Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5018 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

חשבתי לעצמי, מדוע מנוע מאבד מהספקו לאורך מספר שנים, גם אם הוא טופל במידה סבירה ולא סבל בעיות רציניות ?

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם

לדעתי זה כתוצאה מעייפות החומר. החומרים מהם בנוי המנוע מתעייפים, הגלילים מתרחבים, הטלטלים נחלשים, השסתומים נחלשים וכן הלאה. זו דעתי.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

הבלאי גורם לכך שהאטימה אינה טובה כפי שהייתה, החיכוך בין החלקים גדל וכך פעולת המנוע אינה אופטימלית יותר.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם

מנוע בערה פנימית הוא אחד המנגנונים הכי מזעזעים שהמציא האדם לדעתי,

רוב האנרגיה שמפיקים משריפת הדלק במנוע הזה היא בצורה של חום, סדרה של פיצוצים שיוצרת חום בטמפרטורה של כמה מאות מעלות (שלא לדבר על הרעש).

תחשוב רק מה הפרשי הטמפרטורות הגדולים יכולים לגרום לחומרים במנוע, שלא לדבר על הפיח ושאר התוצרים של הבערה שמצטברים בכל מיני מקומות במנוע.

פורסם

מרטינס, תיקון קטן ברשותך. בצלינדרים לא מתרחש פיצוץ אלא בערה. התערובת לא מתפוצצת אלה בוערת או מתלקחת.

בקשר לשאר אתה צודק בהחלט, מנוע בערה פנימית הוא בזבזן לא קטן בכלל. רוב האנרגיה הופכת לחום. מנוע חשמלי אגב הוא בעל נצילות גבוהה ביותר. לפיכך, כאשר עושים את החישוב אז עדיף מנוע חשמלי שעובד על סוללות שאוגרות חשמל שמופק על ידי תחנות כוח. גם הטורבינות בתחנות הכוח הם בעלות נצילות יותר גבוהה מאשר מנוע בערה פנימית. לפיכך, למרות שייצור חשמל על ידי תחנות כוח הוא דבר מזהם, בטווח הרחוק הזיהום מתחנות הכוח לייצור חשמל בכדי להניע X מכוניות הוא פחות מזהם מהזיהום שאותן X מכוניות מייצרות.

 

הנה, ראה בעצמך מה קורה בתוך הצילנידר.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

הפסדי הספק.

 

קח לדוגמא בנאדם שרץ.

בגיל 18 הוא רץ 1 ק"מ ב4 דקות.

בגיל 40 הוא ירוץ אותו ב6 דקות.

 

למה?

בלאי, של השרירים, ריאה, שומנים.

 

אותו דבר מנוע.

ככל שהוא עובד יותר, חלקים נשחקים, נוצרים "רווחים" קטנים, איבוד קומפרסיה.

 

 

אגב גם למנוע חשמלי יש הפסדים, שגם הם גודלים עם הזמן, לדעתי יותר קל לתקן אותם (את מה שאפשר ולא מה שנוצר מכוח הטבע).

אל תשכח שמנוע חשמלי גם עובד על מינימום חיכוך (אולי רק מברשות ומיסבים), ככה שהשחיקה היא קטנה מאוד.

 

 

זה המצאה "מזעזעת".

אבל עובדה שעובדים איתה כבר יותר מ 100 שנה, ולא מצליחים להחליף אותה.

חוץ מזה שזה שטויות, ברגע שמנוע מחזיק לך +400KKM (לבנזין), וגם 800KKM+ בדיזל, זה שווה הכל.

שווה את התמורה ביחס למחיר.

ועוד יותר שווה שזה גם לא עולה הרבה.

פורסם

תודה על התיקון, זה נגזר גם מסוג המנוע "בערה פנימית" ..

ואני גם מסכים עם שאר דבריך, הייתי מוסיף גם שבנוסף לנצילות הגבוהה הרבה יותר של מנוע חשמלי, מרויחים המון גם מזה שמנוע כזה לא צריך מערכת תמסורת , ומערכת פליטה, ומערכת קירור מיים חזקה, ואין צורך בכל כך הרבה שמן, והטיפולים הרבה יותר נדירים כי הכל הרבה יותר פשוט. עולם אחר.

 

מרטינס, תיקון קטן ברשותך. בצלינדרים לא מתרחש פיצוץ אלא בערה. התערובת לא מתפוצצת אלה בוערת או מתלקחת.

בקשר לשאר אתה צודק בהחלט, מנוע בערה פנימית הוא בזבזן לא קטן בכלל. רוב האנרגיה הופכת לחום. מנוע חשמלי אגב הוא בעל נצילות גבוהה ביותר. לפיכך, כאשר עושים את החישוב אז עדיף מנוע חשמלי שעובד על סוללות שאוגרות חשמל שמופק על ידי תחנות כוח. גם הטורבינות בתחנות הכוח הם בעלות נצילות יותר גבוהה מאשר מנוע בערה פנימית. לפיכך, למרות שייצור חשמל על ידי תחנות כוח הוא דבר מזהם, בטווח הרחוק הזיהום מתחנות הכוח לייצור חשמל בכדי להניע X מכוניות הוא פחות מזהם מהזיהום שאותן X מכוניות מייצרות.

 

הנה, ראה בעצמך מה קורה בתוך הצילנידר.

פורסם
מרטינס, תיקון קטן ברשותך. בצלינדרים לא מתרחש פיצוץ אלא בערה. התערובת לא מתפוצצת אלה בוערת או מתלקחת.

בקשר לשאר אתה צודק בהחלט, מנוע בערה פנימית הוא בזבזן לא קטן בכלל. רוב האנרגיה הופכת לחום. מנוע חשמלי אגב הוא בעל נצילות גבוהה ביותר. לפיכך, כאשר עושים את החישוב אז עדיף מנוע חשמלי שעובד על סוללות שאוגרות חשמל שמופק על ידי תחנות כוח. גם הטורבינות בתחנות הכוח הם בעלות נצילות יותר גבוהה מאשר מנוע בערה פנימית. לפיכך, למרות שייצור חשמל על ידי תחנות כוח הוא דבר מזהם, בטווח הרחוק הזיהום מתחנות הכוח לייצור חשמל בכדי להניע X מכוניות הוא פחות מזהם מהזיהום שאותן X מכוניות מייצרות.

 

הנה, ראה בעצמך מה קורה בתוך הצילנידר.

 

מה שקורה בתוך המנוע בנקודה העליונה בזמן הניצוץ זה בדיוק פיצוץ כהגדרתו, יש לחץ, יש חומר דליק עם חמצן, יש פתיל שנדלק, וברגע הזה בדיוק נוצר פיצוץ שיוצר הדף וגורם לבוכנה בצילינדר לרדת בכח וליצר אינרגיה מיכנית מאנרגית החום שהיתה לפני, לאחר הפיצוץ כמובן נוצרת בערה.

 

הכל עובד כל כך מהר שבקושי מרגישים אותו אבל הוא קיים.

פורסם

פיצוץ בהקשר זה מוגדר על פי מהירות ההתקדמות של חזית הלהבה, ובמובן זה מה שקורה בתוך המנוע הוא לא פיצוץ (שמתרחש במהירות של לפחות 2,000 מטר בשניה).

 

ולשאלה המקורית: למנוע ישן ושחוק נהוג להתייחס, באופן שטחי, כמנוע ש"אוכל שמן." למה אני אומר "באופן שטחי"? משום שהמנוע לא רק אוכל שמן - הוא גם אוכל דלק, ואז הוא גם מפיק פחות מומנט.

 

התהליך הוא פשוט: הבוכנה נעה בתוך הצילינדר ובין השניים יש טבעות אטימה שמונעות מהשמן להגיע לתא הבעירה ולהישרף עם הדלק, ומצד שני מונע מהדלק לרדת לתוך אגן השמן ולהרוס אותו. גם השסתומים שנעים מעלה ומטה נעים בתוך "מובילים" שממלאים תפקיד דומה. תעביד את המנוע מספיק זמן, בעיקר אם הוא עובד קשה או עם אתה לא מקפיד עם בנושא השמנים, והטבעות ומובילי השסתומים יישחקו וייפתחו רווחים בינם לבין השסתומים/בוכנות/צילינדרים. ואז קורים מספר דברים:

 

א. המנוע "אוכל" שמן כי השמן נוזל לתוך תא הבעירה ונשרף עם הדלק. בנוסף, כיוון ששמן דליק פחות מדלק, הוא "מקלקל" את התערובת ופוגע בנצילות שלה.

 

ב. המנוע "אוכל" דלק, כי הדלק נוזל לתוך השמן. דלק לא נשרף = מומנט שלא מנוצל. בנוסף - ועד כמה שזה אידיוטי - אין דבר בעולם ששמן מנוע יותר שונא מדלק - זה הורס את השמן בקצב שיא. בנוסף, הבוצה שנוצרת בתהליך, מדביקה חלקים ומונעת את תנועתם החופשית וגם מעלה את לחץ השמן ומכבידה על פעולת המשאבה (ששוב מכבידה על המנוע).

 

ג. המנוע "מנפח" כי בזמן הבעירה חלק מהלחץ יורד לעוקה במקום ללחוץ את הבוכנה כלפי מטה. בנוסף, הגזים לא מתפנים כולם דרך שסתום הפליטה אלא נכנסים לתוך העוקה ומפריעים לתנועת הבוכנה חזרה כלפי מעלה, ומפריעים לפעולת המנוע עוד יותר.

 

כל הדברים הללו פוגעים בפעולת המנוע ומקטינים את נצילותו ואז ההספק יורד.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

×
×
  • תוכן חדש...