Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופל אסטרה משנות ה2000 המוקדמות - דיזל (שאלת כדאיות)


SuperBamba
שימו לב! השרשור הזה בן 4174 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כבר זמן מה שאני תוהה בעניין החלפת הפונטו שלי לרכב מתקדם יותר בשנתיים שלושה, לא מפאת התקדמות שנתונים אלא עקב מחסור בכוח ודרישה לרכב שנותן יותר תחושת מרחב ונוחות (לדוגמא, תאי אחסון בסביבת הנהג, מראות חשמליות.. כל מיני דברים שחסכו ממני בפונטו)

 

הדרישה הראשונה היא כמובן מומנט זמין בסלד נמוך, זה הכיוון העיקרי, כ״ס זה המשני ולאחר מכן תחום הבטיחות (שהרי כל מה שמעבר ל2 כריות אוויר וAbs מהווה שדרוג בטיחותי)

ועל כן עלה בדעתי רכישת רכב דיזל. הראשון מביניהם הוא אופל אסטרה ונלקחה בחשבון גם סיאט קורדובה, אלא שזאת נפוצה אצל המוניות ומציאת עסקה פרטית נשמעת לי כמשימה קשה. כך או כך מעבר ל2 אלה למומחי הפורום יש די מה להגיד ולחוות דעה, אני בטוח.

בכל מקרה, עד כמה כדאית לי הרפתקה שכזאת ומה אוכל להוציא בתקציבים האלו? (תקציבים של עד נניח, 15 אש״ח ואפשרות לחריגה רק אם אמצא פנינים אמיתיות)

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו כאשר הם היו בצי הרכב של הקיבוץ, הם היו רכבים נהדרים, בזמנו.

היום יהיה לך קשה מאוד למצוא רכב כזה "שמור", אבל כוח בסל"ד נמוך אכן יש, בטיחות מצויינת בשעתו, וטובה כיום, בהחלט יש. הכול שאלה של רמת התחזוקה והידיים שהרכב עבר מאז.

חלפים די יקרים אם כי יש חליפיים.

עוד אפשרויות הם הC3 דיזל: יחסית מעט כ"ס אבל מומנט סביר וצריכת דלק מעולה (כ1-23), מגאן דיזל, בורה דיזל וכדומה. בגיזרה הזו פשוט צריך לנסות ל"דוג" רכב שמור שעבר מעט ידיים ויחסית מעט ק"מ והיה בבעלות פרטית ארוכה, נשמע דמיוני אבל אפשרי מניסיון.

 

בהצלחה.

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ואגיות: מעט מדי כ״ס בsdi ויקר מדי בtdi (מעל 20 אש״ח)

מגאן: הבנתי שיש בעיות אחרות...

 

לגבי האסטרה, אני כמובן אחפש אקזמפלר שמור במיוחד, נניח ויימצא כזה, האם זו תהיה קניה כדאית בשוואה לפונטו 99 שלי?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מזהיר אותך כבר מעכשיו בתור אחד שהיה שם, התפתה לדיזל הזול ואכל מרור - לא כדאי לך.

 

הרכבים האלה בסוף ימיהם ואתה רק תשקיע ותבכה.

 

אלה רכבים שמתאימים למכונאי שיודע לתקן בעיות לבד, לא לבנאדם שכל תקלה בשבילו היא כניסה למוסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי פיג'ו 307 XR באותו טווח מחירים (בערך 3-5K יותר) איך הרכב?

 

 

בקשר לדיזל זול - באותו תקציב נכנס לי בנזין לא יותר טוב עם נסועה כמעט דומה (מדבר על רכבים פרטים) או אולי כמה עשרות ק"מ פחות.

היום אני נוסע על פונטו שעברה כמות ק"מ שמעוררת חשד ("137? באוטו שנת 99? באמת?")

עם הסטוריית טיפולים שלא ידועה לי וסה"כ רכב שלרוב אהוב על צעירים וקורעי רכב. עם זאת, ידעתי למצוא אקזמפלר שנראה טוב ובלי עין הרע הרכב לא מרגיש מיושן מבחינת בלאי חלקים.

אני לא מאמין שאני אעבור לדיזל טרם מציאת רכב שמור ברמה הכי גבוהה שאפשר (בדיוק בגלל משפטים כמו שאתה אומר)

מעבר לדיזל נראה שאין פתרון חוץ מלשלם את מחיר הדלק הגבוה ולבכות כמו ישראלי ממוצע.

אני פשוט מסרב לקבל את רוע הגזירה ולהמשיך לסוע בבנזין בעוד אני מרגיש את הטיפות ואומר הנה הגשם. שיעלו את הבנזין מצידי כמה שהם רוצים, אני מתכוון לנטוש את הסיפון, אני רק בודק אם יש גלגל הצלה תקין.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכל זאת ממליץ בתקציב נמוך על SDI כי הוא אמין מאוד, חסכוני מאוד ונפוץ מאוד (חלפים). זה לא משנה כמה כוח סוס יש לו, הוא עושה את העבודה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה בSDI היא התחושה של חוסר שדרוג שתהיה לי.

היום כשאני רוצה להוציא את הפונטו שלי מחוץ לעיר אני יודע מראש שהרכב עומד לצרוח על 3K סל"ד כל הדרך. כמה מומנט שלא יהיה לי בעיר, ברגע שאני מעביר להילוך חמישי והכל כבר תלוי בגז ובסוסים (תקנו אותי אם אני טועה) אני מרגיש שהפונטו לא בשבילי.

שלא נדבר למשל על נסיעות לדרום שהייתי רוצה לעשות ואני לא עושה כי אני יודע שבהתאם לסל"דים הגבוהים צריך להכין את הארנק, ובלי קשר בין אם עולה לי הדלק (והצריכה לא טובה בכלל בנסיעות של 100 קמ"ש) או בחינם, אני שונא את הנסיעה בסלדים האלו, היא מעצבנת אותי ולא נוחה, גורם לי להרגיש שאני חונק את האוטו וגורר אותו למשחקים שהוא לא יודע לשחק.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיראה, טורבו עולה כסף וגם במקרה של תקלה תיהיה לך בעייה כאשר מדובר על תקציבים כאלה (אומנם לא מכלול בעייתי אבל רכב שעולה 15K וטורבו נניח עולה 5K זה הדבר הראשון שהבעלים יחסוך אליו במקרה הצורך). השדרוג שלך יהיה בתחנת דלק בכל תדלוק.

3000סל"ד בשביל מנוע בנזין זה נורמאלי בבין עירוני (ואתה יודע מה - גם לדיזל). היה לי מרצדס E320 עם מנוע חזק וגיר אוטומטי 4 הילוכים, שם גם שיוט היה על 3Kסל"ד+. מנוע בנזין עובד על טורים. אני חושב שאתה צריך לעשות נסיעת מבחן על SDI ולראות אם היא מתאימה לך לפני שאתה רץ לקנות טורבו דיזל אקזוטי כלשהו.

אם היית מגדיל את התקציב משמעותית, הייתי ממליץ על גולף TDI ונגזרותיו (אוקטביה, טולדו וכד').

לחליפין אולי מרצדס E250/C250 מסוף שנות ה90 תעשה את העבודה בתקציב כזה, מנוע 90 סוסים ללא טורבו וגיר אוטומטי. קח בחשבון שזה מונית עם 800K+, אז בדוק את מצבה בקפידה. אבל כאן לא יהיה לך שדרוג בדלק, אלא להיפך.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחפש גיר ידני, אז המרצדס לא מתאימה פה.

אם נרד רגע מהאסטרה (אחרי שראיתי את הדעות וחפרתי עוד, הבנתי שנרד מהרעיון) מנוע HDI של הפג'ו הנ"ל לא מומלץ?

 

לגבי SDI, אחפש רכב כזה ואבצע נסיעת מבחן

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קנה SDI ותהנה מצריכת דלק. ב20K אפשר לקנות גולף SDI שהיא מפנקת למדי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ונדירה בלוחות באותה המידה.

בכל מקרה, אני מסיק שהבעיה היא התקציב. אולי עדיף לי לחכות להגדלת התקציב ולהתקדם לרכבים גם משנתונים יותר גבוהים, גם יותר נפוצים וגם יותר חזקים.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש אפשרות לעלות תקציב אז זה עדיף. יהיו לך יותר אפשרויות יותר טובות וחדשות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי במקום שלך לפני 5 שנים, עשיתי את הטעות. אתה מתעקש לא להקשיב.

 

בסופו של דבר הלכתי על רכב חדיש יותר, בן 4, מטופל במורשה ועם היסטורייה ידועה. שילמתי 10 אלף ש"ח במזומן (מה שהיה לי באותה עת) ועוד 23K בהלוואה ואני משלם מדי חודש סביבות 500 ש"ח.

 

את הכסף ששילמתי לחברת המימון כבר החזרתי מזמן באמינות מעולה, בחיסכון בדלק ובנוחות של נסיעה ללא ביקורים תדירים במוסכים.

 

ממליץ לך במקום לשבת ולחכות לתקציב נורמלי, ובינתיים לנסוע בגרוטאה זוללת כסף - להיפטר ממנה, לקנות משהו נורמלי בהחזר ל-5 שנים ובעוד 5 שנים לעשות את אותו דבר בדיוק.

 

אני כבר שנתיים וחצי לתוך ההלוואה הזו וברגע שהמצב הכלכלי קצת משתפר, אני מתכוון למכור את הרכב ולקחת הלוואה אחרת, עם תוספת של עוד 200-300 ש"ח וליהנות מרכב בן שנתיים במקום מהספייס הנוכחית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4174 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...