Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה אתם חושבים על אימפרזה WRX עם CVT?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4605 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בפורסטר לא נהגתי, אך קראתי ביקורת כי התכונה הרעשנית של ה CVT מופיעה גם בו.

כך שלפחות מהדוגמא הרלוונטית הזו, יש סיבה לקוות שיהיה שיפור.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
האם נהגת על CVT מודרני, מהשנתיים האחרונות?

 

בניסן ג'וק הוא יבבן. בקורולה החדשה, באודי ובעוד לא מעט מכוניות הוא הכל חוץ ממה שתיארת.

 

הגיר הזה קיים גם בפורסטר טורבו. הוא יכול להתנהל ב-D עם פעולה רציפה או עם ששה ואפילו שמונה "הילוכים" קבועים, מעבר לאופציית התפעול הידני.

 

WRX החדשה מאיצה כידנית ל-60 מיל"ש ב-5.4 שניות ומוסיפה חצי שנייה בלבד לזמן הזה כ-CVT.

 

לא הייתי ממהר לפסול את הגרסה הזו...

 

הגיר הרציף אולי השתפר ואולם תחת עומס עדיין קיימות הבעיות הרגילות של רעש מנוע חזק, עקב התייצבות המנוע על סל״ד גבוה וקבוע וחוסר תאימות בין מהירות הנסיעה לסל״ד המנוע. במקרה של ה- WRX נסיעה תחת עומס היא המהות של הרכב.

 

ראה לעניין זה השוואה בין הלקסוס is החדשה, שלה בוודאי יש את הגיר הרציף הטוב ביותר בנמצא לבמוו סדרה 3 ובין הטויוטה קורולה החדשה, שגם לה גיר רציף שאמור להיות הטוב מסוגו ברכבים עממיים ואף הבאת אותה כדוגמה לגיר בו נפתרו הבעיות הנ״ל לבין הסקודה אוקטביה החדשה. בשתי הכתבות הנ״ל צויינו הבעיות הנ״ל וכן בעיה נוספת של כהות בתגובת הרכבים.

 

http://www.netcar.co.il/magazin/focus/lex13.asp

 

http://www.netcar.co.il/magazin/focus/occo13.asp

 

אמנם מדובר בכתבות שנכתבו ע״י רוני אהרונוביץ או בנו ורוני ידוע כשונא תיבות רציפות ואוהב את שילוב הקומבו של פולקסווגן, של גיר dsg ומנועי טורבו ובנו בן 22 בלבד והניסיון קצת חסר, אבל בכל זאת ניתן לתת משקל לחסרונות הנ״ל של הגיר הרציף שהם מציינים, בייחוד שמדובר במבחנים השוואתיים בהם קל יותר להבחין בחסרונות ויתרונות מול הטכנולוגיה של הרכב המתחרה.

 

אבל בשורה התחתונה, אני בכל זאת מאמץ את המסקנה שלך, לא לפסול את ה- WRX עם הגיר הרציף, דבר ראשון בגלל שהביצועים כאמור טובים, דבר שני מאחר ויש לקוחות שאינם רוצים לנהוג בגיר ידני גם ברכב ספורטיבי (וראה לעניין זה השרשור שפתח בפורום כאן, בעל במוו 335! עם גיר אוטומטי פלאנטרי שציין שהוא מעדיף את הגירסה הזו על פני הגירסה הידנית, משום נוחות העברת ההילוכים במהירות גבוהה) ודבר שלישי גם לגירים אוטומטים פלאנטרים וגם לגירים כפולי מצמד החסרונות שלהם.

 

דרך אגב, הספר שלי מכר לאחרונה מיצובישי אאוטלנדר שנת 2011 עם גיר רציף (אמנם גיר רציף מיושן יותר מהנ״ל) מהסיבה היחידה שהוא לא יכל לסבול את את רעש המנוע הנובע מהשימוש בגיר הרציף, הוא אמר שבכל האצה נגרם רעש מנוע רב וזה פשוט הפריע לו מאד, הוא באופן אישי לא ממליץ.

 

ולגבי העיצוב של הסובארו אני לא מבין למה אנשים ציפו, שהסובארו אימפרזה תחליף את עורה בגירסת ה- WRX? הבסיס העיצובי היה בינוני ונשאר בינוני בגירסת ה- WRX. לפחות יש שינויים די משמעותיים לעומת האימפרזה הרגילה, של ניפוח הכנפיים ושינוי החלק הקדמי, בניגוד לגרסאות ספורטיביות אחרות של יצרנים אחרים, למשל של קונצרן פולקסווגן, ששם רק משנים את הפגושים ותו לא.

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

הWRX נמכרה בארה"ב בעבר עם תיבה אוטומטית רגילה ודי מיושנת, ונחלה הצלחה לא מבוטלת.

אין סיבה שעם הרציפה המצב היהי שונה. אם כבר לטובה.

 

דגם הקונספט המרהיב פיתח ציפיות גבוהות מאוד, שבאופן מובן יצרו אכזבה כששוחררה המכונית האמיתית.

אבל היי, רגע, בואו ניזכר בWRX המיתולוגית (שאצלנו הגרסה נמכרה הגרסה המרוככת שלה, תחת השם הגאוני GT Turbo)?

מה היא הייתה?

היא הייתה בדיוק אימפרזה 1.6 עם ג'נטים וכרונס אויר.

ובכך הייתה גדולתה.

 

אולי סובארו עושה דווקא טוב בכך שהיא חוזרת חזרה למקורות העיצוביים של הWRX (אחרי עשור שבו הלכה לאיבוד בתחרות עם למי יש כונס/ספוילר/פנסי ערפל יותר גדולים).

×
×
  • תוכן חדש...