Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(עזרה ב) כתיבת סמינר- בעיות במכס


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5008 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

אני סטודנט בבן גוריון וכותב סמינר על מועדונים העוסקים בתרבות מוטורית בישראל.

בכל ראיון שערכתי עלתה בעיית המכס, התעריפים הגבוהים ומיסוי הלא אחיד.

 

מאוד יעזור לי אם מישהו יסכים לשלוח לי אישור שיחרור חלקים מהמכס שידגים עם מה אתם צריכים להתמודד

(כלומר להראות מחיר בקבלה מקורית, מול מה המחיר הנוסף שנאלצתם לשלם במכס).

 

במידה ומישהו יסכים לשלוח לי דוגמה- אני מבטיח לא לחשוף את שמו (אם יבקש להישאר בעילום שם).

 

 

תודה מראש,

רובי ריזל

0545-917866

שונא איביזות-יחייה

פורסם

לפחות מזוית הראייה שלי, הבעיה אינה טמונה תמיד בתעריפים שהמכס גובה אלא יותר בהליך הבירוקרטי המתיש שנדרש כדי לשחרר את הטובין שייבאת בעמל רב. וגם כאן, הבעיה היא פחות במכס אלא יותר במשרד התחבורה, שדורש להמציא אישורים כאלה ואחרים ומערים קשיים שאינם מידתיים.

דוגמה: לפני כשנה מצאתי בחו"ל בקליט חדש ומקורי עבור תאורת לוחית הרישוי של הרכב שבתמונה מימין. המוצר עלה לי כ-35 יורו כולל משלוח, כלומר: הוא נמצא מתחת לסף הנדרש לתשלום מכס.

כעבור כך וכך זמן קיבלתי לביתי הודעה מטעם משרד התחבורה לפיה הגיע אלי מוצר תעבורה (נדמה לי שכך היה הניסוח) וכי עלי לסור למשרד התחבורה בת"א כדי לאשרו טרם שחרורו מהדואר. יצוין שמשרד התחבורה אינו מקבל פקסים אלא מחייב את ה"יבואן" - כלומר: אותי, האזרח הקטן - להתייצב אצלו באופן אישי, מה שמחייב במקרים מסויימים גם לקחת יום חופש מהעבודה ולנסוע במיוחד לת"א, על כל המשתמע מכך.

To make a long story short האישור ניתן לי והחלק שוחרר טרם הוא התחיל לצבור דמי אחסון ושאר מרעין בישין.

 

ואני שואל: כל ההתרוצצות והטופסיאדה הזאת, על שום מה? על שום שרציתי לשמור על מראה הרכב באופן תקין ותקני ולהחליף חלק פלסטי סדוק באחד תקין?

אני יכול לחשוב על סיבות אחדות להערמת קשיים על בעלי כלי רכב ישנים, אולם הן מעניינם של משרד התחבורה ומדינת ישראל, ואין הן מעניינו של המכס שרק מוציא לפועל את המדיניות שלהם.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

תתחיל כאן

 

אני מעביר את השרשור שלך לכללי. זה נושא קרוב לליבנו.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

אלעד תודה,

במדינה בה אחזקה של אוטוביאנקי נחשב למותרות-התקווה לא רבה, אבל הלוואי ונראה שינוי עוד בחיינו...

 

רועי, אני מודה גם לך על ההפצה.

שונא איביזות-יחייה

פורסם

נרצה או לא נרצה הישראלי הוא אלוף בקומבינות. "שם" יודעים את זה ולכן הוציאו את הנהלים הנ"ל. מצד אחד אני בהחלט מבין את המדינה שמתעקשת שכל פריט בטיחותי יעבור דרכה וזאת בכדי לוודא שלא מדובר בחלק מעאפן, במיוחד שמדובר ברפידות בלם.

 

מצד שני, מדובר בתהליך ארוך ומייגע. הרי זה ברור שהיבואן או מוסך מטעמו לא יהיו נאותים לתת אישור על פריט שלא נמכר דרכם. למרבה הצער, הדבר מצריך מתן "בקשיש" למוסך לא מעט פעמים.

 

שאלתי בזמנו במכס איך להימנע מהמצב שבו החבילה "עומדת" במחסן ומחייבים אותי דמי אחסנה, איך אני אומר לשחרר את החבילה כאשר לוקח בדרך כלל שבועיים בכדי לקבל את האישור?

 

התשובה של בכיר שם הייתה פשוטה מאוד. יש לבקש את האישור עוד לפני שהמוכר שולח את הפריט לארץ. פשוט מאוד, ניתן להוריד את טופס יבוא אישי של חלקים מאתר משרד התחבורה.

לפי הטופס צריך לצרף צילום של רישיון הרכב ורישיון הנהיגה. לצרף את דף הפירוט שמסביר מהו הפריט ולצרף את הודעת הדואר. יש לרשום בצורה מודגשת למעלה שהפריט עדיין לא נשלח לארץ ולכן אין הודעה מהדואר על קליטת החבילה.

כאמור, ניתן לבקש אישור לפני הזמנת הפריט לארץ. כאשר הפריט מגיע האישור כבר ביד שלכם.

עוד דבר אחרון, לא המכס עוצר את החבילה אלה רשות הדואר. תפקידו של המכס הוא לקבוע את ערך החבילה ותו לא. אם מגיעה חבילה ואין למכס שום ספקות לגבי ערך החבילה אז היא לא תעצר על ידם.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
נרצה או לא נרצה הישראלי הוא אלוף בקומבינות. "שם" יודעים את זה ולכן הוציאו את הנהלים הנ"ל.

 

שמע בחור, זאת בדיוק הגישה האזרחית שאוהבים במשטרים טוטליטריים.

 

עריכה: כאן היתה הערה לגבי עומק הטיעונים שלך בשרשורים בנושאי חברה אזרחית.

 

הרוב המכריע של הישראלים, כמו הרבה עממים אחרים, הוא שומר חוק ומעוניין לנהל את חייו בביטחה. למגבלות הדרקוניות על ייבוא ותחזוקת רכב בישראל אין שום קשר למניעת "קומבינות" אלא 1. שמרנות בירוקרטית וגישה שדומה ללמה הכלב מלקק את מבושיו, 2. חוסר ידע ומקצועיות אצל הרשויות בנוגע לבקרה ושמירה על תקינה, ואם כבר קומבינות אז 3. קומבינות של יבואני רכב ופתח לבקשיש לגורמים מקורבים.

 

מספיק שכל ייבוא חלף או "שינוי מבנה" יהיה כרוך באישור מכונאי רכב מוסמך ופתרנו את הבעיה. מספיק שכמה מכונאים יישבו בכלא על קומבינות שאישרו והרגו\פצעו אנשים והחוק ייושם כלשונו.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם
עוד דבר אחרון, לא המכס עוצר את החבילה אלה רשות הדואר. תפקידו של המכס הוא לקבוע את ערך החבילה ותו לא. אם מגיעה חבילה ואין למכס שום ספקות לגבי ערך החבילה אז היא לא תעצר על ידם.

איך המשפט הזה מתיישב עם המקרה שלי?

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
שמע בחור, זאת בדיוק הגישה האזרחית שאוהבים במשטרים טוטליטריים.

 

עריכה: כאן היתה הערה לגבי עומק הטיעונים שלך בשרשורים בנושאי חברה אזרחית.

 

הרוב המכריע של הישראלים, כמו הרבה עממים אחרים, הוא שומר חוק ומעוניין לנהל את חייו בביטחה. למגבלות הדרקוניות על ייבוא ותחזוקת רכב בישראל אין שום קשר למניעת "קומבינות" אלא 1. שמרנות בירוקרטית וגישה שדומה ללמה הכלב מלקק את מבושיו, 2. חוסר ידע ומקצועיות אצל הרשויות בנוגע לבקרה ושמירה על תקינה, ואם כבר קומבינות אז 3. קומבינות של יבואני רכב ופתח לבקשיש לגורמים מקורבים.

 

מספיק שכל ייבוא חלף או "שינוי מבנה" יהיה כרוך באישור מכונאי רכב מוסמך ופתרנו את הבעיה. מספיק שכמה מכונאים יישבו בכלא על קומבינות שאישרו והרגו\פצעו אנשים והחוק ייושם כלשונו.

 

קודם כל, למען הסר ספק אין לי שום קשר למשרד ממשלתי כזה או אחר בצורה כזו או אחרת. אני אזרח מן המניין.

לא אמרתי שאני מסכים עם הנוהל אלא אמרתי שאני מבין את ההיגיון של המדינה בקטע הזה ואף הבעתי מורת רוח מכל הסחבת והבירוקרטייה. מילא, אתה צודק בהחלט שזה סתם טירטור ועינוי של האזרח הקטן שמדובר באיזה אלטרנטור, משאבת מים וחלקים כאלה. לעומת זאת, שזה מגיע לחלקים שבהם עלולים להיות מעורבים חיים ומוות אני בהחלט מבין את הפיקוח.

זה כל מה שאמרתי, בלי שום קשר למשטרים דיקטטורים, טוטליטריים וכיוצא בזה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
איך המשפט הזה מתיישב עם המקרה שלי?

 

זה מתיישב עם המקרה של אנשים אחרים כאן בפורום ששואלים באם הם ישלחו חלק X ממדינה Y אז האם זה ייעצר במכס.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
מצד אחד אני בהחלט מבין את המדינה שמתעקשת שכל פריט בטיחותי יעבור דרכה וזאת בכדי לוודא שלא מדובר בחלק מעאפן, במיוחד שמדובר ברפידות בלם.

סלח לי אבל, אתה חי בסרט .

יש פה יותר זבל חוקי שכול יבואן קטן מביא לארץ עם חותמת כשרות משרד התחבורה.

יש בחור אחד נחמד (ניסים ____ ) שמאשר את כול האין סוף בקשות שלנו כפרטיים וגם של יבואנים.

גם אם ירצה, הוא לא מסוגל לוודא איכות של כול חלק חילוף שהוא מאשר !

 

יתרה מכך, בד"כ שאנשים פרטיים מייבאים חלק חילוף הם דווקא מזמינים את החלקים היותר איכותיים לעומת מה שיש בהיצע פה בארץ.

החלק היותר איכותי בחו"ל עדיין זול משמעותית מהחלק הנחות פה בארץ.

 

רענן

פורסם
קודם כל, למען הסר ספק אין לי שום קשר למשרד ממשלתי כזה או אחר בצורה כזו או אחרת. אני אזרח מן המניין.****לא רלוונטי למה שכתבתי. אתה אזרח שמשטרים טוטליטריים אוהבים מאד, אתה מאמין בפיקוח על האזרח והגבלת פעולותיו כדי להגן עליו. מחקרית הוכח שהגישה הזו פועלת בעיקר במשטרים טוטליטריים.

לא אמרתי שאני מסכים עם הנוהל אלא אמרתי שאני מבין את ההיגיון של המדינה בקטע הזה.**** אתה לא מבין את ההגיון של המדינה, אתה מבין את הרטוריקה שהמדינה מאכילה אותך כדי שתפעל בהתאם למטרותיה. ואף הבעתי מורת רוח מכל הסחבת והבירוקרטייה. מילא, אתה צודק בהחלט שזה סתם טירטור ועינוי של האזרח הקטן שמדובר באיזה אלטרנטור, משאבת מים וחלקים כאלה. לעומת זאת, שזה מגיע לחלקים שבהם עלולים להיות מעורבים חיים ומוות אני בהחלט מבין את הפיקוח. .**** ראה לעיל.

זה כל מה שאמרתי, בלי שום קשר למשטרים דיקטטורים, טוטליטריים וכיוצא בזה..****אתה לא רואה את הקשר, אני כן.

 

הערותי בכחול, לא בא לפתוח דיון אינסופי במחילה ממך.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

אנחנו במדינת ישראל,משטרים טוטליטריים לא צריך לאהוב-אם אתה לא מראה אהבה אתה נעלם לזמן לא מוגבל בלי שמישהו יודע מה קרה איתך.

החוקים החלים על ייבוא מסורבלים ודורשים בירוקרטיה,אותי הכי מרגיז שאדם הרוצה להתעסק בתחביב נאלץ לשלם מיסוי אדיר-למה לגבות 100% מס מרכב שלא ייסע הרבה וישמש למטרות פנאי והנאה?

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
פורסם
שמע בחור, זאת בדיוק הגישה האזרחית שאוהבים במשטרים טוטליטריים.

 

עריכה: כאן היתה הערה לגבי עומק הטיעונים שלך בשרשורים בנושאי חברה אזרחית.

 

הרוב המכריע של הישראלים, כמו הרבה עממים אחרים, הוא שומר חוק ומעוניין לנהל את חייו בביטחה. למגבלות הדרקוניות על ייבוא ותחזוקת רכב בישראל אין שום קשר למניעת "קומבינות" אלא 1. שמרנות בירוקרטית וגישה שדומה ללמה הכלב מלקק את מבושיו, 2. חוסר ידע ומקצועיות אצל הרשויות בנוגע לבקרה ושמירה על תקינה, ואם כבר קומבינות אז 3. קומבינות של יבואני רכב ופתח לבקשיש לגורמים מקורבים.

 

מספיק שכל ייבוא חלף או "שינוי מבנה" יהיה כרוך באישור מכונאי רכב מוסמך ופתרנו את הבעיה. מספיק שכמה מכונאים יישבו בכלא על קומבינות שאישרו והרגו\פצעו אנשים והחוק ייושם כלשונו.

 

הייתי כותב משהו ברוח דומה אבל עשית את זה כלכך טוב שאין טעם. לקרוא ולבכות.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
הערותי בכחול, לא בא לפתוח דיון אינסופי במחילה ממך.

 

צודק, אם ככה לפי דברייך אני מאמין ללוקשים שהמדינה מאכילה אותי. האם זה גם נכון שאני מאמין למשרד הבריאות שכאשר הוא מאשר תרופה על סמך עובדות של מדינות אחרות?

 

סלח לי אבל, אתה חי בסרט .

יש פה יותר זבל חוקי שכול יבואן קטן מביא לארץ עם חותמת כשרות משרד התחבורה.

יש בחור אחד נחמד (ניסים ____ ) שמאשר את כול האין סוף בקשות שלנו כפרטיים וגם של יבואנים.

גם אם ירצה, הוא לא מסוגל לוודא איכות של כול חלק חילוף שהוא מאשר !

 

יתרה מכך, בד"כ שאנשים פרטיים מייבאים חלק חילוף הם דווקא מזמינים את החלקים היותר איכותיים לעומת מה שיש בהיצע פה בארץ.

החלק היותר איכותי בחו"ל עדיין זול משמעותית מהחלק הנחות פה בארץ.

 

רענן

 

אתה צודק בהחלט, יכול להיות שלניסים _XXX__ אין מושג קלוש במכוניות. אפילו יכול להיות שאין לו רישיון בכלל. הוא לא יכול לדעת אם החלק כשיר או לא. לכן אחד התנאים להנפקה של אישור משרד התחבורה זהו אישור של מוסך יבואן במקרה של רכב לא אספנות ואישור של מוסך מורשה משרד תחבורה במידה ומדובר ברכב אספנות. __________________

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
צודק, אם ככה לפי דברייך אני מאמין ללוקשים שהמדינה מאכילה אותי. האם זה גם נכון שאני מאמין למשרד הבריאות שכאשר הוא מאשר תרופה על סמך עובדות של מדינות אחרות?

 

מה?12

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

×
×
  • תוכן חדש...