Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4831 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
קניתי נייד חדש, איך בדיוק חסכתי 500 ש"ח? סמראטפון חדש עולה אלפי שקלים, קניתי ב139 ש"ח, חסכתי אלפי שקלים. אני לא רוצה לדבר בכלל על עלות התיקונים, סבירות לגניבות, וביטוח של הסמארטפונים.

אני עם אותו רכב מעל לעשור, אם לא הייתי צריך רכב חסכוני יותר בדלק לצרכים שלי, שרוב הזמן אני נוסע לבד, לא הייתי חושב להחליף אותו. וזה שהם מוחזקים בנמל, למה זה רלוונטי? נראה לי שרכב בן 14 מותר כבר להחליף אותו לחדש אם אני מחזיק רכבים לתקופות ארוכות מאד, הגיוני לא? במיוחד אם ויתרת על דברים כמו סמאטרפונים ומותרות אחרות בדרך, כל אחד עושה מה שחשוב לו, ואין ספק שרכב חדש מבחינתי זו מותרות, ולכן מלכתחילה אני קונה רכב שעלויות האחזקה שלו אמורות להיות נמוכות ובהתאם לכיס שלי.

לבדוק משהו באינטרנט באותה שניה נהיה הכרחי? ממתי? מת העולם? אולי אם אתה צריך את זה למקצוע, לי זה ממש לא הכרחי, וגם שעבדתי במקום שאנשים בדקו כל שניה על מה מדברים איתם בסמארטפונים, הסתדרתי במבחן התוצאה טוב מכולם.

כל אחד עושה את השיקולים שלו, אבל תסכים איתי שיש טמטום מוחלט לאנשים ש"חייבים" לקנות את הסמארטפון החדש ביותר שיוצא בשוק? בחייאת, אני מטפל בין היתר באנשים מיעוטי יכולת, אני משתגע איך הם מחזיקים סמארטפונים אבל אין להם כסף עד שיכנס שוב ביטוח לאומי. זה שהעולם מתקדם לא אומר שאתה צריך לרוץ איתו באותה מהירות, בהרבה פעמים זה מיותר, בזבוז מוחלט של כסף ביחס לצרכים האמיתיים של אותו האדם, לא בריא, ובחלק מהמקרים מכניס אותך למלכודת דבש מיותרת.

 

אתה יודע מה?

אני פעם עשיתי את ניסוי, וניסיתי להסתדר בלי סמארטפון, ולא בגלל המחיר שלו ,שכמו ששמלוב הראה לך, לא חייב להיות אלפי שקלים, אלא בגלל חבילת האינטרנט שבזמנו עלתה לי 80 שקל כול חודש.

ולהגיד לך, אז נכון שלא הרשתי צורך להכנס לאינטרנט כול שניה, אבל להכנס לאתר של המכללה בזמן אמת הייתי צריך. להכנס לברר זמני קוי אוטובוסים הייתי צריך וכו'

יש הרבה דברים מועילים בסמארטפון, זה לא כלי רק לפייסבוק ומשחקים. אם אתה מונע את זה מעצמך כי אתה לא מסתדר עם מסך מגע, זמן סוללה או סיבות כאלה זה עוד מילא, אבל אם אתה עושה את זה בגלל שחבל לך על סביבות ה-500 שקל ב-5 שנים, זה די מגוחך, חייב לציין.

ועוד במיוחד שאתה מדגיש שאין לך בעיה לקנות רכב חדש מהניילונים פעם בעשור.

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מה קשור גרידי?

 

אני יכול להבין את הצורך החברתי בסמארטפון אבל ב8 חודשים שהייתי בחו"ל היה לי סמארטפון בלי גלישה סלולרית ולא הייתה לי שום בעיה.

פייסבוק? מגיעים הביתה ובודקים.

וואטסאפ? יש הודעות רגילות.

אימייל? אם העבודה לא מצדיקה את זה, אין צורך לראות הכל בזמן אמת. אפשר לחכות שתגיע הביתה.

פורסם
לא להחזיק היום סמארטפון זה להיות פרימיטיבי וגרידי.

 

תשמע, זה קשקוש בתחתונים.

ארליך, תביא אורז, מקרוני וביצים

פורסם
לא להחזיק היום סמארטפון זה להיות פרימיטיבי וגרידי.

 

בדיוק כמו בפורום ייעוץ ברכישת רכב - מדובר בעניין של צרכים.

שוק הסלולר בשנה האחרונה מבוסס על חבילות "ללא הגבלה" שכוללות נפח גלישה מכובד (1-3 ג"ב), כך שעלות הגישה לאינטרנט הופכת קרוב לזניחה (אלא אם מדובר במשתמש שגם ממעט להשתמש בשיחות ומחזיק חשבונות של 20 ש"ח בתוכניות הבסיסיות).

עלות סמארטפון בסיסי היא בין 500-700 ש"ח, ו-1500 ש"ח יביאו לידיך מכשיר עם יכולות מכובדות. אולי לא "המילה האחרונה: אבל בהחלט מספק צרכיהם של רבים. חלק את הסכום על פני 3-5 שנים ותגיע להוצאה של 100-500 ש"ח לשנה. תמורת זה תקבל מכשיר שנותר לך הרבה יותר מאשר שיחות ו-SMS - תוכל לנצלו לגלישה, אפליקציות (שימושיות מאוד בלא מעט מקצועות) ואפילו משחקים בשעות הפנאי.

איני רואה צורך להחליף מכשיר כל אימת שיצא דגם חדש או אפילו לאחר הדגם השני, אבל למי שעושה שימוש בתכונות הסמארטפון החלפתו כל 3 שנים סבירה מאוד. אני מניח שמי שעוש שימוש בתכונות אלה גם מסוגל לשלם עלות כזו.

גביזון - הבחירה בנוקיה ב-139 ש"ח מתאימה, לדעתי, לשלושה מצבים: לילד צעיר שצריך לתאם את ההסעות עם הוריו, למבוגרים מאד שאינם מסוגלים להסתדר עם מכשיר קמת יותר מתוחכם, ולחייל שיוצא לטירונות ורוצה מכשיר אמין ושאינו מנקר עיניים. למכשיר יש חסרון עצום - הוא תומך GSM בלבד, ועל אף שסלקום ואורנג' אינן מתכננות להוריד את רשתות הדור השני שלהן בזמן הנראה לעין הרי שהוא מפסיד את יתרונות הכיסוי בדור השלישי של כל 5 הרשתות בארץ, ואינו מאפשר לך להתחבר לאחר הרשתות הצעירות. מכשיר דור שלישי בסיסי יעלה לך בסביבות 500 ש"ח, ההבדל בינו לבין סמארטפון פשוט הופך זניח (100-200 ש"ח לכל היותר), והיכולות הנוספות למקנה הסמארטפון מצדיקות את העלות השולית הנוספת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

סבבה, ועדיין אני לא רואה צורך בחיים שלי כרגע בסמארטפון, כי אני פשוט לא צריך אותו, אני בטוח שמתי שיהיה לי אני כבר לא אוכל בלעדיו, כמו כל שדרוג או טכנולוגיה חדשה בחיים.

היתרון הגדול בסלולרי שקניתי זה שהוא יכול ליפול אלף פעם, ולא יקרה לו כלום.

אני לא מנסה לשכנע אפאחד, אני אישית לא צריך, וגם בתואר הראשון ובשני הנוכחי לא נזקקתי אליו.

יחד עם זאת להגיד שמי שלא מחזיק סמרטפון הוא פרמטי וגרידי, מה לעזאזל זה קשור? זה עניין של סדר עדיפויות.

ושוב אני חוזר, אני פוגש אנשים שאין להם שקל על התחת, ומחכים כל חודש לביטוח לאומי שלא מספיק להם לאוכל כי העדיפו לקנות גלאקסי S3 חדש, אמיתי. אני לא במצב הזה, אני פשוט כרגע לא צריך אותו.

ארליך, תביא אורז, מקרוני וביצים

פורסם

גם אני חשבתי כמוך - עד שבאיזה שלב פינקתי את עצמי בסמארטפון. מכאן לא היתה דרך חזרה. המכשיר אפילו עזר לי לחסוך בחשבון החודשי כיון שאפשר לי תקשורת SIP על חשבון חבילת הגלישה הקיימת. ולמרות שאני יכול להרשות לעצמי פינוקים אני נוהג להחליף טלפונים בתדירות של אחת ל-3 שנים ויותר, בדרך כלל כאשר המכשיר הקודם מקולקל, אם כי לעתים כאשר מופיעה פונקציה שנראית לי חשובה.

חסכנות היא תכונה טובה. קמצנות לא. למשל - להשאר עם מכשיר דור שני נראה לי קמצנות בגלל נושא כיסוי הרשת, ובנוסף לכך מגביל בבחירת ספק השירות שבו אני מעוניין. עם המכשיר שרכשת אתה כבול לאורנג' או סלקום (או ל-MVNO's הנסמכים עליהן) ואינך יכול להנות משירותי שאר החברות. גם נושא עמידות המכשירים הפשוטים נכון, אבל יש מכשירי דור 3 בעלי איכות דומה (כדוגמת הנוקיה C2), והופתעתי גם מעמידות מכשירים בעלי מסך מגע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

טוב, קראתי ודי השתכנעתי. פייסבוק לא מעניין וגם לא גלישה מאסיבית אך וייז זה נחמד. נווט באירופה יותר חשוב לי מבארץ אך הבנתי

שבד"כ אין בחדשים פונקציה של גיפיאס"מסורתי".[אשמח אם כן, לא תלוי גלישה]

אם כך אלו מכשירים לחפש וכמה יעלו? כנראה יחובר לגולן. להוט אינני רוצה להתחבר.

תודה

פורסם

בעבר דיברנו על הניווט העצמאי בנוקיה ודומני שיש אפשרות מוגבלת לנווט ללא קישוריות באמצעות מפות Google המורדות למכשיר, אבל אין לי נסיון אתו.

לא ציינת תקציב ולא דרישות נוספות. יש, למשל, הבדל גדול בין מכשירים עם מסך קטן (בין "3-3.5) לבין מכשירים בעלי מסך גדול ("4 ומעלה). וכמובן יש משמעות לעדכניות המכישר ומערכת ההפעלה.

לגבי גולן - די התאכזבתי מהם, היו לי בגולן שלושה קוים ולאחר שלא פתרו לי בעיות טכניות העברתי שניים מהם לאורנג' (בגרסה הצהובה-שחורה) עם הוזלה בעלות ושיפור באיכות. אם אתה רוצה להנות מהתוכניות הזולות שלהם (44 ש"ח לחודש בלתי מוגבל בתוך הארץ או 59 ש"ח לחודש עם שיחות בין-לאומיות - כל זה לחצי השנה הקרובה) - רוץ כעת לתחנת "פז" הקרובה, קנה כרטיסי סים ואקטב אותם. מחיר החבילות צפוי לעלות מחר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

השרשור הזה מתחיל להזכיר לי תגובות של משתמשים אשר קנו רכב מסויים, ובטוחים שהוא הטוב בעולם ומי שמעדיף אחר או פשוט יותר הוא אהבל, או שהם גרים במקום הטוב בארץ ולא מבינים שזה רק מבחינתם.

מה לעזאזל קשורה קמצנות?! אני אפילו לא מבין בעניין הרשתות שהזכרת, אני כן יכול לציין שאני גר צפונה מקרית שמונה, ונסעתי עם פלאפון עתיק יותר לאילת, לא היתה לי שום בעיית קליטה, יתרה מכך, שאני מתארח אצל חבר שלי ואשתו במושב באזור המרכז וצפונה, הוא משתמש בסלולרי הקיקיוני שלי שהוא יוצא החוצה, כי לסמארטפון שלו אין קליטה, אמיתי לחלוטין. בנוסף הסלולרי שלי קטן, דק ונכנס לכל כיס בכל מכנס, שהוא נופל לא קורה לו כלום, והסוללה שלו מספיקה לי לימים שלמים ולא מגיעה אפילו לחצי.

שוב, איך המושג קמצנות נכנס פה השד יודע, בשנתיים האחרונות טסתי עם חברה שלי לחו"ל פעמיים, קנינו ריהוט חדש, אני מתכוון לרכוש בקרוב רכב חדש, אני מוותר על דברים אחרים כמו לאכול בחוץ לעיתים רחוקות יותר, ובין היתר גאדג'טים שאני יכול מצוין להסתדר בלעדיהם.

מה שאני כן רואה בשנים האחרונות זה אנשים תקועים בתוך מסך קטן באירועים משפחתיים, בארים ומסיבות, במקום לתקשר אחד עם השני, ברוך השם יש להם את האפשרות לספק את צורך הדחוף להכנס לאינטרנט והרשתות החברתיות, שבאופן מוזר לא היה קיים לפני זמן קצר, טרם היה להם סמארטפון.

שוב, שכל אחד יקנה מה שהוא רוצה, 99% מהסביבה הקרובה שלי עם סמארטפונים, בכיף, באמת, אין לי שום בעיה עם זה למי שרוצה, אבל להגיד שאני קמצן, גרידי ופרמטיבי עם מכשיר ישן (שנקנה חדש), שנח לי מאד פיזית איתו, מבחינתי זה לא יותר ממגוחך.

ארליך, תביא אורז, מקרוני וביצים

פורסם

ובכן, לא יודע להגיד לגבי גודל מסך- לא מתכנן לגלוש המון.

כמובן נוחות שמוש ואינטואיטיביות- רצויים. אין לי שום כוונה לרכוש מכשיר באלפי שקלים אך גם חבל לרכוש משהו בסיסי מדי. מכאן השאלה לאיזו סביבת מחיר לכוון ולאלו מכשירים, למשל.

אורנ'ג בגירסה צהובה שחורה? כלומר?

 

 

גביזון, אל תתרגש ממה שמישהו אמר, עשה מה שטוב לך.

פורסם
אני אפילו לא מבין בעניין הרשתות שהזכרת,

בארץ יש 5 חברות סלולר בעלותתשתית. לשתיים מהן (אורנג' וסלקום) תשתית GSM (דור 2) אשר נצמכות במכישר שרכשת. לכל 5 החברות רשתות דור שלישי (W-CDMA?HSPA ועוד כמה שמות, כולם מכוונים לאותו דבר) אשר מצריכות מכישר התומך בדור השלישי. כיון שלחברות אלה, במיוחד לחדשות ביניהן (הוט וגולן) תוכניות זולות משמעותית מאלה של החברות המסורתיות הרי שמכשיר תומך דור שלישי מאפשר לך לבחור שירות בין יותר ספקים ולמצוא את התוכנית המתאימה לצרכיך ביתר קלות.

אני כן יכול לציין שאני גר צפונה מקרית שמונה, ונסעתי עם פלאפון עתיק יותר לאילת, לא היתה לי שום בעיית קליטה, יתרה מכך, שאני מתארח אצל חבר שלי ואשתו במושב באזור המרכז וצפונה, הוא משתמש בסלולרי הקיקיוני שלי שהוא יוצא החוצה, כי לסמארטפון שלו אין קליטה, אמיתי לחלוטיןלכל רשת סלולר יש "חורים" בכיסוי. פשוט לא שמת לב לקיומם. כנראה שלרשת שאליה מחובר חברך אין כיסוי בביתו - החלפת ספק סלולר תפתור אתהבעיה שקרוב לודאי נובעת מהרשת ולא מהמכשיר.

בנוסף הסלולרי שלי קטן, דק ונכנס לכל כיס בכל מכנס, שהוא נופל לא קורה לו כלום, והסוללה שלו מספיקה לי לימים שלמים ולא מגיעה אפילו לחצי יש גם מכשירי דור שלישי כאלה. בבסמארטפונים נושא חיי הסוללה אכן בעייתי, שכן ככל שהמעבד חזק יותר והמסך גדול ובעל רזולוציה גדולה יותר צריכת האנרגיה עולה.

שוב, איך המושג קמצנות נכנס פה השד יודע, בשנתיים האחרונות טסתי עם חברה שלי לחו"ל פעמיים, קנינו ריהוט חדש, אני מתכוון לרכוש בקרוב רכב חדש, אני מוותר על דברים אחרים כמו לאכול בחוץ לעיתים רחוקות יותר, ובין היתר גאדג'טים שאני יכול מצוין להסתדר בלעדיהם.

מה שאני כן רואה בשנים האחרונות זה אנשים תקועים בתוך מסך קטן באירועים משפחתיים, בארים ומסיבות, במקום לתקשר אחד עם השני, ברוך השם יש להם את האפשרות לספק את צורך הדחוף להכנס לאינטרנט והרשתות החברתיות, שבאופן מוזר לא היה קיים לפני זמן קצר, טרם היה להם סמארטפוןבעיה אמיתת - אבל לא של הטכנולוגיה אלא של השימוש שנעשה בה. או שאותם ארועים משפחתיים באמת משעממיים אותם, וזו לא תופעה חדשה. הסמאערטפון פשוט מציף אותה..

שוב, שכל אחד יקנה מה שהוא רוצה, 99% מהסביבה הקרובה שלי עם סמארטפונים, בכיף, באמת, אין לי שום בעיה עם זה למי שרוצה, אבל להגיד שאני קמצן, גרידי ופרמטיבי עם מכשיר ישן (שנקנה חדש), שנח לי מאד פיזית איתו, מבחינתי זה לא יותר ממגוחךיתרון נוסף של מכשיר דור שלישי הוא אפשרות חיבור כמודם למחשב. אפילו לטלפון הדי מיושן של אשתי יש אופציה כזו. לגלות לך משהו: לא נוח לי לגלוש מהטלפון, המסך שיש במכשיר שבידי ("2.3) לא מספיק לצורך זה. אבל בטיולים ונסיעות אני לוקח מחשב נייד קטן שקניתי לפני כמה שנים ומשתמש בו כשהטלפון משמש כמודם. נוח מאוד כאשר צריך לבדוק כל מיני דברים ברשת. וכאן לא מדובר במכשיר של 3,000 ש"ח, מכשיר ברמה כזו יעלה היום סביב 500 ש"ח..

 

תראה, אני מבין את העומס הכלכלי שאתה נמצא בו, בהחלט סיבה טובה לצמצומים, ואם המכשיר החדש מספק את צרכיך - תבורך. מצד שני - כמה אתה משלם לספק הסלולר שלך? האם בדקת אפשרות לתוכנית שירות יותר זולה? יתכן מאוד ששילוב של מכשיר מתאים, ספק סלולר ותוכנית מתאימה יביאו אותך לחסכון הגדול ביותר.

 

כמוכן - אני מבקש שלא תעלב. אני מנסה להסביר למה לפעמים הוצאה קטנה נוספת מוצדקת, ואם אינך ממש במצוקה כלכלית 200-300 ש"ח הנפרשים על פני 3-4 שנים הם הוצאה של פחות 10 ש"ח לחודש, באמת סכום קטן.

 

ובכן, לא יודע להגיד לגבי גודל מסך- לא מתכנן לגלוש המון.

כמובן נוחות שמוש ואינטואיטיביות- רצויים. אין לי שום כוונה לרכוש מכשיר באלפי שקלים אך גם חבל לרכוש משהו בסיסי מדי. מכאן השאלה לאיזו סביבת מחיר לכוון ולאלו מכשירים, למשל.

אורנ'ג בגירסה צהובה שחורה? כלומר?

 

 

גביזון, אל תתרגש ממה שמישהו אמר, עשה מה שטוב לך.

 

נסה להתרשם מגודל המסך במכשירים שבידי חבריך. לאחד הבנים שלי מכישר עם מסך בגודל "3.2 והוא מספק את צרכיו. מצד שני הבחור צעיר, אין לו בעית ראיה. לעצמי הייתי רוכש מכשיר עם מסך גדול, בתקורה שאוכל להשתמש בו, לפחות במידה מסויימת, ללא משקפי הראיה.

 

אורנג' בגרסה צהובה שחורה הוא 012mobile שנכון להיום, אולי גם מחר, מציע כנראה את ההצעה הזולה ביותר. הכריזו על עלית מחיר ב-2.4.13 ולא ברור לי אם מדובר על הלילה או מחר בלילה. אפשר לקנות סים שלהם בחנויות "ילו" בתחנות פז, כך שאפשר לנצל את החג ולהתחבר עוד היום בתנאים הנוחים. גולן כבר ביטלו את תוכנית ה-49 ש"ח לחודש שלהם (כעת התוכנית הבסיסית עולה 99 ש"ח לחודש). הוט עדיין משווקים תוכנית של 49 ש"ח לחודש (איני יודע עד מתי) אבל אותם פסלת בהודעתך הקודמת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
מה קשור גרידי?

 

אני יכול להבין את הצורך החברתי בסמארטפון אבל ב8 חודשים שהייתי בחו"ל היה לי סמארטפון בלי גלישה סלולרית ולא הייתה לי שום בעיה.

פייסבוק? מגיעים הביתה ובודקים.

וואטסאפ? יש הודעות רגילות.

אימייל? אם העבודה לא מצדיקה את זה, אין צורך לראות הכל בזמן אמת. אפשר לחכות שתגיע הביתה.

 

תשמע, זה קשקוש בתחתונים.

 

הצורך החברתי לא מעניין, זה באמת שטות.

 

מה שכן, לפעמים צריך לנווט ב-WAZE, חס ושלום תאונה וצריך לצלם, פנס לד.

להיכנס רגע לאינטרנט לבדוק משהו חיוני - בקיצור, אין-סוף גימיקים שימושיים.

 

מבחינתי, סמארטפון זה הלדרמן הדיגיטלי.

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

פורסם
לא מדוייק. ההורים שלי מחזיקים קו ביתי כי א. הם לא מוכנים להתקרב לHOT עבור שום סכום בעולם.

ב. הקו הזה משמש לשיחות לחו"ל. (בלרוס , לא לכולם יש סקייפ שלא נדבר על אינטרנט)

 

מה שהכי מדהים אותי בסיפור הזה זה החזירות של חברות הסלולר , S2 ב2800 ש"ח?

1. יש ספקי קווים נייחים נוספים חוץ מבזק והוט.

אני למשל בבזק בינ"ל (בקו נייח!), ומשלם מחירים מאוד נמוכים. הקו מחובר למתאם שלהם שמחובר לאינטרנט, אז זה מתאים למי שיש לו ממילא אינטרנט בבית. (לא חשוב של בזק או הוט)

2. שיחות לחו"ל ניתן לבצע מהנייד בדיוק באותה מידה שמבצעים אותן מהנייח.

ניתן לשייך קו נייד לספק שיחות בינ"ל בקלות ולשלם לפי התעריפים של ספק השיחות שבחרת.

2א. בגולן טלקום למשל שיחות לבלרוס עולות 99 אגורות לדקה. (בחיוג לחו"ל דרך גולן עצמם. ניתן גם לבחור כאמור בכל חברה אחרת של שיחות לחו"ל אם יש לך דיל עדיף)

 

1. יש אנשים, כמוני, שמחזיקים את קו הבזק כתשתית אינטרנט. עם זאת - הצלחתי ללמד את אשתי לעבור לשיחות מהנייד (במקרה שלה - פלאפון) במסגרת תוכנית "הכל כלול"כך שאני מצפה שחשבון הבזק יצטמצם.

2. ההורים שלי לא יכולים להפרד מקו הבזק כיון שלחצן המצוקה מחייב קו כזה. עם זאת הם בהחלט יכולים להנות מביטול קו בזק שני ובעיקר מהסטת השיחות לקו סלולרי "הכל כלול" - אבל לא הצלחתי לשכנע אותם לעשות זאת.

3. בכל מקרה יש צורך בתשתית אינטרנט (בזק או הוט) כיון שהאינטרנט הסלולרי לא יכול לספק את צרכי המשפחה, הן מבחינת קצב ויציבות ובעיקר מבחינת נפח התעבורה (משחקים והורדות).

 

גביזון - כל הכבוד לך שאתה חי בשנת 2003. חלק נכבד מהאוכלוסיה נהנה מהשירותים הסלולריים הנוספים ומוכן לשלם תמורתם. הבעיה היא בקצב החלפת המכשירים.

 

מקסשר - מחיר ה-S2 באורנג' הוא 2200 ש"ח. האשה רכשה אותו ב-36 תשלומים ולכן תשלם ריבית גבוהה מאד. סביר מאוד שהיתה יכולה לחסוך אפילו אם היתה קונה ב"קרדיט" בכרטיס האשראי.

1. ניתן לעשות תשתית אינטרנט ללא קשר למנוי טלפון נייח. זה נכון גם לגבי בזק וגם לגבי הוט. בבזק זה נקרא "Naked ADSL" או "אינטרנט נטו".

2. קו בזק שני זה כבר באמת שריפת כסף לריק בימינו.

2א. עבור לחצן מצוקה עדיף באמת קו בזק אמיתי. קווים אחרים (הוט, ומפעילי VoB) תלויים בחשמל (ניתן לגבות ע"י אל פסק) ובתשתית אינטרנט (שמצידה לפעמים תלויה בחשמל בחדר מדרגות וכו') כך שרמת הזמינות שלהם היא בשכונה של 99.5% ולא 99.999% כמו קו בזק אמיתי.

אני חי בשלום עם 99.5% (ומשלם שליש ממחירי בזק). אבל לבעלי לחצן מצוקה זה פחות מומלץ.

3. כבר כתבתי שניתן לעשות תשתית אינטרנט ללא קו דיבור בבזק.

 

מהסיבה שבאורנג' אתה עדיין יכול לפרוס את העסקה לתשלומים באמצעות חשבון סלולר, בלי להוציא סכום גדול במזומן במכה או לתפוס את מסגרת אשראי לתקופה ארוכה.

אם אין לך גרוש על התחת ואתה כבר מצוי בחובות עד המקסימום שחברת האשראי מוכנה לאפשר לך אז משיכת הלוואות נוספות בריבית עושק מחברות הסלולר על מנת לרכוש מוצרי מותרות זו התנהגות אידיוטית. אין מילים אחרות לתאר את זה.

 

לכל מי שטוען שרק בחברות הסלולר יש 36 תשלומים, אני אומר שאם אתה במצב שאתה צריך הרבה תשלומים זה אומר שאין לך כסף ואין שום הצדקה לקניה של מותרות במצבך הנוכחי.

 

אפילו כשקניתי מוצרים ב-2000 ש"ח ופרסתי את זה ל-3 תשלומים, עשיתי את זה בזמן שהיה לי את כל ה-2000 ש"ח בחשבון ויכולתי לשלם במזומן.

 

הסיכוי היחידי שאני אקנה משהו בתשלומים בהתבסס על כסף שאין לי באותו רגע בחשבון, זה במקרה דחוף ולא במקרה של מותרות.

או, סופסוף מישהו שחושב כמוני.

יש כסף - קונים, אין כסף - לא קונים.

זה לא כ-ז-ה מסובך.

החריג העיקרי של הכלל הזה הוא דירת מגורים (כי יש פה מכלול מורכב של שיקולים), וגם בו צריך להיות זהירים. אבל זה כבר לדיון אחר.

 

למכשיר יש חסרון עצום - הוא תומך GSM בלבד, ועל אף שסלקום ואורנג' אינן מתכננות להוריד את רשתות הדור השני שלהן בזמן הנראה לעין הרי שהוא מפסיד את יתרונות הכיסוי בדור השלישי של כל 5 הרשתות בארץ, ואינו מאפשר לך להתחבר לאחר הרשתות הצעירות.

1. מכשיר GSM יעבוד בכל הרשתות למעט פלאפון, רמי לוי, הוט.

לגבי השאר - הכיסוי של דור 2 הוא הרבה יותר מקיף מהכיסוי של דור 3 ואין שום בעיה לקבל קליטה כמעט בכל מקום בארץ.

איפה שאין כיסוי דור2 אין כיסוי בכלל. (עבור רשת נתונה)

2. יתרונות הכיסוי של כל 5 הרשתות? אני מנוי לרשת בודדת בכל רגע נתון. אם אני מנוי של רשת X אז מעניין אותי רק הכיסוי שלה.

נכון שיש עניין של אפשרות בעתיד לעבור לרשת אחרת, אבל מדובר במכשיר של 139 שקל. במקרה הגרוע מוכרים ביד2 בחצי מהמחיר הנ"ל וממשיכים הלאה.

3. בגולן ניתן לעבוד במכשירי דור2 בלי שום בעיה. יש במשפחתי 4 מנויים בגולן עם מכשירי דור2 ואין להם שום בעיה. כמובן שהכיסוי מגיע מרשת סלקום שאיתה יש לגולן הסכם נדידה פנים ארצי לשנים הקרובות.

4. עבור רשתות פלאפון/רמי לוי/הוט (כל אלו שאין להן דור2) נדרש מכשיר עם תדר 850 בדור השלישי על מנת לקבל את מלוא הכיסוי.

מכשיר 2100/850 בסיסי שהוא לא סמארטפון עולה 500 שקל בערך. (נוקיה C2-01 בגרסה הספציפית בעלת התדר הזה. יש גם גרסה 2100/900)

סמארטפון עם 2100/850 זה כבר סיפור של 1600 שקל למכשיר חדש (גלקסי S2). אם אתה מוכן ללכת על משומש אז אפשר יותר בזול.

כך שהמדרגות (עבור מכשיר חדש מהשקית), מעשית, הן:

139 שקל למכשיר פשוט דור2, לא מתאים לפלאפון/רמי לוי/סלקום.

500 שקל למכשיר פשוט עם כל התדרים (נוקיה C2-01)

900 שקל לסמארטפון כמו גלקסי אייס+ שמתאים בדיוק לאותן רשתות כמו המכשיר ב139 שקל (סלקום אורנג' 012 יופון הוםסלולר גולן)

1600 שקל לסמארטפון שמתאים להכל

 

אתה צריך להבין לפעמים, למרות יצר החטטנות והיצר להגיד לה שזאת טעות ופשוט להיות בשוק ש... לגברת כנראה יאן מסגרת אשראי פנויה, אין כסף סביר להניח או שיש הוצאות גדולות.

 

כמו כן, תמצא לי חנות שתאפשר לך, כשאין לך ממש כסף בחשבון או בסגנון, לפרוס ל 3 שנים... אף מקום, כמעט אם בכלל, למעט מדי פעם מחסני חשמל או מבצעים מסויימים בחנויות מסויימות ( רשתות )

 

השיפוט שלך לקוי לצערי, פשוט אם תנסה להבין את הסוגיה עד הסוף, הגברת רצתה להעניק טכנולוגיה לעצמה ולילדים, כשאין לה גרוש.

 

יש עוד צעד לסיפור, אולי הגברת באמת בזבזנית ומעמד מבוסס? סה"כ נכנסה לחברה גדולה, אמא ואבא, קנתה מה שקנתה, פרסה ל 36 בכדי לא להעמיס על החשבונות השוטפים וזה הכל.

 

אי אפשר לשפוט, הפעם היחידה שכן אפשר לשפוט זה רק כאשר הבן אדם מרושש, דיברת איתו, אתה יודע מה מצבו, הוא יודע שיש אלטרנטיבות אחרות ועדין, יירכוש באורנג'? צודק, פה זה מטומטם.

 

עד אז... אין מה לעשות.

 

השיפוט שלו לקוי?

השיפוט של הגברת לקוי!

אם אין לה גרוש על התחת והיא רוצה "להעניק טכנולוגיה לעצמה ולילדים" אז שתתאפק עד שיהיה לה את הכסף.

סמארטפון זו לא זכות מולדת של כל אדם.

זה חד משמעית מוצר מותרות, איך שלא תסתכל על זה.

לקנות מוצר מותרות בהלוואה (ועוד בריבית קצוצה!) זו התנהגות אידיוטית שגורמת לזה שהיא תישאר במצב שאין לה גרוש על התחת.

אם היתה קודם חוסכת את הכסף ואז קונה בלי לשלם ריביות סתם אז היה נשאר לה ביד ~1000 שקל שיכלה להינות מהם לצרכים אחרים.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

שתי הערות לגבי המחירים שציין wil:

1. הנוקיה C2-01 מוצע בזאפ מ-336 ש"ח (לא ברור לי אם ביבוא רשמי או מקביל). בחנות שמציינת אחריות יורוקום המחיר 400 ש"ח.

2. הסוני-אריקסון WT19 שרכשתי לפני למעלה משנה מהיבואן תמורת 1200 ש"ח (סביר שהיום יעלה סביב 1000 ופחות) קיים בגרסת 3G850/2100. מנסיון עם המכשיר שהוזכר (איני זוכר אם הוא תומך 900 או 850, אוכל לברר יותר מאוחר) יש כיסוי מצויין בגולן. ז"א אפשר לרכוש סמארטפון בדרגת ביניים ואיכות טובה במחיר סביב 1000 ש"ח, ולא 1600 כפי שהוזכר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...