Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4778 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ופה ניכנסתי הבעיה שלי , מה זאת אומרת לקצר , לפי התיאור אני יודע את צבעי הכבלים אבל אין לי גישה אליה חוץ מלקרוע אחד ואז לחשוף ואז להתעלק עליו , תמונה של קופסאת הפיוזים מופיעה בהודעה הראשונה שלי בעמוד ה2 ואני באמת מבולבל

 

בשביל בדיקה אל תחתוך שום חוט.

אתה יכול לדקור את החוטים. רק תזהר לא לדקור חוטים של כרית האויר.

 

כשתרצה להתקין, תוכל לעשות את מה שכל מתקין עושה, חותך את החוט, חושף את שני הקצוות, מצרף את החוט השלישי שאמור להתחבר, מלחים, ואז אורז יפה באיזולירבנד.

סביר להניח שיש דרכים מקצועיות יותר לעשות זאת, אבל אם מתקיני מערכות מקצועיים עושים את זה, אז זה מספיק טוב.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

א. כל הכבוד. אתה עובד יסודי, וזה ישתלם לך בדמות התקנה שתחזיק שנים ללא תקלות, ובלי לגרום נזקים לרכב.

ב. עם הפרוב המחודד ביותר שיש לך בערכה של הפלוק, אתה דוקר ליד החוט, בקונקטור עצמו. תתקע עמוק ככל האפשר אבל בעדינות ובזהירות. (אין דרך פחות מעוררת אסוציאציות לומר זאת:lol:) אם תעשה זאת נכון, קצה הפרוב יגע בחלק המתכתי שבתוך הקונקטור.

ג. כשאתה מוצא את החוט הנכון אתה לא חותך אותו לגמרי. בעדינות וזהירות (שוב:-)) אתה חותך שני חתכים הקיפיים רק בבידוד שלו, במקום שבו יהיה לך נוח להתחבר, לאורך החוט. החתכים צ"ל במרחק של 1 ס"מ זה מזה. את החתכים אתה מחבר אחד לשני בחתך ניצב.

אם עבדת עד עכשיו בנחישות וברגישות, מה שאמור לקרות זה שחתיכת בידוד תנשור לה באמצע החוט ותשאיר את המוליך (חוטי המתכת) שלמים אבל חשופים. את החוט שאתה רוצה לחבר אתה חושף יחסית הרבה, ומלפף אותו הדוק על כל הס"מ החשוף.

אם יש לך מלחם זמין, זה הזמן להתיך קצת בדיל על היצירה. אם לא, לכל הפחות ליפוף איזולירבנד הדוק.

 

ההליך הזה הוא הוא מה שהמתקינים קוראים "התעלקות" על חוט.

 

מה שמתן אמר לך לגבי הבדיקה ע"י חיבור לגוף הרכב- זו בדיקה מצויינת, שגם אותה אתה יכול לעשות עם הפרוב המחודד (כשהוא כבר תקוע שם) והקצה השני שלו יגע בגוף הרכב במקום להיות מחובר לפלוק

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
א. כל הכבוד. אתה עובד יסודי, וזה ישתלם לך בדמות התקנה שתחזיק שנים ללא תקלות, ובלי לגרום נזקים לרכב.

ב. עם הפרוב המחודד ביותר שיש לך בערכה של הפלוק, אתה דוקר ליד החוט, בקונקטור עצמו. תתקע עמוק ככל האפשר אבל בעדינות ובזהירות. (אין דרך פחות מעוררת אסוציאציות לומר זאת:lol:) אם תעשה זאת נכון, קצה הפרוב יגע בחלק המתכתי שבתוך הקונקטור.

ג. כשאתה מוצא את החוט הנכון אתה לא חותך אותו לגמרי. בעדינות וזהירות (שוב:-)) אתה חותך שני חתכים הקיפיים רק בבידוד שלו, במקום שבו יהיה לך נוח להתחבר, לאורך החוט. החתכים צ"ל במרחק של 1 ס"מ זה מזה. את החתכים אתה מחבר אחד לשני בחתך ניצב.

אם עבדת עד עכשיו בנחישות וברגישות, מה שאמור לקרות זה שחתיכת בידוד תנשור לה באמצע החוט ותשאיר את המוליך (חוטי המתכת) שלמים אבל חשופים. את החוט שאתה רוצה לחבר אתה חושף יחסית הרבה, ומלפף אותו הדוק על כל הס"מ החשוף.

אם יש לך מלחם זמין, זה הזמן להתיך קצת בדיל על היצירה. אם לא, לכל הפחות ליפוף איזולירבנד הדוק.

 

ההליך הזה הוא הוא מה שהמתקינים קוראים "התעלקות" על חוט.

 

מה שמתן אמר לך לגבי הבדיקה ע"י חיבור לגוף הרכב- זו בדיקה מצויינת, שגם אותה אתה יכול לעשות עם הפרוב המחודד (כשהוא כבר תקוע שם) והקצה השני שלו יגע בגוף הרכב במקום להיות מחובר לפלוק

 

מעולה המון תודה ורק נישאר לי דבר אחד שאני לא בטוח בו והוא זה :

א ) כשאתה אומר לדקור בקונקטור אתה אומר להוציא אותו מתיבת הפיוזים נכון ? ומפה זה מתחבר לשאלתי הבאה :

לפי הפסקה הזאתי שמצאתי כבר באתר FIAT

 

At the bottom of the fuse box is a 40pin connector. In this, you will find:

White and green wire, this is your "]LOCK wire.

Blue and purple wire, this is your UNLOCK wire.

 

ממה אתה מבין מה זה PIN 40 לפי התמונה הנ"ל

nnmjdina1frz.jpg

 

ואם הבנתי נכון אז חוט לבן ירוק מתחבר לLOCK ביחידת האם) ?

וחוט כחול סגול מתבחר ל UNLOCK (ביחידת האם) ?

 

ומה לגבי פלוס מינוס , הבנתי שהמערכת שלי עובדת NEGATIVE , אפשר לקבל איזה הדרכה קצרה

 

ושוב אני אפילו לא יכול לתאר כמה אני מודה לכם !

פורסם

אם תנתק אותו מהלוח, הוא לא יתן קריאה.

אתה צריך להצליח לנעוץ את הפרוב כשהקונקטור עדיין מחובר.

 

לגבי החוטים-הבנת נכון.

 

לגבי נעילת מינוסים (NEGATIVE TRIGER), אז כן- הרכב שלך הוא נגטיב. אתה צריך להכין את הצמה של הנעילה לפי זה, כלומר לקצוץ את מה שהם אומרים לא לחבר, לחבר יחד את מה שהם אומרים שהולך למינוס לחוט אחד עבה אותו תחבר לגוף הרכב, וכן הלאה.

בקיצור- מה שזה אומר בסה"כ זה רק שאתה צריך לחווט לפי הסכמה הנכונה, שמופיעה בדף שקיבלת עם השלטים.

יהיה לך שם פוזיטיב, נגטיב, ופוזיטיב פלוס נגטיב (שזה ליחידות לא מקוריות ללא מוח)

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
אם תנתק אותו מהלוח, הוא לא יתן קריאה.

אתה צריך להצליח לנעוץ את הפרוב כשהקונקטור עדיין מחובר.

 

לגבי החוטים-הבנת נכון.

 

לגבי נעילת מינוסים (NEGATIVE TRIGER), אז כן- הרכב שלך הוא נגטיב. אתה צריך להכין את הצמה של הנעילה לפי זה, כלומר לקצוץ את מה שהם אומרים לא לחבר, לחבר יחד את מה שהם אומרים שהולך למינוס לחוט אחד עבה אותו תחבר לגוף הרכב, וכן הלאה.

בקיצור- מה שזה אומר בסה"כ זה רק שאתה צריך לחווט לפי הסכמה הנכונה, שמופיעה בדף שקיבלת עם השלטים.

יהיה לך שם פוזיטיב, נגטיב, ופוזיטיב פלוס נגטיב (שזה ליחידות לא מקוריות ללא מוח)

 

 

הבנתי לגמרי מה אתה אומר אבל עדין כניראה לא הבנת אותי , אין גישה (ככה ניראה לי על מנת להגיע לחוט הספציפי ) עם הרגל של הרב מודד ,אם תסתכל בתמונה הזאתי http://www.siz.co.il/view/zyizthntlyoq.jpg.htm ) ואני מדבר על הקונקטור מצד שמאל הגדול , איך תיהיה לי גישה אליו ? אם החוטים מלמטה די מבולגנים ?

**בטוח יש איזה משהו וכניראה אני לא הבנתי (חייב לציין שאם משהו ניראה לך ברור מאליו אז כניראה שלי לא , כי רק מהתשובות שאתה נותן לי אני לומד ובכללי אני די חדש בתחום הרכב וכו')

פורסם

לדעתי, אם תרים את המכסה השחור מעל הקונקטור בצד שמאל תהיה לך גישה לנעוץ את הפרוב.

אני לא רואה את הצמה עצמה בתמונה (זו אמורה להיות צמה עם 40 חוטים דקים). מה שרואים זה את החוטים העבים של הזנות ההספק הגבוה.

 

צפוף שם בחשמל של הפונטו:-P

 

בכל מקרה- החוטים שאיתרת הם ככל הנראה הנכונים.

מצאתי לך את הדף הספציפי מה"תנ"ך" של המתקינים. הם מכוונים שם לאותם חוטים שאמרת.

יש לך שם גם מאיפה מומלץ לקחת מתח לפני ואחרי סוויץ', ולאן לחבר את המאותתים.

ראה מצ"ב.

 

למי שישתמש בדף הזה כשהשרשור כבר יהיה בארכיון, נא לשים לב שהוא מתייחס לדגמים שיוצרו מ-99 ואילך. לדגמים הישנים יותר, יש בספר של קוברה דף נפרד משלהם.

Fiat_Punto_1999.pdf

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
לדעתי, אם תרים את המכסה השחור מעל הקונקטור בצד שמאל תהיה לך גישה לנעוץ את הפרוב.

אני לא רואה את הצמה עצמה בתמונה (זו אמורה להיות צמה עם 40 חוטים דקים). מה שרואים זה את החוטים העבים של הזנות ההספק הגבוה.

 

צפוף שם בחשמל של הפונטו:-P

 

בכל מקרה- החוטים שאיתרת הם ככל הנראה הנכונים.

מצאתי לך את הדף הספציפי מה"תנ"ך" של המתקינים. הם מכוונים שם לאותם חוטים שאמרת.

יש לך שם גם מאיפה מומלץ לקחת מתח לפני ואחרי סוויץ', ולאן לחבר את המאותתים.

ראה מצ"ב.

 

למי שישתמש בדף הזה כשהשרשור כבר יהיה בארכיון, נא לשים לב שהוא מתייחס לדגמים שיוצרו מ-99 ואילך. לדגמים הישנים יותר, יש בספר של קוברה דף נפרד משלהם.

 

 

פשוט אין לי מילים לתאר את העזרה הזאתי !

 

ועכשיו עיינתי במסמך המצורף והבנתי שיש שמה 3 פסקאות שרלוונטיות אלי (תקן אותי אם אני טועה )

Power Supply (בכלל שיחידת הנעילה תעבוד אני צריך לחבר לכאן , נכון ?)

Direction Indicators (בזמן פעולת השלט אני אקבל חיווי מהאורות על נעילה ופתיחה נכון ?)

Central Doors Locking (ובעצם לכאן אני מחבר את יחידת הנעילה ,נעילה ופתיחה , נכון ?)

 

ולגבי הPower Supply איך אני האתר את החוט לבן/אדום רשום שהוא נימצא Multiway קונקטור , מה זה ?

 

תודה

פורסם
פשוט אין לי מילים לתאר את העזרה הזאתי !

 

ועכשיו עיינתי במסמך המצורף והבנתי שיש שמה 3 פסקאות שרלוונטיות אלי (תקן אותי אם אני טועה ) נכון, אלא אם תרצה בעתיד מרים חלונות ואז תשלוף את המסמך ותתחבר לפי האמור בפסקה ELECTRIC WINDOWS

Power Supply (בכלל שיחידת הנעילה תעבוד אני צריך לחבר לכאן , נכון ?) נכון

Direction Indicators (בזמן פעולת השלט אני אקבל חיווי מהאורות על נעילה ופתיחה נכון ?) שוב נכון

Central Doors Locking (ובעצם לכאן אני מחבר את יחידת הנעילה ,נעילה ופתיחה , נכון ?) נכון בשלישית:-P

 

ולגבי הPower Supply איך אני האתר את החוט לבן/אדום רשום שהוא נימצא Multiway קונקטור , מה זה ?

רואים אצלך בצד ימין למטה בתמונה שהעלית קונקטור עם שרינק אדום עליו. יש בתחתית התמונה חוט אדום/שחור שהולך לכיוון. הניחוש שלי שהם נפגשים בחוט האמור. בעקרון, אצל קוברה כל קונקטור שיש לו יותר משלושה פינים הוא multiway... למזלך, אין לך הרבה קונקטורים בלוח. החוט האמור יהיה מאד עבה יחסית לחוטים האחרים שאתה צריך להתחבר אליהם. זה משהו בעובי של הסגול צהוב בצד שמאל למטה בתמונה שלך.

תודה

 

התשובות באדום

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

מעולה, אז את החוט האדום/לבן אני צריך למצוא אותו באזור הזה והוא יהיה עם הצבעים האלה(כמו שמתואר אצל קוברה) נכון ?

 

והנה עוד תמונה בנוסף עם זוויות ראיה לכיוון החוט האדום העבה

 

http://www.siz.co.il/view/ymymmjmiwiwz.jpg.htm

 

 

ושתי שאלות קטנות וניראה לי שאחרונות ,

 

1.כדאי להיתעסק עם ביצוע ההתקנה צריך לעשות משהו בנוסף (כגון להוציא מינוס מהמצבר ?) או שמספיק מפתח לא בסוויצ' ? (למניעת תקלות בטיחות)

 

2.ואמרת לי בהתחלה לא לחתוך חוטים, אלה לגלות אותם לרוחב כלומר מכוסה---גלוי---מכוסה ואז על השטח הגלוי ללפף את החוט הרלוונטי (זה על מנת לא לנתק שום חוט לחיבור המקורי שלו) אז יש לך המלצה איך לעשות את זה באופן מקצועי ? אולי איזה כלי עבודה או שאיזה פטנט , תודה.

פורסם

תפתח את האיזולירבנד המסומן בחץ בתמונה שלי , ותחבר את מה שאתה צריך שיקבל מתח +12V לשם.

נראה לי שמשום מה האדום לבן הוא אצלך ורוד (אולי התערבב לו הצבע:lol:). בכל מקרה, זה החוט בוודאות.

מישהו כבר התעלק שם לצורך איזו התקנה וחסך לך לחשוף את החוט (דיבורית? אזעקה ישנה?).

בכל מקרה- אם זה כבר לא בשימוש- תעיף את זה משם. סתם כדי לחסוך צרות בעתיד.

אם זה כן בשימוש- תוודא שגם הוא נשאר מחובר "קרוב לצלחת" ויקבל מתח סדיר וחיבור הדוק לחוט ה"אם".

 

תמיד כדאי לנתק מינוס כשעובדים על החשמל ברכב. זה כתוב בכל ספר הוראות לחשמלאי רכב. יש כאלה שעובדים בלי לנתק- על אחריותם בלבד...

 

יש כלי שנקרא "תוכי", שמתקינים עובדים איתו כדי לחשוף חוטים. בידיים לא מיומנות הוא עלול לגרום להרבה יותר נזק מסכין יפנית קטנה וחדה+ידיים עדינות.

יש לי תוכי בארגז, אבל אני אישית מעדיף כמעט תמיד את הסכין היפנית הישנה והטובה שמונחת במגש שמעליו.

 

אם יש לך קצת רגש ביד, אתה חותך לאט ובעדינות. אתה כבר תרגיש מתי "נגמר הפלסטיק" והסכין על הנחושת.

מ-ק-ס-י-מ-ו-ם יחתך החוט.

אז תחבר אותו חזרה יחד עם החוט החדש שאתה מוסיף. (תלפף את 3 הקצוות שנוצרו יחד).

קורה לכל מתקין מתחיל (ולא אגיד לך שזה לא גורם לו להחסיר כמה פעימות לב :lol:, בעיקר שזה רכב של לקוח ולא שלך .אני זוכר זאת היטב, למרות שעברו איזה 25 שנה מאז שזה קרה לי בפעם האחרונה)

ymymmjmiwiwz copy.jpg

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
תפתח את האיזולירבנד המסומן בחץ בתמונה שלי , ותחבר את מה שאתה צריך שיקבל מתח +12V לשם.

נראה לי שמשום מה האדום לבן הוא אצלך ורוד (אולי התערבב לו הצבע:lol:). בכל מקרה, זה החוט בוודאות.

מישהו כבר התעלק שם לצורך איזו התקנה וחסך לך לחשוף את החוט (דיבורית? אזעקה ישנה?).

בכל מקרה- אם זה כבר לא בשימוש- תעיף את זה משם. סתם כדי לחסוך צרות בעתיד.

אם זה כן בשימוש- תוודא שגם הוא נשאר מחובר "קרוב לצלחת" ויקבל מתח סדיר וחיבור הדוק לחוט ה"אם".

 

תמיד כדאי לנתק מינוס כשעובדים על החשמל ברכב. זה כתוב בכל ספר הוראות לחשמלאי רכב. יש כאלה שעובדים בלי לנתק- על אחריותם בלבד...

 

יש כלי שנקרא "תוכי", שמתקינים עובדים איתו כדי לחשוף חוטים. בידיים לא מיומנות הוא עלול לגרום להרבה יותר נזק מסכין יפנית קטנה וחדה+ידיים עדינות.

יש לי תוכי בארגז, אבל אני אישית מעדיף כמעט תמיד את הסכין היפנית הישנה והטובה שמונחת במגש שמעליו.

 

אם יש לך קצת רגש ביד, אתה חותך לאט ובעדינות. אתה כבר תרגיש מתי "נגמר הפלסטיק" והסכין על הנחושת.

מ-ק-ס-י-מ-ו-ם יחתך החוט.

אז תחבר אותו חזרה יחד עם החוט החדש שאתה מוסיף. (תלפף את 3 הקצוות שנוצרו יחד).

קורה לכל מתקין מתחיל (ולא אגיד לך שזה לא גורם לו להחסיר כמה פעימות לב :lol:, בעיקר שזה רכב של לקוח ולא שלך .אני זוכר זאת היטב, למרות שעברו איזה 25 שנה מאז שזה קרה לי בפעם האחרונה)

 

פשוט תותח אין לי מילים ! עניתי לי על הכל בצורה עיניינית ומסודרת !!

ונכון יש לי שמה איזה דיבורית ישנה אז בטוח זה קשור אליה ,אז אני אתחבר לשם מייעולה ואהדק עם איזולירבנד חבלה (נישאר עודפים מהצבא חח) ושאלה קטנה ככה להעשרת הידע הכללי , שעדין לא הצלחתי להבין ,

אצלי באוטו יש שתי חלונות חשמל מקדימה ושתי חלונות ידניים מאחורה , בערכה הנ"ל יש תמיכה בהרמה של החלונות במקביל עם הנעילה אז לשאלתי אם אחבר כמו בתרשים של ה"קוברה" זה ירים לי (את החשמליים כמובן) או שאני צריך תוסף נוסף ?

 

נ.ב.

על סמך מה הבנת שזה החוט בוודאות של ההזנה ? ולא דווקא החוט משמאלו העבה ממש, האדום, ?

מינוס לאן אלי לחבר ,רשום לגוף הרכב ,אז יש משהו שעליו אפשר ללפף?

פורסם

החוט הממש עבה זה מה שמזין את כל הלוח של הפיוזים. תעזוב אותו בשקט.

בקשר למינוס- אם הייתה מותקנת אצלך דיבורית ישנה, סביר להניח שעשו אצלך איזה מינוס להתקנות - בורג שמחובר לגוף הרכב, ואליו מחברים את המינוס של ההתקנות. אצלי היה אחד כזה.

אם הדיבורית הישנה לא נמצאת בשימוש, אתה יכול להשתמש ישירות בפלוס והמינוס שלה. ואת שאר הרכיבים שלה להעיף.

 

בנוגע למרים החלונות, כמו שכבר נאמר, מדובר במוצר נפרד, ואם אין לך אותו שום חלון לא יבין שהוא צריך להסגר בנעילה.

מה שיש באזעקות למיניהן, וגם בקיט שקנית, זה רק יציאה למרים חלונות.

זאת אומרת שהמוח של השלטים יודע לתקשר עם מרים החלונות ולהגיד לו לסגור את החלונות בנעילה.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

מייעולה עכשיו הבנתי ! תודה

 

זהו ניראה לי שיש לי את כול המידע העיוני הדרוש , הערכה תגיע בתחילת שבוע הבא ואעדכן !

 

שוב פעם תודה ושבת שלום !

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

חברים ,

 

סוף כל סוף קיבלתי את הערכה המיוחלת חח

 

בכל אופן הבנתי איך עושים הכל פרט לדבר אחד , בסכמה שמצורפת עם השלטים להלן :

n1amijeyz34m.jpg

 

בתמונה מופיע , שכל החוטים הרלוונטים , מתחברים ל CENTRAL LOCK ולשאלתי מה זה אומר הרי אצלי ברכב יש שני חוטים,LOCK וUNLOCK ! אז לאן הם רוצים שאני אחבר ?

 

תודה

פורסם

כתוב "לנעילה מרכזית" בצורה כללית כי צריכה להיות חלוקה בין הסוגים השונים של הנעילות (פוזיטיב, נגטיב, גם וגם)

תהפוך דף ויהיה שם פירוט ספציפי מה לעשות עם החוטים הנ"ל בכל אחת מהנעילות.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 


×
×
  • תוכן חדש...