Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ליסינג- מכה קשה לכלכלה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5397 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

http://www.parshan.co.il/index2.php?id=8620&lang=HEB

 

שלום , הרבה מאד זמן לא התחברתי, מה אפשר לעשות? יש גם חיים אחרים מחוץ לגריז, בכל זאת רציתי לשתף אתכם בכתבה מעלה, אשר בהחלט מתחברת למחאה החברתית העוברת על ישראל בשבועות אלו.

קריאה מהנה...:|

כדור הארץ הולך ונכחד, רק אנו יכולים להצילו :conf:

פורסם

כשמישהו כותב משפט כזה "צי רכב הליסינג בארץ מהווה אחוז מאד גדול של התפוסה על כבישי הארץ", זה אומר שאין לו מושג לגבי המספרים.

לכתוב מאמר שלם על הליסינג, בלי להתייחס לגורמים לשוק (הטבת המס) ומה שהתרחש בשוק הזה לאחרונה (השינויים בשווי השימוש), זה ממש לא רציני.

 

מעבר לזה המאמר מבולבל ולא ברור. למשל המשפט הזה:

"כך גם לגבי יתר מרכיבי המשכורת, אין כמעט מרכיבים אשר אינם עונים על הגדלת רמת החישוב לפנסייה. אם בעל עסק ירצה לצ'פר עובד שלו ברכב זה יתקיים אך ורק על חשבונו המלא ומאחר וזה לא מעניין כלכלית , נמצא מעט מאד מקרים כאלו."

מה???!!!

 

לא מאמר טוב.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

הכתבה תולה בשיטת הליסינג התפעולי את כל תחלואי התעבורה בארץ . הסיבה העיקרית לצפיפות בכבישים ולנוכחות הרבה של מכוניות עם נוסע בודד היא חוסר יכולתה של מערכת התחבורה ההמונית לענות על דרישות אלמנטריות של המשתמש (עמידה בלוחות זמנים, אמינות וזמינות, פריסה וקישוריות בין הרכבת לקווי האוטובוס.)

 

זיהום סביבתי גדול יותר לעין שיעור נגרם כתוצאה משימוש בפחם בתחנות הכוח , במקום בגז טבעי.

 

גם לגבי הרכיבים הפנסיוניים, יש בכתבה חוסר דיוק. "הוצאות רכב" אינן רכיב פנסיוני גם עבור מי שאינו משתמש ברכבו כדי לנסוע למקום העבודה (אך מקבל החזר הוצאות מן המעסיק). דווקא עבור שימוש ברכב ליסינג משלם העובד למדינה "שווי שימוש" נכבד, כך שאין כאן "ישראבלוף".

פורסם

הכתבה לא מביאה שום רעיון ולא מאירה שום דבר חדש.

ומה בכלל הקשר למחאה חברתית? מזדה 3 לכל פועל? שיהיה. תחי האופנה.

מה בדיוק המכה לכלכלה? אולי האישית של מי שלוקח כי נותנים.

בראיה אישית, נכון שיש כאלו שמשלמים הרבה עבור ליסינג, יותר ממה שתעלה להם אחזקת רכב פרטי, אבל מתעצלים או לא רוצים - ומותר להם. כל אחד ישלם עבור מה שהוא רוצה, זה הכסף שלו.

נכון שנפגעים רכיבי פנסיה - אבל לכמה אנשים איכפת עוד 40 שנה מול הפוזה שאני עושה היום.

נכון שעניין רכבי הליסינג תפח לממדים חריגים וגורם לתופעות לא טובות. רק, כאילו לפני זה לא היו רכבי חברה? אנשים לא קנו יותר ויותר מכוניות עם השנים? או שלא רוצים להבין שרכב הוא מוצר עממי, נפוץ וזמין כמעט לכולם.

אם מחר יסגרו כל חברות הליסינג - הרי אפשר לשער ש-75% מהמשתמשים יקנו רכב אחר, חלקו ישן, מזהם יותר ובעייתי יותר ופחות בטיחותי.

אני חושב שגם בשנת 2510 יהיו פה שרשורים על רחפות ציבוריות עם שרות גרוע ועומס במינחתים. ישראל, ככה זה.

 

הבעיה, לדעתי, היא תכנון מדיניות תחבורה לטווח ארוך. הבנה שיהיו יותר ויותר מכוניות, ולא משנה אם זו גולף או פרארי.

שתהיה תחבורה ציבורית ברמה טובה (שלא להגיד מצויינת), כבישים בינעירוניים עם חניוני ענק בכניסה לעיר ואיסור תנועה במרכזי ערים בשעות העבודה. ובלי אישור כניסה מחברה שלי שעובדת בממשלה.

אבל מי בממשלה המקומית חושב יותר מחודשיים קדימה? גם זה במקרה הטוב...

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם
הכתבה תולה בשיטת הליסינג התפעולי את כל תחלואי התעבורה בארץ . הסיבה העיקרית לצפיפות בכבישים ולנוכחות הרבה של מכוניות עם נוסע בודד היא חוסר יכולתה של מערכת התחבורה ההמונית לענות על דרישות אלמנטריות של המשתמש (עמידה בלוחות זמנים, אמינות וזמינות, פריסה וקישוריות בין הרכבת לקווי האוטובוס.)

 

זיהום סביבתי גדול יותר לעין שיעור נגרם כתוצאה משימוש בפחם בתחנות הכוח , במקום בגז טבעי.

 

גם לגבי הרכיבים הפנסיוניים, יש בכתבה חוסר דיוק. "הוצאות רכב" אינן רכיב פנסיוני גם עבור מי שאינו משתמש ברכבו כדי לנסוע למקום העבודה (אך מקבל החזר הוצאות מן המעסיק). דווקא עבור שימוש ברכב ליסינג משלם העובד למדינה "שווי שימוש" נכבד, כך שאין כאן "ישראבלוף".

אתייחס בקצרה ( עד כמה שאפשר) לשתי התגובות מעלה:1, נושא המרכיב הפנסיוני, אינו קשור לנטל המס בגין החזקה ברכב ליסינג לצרכי "עבודה", אף אחד לא טען כי אין מיסוי וגילום וכל יתר מרכיבי ההוצאות על רכב ליסינג, עובדה אחת ברורה: אם היו מציאים לך את אותם משאבים בדיוק למשכורת הנטו שלך והם היו נכנסים למרכיב הפנסיוני, מתוכם תוכל להשקיע בביטוח חיים או כל קרן אחרת מוכרת לצרכי מס, הרי שהיית מקבל משכורת הרבה יותר גדולה עם תשלום מס נמוך יותר ומאחר ומדובר במגזר ( משתמשי הרכבים) בעל שכר "נטו" סביר , הרי שיהיה ממה לחסוך לכל מטרה .

לגבי תחבורה ציבורית , זיהום אוויר וכו. : אין ספק כי תחנות כח פחמיות מזהמות מאוד אך זה ךא מוריד את העובדה שריבוי רכבים מזהם יותר בייחוד כאשר צי הרכבים הנהוג נחשב כבר באירופה כבר מיסוי נוסף בגלל אי עמידבה בחיסכון המירבי בזיהום אוויר. אי פיתוח תחבורה ציבורית בארץ בא מכשל רב מערכתי של כל ממשלות ישראל כאשר מרכיב ריבוי הרכבים , עקב הקלות שבשימוש בהם, מהווה תמיד תירוץ לגורמים האחראים לאי השקעה במוצר הנחוץ ביותר, תחבורה ציבורית יעילה , שווה לכל כיס ונטולת זיהום אוויר מקומי, (החשמל המפעיל אותה , מזהם פחות ומחוץ לשטח עירוני ואפשר לייצרו גם בדרכים לא פחמיות.:idea:

כדור הארץ הולך ונכחד, רק אנו יכולים להצילו :conf:

פורסם

אם מחר יסגרו כל חברות הליסינג - הרי אפשר לשער ש-75% מהמשתמשים יקנו רכב אחר, חלקו ישן, מזהם יותר ובעייתי יותר ופחות בטיחותי.

אני חושב שגם בשנת 2510 יהיו פה שרשורים על רחפות ציבוריות עם שרות גרוע ועומס במינחתים. ישראל, ככה זה.

 

הבעיה, לדעתי, היא תכנון מדיניות תחבורה לטווח ארוך. הבנה שיהיו יותר ויותר מכוניות, ולא משנה אם זו גולף או פרארי.

שתהיה תחבורה ציבורית ברמה טובה (שלא להגיד מצויינת), כבישים בינעירוניים עם חניוני ענק בכניסה לעיר ואיסור תנועה במרכזי ערים בשעות העבודה. ובלי אישור כניסה מחברה שלי שעובדת בממשלה.

אבל מי בממשלה המקומית חושב יותר מחודשיים קדימה? גם זה במקרה הטוב...

 

אתה כותב דברי טעם והפסימיות במשפט האחרון אכן משקפת מציאות של מדינת אנרכיה שקשה לצפות בה לשינוי עם ראייה ארוכת טווח, נכון גם שרוב האנשים יקנו מכונית פרטית, אך לפי אפשרותם והשימוש בו יחושב לפי עלות מיידית, אני גם מסכים שמצב היום שינה תקופה ארוכה בה החזיקו רכבים ישנים ומעורערים, אך אל נא נשכח שזה גם פועל יוצא של עוד חריג ישראלי: עלות רכב חדש של כ-35%-45% יותר מאשר נהוג בעולם ומחירי תחזוקה מוגזמים.

תחבורה ציבורית כפי שאתה מתאר, חלום בהקיץ לפי המצב של היום , כבר עדיף הודו.:idea:8)

כדור הארץ הולך ונכחד, רק אנו יכולים להצילו :conf:

פורסם
http://www.parshan.co.il/index2.php?id=8620&lang=HEB

 

שלום , הרבה מאד זמן לא התחברתי, מה אפשר לעשות? יש גם חיים אחרים מחוץ לגריז, בכל זאת רציתי לשתף אתכם בכתבה מעלה, אשר בהחלט מתחברת למחאה החברתית העוברת על ישראל בשבועות אלו.

קריאה מהנה...:|

נראה על פניו ש-zvidoc=cardoc

אותה גברת בשינוי אדרת ?

איזה כייף לי :)

פורסם
אתייחס בקצרה ( עד כמה שאפשר) לשתי התגובות מעלה:1, נושא המרכיב הפנסיוני, אינו קשור לנטל המס בגין החזקה ברכב ליסינג לצרכי "עבודה", אף אחד לא טען כי אין מיסוי וגילום וכל יתר מרכיבי ההוצאות על רכב ליסינג, עובדה אחת ברורה: אם היו מציאים לך את אותם משאבים בדיוק למשכורת הנטו שלך והם היו נכנסים למרכיב הפנסיוני, מתוכם תוכל להשקיע בביטוח חיים או כל קרן אחרת מוכרת לצרכי מס, הרי שהיית מקבל משכורת הרבה יותר גדולה עם תשלום מס נמוך יותר ומאחר ומדובר במגזר ( משתמשי הרכבים) בעל שכר "נטו" סביר , הרי שיהיה ממה לחסוך לכל מטרה .

על פי הסכם העבודה הקיבוצי במקום העבודה שלי רכיב "הוצאות רכב" אינו רכיב פנסיוני. כך זה היה תמיד, גם לפני שהציעו לעובדים רכב ליסינג. השאלה אם זה טוב או רע איננה רלוונטית לדיון על רכב ליסינג. ואם הנושא הוא כדאיות כלכלית, בשנים האחרונות קרנות הפנסיה וקרנות אחרות אינן מניבות תשואה טובה כל כך. עקב ירידת הריבית, התשואה השלילית באפיקי חיסכון וחוסר היציבת בבורסות, ה"חיסכון" התבטא בשנים האחרונות בהשקעה בנדל"ן אשר רק גרמה קושי רב יותר למעמד הביניים (שהוא במקרה גם קהל בעלי מכוניות הליסינג). ממש מלכוד 22.

פורסם
על פי הסכם העבודה הקיבוצי במקום העבודה שלי רכיב "הוצאות רכב" אינו רכיב פנסיוני. כך זה היה תמיד, גם לפני שהציעו לעובדים רכב ליסינג. השאלה אם זה טוב או רע איננה רלוונטית לדיון על רכב ליסינג. ואם הנושא הוא כדאיות כלכלית, בשנים האחרונות קרנות הפנסיה וקרנות אחרות אינן מניבות תשואה טובה כל כך. עקב ירידת הריבית, התשואה השלילית באפיקי חיסכון וחוסר היציבת בבורסות, ה"חיסכון" התבטא בשנים האחרונות בהשקעה בנדל"ן אשר רק גרמה קושי רב יותר למעמד הביניים (שהוא במקרה גם קהל בעלי מכוניות הליסינג). ממש מלכוד 22.

 

אתה יותר מצודק, לכן הכתבה שלי מתייחסת גם לישראבלוף: ( על מנת להבין- חייתי ועבדתי בחו"ל ואני בקשר מתמיד עם המערכות שם ) נכון , גם כאשר "נותנים" החזרי נסיעות, טלפון , ביגוד וכו. בישראל זה נכנס לתחום הישראבלוף, בייחוד כאשר ה,החזר" הוא נשוא מס הכנסה, ז"א ששילמת פעמיים מס הכנסה על אותו רכיב, פעם בקבלת המשכורת ממנה הוצאת את ההוצאות הנ"ל ופעם כאשר "הוסיפו" את ההחזר למרכיב הברוטו. בחו"ל מתקיימים שתי מקרים- רוב האנשים מדווחים שנתית על ההכנסות וההוצאות שלהם למס הכנסה, אין הורדת מס במקור,, זה לא תמיד נוח לכולם ודורש חשיבה ארוכת טווח לחיסכון לצורך תשלום המס, למרות מקדמות, וגם לא תמיד פשוט, (הייתרון הוא שאתה שולט בדיווח ויכול להכניס מרכיבי ניקוי שכאן לא מכניסים- עלות רפואית, דיור , תחבורה, ביגוד, קרנות פנסייה וחסכונות,)

אם המילה החזר אינה מתמלאת במלואה, ז"א שילמת נסיעות-קיבלת חזרה ושילמת על ההחזר מס הכנסה, הרי אתה נמצא בתוך הישראבלוף בו המדינה חוגגת עליך. לכן נכון, אין זה משנה את נושא מהיכן אתה לוקח רכב או תחבורה, וכל זה מגולם בצורה תמציתית יותר במאמר.

לגבי קרנות פנסייה וקרנות הישתלמות ומה עשו מהם בארץ, בייחוד בתקופה של משבר כלכלי עולמי. גילינו כי קרן השתלמות למורים אשר כל השנים הייתה מופקדת בתוכנית חיסכון צמודת מדד ו4% ריבית, עברה ביום בהיר לניהול בורסאי וכך גם הנפילה המיידית בערכן, זה פשע שעוד אף אחד לא נתן את הדין עליו. הפכו את החוסכים , בעל כורחם למשחקי פוקר בלי ישע. והישראבלוף ממשיך.

כדי לחזור לקורה באירופה: ברוב הארצות יש מחסור בנדל"ן אך מאידך , שכונות ורובעים שלימים שייכים לקרנות הפנסייה וביטוחי חיים ורק אחוז מזערי ילך לבורסה, דבר זה מאפשר יציבות הקרנות וגורם הכנסה אותו הם מחלקים דיווידנט עם החברים בקרן.

ואם נחזור לנושא רכבי הליסינג, הרי שכאן גם העובד בעל הסכם קבוצתי וגם אלו עם חוזי שכר אישיים , מענישים את עצמם בהלקאה עצמית כאשר הם לא דואגים למרכיבי פנסייה נטו, מי שנפלט מהמערכת בגין אבטלה או מחלה וכמובן גם פרישה לפנסייה , יראה את משכורתו נופלת מאוד נמוך כי הרבה מרכיבים ממנה שירתו אותו ביום-יום אך לא נספרו לימי חדווה....:shock:

כדור הארץ הולך ונכחד, רק אנו יכולים להצילו :conf:

פורסם
כשמישהו כותב משפט כזה "צי רכב הליסינג בארץ מהווה אחוז מאד גדול של התפוסה על כבישי הארץ", זה אומר שאין לו מושג לגבי המספרים.

לכתוב מאמר שלם על הליסינג, בלי להתייחס לגורמים לשוק (הטבת המס) ומה שהתרחש בשוק הזה לאחרונה (השינויים בשווי השימוש), זה ממש לא רציני.

 

מעבר לזה המאמר מבולבל ולא ברור. למשל המשפט הזה:

"כך גם לגבי יתר מרכיבי המשכורת, אין כמעט מרכיבים אשר אינם עונים על הגדלת רמת החישוב לפנסייה. אם בעל עסק ירצה לצ'פר עובד שלו ברכב זה יתקיים אך ורק על חשבונו המלא ומאחר וזה לא מעניין כלכלית , נמצא מעט מאד מקרים כאלו."

 

מה???!!!

 

לא מאמר טוב.

 

 

70 אחוז מהמשפחתיות הנמכרות הם ליסינג, לפי נתוני האוצר.

פורסם
70 אחוז מהמשפחתיות הנמכרות הם ליסינג, לפי נתוני האוצר.

תודה על האינפורמציה, אישית הייתי יותר אופטימי חישבתי כ-60% שזה "המממממממממממממוןןןן":evil:

כדור הארץ הולך ונכחד, רק אנו יכולים להצילו :conf:

פורסם

לא ברורה לי בכלל המטרה של הכתבה (וכל הכתבות בסגנונה- ולא חסר). כבעלים של רכב ליסינג ממקום העבודה: א. אני משלם שווי מס- אז המדינה בטח שלא מפסידה מזה. ב. צריכת דלק: נו, וכאשר רכבי הליסינג מתדלקים- לא משלמים כסף, כולל למדינה? ומה קשר לעליית המחירים- נו, באמת!

צריכת דלק מוגזמת: בחיאת, אף אחד לא נוסע "סתם",אולי בודדים המתלהבים שרק קיבלו אוטו מעבודה בפעם הראשונה! שטויות הכל!

נהיגה פרועה ברכבי הליסינג (הערה מאד אהובה על האדון גבי גזית, למשל- "מומחה תחבורה מס' 1 בארץ"!)- אוי, נו, באמת- נהג לא אחראי ינהג בזהירות באוטו שלו וישתולל בליסינג- זה רציני? כמה באמת יש כאלה?

 

בקיצור עושה רושם שכותבי הכתבות האלה הם אנשים המשועממים שמסיבה כזו או אחרת לא יכולים להחזיק רכב ליסינג- אז הקנאה אוכלת אותם! רבבק- תמצאו חיים!

ונכון שאין כל סיכוי שבעולם שאם למי שהיה לו רכב ליסינג פתאום יקחו אותו/יהפכו שימוש בו ללא משתלם- הוא ייסע באוטובוס- כן, בטח!:wink::lol: -במיקרה הטוב יקנה אוטו חדש, במיקרה הרע גרוטאה מתפרקת ומזהמת- ממש תרומה לכלכלה ולאיכות הסביבה!:roll:

 

כאילו, מה האלטרנטיבה לרכב: להיות תקוע בבית כל הסופ"ש? לנסוע עם המוניות? -אפילו שימוש באופנועים וקטנועים, שהיה פותר את רוב הבעיות הצפיפות והחניה (בדיוק הבעיה הזו של ה"נהג הבודד ברכב הגדול!")- עושים הכל כדי להפוך ללא משתלתם- אז מה רוצים מהאנשים?! שישבו בבית וישתקו?!

 

 

ועוד דבר שפשוט הרג אותי היה לראות בסוף הכתבה את זה:

 

"

הכותב הוא דור שני לשואה , בן למשכילים אקדמאים, מכונאי בדימוס, מדריך יישומיי-מחשב בפועל. אוהב מוסיקה קלאסית, ברוק רנסאנס ומודרנית. קורא-תולעי בשלש שפות ובעל דעות שמאל מתון- http://forum.kan-naim.co.il/viewforum"

 

איך בדיוק זה קשור למהות הכתבה- מישהו מוכן להסביר לי בבקשה?!?!:roll::shock::lol::-D

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם

בוא נעשה חשבון ביחד

 

מספר כלי הרכב הפרטיים בישראל כ 2.5 מיליון.

 

בשנה נמכרים כ 200 אלף כלי רכב מתוכם נלך על המידע שסופק 70% לליסינג שווה כ 140 אלף כיוון שהליסינג הוא בד"כ ל3 שנים הרי צי הרכב של הליסינג הוא כ 500 אלף כלי רכב או 20% בלבד ממצבת כלי הרכב בהפרטיים בישראל.

אבל ההשפעה הרעה היא באמת המכירות השנתיות של 70% מכלל כלי הרכב הפרטיים בשנה, כאשר ההנחות לציי הליסינג משפיעות על התייקרות מחיר הרכב לרוכש הפרטי.

על הפרט משפיע הנושא בעיקר במבנה שכרו שמורידים לו מהברוטו כדי שיקבל רכב ליסינג , והורדה בברוטו מקטינה לו היום את תשלומי המס אבל מאידך מקטינה לו את התשלומים לתנאים סוציאליים , החל בדמי פגיעה בעבודה החזר מילואים והפרשות לקרנות כמו פנסיה והשתלמות.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

בסדר- אבל זו כבר הבחירה של הבן אדם- אני לא מכיר הרבה חברות שמחייבות אותך לקחת ליסינג!:-) לא רוצה- תסע באוטו שלך ו"תרוויח"!:wink: אפילו אני, שהרכב- הוא כלי עבודה שלי- יכולתי לא לחתום עליו, אלא לקחת ולהחזיר אותו בסוף היום, ולנסוע הביתה באוטו שלי או אופנוע (כפי שזה היה לפני זה!)

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

×
×
  • תוכן חדש...