Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4618 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מזמן לא ביקרתי כאן, ואני רואה שאני צריך לשים בצד הרבה שעות פנאי כדי להתעדכן...

 

בכל אופן, הפורשה 944 מודל 84 שלי במצב חיצוני די עצוב, ולא השקעתי בו בכלל כי אני מעדיף להשקיע בחלקים שגורמים לו לנסוע יותר טוב/מהר.

אבל הג'נטים עשו לי כל כך עצוב שהרגשתי שאני חייב לעשות משהו.

מדובר בג'נטים 15" מקוריים תוצרת ATS הידועים בכינוי Cookie Cutter, וניכר ששלי עברו כמה צביעות נוספות לאורך ההסטוריה - אבל צביעה פרימיטיבית מעל הצבע הישן.

יש לי זוג ג'נטים נוסף כך שיכולתי להתחיל בשיפוץ בלי להעמיד את האוטו על בלוקים, וטוב שכך:

את תחילת העבודה עשיתי בחודש מרץ, בפעם הראשונה שהשמש ההולנדית הראתה סימני אביב בסופ"ש, אבל אחרי אותו סופשבוע כל סופי השבוע הבאים היו קרים וגשומים, ומאחר ואין לי מקום סגור/מקורה לעבודות כאלה, לא יכולתי להמשיך עם העבודה עד שהאין-אביב נגמר.

 

בתמונות כאן הג'נטים לפני תחילת העבודה, ניתן לראות את הצביעה מעל שכבה קודמת שהחחלה להתקלף.

אחר כך שטיפה ונקיון עם סבון.

אחרי הייבוש התחלתי לעבוד עם חומר מסיר צבע. מורחים ואחרי 10 דקות מגרדים עם שפכטל פלסטיק.

אחרי שני סבבים של עבודה עם החומר ועם השפכטל, ההתקדמות לא היתה מי יודע מה, אז בעזרת מברשת פלדה על מקדחה חירצתי את שכבת הצבע בתקווה שזה יעזור לחומר לחדור יותר טוב במריחה הבאה, אבל גם אחרי זה התוצאה לא היתה משביעת רצון ונשאר הרבה צבע גם אחרי הגירודים.

100_2008s.JPG

100_2010s.JPG

100_2013s.JPG

100_2014s.JPG

100_2017s.JPG

100_2020s.JPG

100_2024s.JPG

100_2025s.JPG

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מברשת פלדה על מקדחה עלולה לפגוע באלומיניום ולהרוס את המרקם החלק של הגנט,

כדי להוריד את שכבת הצבע אתה צריך לשים כמות נדיבה של מסיר הצבע ובכמה פעמים.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

פורסם

בזמן עבודת הסרת הצבע גיליתי שמתישהו בהסטוריה מישהו צבע בצבע כסף מעל השחור המקורי שבאזור המרכזי, ואח"כ מישהו צבע מעל זה שוב שחור, אז היו הרבה שכבות להוריד.

 

אחרי כמה סבבים עם החומר הגעתי למסקנה שצריך משהו ויתר יעיל, והפעם השתמשתי במברשת הפלדה על המקדחה כדי להעיף את הצבע כמה דקות לאחר מריחת החומר מסיר הצבע.

זה עבד כמו קסם, ובסבב אחד כל הצבע הוסר, אבל במחיר של חירוצים קלים בפני המתכת.

מה שדרש ממני עבודה יסודית למדי אחר כך עם נייר זכוכית עדינה ואח"כ עדינה יותר.

 

לקח אחד חשוב מכל התהליך הזה היה שלשני הג'נטים הבאים אני אקח אותם למקום שיעשה התזת חול (או כפי שלמדתי לאחרונה מליאור ברוך, עדיף התזת סודה או זכוכית). עוד לא בדקתי כמה עולה, אבל זה בטח שווה את כל שעות העבודה שהשקעתי לבד, וגם יפגע פחות במשטח הג'נט.

 

אחרי שיוף למשטח משביע רצון, וניקיון יסודי עם טרפנטין, עברתי לשלב צבע היסוד.

השתמשתי בפחית ספריי שלם עבור שני ג'נטים פלוס המכסים המרכזיים.

 

ועכשיו הייתי צריך לחשוב על הצביעה החדשה.

ראיתי בפורומים שרבים חוסכים בעבודה וצובעים בגוון אחד, או שרק עושים פוליש ולכה. אני החלטתי שאני רוצה לשמור על העיצוב של שני גוונים, אבל לא בהכרח בצבע המקורי.

100_2028s.JPG

IMG_8733s.JPG

IMG_8734s.JPG

IMG_8735s.JPG

IMG_8736s.JPG

IMG_8737s.JPG

IMG_8738s.JPG

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
מברשת פלדה על מקדחה עלולה לפגוע באלומיניום ולהרוס את המרקם החלק של הגנט,

כדי להוריד את שכבת הצבע אתה צריך לשים כמות נדיבה של מסיר הצבע ובכמה פעמים.

 

חחחח... כפי שאתה רואה בהודעה הבאה שלי, שנכתבה לפני שראיתי את התגובה שלך, הלקח אכן נלמד :-)

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

השלב הבא דרש סבלנות אין קץ - מיסוך משטח מעוגל על מנת לצבוע רק את האזור החיצוני או הפנימי.

 

גם כאן עשיתי טעות שממנו למדתי... צבעתי קודם את המרכז, ואח"כ את השפה, אבל בג'נט הראשון כשצבעתי את השפה, לא אטמתי לגמרי את מרכז הג'נט (רואים את זה בתמונה) ורסיסים של צבע זהב חדרו והתפזרו על צבע הגרפיט במרכז, אז אחרי הייבוש הייתי צריך שוב למסך את השפה כדי לצבוע עוד שכבה במרכז. סתם עבודה כפולה.

 

גם כאן השתמשתי כמעט בפחית ספריי שלמה על כל זוג בצבע הזהב, ואפילו קצת יותר מפחית לצבע הגרפיט, וכאן נתקלתי בעוד בעיה...

כשחזרתי לאותה חנות לקנות עוד פחית צבע, גיליתי ששינו את המארז, ולמרות ששם הצבע נשאר אותו דבר, אחרי הייבוש הגוון שלו היה מעט שונה מהפחית המקורית - מה שאילץ אותי לצבוע עוד שכבת גרפיט על הג'נט הראשון... למזלי לא הסרתי עדיין את המיסוך ששמתי לתיקון שרידי צבע הזהב.

 

אחרי סיום הצבע, השתמשתי בספריי לק שקוף בגימור מט מעל הכל כדי לקבל את התוצאה הסופית הנראית לפניכם.

 

התוצאה רחוקה ממושלמת. יש פגמים בצבע פה ושם (צביעה בחוץ בחצר כשיש רוח שמביאה איתה כל מיני עצמים קטנים שבכלל לא שמים לב שקיימים עד שהם נדבקים לצבע...), קו ההפרדה בין שני הצבעים גם הוא לא מושלם, אבל אם לא מסתכלים מקרוב אי אפשר לשים לב בכלל, ומרחוק התוצאה לדעתי מהממת.

 

אני מת כבר להרכיב את הצמיגים שמחכים לי במחסן ולהתקין את הזוג הראשון על האוטו!

 

מבטיח להעלות תמונות כשזה יקרה 8)

 

ההתלבטות העיקרית שלי עכשיו זה האם לצבוע באדום/זהב/שחור את הפרטים של סמל פורשה על הכיסוי של טבור הגלגל...

IMG_0211s.JPG

IMG_0205s.JPG

IMG_0208s.JPG

IMG_0210s.JPG

IMG_0213s.JPG

IMG_0333s.JPG

IMG_0334s.JPG

IMG_7982s.JPG

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

ואוו מטורף!!

מת לראות אותם על הרכב.

אני מאמין כי החוויה והסיפוק שקיבלת בסוף ישכנעונאותך להמשיך כך גם עם שני האחרים:wink:

פורסם

אם אני לא טועה, וחלילה מבלי לפגוע באיכות ומורכבות העבודה.

ג'אנטים צובעים בציפוי אבקה, אחרת הם פשוט מתקלפים.

 

באחת מתכניות השיפוץ מאנגליה, הבחור שלח את הג'נטים לסדנא ממתמחה,

שם טבלו אותם בחומצה מיוחדת ואח"כ צופו באבקה.

 

אולי שווה לך לברר את העלות של זה אולי זה יעלה לך קרוב למחיר של

הסרת הצבע.

 

כשהייתי בהולנד ע"י היילברסם היתה סדנא שמתמחה בשפוץ רכבי יוקרה

מדהימים אולי תוכל להתייעץ איתו, הם היו מאד נחמדים ונתנו לי לצלם בסדנא- רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

כל הכבוד על ההשקעה.

אין בך קצת דאגות שה"צמיגאי" ישרוט לך את הצביעה בהלבשה של הצמיגים החדשים?

 

תומר

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

פורסם
אם אני לא טועה, וחלילה מבלי לפגוע באיכות ומורכבות העבודה.

ג'אנטים צובעים בציפוי אבקה, אחרת הם פשוט מתקלפים.

 

באחת מתכניות השיפוץ מאנגליה, הבחור שלח את הג'נטים לסדנא ממתמחה,

שם טבלו אותם בחומצה מיוחדת ואח"כ צופו באבקה.

 

אולי שווה לך לברר את העלות של זה אולי זה יעלה לך קרוב למחיר של

הסרת הצבע.

 

כשהייתי בהולנד ע"י היילברסם היתה סדנא שמתמחה בשפוץ רכבי יוקרה

מדהימים אולי תוכל להתייעץ איתו, הם היו מאד נחמדים ונתנו לי לצלם בסדנא- רן

 

רן נכון זה היה ב wheeler dealers הם עשו את הטבילה בחומצה להוריד את כל הצבע המקורי וניקוי בתוך אינקובטור עם סבון מיוחד או משהוא כזה לניקוי סופי לפני הצביעה, הרכב שעשו לו את זה היה aston martin db7.

 

ג'רמי לעבודה שאתה עושה ולא פחח בתנאים של בית ללא מקום סגור וללא תנור יצאה פיצוץ!! באמת יצא יפה!

מחכה לראות איך זה ישב על ה-944 :)

  • אחראי פורום
פורסם

יפה מאוד ג'רמי.

לגבי סוג הצבע, צבעתי כמה סטים של חישוקים (מופיעים גם בפורום), כל עוד מקפידים על חומרים נכונים ואיכותיים

כמו צבע דו קומפוננטי (עם מקשה) ותהליך עבודה מוקפד (התאמת החומרים לסוג המשטח, ניקיון מוחלט),

אין סיבה שיתקלף הצבע. ברור שאבקה עמידה יותר, אבל הכל שאלה של כמה מוכנים להשקיע, חווית ה-DIY וכו'.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.


×
×
  • תוכן חדש...