Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5117 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
טוב טוב, אל תאמין, אני שקרן. קלעת בול.

 

פעם הבאה נשים מצלמה, שתראה בידיוק מה היה ואיך היה, ותשאר עם פה פעור.

אל תשכח לפני כן לתאם עם המיכלית שתשפוך שם שמן כדי שהשחזור יהיה אותנטי.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא נכון. בלימה בכל הכוח גורמת להחלקה בגלגלים הקדמיים ולכן היא יכולה "לאזן" את הרכב, אף על פי שטכנית המשקל עובר קדימה; ובכל מקרה, אם הרכב נעצר, גם ההחלקה נעצרה.

 

אין פתרון טוב יותר לנהג שאינו מתורגל. גם נהג שהוא כן מתורגל יצליח להתמודד רק עם החלקה צפויה, ואפילו נהג שכן מיומן בהחלקות יכול להגיע למצב של החלקה שלא ניתן לתקן אותה וגם אז חוזרים לדוושת הבלמים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

חן, לא לגמרי מסכים איתך, אם אתה ברכב ללא בקרות בולם בחוזקה תוך כדי היגוי יתר אתה פשוט תחליק הצידה, מה שאולי ימנע את הספין אבל כנראה יחמיר את התוצאה, ברכב עם ABS אתה תסיים בספין, כי הגלגלים לא יחליקו אבל המשקל יעוף קדימה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

הדבר הגרוע ביותר בזמן היגוי יתר מפתיע הוא נסיון תיקון כושל שיביא אתכם לאיבוד שליטה מוחלט שיגמר בסופו של דבר בסחרור. במידה ומדובר בכביש פתוח וריק זה יסתיים בשוליים אך במידה ומדובר בכביש עירוני עמוס זה יכול להסתיים רע.

העצה הטובה ביותר שקבלת כאן היא מודעות...מבט.

תמיד מבט קדימה. ירון אדרי אומר דבר יפה בקורסי הקארטינג שהוא מעביר..."בנהיגה אין עבר ואין הווה. יש רק עתיד" את מה שכבר קרה ואת שכבר קורה כבר לא תצליח לשנות ולכן חשוב לצפות את העתיד תמיד. הדרך הטובה ביותר לצאת ממצב חירום היא להמנע ממנו.

פורסם
חן, לא לגמרי מסכים איתך, אם אתה ברכב ללא בקרות בולם בחוזקה תוך כדי היגוי יתר אתה פשוט תחליק הצידה, מה שאולי ימנע את הספין אבל כנראה יחמיר את התוצאה, ברכב עם ABS אתה תסיים בספין, כי הגלגלים לא יחליקו אבל המשקל יעוף קדימה.

 

גם עם ABS הגלגלים כן יחליקו. הם לא יינעלו, אבל הם כן יחליקו קצת ולכן הרכב לא יסתחרר ואף ייתכן שהוא יתיישר כתוצאה מהבלימה ובכל מקרה - אין פתרון טוב יותר לנהג לא מיומן. כפי שנאמר כאן נכון - עדיף אפילו לתת לרכב להחליק ולהשלים סחרור ולא לבצע תיקון לא נכון שיעיף אותך לצד השני בכוח רב עוד יותר!

 

לנהג מתורגל שצפה את ההחלקה מראש ניתן לבצע תיקון כשעניין המבט הוא רכיב מכריע בהצלחת התמרון. שיטה אחת שהדריכו אותי בה הייתה למקד את המבט באובייקט בולט בכיוון הנסיעה הרצוי. כמובן שזה לא מחליף תרגול כי מעבר לתפעול ההגה יש צורך גם לעבוד נכון עם דוושת הדלק. בכל מקרה ההחלקה חייבת להיות צפויה; לא קיים התרגול שילמד אותך לשלוט בהיגוי יתר שבא בהפתעה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

הבעיה שאם מנסים לתקן היגוי הפוך בדרך כלל מגזימים ואז הרכב תופס אחיזה ונזרק לצד שני.. ופה אתה כבר בבעיה (הציר האחורי שלי למד את זה על בשרו לפני כמה שנים)

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

אני אמרתי היגוי הפוך? הרכבים של רוב הנהגים הם רכבי הנעה קדמית וברכב כזה בסך הכל מיישרים את ההגה ומאיצים ונותנים למומנט לעשות את העבודה. ניתן גם, במידת האפשר, לסבסב קצת את הצמיגים הקדמיים כדי שהם יחזרו לקו הנכון ורק אם אי אפשר לבצע אף אחד מהשני הדברים הללו אז צריך לתת קצת היגוי הפוך (ודלק קבוע).

 

כמובן שבזמן אמת לעולם לא תוכל לקבל את ההחלטה הנכונה בזמן וסביר וגם זמן התגובה שלך לא יהיה קצר מספיק כדי להימנע מהיגוי הפוך ולכן הפתרון היחיד הוא לצפות מראש את ההחלקה (בהנחה ולא הצלחת למנוע אותה) על ידי קריאת הכביש, ככה שתגיב מהר ונכון כשהרכב עוד בזוית קטנה (עד 30 מעלות).

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אני אמרתי היגוי הפוך? הרכבים של רוב הנהגים הם רכבי הנעה קדמית וברכב כזה בסך הכל מיישרים את ההגה ומאיצים ונותנים למומנט לעשות את העבודה. ניתן גם, במידת האפשר, לסבסב קצת את הצמיגים הקדמיים כדי שהם יחזרו לקו הנכון ורק אם אי אפשר לבצע אף אחד מהשני הדברים הללו אז צריך לתת קצת היגוי הפוך (ודלק קבוע).

 

כמובן שבזמן אמת לעולם לא תוכל לקבל את ההחלטה הנכונה בזמן וסביר וגם זמן התגובה שלך לא יהיה קצר מספיק כדי להימנע מהיגוי הפוך ולכן הפתרון היחיד הוא לצפות מראש את ההחלקה (בהנחה ולא הצלחת למנוע אותה) על ידי קריאת הכביש, ככה שתגיב מהר ונכון כשהרכב עוד בזוית קטנה (עד 30 מעלות).

 

ביום קיץ חם אחד, בפניה בירידה מהישוב שלי, התחת שלי התחיל להחליק קצת. לא בגלל שמן אלא בגלל צמיגים אחוריים קצת יבשים (אני יודע , טעות שלי , תיכננתי להחליף את כול הרביעיה אבל לקח לי קצת זמן לחקור ולבחור ובכלליות לוקח לי הרבה זמן לקנות דברים, שבוע לאחר המקרה נעלתי צמיגים חדשים), מהירות טיפה גבוה ולקחית קו לא נכון. התגובה שלי הייתה די אינסטינקטיבית ועבדה , ברגע שהרגשתי שהגלגלים האחוריים התחילו לברוח קצת שמאלה סובבתי את ההגה טיפלה שמאלה וישרתי לאט , לא זוכר מה עשיתי עם הגז והברקס (בכול מקרה עברה שנה) אבל אני מאמין שלא נתתי שום לחיצה קיצונית.

 

אתה אומר שהתגובה לא הייתה נכונה ושהייתי פשוט צריך להפנות את ההגה להמשך הפניה ולתת גז? דווקא נראה לי שזה היה גורם לאחורה שלי להמשיך ולהיכנס להחלקה באמת רצינית.

 

[יש לציין ד"א שממש לא נלחצתי ואפילו הופיע לי חיוך קטן אחרי כמה שניות , אני שכול הנהגים נלחצים מדברים כאלה ואני בטוח שיש נהגים שבכלל לא שמים לב לבריחות קטנות של האחורה]

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
בתור נהג צעיר וחדש (שנה עם רישיון) חסר ניסיון, לפחות בהשוואה אליכם, אשמח לשמוע מה באמת ניתן לעשות במצב בו ה-מיו יורד למספרים שדיברתם עליהם.

 

מי שלא מבין, שלא ייעץ לי לקחת קורס נהיגה מתקדמת כי כרגע זה לא בתקציב שלי ולא בזמן שלי בין רגילה לרגילה.

 

השאלה מופנית לרוני, לחן, ולשאר החבר׳ה שמבינים מה הם עושים.

אשמח לשמוע ״עשה ואל תעשה״ במצבים כאלה.

 

זה לא קשור נהג צעיר או לא, יש נהגים צעירים שעם כל הכבוד נוהגים מעולה, גם במצבי חירום.

 

אני יגיד לך מה הכי טוב לעשות, לך למקום נטוש, תגיע פעם ופעמיים למגבלות של הרכב, ותפיק לקחים.

סרטונים מיוטיוב יעזרו גם.

 

פה יצאו עליי שאנדברקס לא עוזר ולא ככה, שינהגו בקוואליר שלי שבוע, יראו שזה חרא רכב ואין יותר מידי אפשרויות אלה ללכת נגד הנורמה.

אני מבטיח לכם שאם זה היה קורה לנהג רגיל, הוא היה מגיע לבית חולים. (אתם חושבים שזה הטויוטה קורולה מהחברה עם הESP וכל האותיות, שטעות קטנה בהגה והיא מתקנת אותכם.

זה רכב בן 17 עם מתלים במצב "לא משהו", בלי ABS, ועם הגה אמריקאי שמרגיש כמו הגה של סימולטור במחשב).

 

לא עשיתי צעד אחד נכון, סבבה, עובדה שאני חיי וקיים ולרכב אין שריטה אחת.

 

שמן זה לא נתון שהמצאתי, עכשיו אם אני יבוא לאותו סיבוב ב100 קמ"ש (במקום 60 שמותר), אני יקח אותו כמעט חלק.

 

 

מעניין אותי רק כמה מהאנשים פה נכנסו למצב של החלקה בילתי רצויה (ויצאו ממנה בשלום) בשנה האחרונה, שהם מדברים.

פורסם

בשנה האחרונה לא זכורה לי החלקה לא רצויה כלשהי שהייתי מעורב בה.

מה שכן, אי שם באיזור גיל 17-18 אני יכול לספור פעמים אחדות שבהן מצאתי את עצמי מחליק מבלי שתכננתי את זה.

מזל שמאז התבגרתי וגם הייתי מספיק נבון כדי לעשות כמה קורסים בנהיגה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

ניר אז אולי כדי שתתפל ברכב שלך במקום לעשות שטויות בכביש (נאמר עקב זה שציינת ש"המתלים לא משהו").

 

אני חושב שזה הסיבה שאין לנו תרבות מוטורית בארץ. כל ילד שמקבל רישיון חושב שהוא לפחות שומאכר. אני תוהה איך מטפלים בזה בחו"ל הרי אני מאוד מקווה שלא רק בארץ יש ילדים מפגרים.

פורסם
זה לא קשור נהג צעיר או לא, יש נהגים צעירים שעם כל הכבוד נוהגים מעולה, גם במצבי חירום.

 

אני יגיד לך מה הכי טוב לעשות, לך למקום נטוש, תגיע פעם ופעמיים למגבלות של הרכב, ותפיק לקחים.

סרטונים מיוטיוב יעזרו גם.

 

פה יצאו עליי שאנדברקס לא עוזר ולא ככה, שינהגו בקוואליר שלי שבוע, יראו שזה חרא רכב ואין יותר מידי אפשרויות אלה ללכת נגד הנורמה.

אני מבטיח לכם שאם זה היה קורה לנהג רגיל, הוא היה מגיע לבית חולים. (אתם חושבים שזה הטויוטה קורולה מהחברה עם הESP וכל האותיות, שטעות קטנה בהגה והיא מתקנת אותכם.

זה רכב בן 17 עם מתלים במצב "לא משהו", בלי ABS, ועם הגה אמריקאי שמרגיש כמו הגה של סימולטור במחשב).

 

לא עשיתי צעד אחד נכון, סבבה, עובדה שאני חיי וקיים ולרכב אין שריטה אחת.

 

שמן זה לא נתון שהמצאתי, עכשיו אם אני יבוא לאותו סיבוב ב100 קמ"ש (במקום 60 שמותר), אני יקח אותו כמעט חלק.

 

 

מעניין אותי רק כמה מהאנשים פה נכנסו למצב של החלקה בילתי רצויה (ויצאו ממנה בשלום) בשנה האחרונה, שהם מדברים.

 

"תגיע פעם פעמיים למגבלות של הרכב". אהבתי.

שלא תהייה חו"ח פעם אחת יותר מדיי. (אתה מורה לנהיגה מתקדמת/מרוצים/או מה...?)

לזה כנראה התכוונן חן ג. בפתיחת הפוסט.

alfa 156 2.5.

פורסם
"תגיע פעם פעמיים למגבלות של הרכב". אהבתי.

שלא תהייה חו"ח פעם אחת יותר מדיי. (אתה מורה לנהיגה מתקדמת/מרוצים/או מה...?)

לזה כנראה התכוונן חן ג. בפתיחת הפוסט.

 

לא צריך ליהיות מורה נהיגה מתקדמת.

 

כמו שלתקן כל מיני דברים ברכב, לא צריך ליהיות מוסכניק.

ודרך אגב, אפשר לעשות את זה יותר מקצועי מבעל מקצוע (ועל הדרך לחסוך הרבה מאוד כסף).

 

מספיק שהוא יבין איך לייצב את הרכב במקרה של זריקה, איך לצאת מתת היגוי, וזהו.

כמו משחק סנוקר, אתה בהתחלה סתם נותן מכות, ואז מתחיל לכוון ולהשתפר.


×
×
  • תוכן חדש...