Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בדיקת איכות מי שתיה בבית.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4384 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כבר הרבה זמן אנו מרגישים כי יש טעם פגום במי השתיה, גם דרך מסננים (תמי 4).

במקומות אחרים בהם יש תמי 4 אין לנו בעיות בכלל, ומכאן הרצון לבדוק את איכות מי השתייה.

באינטרנט מצאתי 2 חברות:

http://www.galit.co.il/page.asp?page_parent=811

http://xn----1hcgfdxc0d1cclv.net/water-quality-check/drinking-water-check/

 

מישהו התנסה? מכיר מחירים של כל אחת מהחברות? קיימים מכשירים לבדיקה עצמית?

.We apologise for the inconvenience

פורסם

המכשירים שאני מכיר לבדיקה עצמית לא ידעו לגלות לך יותר מדיי, רק איכות מבחינה כמותית (חלקיקי מזהמים למליון) וחומציות (PH).

מה הכוונה ב"טעם פגום"? מה הכוונה ב"הרבה זמן"?

מסננים של מכשירי מיני בר הם לא מתקן הסינון היעיל ביותר. הם נועדו בעיקר לתת למים טעם יותר טוב, ומבצעים מעט סינון (קצת ליכלוך גס, קצת אבנית וקצת כלור). לא משנה איזה מכשיר מיני בר יש לך או איזה מסננים משמשים עבורו.

יש מתקנים שנותנים סינון יותר רציני, כגון מערכות סינון או מערכות אוסמוזה הפוכה (שהן כבר מערכות טיהור ולא רק סינון).

אני לא מכיר את החברות האלו, כך שלא אוכל לעזור לך בעניין, אבל אשמח לעזור בהמלצות והסברים לגבי מערכות הסינון והטיהור השונות.

אני ממליץ לך למצוא פורומים לאקווריומים ולשאול שם לגבי מכשירים לבדיקה עצמית, ולבצע חיפוש לשאלות דומות, ייתכן ששם תמצא הרבה מידע.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

^תודה על התגובה.

הבעיה אינה רק בטעם. אלא בריאותית.

הבניין בו אנו גרים בן יותר מ30 שנה ואני חושש ממתכות/חלודה בצינורות.

 

מישהו מכיר את השירותים שציינתי למעלה? רוצה להיות בטוח שהם אמיתיים ולא ינסו להציף סתם ״ממצאים״ בשביל להציע עבודות המשך.

.We apologise for the inconvenience

פורסם

תקנו אותי אם אני טועה, אבל דווקא צנרת ישנה מצופה כבר מבפנים באבנית ו/או רוב החרא, סליחה על השפה, אם ישנו - כבר נישטף.

כך שאני חושב שצנרת ישנה היא "בריאה" יותר, לא?

פורסם

אתה טועה.

 

צנרת ישנה מכילה עופרת ולפעמים גם קדמיום שמשתחררים למים. בצנרת חדשה יש הקפדה בנושא.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
^תודה על התגובה.

הבעיה אינה רק בטעם. אלא בריאותית.

הבניין בו אנו גרים בן יותר מ30 שנה ואני חושש ממתכות/חלודה בצינורות.

 

מישהו מכיר את השירותים שציינתי למעלה? רוצה להיות בטוח שהם אמיתיים ולא ינסו להציף סתם ״ממצאים״ בשביל להציע עבודות המשך.

בבתים ישנים יש לך את התוספות שציינת במי השתייה, ככה, חינם. :lol: אבל גם בבתים חדשים לפעמים יש מתכות וחלודה במים, זה קשור גם לצינור שמוביל את המים לבניין ולא רק לצנרת של הבניין עצמו.

תקנו אותי אם אני טועה, אבל דווקא צנרת ישנה מצופה כבר מבפנים באבנית ו/או רוב החרא, סליחה על השפה, אם ישנו - כבר נישטף.

כך שאני חושב שצנרת ישנה היא "בריאה" יותר, לא?

ממש לא. ראה תמונה להמחשה- צילמתי את זה כשהתקנתי מונע אבנית בקריות. כך נראה הצינור שפורק בזמן ההתקנה מבפנים.

זה מה שאתם שותים &.jpg

אתה טועה.

 

צנרת ישנה מכילה עופרת ולפעמים גם קדמיום שמשתחררים למים. בצנרת חדשה יש הקפדה בנושא.

צנרת חדשה גם עשוייה פלסטיק ברובה. יש עדיין חלקים קריטיים (שעון, מחברים שנועדו לעמוד בעומס מכני) שעשויים עדיין ממתכת, אבל הצינורות עצמם הם מפלסטיק. הבדל עצום בכמויות החלודה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אני יכול להגיד לך שבדירה שעברנו אליה לפני כשנה וחצי, בבניין בן 7-8 שנים, טעם המים היה נוראי, ולא עזר גם סינון כפול של בריטה.

לעומת זאת בדירה הקודמת, שנמצאת באותה שכונה, בבניין בן 40 שנה, טעם המים היה סביר ביותר, וסינון של בריטה גם הפך את

המים לנטולי אבנית, וטעימים לשתיה.

ברוב המקרים, אלא אם השכונה חדשה לגמרי, תהיה ג'יפה בצינורות המובילים אל הבניין, וגם אם הצנרת שלו חדשה, יש מספיק דרך

למים כדי שיצברו טינופת.

אני באופן אישי השתמשתי בשירותיו הטובים של ה"ברווז", שהתקין מע' סינון 4 שלבים, ובלי קשר הוספנו גם בר מים, אבל לשם נוחות,

כי הסינון שלו ממילא מנוטרל בגלל מע' 4 השלבים, והמים בבית הפכו למצויינים, ממש כמו מים מינרלים.

יש הרבה ויכוחים לגבי מי השתיה בארץ, וברוב המוסדות הרשמיים מציינים כי הם טובים וראויים לשתיה. אני באופן אישי מעדיף את

המים המסוננים, שרוב הג'יפה נוקתה מהם, אבל הם עדיין מי ברז.

פורסם

ברווז, יש צנרת מתכת שלא מוסיפה כלום למים ויש צנרת פלסטית שלא תעבור בחיים 5452.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
אני באופן אישי מעדיף את המים המסוננים, שרוב הג'יפה נוקתה מהם, אבל הם עדיין מי ברז.

 

תודה על המחמאות :lol:

כבר אי אפשר לקרוא להם מי ברז, לדעתי.

אגב, נקודה למחשבה: מים מינרלים הם לא יותר ממים מסוננים :arrow:. ותחשבו על זה.

נהג לילה, לא חשבתי על זה אף פעם האמת. תמיד הנחתי שהצנרת שמותקנת עברה את כל הבדיקות המחמירות אחרת היא לא תהיה מותקנת, לא חשבתי בכלל על האפשרות שזה לא מחייב שזה המקרה.

לגבי צנרת מתכת שלא מוסיפה כלום- זה די ברור, כי אחרת היא לא הייתה אמורה לעבור תקן, והיו משתמשים במשהו אחר.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

כשאתה מנסח את זה ככה זה נשמע כמו מרק. תפסיק בבקשה... :lol:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

×
×
  • תוכן חדש...