Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישת טרנזיסטור מתאים לתיקון המזגן [רנו קליאו 2003]


Moshe_P
שימו לב! השרשור הזה בן 3945 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

 

אני זקוק לעזרה מאחד מאנשי החשמל היקרים בפורום.

 

אני צריך להחליף טרנזיסטור באחת מהמערכות החשמליות ברכב (מזגן).

 

לפי מדריך ב קליאוספורט.נט הטרנזיסטור שאני צריך הוא HUF75337P3 MOSFET ( http://www.maplin.co.uk/huf75337p3-22997)

 

חיפשתי בדרום תל אביב באיזור התחנה המרכזית (הבנתי שזה "המקום" לחפש בו) את הטרנזיסטור המבוקש, אבל לא מצאתי.

 

אחד המוכרים שם מכר לי טרנזיסטור דומה HUF75339P3 ( http://de.mouser.com/ProductDetail/Fairchild-Semiconductor/HUF75339P3/?qs=sGAEpiMZZMsrr1kXJis%252bJ24zftF0OaFrnSy0RTwYUok%3d) תוך כדי התחייבויות שהטרנזיסטור הזה מתאים ואין מצב בעולם שהוא לא יעבוד, והוא 30 שנה בתחום ובלה בלה בלה.

 

אז קניתי שניים. והלחמתי ללוח. ושניהם כשלו אחרי 15 דקות עבודה (לא את שניהם ביחד כמובן, חיברתי אחד. כשל. חיברתי השני. כשל).

 

עכשיו לדעתי בגלל שהמזגן כן עבד טוב ל 15 דקות שהלחמתי את הטרנזיסטור כמו שצריך, אבל בגלל שהוא לא מתאים הוא מתפוצץ אחרי כמה דקות עבודה (ממש רואים באיזור החיבור שלו שהוא התפוצץ והתפרק).

 

אשמח לעזרה בהאם יכול להיות שאני טועה באבחון שלי?

יכול להיות שהטרנזיסטור בסדר אבל אני הלחמתי אותו לא טוב ולכן הוא מתפוצץ? (פסלתי את אופציה זו כי המזגן כן עבד טוב רבע שעה ואם ההלחמה היתה לא טובה אז הוא לא היה עובד כלל).

 

כמו כן אשמח לעזרה על מקום טוב שיכול להיות שמוכר את הטרניסטור הזה ספציפית.

 

תודה רבה,

 

משה.

מגאן 265

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תתכן אולי בעייה אחרת ש"דופקת" את הטרנזיסטור.

האם רכיבים אחרים ב"סביבתו" על הכרטיס האלקטרוני נבדקו ? האם תקינים ?

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתכן אולי בעייה אחרת ש"דופקת" את הטרנזיסטור.

האם רכיבים אחרים ב"סביבתו" על הכרטיס האלקטרוני נבדקו ? האם תקינים ?

 

לא.

אני לא איש חשמל, סה"כ החלפתי את הטרנזיסטור עם הידע המועט שיש לי בהלחמה.

 

האם יכול להיות שהטרניזסטור ששמתי (עם נתונים שונים מעט) כושל משום שאינו מתאים?

מגאן 265

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. תוכל לעלות צילום של המעגל והטרנזיסטור המקורי ?

2. היכן קראת שהטרנזיסטור שציינת מתאים ?

 

1. אין לי את המקורי. אעלה עוד מעט תמונה מ cliosport.net.

2. שם גם קראתי שהטרמזיסטור מתאים. מספר לא מועט של אנשים שם ביצעו את התיקון והוא פתר להם את הבעיה.

מגאן 265

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה שצירפת לא ניתן לראות את פרטי הטרנזיסטור.

 

כול עוד אינני רואה את הטרנזיסטור המקורי לא אוכל להמליץ לך על תחליף ראוי.

אני גם חייב לראות תמונה ברורה של המודול שלך ולבדוק האם אין בעיה אחרת שגורמת לשריפת הטרנזיסטור.

 

1. האם מרחת בין גוף הטרנזיסטור לגוף הקירור משחה טרמית ובדקת שהטרנזיסטור מהודק היטב לגוף הקירור ?

2. האם בזמן הבדיקה של מודול המהירויות הייתה זרימת אוויר סביב גוף הקירור ?

3. אולי המפוח שלך לא תקין וצורך זרם גבוה מהמתוכנן לכן הטרנזיסטור נשרף.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה שצירפת לא ניתן לראות את פרטי הטרנזיסטור.

 

כול עוד אינני רואה את הטרנזיסטור המקורי לא אוכל להמליץ לך על תחליף ראוי.

אני גם חייב לראות תמונה ברורה של המודול שלך ולבדוק האם אין בעיה אחרת שגורמת לשריפת הטרנזיסטור.

 

1. האם מרחת בין גוף הטרנזיסטור לגוף הקירור משחה טרמית ובדקת שהטרנזיסטור מהודק היטב לגוף הקירור ?

2. האם בזמן הבדיקה של מודול המהירויות הייתה זרימת אוויר סביב גוף הקירור ?

3. אולי המפוח שלך לא תקין וצורך זרם גבוה מהמתוכנן לכן הטרנזיסטור נשרף.

 

אפשר להניח שפרטי הטרנזיסטור הראשון שצירפתי הם הנתונים של המקורי (עשרות עושים את התיקון באנגליה והוא עובד להם). אתה יודע היכן ניתן לרכוש אחד זהה?

 

1. לא. לא הכרתי את זה עד כה.

2. ביצעתי את התיקון כשהמנוע מכובה. כשבדקתי המודול כבר היה מחובר בפנים ולא היתה גישה פנימה. מה זה אומר אם יש זרימת אוויר?

3. אולי. איך ניתן לבדוק זאת?

 

ושוב תודה על העזרה.

 

משה.

מגאן 265

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. חייבים למרוח משחה טרמית כמו משחה שמורחים על גופי קירור של מעבדים (אולי זו הסיבה שהטרנזיסטור נשרף-לא מרחת משחה טרמית)

2. חייב להיות מגע טוב בין גוף הקירור לטרנזיסטור לשם מעבר חום מהטרנזיסטור לגוף הקירור.

3. הטרנזיסטור מתקרר על-ידי זרימת האוויר בתעלת האיוורור לכן אם בזמן הבדיקה זרימת האוויר הייתה לקוייה כתוצאה מבעיה כולשהי אז הטרנזיסטור נשרף מהר מאוד.

 

בלי תמונות של המעגל שלך וכיצד הלחמת וחיברת לא ניתן לעזור לך.

 

איזה טרנסיסטור אתה מחפש בדיוק ? מה הפרטים של הטרנזיסטור המקורי ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. חייבים למרוח משחה טרמית כמו משחה שמורחים על גופי קירור של מעבדים (אולי זו הסיבה שהטרנזיסטור נשרף-לא מרחת משחה טרמית)

2. חייב להיות מגע טוב בין גוף הקירור לטרנזיסטור לשם מעבר חום מהטרנזיסטור לגוף הקירור.

3. הטרנזיסטור מתקרר על-ידי זרימת האוויר בתעלת האיוורור לכן אם בזמן הבדיקה זרימת האוויר הייתה לקוייה כתוצאה מבעיה כולשהי אז הטרנזיסטור נשרף מהר מאוד.

 

בלי תמונות של המעגל שלך וכיצד הלחמת וחיברת לא ניתן לעזור לך.

 

איזה טרנסיסטור אתה מחפש בדיוק ? מה הפרטים של הטרנזיסטור המקורי ?

 

רות.

 

איפה קונים משחה טרמית? חנויות אלקטרוניקה גם?

 

זה הטרנזיסטור: http://www.maplin.co.uk/huf75337p3-22997 והנתונים בפנים.

 

בערב אפרק אותו מהקליאו, אצלם ואעלה.

מגאן 265

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכול חנות ברחוב שדרות הר-ציון בת"א ניתן לרכוש משחה טרמית.

הטרנזיסטור הזה לא קיים בארץ לכן תצטרך להזמין מחו"ל או למצוא תחליף שווה ערך.

 

עריכה-

נסה לזמין מליאון אלקטרוניקה.

http://www.lion.co.il/e?q=+HUF75339P3

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום מרק,

 

בכוונה שלחת קישור לטרנזיסטור מסוג HUF75339P3 ולא מסוג HUF75337P3? כי לפי המדריך אני זקוק לשני, וההבדל ביניהם הוא כנראה מה שגורם לתקלה.

 

אתה בטוח שאין למצוא אותו בארץ?

 

מצורפות תמונות של החלק ושל הטרנזיסטור הסורר שהלחמתי.

IMG_20121021_194728.jpg

IMG_20121021_194820.jpg

IMG_20121021_194826.jpg

מגאן 265

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחנויות האלקטרוניקה בשדרות הר-ציון לא תמצא את הטרנזיסטור הזה.

 

ממה שהבנתי הטרנזיסטור המקורי היה באריזת פלסטיק ללא 'טאב' עליון מסוג TO-247 והתחליף שמצאת הוא באריזת TO-220.

 

בכול מקרה ההתקנה שביצעת לא מספיק מקצועית והטרנזסיטור לא מוצמד בצורה מושלמת לגוף הקירור דבר שבהחלט עלול לגרום להתחממות ייתר ולשריפת הטרנזיסטור.

שים לב שהטרנזיסטור צריך לפזר הספק של יותר מ-100 וואט ולכן אתה חייב להוסיף משחה טרמית ולבצע הצמדה טובה לגוף הקירור.

 

הטרנזיסטור שחיפשת כבר לא מיוצר ולכן הוא גם קשה להשגה ואל תתפתה לקנות מהסינים באיביי שמוכרים זבל של חלקי אלקטרוניקה מזוייפים.

 

לפי דעתי הטרנזיסטור HUF75339P3 עשוי בהחלט להיות תחליף מספיק טוב לטרנזיסטור HUF75337P3.

 

שים לב להזמין את הגירסה באריזה HUF75339G3 TO-247

 

נקווה לטוב...

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחנויות האלקטרוניקה בשדרות הר-ציון לא תמצא את הטרנזיסטור הזה.

 

ממה שהבנתי הטרנזיסטור המקורי היה באריזת פלסטיק ללא 'טאב' עליון מסוג TO-247 והתחליף שמצאת הוא באריזת TO-220.

 

בכול מקרה ההתקנה שביצעת לא מספיק מקצועית והטרנזסיטור לא מוצמד בצורה מושלמת לגוף הקירור דבר שבהחלט עלול לגרום להתחממות ייתר ולשריפת הטרנזיסטור.

שים לב שהטרנזיסטור צריך לפזר הספק של יותר מ-100 וואט ולכן אתה חייב להוסיף משחה טרמית ולבצע הצמדה טובה לגוף הקירור.

 

הטרנזיסטור שחיפשת כבר לא מיוצר ולכן הוא גם קשה להשגה ואל תתפתה לקנות מהסינים באיביי שמוכרים זבל של חלקי אלקטרוניקה מזוייפים.

 

לפי דעתי הטרנזיסטור HUF75339P3 עשוי בהחלט להיות תחליף מספיק טוב לטרנזיסטור HUF75337P3.

 

שים לב להזמין את הגירסה באריזה HUF75339G3 TO-247

 

נקווה לטוב...

 

 

רות.

 

שלחתי מייל לכמה חנויות באינטרנט, נקווה שמישהו יסכים לשלוח לי לארץ 2 חתיכות.

 

תודה רבה רבה על העזרה הרבה.

 

אעדכן בהמשך.

 

משה

מגאן 265

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצפייה בתמונה השנייה אני חושב שאני רואה את הבעיה. הטרנזיסטור מולחם גבוה מדיי כך שקפיץ ההידוק לוחץ יותר מדיי מלמטה וגורם לצימוד טרמי גרוע (אפשר ממש לראות את הרווח בתמונה), נראה לי כי עדיף להלחים אותו נמוך בהרבה כדי להדק שטח גדול יותר של ה'טאב' לגוף הקירור.

 

מרק, אתה בטוח כי מדובר על הספק כל כך גבוה? נראה לי כי היום רוב בקרות ההספק לזרם ישר עובדות ב PWM ולא באופן לינארי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3945 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...