ובאתרי החברה . ומתברר כי שמנים מסויימים מתאימים לפעמים יותר מאחרים .

 

השמנים -

א - Eurol Turbo C3 DI 5W40 -

http://www.res-trade.rs/pdf/eurol/9.pdf

ב - ולוולין SynPower Xtreme MST C3 5W-40

http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/synpower_xtreme/cid(7728)/synpower_xtreme_mst_c3_5w-40?category=cars

ג - Castrol Magnatec C3 5W40

ד - Selenia Star Pure Energy 5W-40 C3

מתאימים מאוד גם לעומסים סבירים ( שימוש רגיל ומדי פעם עומס על המנוע ).

- והסלינה ספורט - לטענתם מתאים יותר לעומס ממושך . ( לכן הוא שייך לנגזרת הספורט - Selenia Sport Power )

 

מחיר השמן אינו פרמטר בהחלטה. עד היום הזמנתי מחול כמות מתאימה לפני הטיפול.

מה שחשוב לי הוא יכולתו של השמן בעומס והתאמתו בשמירה על המנוע ביום יום.

 

תשובות בכחול בהודעה למעלה

 

אני מטפל SynPower Xtreme MST C3 SAE 5W-40 - והכל תקין אצלי ללא צריכת שמן גם בעומס -

כמוך אני מחליף כל כ 10.000 ק"מ .

הולוולין והיוראל נמכרים בארץ במחיר סביר וקלים להשגה - עומדים בעומסים והם המועדפים מניסיוני .

 

הולוולין שייך גם לסדרת האקסטרים של valvolin כמו סלינה ספורט - SynPower Xtreme MST

http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/synpower_xtreme/cid(7728)/synpower_xtreme_mst_c3_5w-40?category=cars

 

אם אין לך צריכת שמן רצינית עד עכשיו והמנוע תקין - לדעתי כדאי להשאר עם השמנים הרגילים .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

×
×
  • תוכן חדש...